Én bokstav gjør den barskere
Slik ser Volvo XC90 med R-Design ut
Dersom du vil at bilen din skal se tøffere ut, har noen bilmerker egne - og ganske kostbare - utstyrskonsepter som "styler" bilen. I noen tilfeller har det også noe å si for kjøreegenskapene.
Og akkurat som Mercedes-er kan leveres med AMG-utstyr og BMW-er kan fås med M-sportspakke-utstyr, har også Volvo et liknende tilbud, kalt R-Design.
Og nå viser Volvo frem nye XC90 med R-Design. Den kommer i kjølvannet av Volvos lansering av 1927 individuelt nummerte, sorte førsteutgaver av XC90, som kun var tilgjengelige på nettet og utsolgt i løpet av 47 timer.
Med R-Design får nye XC90 frontspoiler, vinduslister i silkemetall, integrert dobbelt eksosrør, lyse taklister og speildeksler i matt sølv. Stæsjet kompletteres med 20-tommers felger i R-Design. 22-tommer er også tilgjengelig.
Innvendig innebærer R-Design sportsseter og ratt i perforert lær med R-Design-detaljer på girspakkulen, pedaler, gulvmatter og opplyste stigbrett. Føreren får også en eksklusiv lærtrukket R-Design bilnøkkel.
Også den nettbrettinspirerte berøringsskjermen leverer R-Design-detaljer. Førerdisplayet har også et R-Design-tema.
R-Design er et av fire tilgjengelige valg i Volvo Cars nye utstyrsnivåer. Kinetic er grunnivået, fulgt av Momentum-nivået. Inscription og R-Design er neste nivåer.
Inscription-pakken skal ifølge Volvo vektlegge et elegant utseende og en luksuriøs opplevelse, mens R-Design har et sporty og dynamisk uttrykk.
Les også:
Her får du plass, utstyr og kjøreglede
Brukt SUV: Utmerket fjæringskomfort, behagelig sittestilling og lavt støynivå
Dekk: Kan koste deg mellom 6000 og 10.000 kroner hvis du må bytte