Gå til innhold

Ny kjæreste og barnefar


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

 

 

 

I den artikkelen står det at man bør vente ett år etter bruddet med å introdusere ny kjæreste. Artikkelen sier ikke noe om hvor lenge man bør date før ny kjæreste introduseres.

 

Anonymous poster hash: fb6a6...40a

men det er det samme spør du meg, ny kjæreste om du er skilt eller bare dater er det samme

Hæ? Det er vel ikke det samme. Man skal vente ett år etter et brudd fra barnefaren- slik at barnet får vent seg til situasjonen med at dere ikke er sammen. Har Hi brutt med barnefaren for 3 år siden, står det ikke noe om at hun må date ny kjæreste i ett år før han møter barna.

 

 

men står at man skal vente 1 år pga barnet, her har det bare gått et halvt år siden de ble sammen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Denne tråden har sporet veldig av til å handle om et nick og hennes situasjon. Det er fint hvis dere heretter holder dere til HI sitt innlegg. Det er også fjernet et innlegg med personangrep.

 

Jeg vil samtidig oppfordre alle til å være litt forsiktig med hvor mye privat informasjon dere publiserer her på forumet.

 

Kira

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

 

 

I den artikkelen står det at man bør vente ett år etter bruddet med å introdusere ny kjæreste. Artikkelen sier ikke noe om hvor lenge man bør date før ny kjæreste introduseres.

 

Anonymous poster hash: fb6a6...40a

men det er det samme spør du meg, ny kjæreste om du er skilt eller bare dater er det samme
Hæ? Det er vel ikke det samme. Man skal vente ett år etter et brudd fra barnefaren- slik at barnet får vent seg til situasjonen med at dere ikke er sammen. Har Hi brutt med barnefaren for 3 år siden, står det ikke noe om at hun må date ny kjæreste i ett år før han møter barna.

men står at man skal vente 1 år pga barnet, her har det bare gått et halvt år siden de ble sammen..

Et år etter bruddet fra barnefaren ja. Du vet da ikke hvor lenge Hi har vært singel. Om de har vært sammen i et halvt år, betyr ikke at det er under ett år siden bruddet med bf.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

 

 

I den artikkelen står det at man bør vente ett år etter bruddet med å introdusere ny kjæreste. Artikkelen sier ikke noe om hvor lenge man bør date før ny kjæreste introduseres.

 

Anonymous poster hash: fb6a6...40a

men det er det samme spør du meg, ny kjæreste om du er skilt eller bare dater er det samme
Hæ? Det er vel ikke det samme. Man skal vente ett år etter et brudd fra barnefaren- slik at barnet får vent seg til situasjonen med at dere ikke er sammen. Har Hi brutt med barnefaren for 3 år siden, står det ikke noe om at hun må date ny kjæreste i ett år før han møter barna.

men står at man skal vente 1 år pga barnet, her har det bare gått et halvt år siden de ble sammen..

Et år etter bruddet fra barnefaren ja. Du vet da ikke hvor lenge Hi har vært singel. Om de har vært sammen i et halvt år, betyr ikke at det er under ett år siden bruddet med bf.

 

 

men er ikke det jeg snakker om heller, jeg snakker om man skal vente 1 år med at barn skal møte ny kjæreste uansett,dette fikk jeg beskjed om på fvk også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

 

 

 

I den artikkelen står det at man bør vente ett år etter bruddet med å introdusere ny kjæreste. Artikkelen sier ikke noe om hvor lenge man bør date før ny kjæreste introduseres.

 

Anonymous poster hash: fb6a6...40a

men det er det samme spør du meg, ny kjæreste om du er skilt eller bare dater er det samme
Hæ? Det er vel ikke det samme. Man skal vente ett år etter et brudd fra barnefaren- slik at barnet får vent seg til situasjonen med at dere ikke er sammen. Har Hi brutt med barnefaren for 3 år siden, står det ikke noe om at hun må date ny kjæreste i ett år før han møter barna.

men står at man skal vente 1 år pga barnet, her har det bare gått et halvt år siden de ble sammen..

Et år etter bruddet fra barnefaren ja. Du vet da ikke hvor lenge Hi har vært singel. Om de har vært sammen i et halvt år, betyr ikke at det er under ett år siden bruddet med bf.

 

 

men er ikke det jeg snakker om heller, jeg snakker om man skal vente 1 år med at barn skal møte ny kjæreste uansett,dette fikk jeg beskjed om på fvk også

 

 

 

Man SKAL ingenting, det finnes ikke noen lover eller retningslinjer på sånt. Alle situasjoner er ikke like. Hvis jeg hadde fulgt denne "regelen" ville jeg har forblitt alene til yngste barnet flyttet ut, for her hadde jeg verken avlastning eller barnevakt eller noe som helst.

 

Anonymous poster hash: 05543...818

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Barnefar tåler ikke at jeg har med jente vår på besøk hos min nye kjæreste, eller at han kommer hit på overnatting.

Har han noen ting han skulle ha sagt? Truer med å ringe familievernkontoret for prøve å ta ifra meg foreldreretten. Han mener det er uansvarlig når vi ikke har vært sammen i 6 mnd. en gang.

 

Jeg mener at barnefar ikke har noe med hvem jeg har besøk av, eller hvor jeg og jenta vår drar hen når hu er hos meg. Jenta bor fast hos meg, og har vanlig samvær med far.

 

Noen fler som har vært i en slik konflikt?

 

 

Anonymous poster hash: 22f3d...ee2

Jeg introduserte min nye kjæreste etter bare noen mndr. Jeg hadde da vært singel i 2,5 år. Det var den første og eneste kjæresten barna mine har møtt. Jeg forventer at bf og de rundt meg stoler på at jeg kan ta de valgene som er riktige for oss. Det viktige er vel ikke hvor lenge man har datet? Det viktige må vel være at man tar gjennomtenkte beslutninger, og at det føles trygt for barna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

 

 

 

 

 

 

I den artikkelen står det at man bør vente ett år etter bruddet med å introdusere ny kjæreste. Artikkelen sier ikke noe om hvor lenge man bør date før ny kjæreste introduseres.

 

Anonymous poster hash: fb6a6...40a

men det er det samme spør du meg, ny kjæreste om du er skilt eller bare dater er det samme
Hæ? Det er vel ikke det samme. Man skal vente ett år etter et brudd fra barnefaren- slik at barnet får vent seg til situasjonen med at dere ikke er sammen. Har Hi brutt med barnefaren for 3 år siden, står det ikke noe om at hun må date ny kjæreste i ett år før han møter barna.
men står at man skal vente 1 år pga barnet, her har det bare gått et halvt år siden de ble sammen..
Et år etter bruddet fra barnefaren ja. Du vet da ikke hvor lenge Hi har vært singel. Om de har vært sammen i et halvt år, betyr ikke at det er under ett år siden bruddet med bf.

men er ikke det jeg snakker om heller, jeg snakker om man skal vente 1 år med at barn skal møte ny kjæreste uansett,dette fikk jeg beskjed om på fvk også

Vi har skjønt det. Du gir deg aldri.

Nå burde du bare dra inn årene, før du driter deg ut ytterligere.

 

 

Anonymous poster hash: 540d2...da0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Takk, for mange svar.

 

Jeg var singel i langt over 1 år før jeg introduserte han som er min nye kjæreste. Og han kom hit på besøk som en venn i flere mnd., før jeg fortalte jenta mi at jeg hadde fått meg kjæreste.

Det er ikke mange overnattinger det er snakk om, vi tar det veldig med ro. Men jeg synes det er viktig at kjæresten min får se meg i morsrollen og min hverdag, og ikke minst se hvordan han er med barn og hvordan mitt barn reagerer på han, før jeg legger mer tid og følelser i dette her.

 

Jeg får vel bare prøve å ta tiden til hjelp, og håpe at barnefar roer seg ned etterhvert. Jeg føler seg alt jeg tar de riktige beslutnigene i denne situasjonen. Og fokuset ligger på jenta mi, også når kjæresten er på besøk. Så har vi egentid når jenta er til far, eller etter hun har lagt seg på kvelden. Hun er forresten 8 år.

 

HI

 



Anonymous poster hash: 22f3d...ee2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hei. Takk, for mange svar.

 

Jeg var singel i langt over 1 år før jeg introduserte han som er min nye kjæreste. Og han kom hit på besøk som en venn i flere mnd., før jeg fortalte jenta mi at jeg hadde fått meg kjæreste.

Det er ikke mange overnattinger det er snakk om, vi tar det veldig med ro. Men jeg synes det er viktig at kjæresten min får se meg i morsrollen og min hverdag, og ikke minst se hvordan han er med barn og hvordan mitt barn reagerer på han, før jeg legger mer tid og følelser i dette her.

 

Jeg får vel bare prøve å ta tiden til hjelp, og håpe at barnefar roer seg ned etterhvert. Jeg føler seg alt jeg tar de riktige beslutnigene i denne situasjonen. Og fokuset ligger på jenta mi, også når kjæresten er på besøk. Så har vi egentid når jenta er til far, eller etter hun har lagt seg på kvelden. Hun er forresten 8 år.

 

HI

 

 

Anonymous poster hash: 22f3d...ee2

Holder med deg, HI :) jeg gjorde som deg og det gikk kjempefint.

 

Anonymous poster hash: 2bfd0...947

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

 

I den artikkelen står det at man bør vente ett år etter bruddet med å introdusere ny kjæreste. Artikkelen sier ikke noe om hvor lenge man bør date før ny kjæreste introduseres.

 

Anonymous poster hash: fb6a6...40a

men det er det samme spør du meg, ny kjæreste om du er skilt eller bare dater er det samme

Hæ? Det er vel ikke det samme. Man skal vente ett år etter et brudd fra barnefaren- slik at barnet får vent seg til situasjonen med at dere ikke er sammen. Har Hi brutt med barnefaren for 3 år siden, står det ikke noe om at hun må date ny kjæreste i ett år før han møter barna.

 

 

men står at man skal vente 1 år pga barnet, her har det bare gått et halvt år siden de ble sammen..

 

Du må lese hva som står i artikkelen. Det står der at barna trenger tid på å fordøye og sørge over tapet av familien sin før det kommer en ny person inn i livet deres. Det står ikke at man må vente 1 år med å introdusere barna når man har fått seg ny kjæreste, men at hvis mor får ny kjæreste f.eks 4 måneder etter bruddet med barnefaren så bør hun gi barna god tid før hun introdusere den nye kjæresten. Og det er i en slik situasjon man snakker om at barn ofte trenger 1 år (og da betyr det et år etter bruddet med faren deres, og ikke ett år etter at mor får ny kjæreste). Forøvrig har jeg vært mye på familievernkontoret (både hos en rådgiver/mekler og hos barnepsykolog), og de har vært samstemte på at barna bør få en viss tid etter bruddet mellom mor og far før man introduserer nye kjærester, og at det ofte tar et år før barna er klare for dette. I noen tilfeller er de klar før også, og i noen tilfeller trenger de mer tid. Men de har også vært klare på at det ofte er stor forskjell på hvor lang tid man bør vente på å introdusere barna i forhold til om bruddet med den andre forelder er ferskt, eller flere år tilbake i tid. Når det er sagt så er det vel ikke mange som mener at man skal introdusere barna for ny kjæreste etter kort tid, men 6 måneder ut i forholdet er mange ganske så sikre på hverandre. Dette må jo være tre momenter man vurdere før man bestemmer seg for å introdusere barna for ny kjæreste. Det ene er når ble det slutt mellom mor og far, hvor sikker er man på at det nye forholdet er korrekt, er barna klare for å møte kjæresten? 

 

Anonymous poster hash: d90b7...815

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at en myk start er mye bedre enn å introdusere barn for en kjæreste man selv har kjent lenge og etterhvert har et seriøst forhold til.

 

Det er faktisk helt gjennomførbart å introdusere en ny kjæreste som bare en venn, og la barnet bli kjent med vedkommende på de premissene. Da slipper man også at barnet går inn i relasjonen med "piggene ute" dersom det ikke helt har akseptert at mamma og pappa ikke er kjærester mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min kjæreste er en venn, altså, han og datteren min blir godt kjent og hun blir vant til han :) Hun digger han og spør etter han, og han tar "ansvaret" sitt alvorlig, og jeg er helt overbevist om at dette er rette måten for vår del. Vi begynte ganske tidlig egentlig, for begge mener at de to må fungere om han og jeg skal ha et seriøst forhold :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Har ikke lest alt, men BW; Du sitter og gir råd til denne mammaen, der du tar utgangspunkt i ditt liv. Samtidig så nevner du at det er en veldig spesiell situasjon dette med ditt barn og barnefaren etc. Blir det da riktig å gi råd, når situasjonen er så spesiell??

Ja, er jo abefallinger fra fvk jeg viser til,de mener at 1 år er best for barnet og vente

Les artikkelen en gang til du...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

 

Har ikke lest alt, men BW; Du sitter og gir råd til denne mammaen, der du tar utgangspunkt i ditt liv. Samtidig så nevner du at det er en veldig spesiell situasjon dette med ditt barn og barnefaren etc. Blir det da riktig å gi råd, når situasjonen er så spesiell??

Ja, er jo abefallinger fra fvk jeg viser til,de mener at 1 år er best for barnet og vente

Les artikkelen en gang til du...

 

 

 

Hun vil jo ikke lese, hun har bestemt seg og mener at hun har fasiten for alle, selv om hun samtidig skriver at hennes situasjon er spesiell. Vel, her måtte mannen også introduseres fort. Man drar ikke 6 timer med bil en veg for en kopp kaffe i 1 år for å si det sånn.. I dag er vi gift, har to felles barn og han fungerer som far for mine eldste, siden faren der ikke er i livet deres. Men selvfølgelig siden jeg ikke ventet i 1 år så har jeg ifølge Blair Waldorf gjort barna mine bjørnetjeneste, og de hadde sikkert hatt det mye bedre hvis mora var alene for resten av livet, siden 1 års venting når man er 100% alene med barn uten avlastning, er uaktuelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

 

Forstår bf veldig godt, hadde også reagert på det,her har mini ikke møtt pappas nye kjæreste enda, og kommer ikke til og skje på en stund til, først vil jeg bli kjent med henne,men med tiden skal han treffe henne, for han skal bli storebror i Februar,de har vert sammen i 8mnd,men kommer til og drøye til det møte til den nye babyen kommer,men må få bli kjent med nytt søsken.

Vet barnet i det heletatt at det skal ha søsken??? Tror du ikke barnet kommer til å føle at han er "byttet ut", når han ender opp med å hilse på ny stemor og nytt søsken på samme tid?! Hvem tenker på det beste for barnet her?

 

Anonymous poster hash: fef76...54e

 

 

han er under 3år og forstår det neppe uansett, han vet pappa skal ha en ny baby

 

Barn forstår langt mer enn hva voksene tror. Klarer ikke å se det du sier her, som en god løsning for barnet ditt.

 

Anonymous poster hash: fef76...54e

 

 

er samme hva andre mener, som sagt er det spesielle grunner for at dette ikke er aktuelt

 

Men hvis det er så spesiell situasjon, så er den jo sannsynligvis ikke sammenlignbar til hi sin situasjon. Da burde du la være å gi henne råd

 

Anonymous poster hash: 4105a...be0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Forstår bf veldig godt, hadde også reagert på det,her har mini ikke møtt pappas nye kjæreste enda, og kommer ikke til og skje på en stund til, først vil jeg bli kjent med henne,men med tiden skal han treffe henne, for han skal bli storebror i Februar,de har vert sammen i 8mnd,men kommer til og drøye til det møte til den nye babyen kommer,men må få bli kjent med nytt søsken.

Vet barnet i det heletatt at det skal ha søsken??? Tror du ikke barnet kommer til å føle at han er "byttet ut", når han ender opp med å hilse på ny stemor og nytt søsken på samme tid?! Hvem tenker på det beste for barnet her?

 

Anonymous poster hash: fef76...54e

han er under 3år og forstår det neppe uansett, han vet pappa skal ha en ny baby

Barn forstår langt mer enn hva voksene tror. Klarer ikke å se det du sier her, som en god løsning for barnet ditt.

 

Anonymous poster hash: fef76...54e

er samme hva andre mener, som sagt er det spesielle grunner for at dette ikke er aktuelt

Men hvis det er så spesiell situasjon, så er den jo sannsynligvis ikke sammenlignbar til hi sin situasjon. Da burde du la være å gi henne råd

 

Anonymous poster hash: 4105a...be0

Er det noen av dere som fikk med dere at admin i dag tidlig ba dere droppe avsporingene?

 

 

Anonymous poster hash: d0fd9...7f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Forstår bf veldig godt, hadde også reagert på det,her har mini ikke møtt pappas nye kjæreste enda, og kommer ikke til og skje på en stund til, først vil jeg bli kjent med henne,men med tiden skal han treffe henne, for han skal bli storebror i Februar,de har vert sammen i 8mnd,men kommer til og drøye til det møte til den nye babyen kommer,men må få bli kjent med nytt søsken.

Vet barnet i det heletatt at det skal ha søsken??? Tror du ikke barnet kommer til å føle at han er "byttet ut", når han ender opp med å hilse på ny stemor og nytt søsken på samme tid?! Hvem tenker på det beste for barnet her?

 

Anonymous poster hash: fef76...54e

han er under 3år og forstår det neppe uansett, han vet pappa skal ha en ny baby

Barn forstår langt mer enn hva voksene tror. Klarer ikke å se det du sier her, som en god løsning for barnet ditt.

 

Anonymous poster hash: fef76...54e

er samme hva andre mener, som sagt er det spesielle grunner for at dette ikke er aktuelt

Men hvis det er så spesiell situasjon, så er den jo sannsynligvis ikke sammenlignbar til hi sin situasjon. Da burde du la være å gi henne råd

 

Anonymous poster hash: 4105a...be0

Er det noen av dere som fikk med dere at admin i dag tidlig ba dere droppe avsporingene?

 

 

Anonymous poster hash: d0fd9...7f4

Synes ikke det er avsporing når en person gir råd til HI basert på egen situasjon som er så spesiell at det ikke finnes noen likhetstrekk. Det er da ok å si at dette rådet er verdiløst.

 

Anonymous poster hash: 540d2...da0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

 

 

Hvis jeg som er slenemor med barn 90 % av tiden og lite nettverk rundt meg skulle vente et år med å introdusere en ny kjærest, ville det aldri blitt noen ny kjærest.Det er vanskelig nok å møte noen som det er.Hvis jeg derimot skulle møte en aktuell kandidat så vil jeg måtte introdusere mann og barn for hverandre tidlig hvis jeg skal ha sjangsen til å tilbringe tid med, og bli kjent med mannen.Finnes ikke regler som passer for alle. Dessuten er barn forskjellige.Anonymous poster hash: 571b3...99a

Kan han ikke besøke deg når barnet har lagt seg?Anonymous poster hash: 718b6...352
Man blir ikke kjent med noen hvis man bare treffer noen på kaffe noen kvelder, aldri har sex eller ser hvordan personen er for eksempel over en helg. Da er man jo like langt - da presenterer man barnet for en person som man ikke selv er blitt kjent med, selv om ett år er gått. Og igjen, hvorfor skal man GJEMME kjæresten slik at han aldri kan komme på besøk? Mens alskens venninner, kompiser, foreldre til andre barn osv kommer på besøk som de vil? Hva er så farlig med å ha en MANN på besøk? Da jeg var singel så hadde jeg nesten bare kompiser, skulle jeg da nekte dem å komme på besøk siden de er menn? Jeg var forresten 100 % alene, og nei, ikke alle barn legger seg tidlig. Har du store barn så kan ikke kjæresten komme når barna har lagt deg, siden eldste barnet (tenåring) ikke la seg før kl 11-halv 12, og man kan ikke sitte og prate hele natta når man skal på jobb neste morgen, eller stå opp med små barn i helgene. Har vært sammen med en mann som skulle være overforsiktig overfor sin sønn. Vi kunne ikke en gang spise på kafe eller være i bygda der han bodde, der vi kunne treffe på ungens MOR, fordi mor da kunne fortelle barnet at pappa datet! Sånn at vi måtte dra på date kun på nøytral territorium der vi ikke risikerte å treffe på barnets slektninger på morssiden... Needless to say, det ble slutt ganske fort. Hjalp ikke at mora hans hadde bildet av eksen hengende på kjøkkenet sitt og skrøt veldig av eksen til meg da vi var på besøk der. Anonymous poster hash: 05543...818
Jeg har tre barn og hadde en meget krakilsk eks, som kom med mange trusler om rettssak og andre trusler. Men jeg fikk en kjæreste likevel, noen måneder etter at bruddet var et faktum. Han fikk besøke med etter barnas leggetid (og da hadde vi sex også, hvis du vil vite det) og vi hadde lunsjdate flere ganger i uka. Det går hvis man vil. Han flyttet inn da vi hadde vært sammen i to år. Ungene hadde kjent ham i mer enn et år da, de fikk møte ham etter ca 8 mnd

 

Anonymous poster hash: 718b6...352

 

Da var du heldig at ingen av barna våknet mens dere hadde sex og fersket dere, mens dere holdt på. Vil tro at det er større traume for et barn å se en helt fremmed mann i senga til mamma, enn å treffe kjæresten etter mindre enn 1 års forhold. Jeg hadde ikke turt å ha sex da eldstemann var på rommet sitt og de yngste sov. Som sagt, har du et STORT barn som legger seg sent, når skal kjæresten besøke deg da? Klokka 2 på natta, når du må opp på jobb kl halv 7? Lunsjdate hadde heller ikke gått i min jobb, da jeg har betalt matpause og må fysisk være på kontoret i lunsjen, selv om jeg som regel får spise i fred. Ikke alle har fleksibel jobb og små barn som legger seg tidlig og aldri våkner. Men så var det ikke et poeng for meg å trenere presentasjonen av kjæresten lengst mulig da, så for meg var det ikke et problem. I dag er vi gift, barna har fått to fine småsøsken som de forguder, og det har ikke vært noen konfrontasjoner mellom dem og stefar utover det som er vanlig i barn/forelder-relasjon, særlig i forhold til trassig tenåringsgutt. Men så kommer jeg også fra et annet land med en kultur der man ikke må vente i et helt år for å se at forholdet er seriøst, jeg er ikke vant med å ha masse sex, klining og kjærestegreier i månedsvis og likevel ikke kunne definere forholdet som seriøst. Vi er nok alle forskjellige.

 

Anonymous poster hash: 05543...818

Det er vel ikke mulig å overdrive det litt mer? Tror du ikke barna dine får like store traumr av at mor eller far til stadighet har en ny kjæreste de skal forholde seg til som at de en gang kanskje hadde sett noen hadde sex? Og har du ofte opplevd å få tilskuere? Hun som skriver over hadde sikkert ikke hatt det dersom barna våkner lett, eller om de har begrenset sitt støynivå. Barn og folk er forskjellige, men det er mer følelser involvert i å måtte møte/knytte seg til foreldrenes kjærester.

 

Og dere som snakker om lite nettverk. Hva med å skaffe en barnevakt? Alt er ikke så vanskelig hvis man bare prøver å få det til.

 

Anonymous poster hash: 7a297...cf9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marge Simpson

Jeg møtte min kjæreste ikke lenge etter bruddet med barnefaren.

Han ble etter en liten stund introdusert som en venn og vi tok det rolig. Etterhvert kom han oftere på besøk.

Barna mine forguder han og han forguder de.

 

Det var svært viktig for meg og for vår situasjon at barna mine kom overens med han før han ble introdusert som kjæreste.

 

Etter ca fire måneder (bare), spurte min eldste om jeg var forelska i han, og da svarte jeg ja. Min eldste synes dette var helt supert og siden den gang har vi vært kjærester foran barna. For mine barn har dette gått utrolig fint.

 

Jeg så at Blair W skrev at fvk hadde rådet om at man bør vente 1 år før barna blir introdusert for en ny kjæreste.

Vi har hatt noen runder hos FVK og har ikke hørt noe om dette.

Det er mulig at dette rådet ble gitt på bakgrunn av deres situasjon.

Det er en stor forskjell på å introdusere EN kjæreste enn flere kjærester. Klart man bør ta det rolig og vente lenger hvis dette er den 6. kjæresten som barnet introduseres for. Det avhenger av hvordan det blir gjort og for hver enkeltes situasjon. Det er tullete at denne "regelen" skal gjelde for alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

 

Hvis jeg som er slenemor med barn 90 % av tiden og lite nettverk rundt meg skulle vente et år med å introdusere en ny kjærest, ville det aldri blitt noen ny kjærest.Det er vanskelig nok å møte noen som det er.Hvis jeg derimot skulle møte en aktuell kandidat så vil jeg måtte introdusere mann og barn for hverandre tidlig hvis jeg skal ha sjangsen til å tilbringe tid med, og bli kjent med mannen.Finnes ikke regler som passer for alle. Dessuten er barn forskjellige.Anonymous poster hash: 571b3...99a

Kan han ikke besøke deg når barnet har lagt seg?Anonymous poster hash: 718b6...352
 Man blir ikke kjent med noen hvis man bare treffer noen på kaffe noen kvelder, aldri har sex eller ser hvordan personen er for eksempel over en helg. Da er man jo like langt - da presenterer man barnet for en person som man ikke selv er blitt kjent med, selv om ett år er gått. Og igjen, hvorfor skal man GJEMME kjæresten slik at han aldri kan komme på besøk? Mens alskens venninner, kompiser, foreldre til andre barn osv kommer på besøk som de vil? Hva er så farlig med å ha en MANN på besøk? Da jeg var singel så hadde jeg nesten bare kompiser, skulle jeg da nekte dem å komme på besøk siden de er menn? Jeg var forresten 100 % alene, og nei, ikke alle barn legger seg tidlig. Har du store barn så kan ikke kjæresten komme når barna har lagt deg, siden eldste barnet (tenåring) ikke la seg før kl 11-halv 12, og man kan ikke sitte og prate hele natta når man skal på jobb neste morgen, eller stå opp med små barn i helgene. Har vært sammen med en mann som skulle være overforsiktig overfor sin sønn. Vi kunne ikke en gang spise på kafe eller være i bygda der han bodde, der vi kunne treffe på ungens MOR, fordi mor da kunne fortelle barnet at pappa datet! Sånn at vi måtte dra på date kun på nøytral territorium der vi ikke risikerte å treffe på barnets slektninger på morssiden... Needless to say, det ble slutt ganske fort. Hjalp ikke at mora hans hadde bildet av eksen hengende på kjøkkenet sitt og skrøt veldig av eksen til meg da vi var på besøk der. Anonymous poster hash: 05543...818
Jeg har tre barn og hadde en meget krakilsk eks, som kom med mange trusler om rettssak og andre trusler. Men jeg fikk en kjæreste likevel, noen måneder etter at bruddet var et faktum. Han fikk besøke med etter barnas leggetid (og da hadde vi sex også, hvis du vil vite det) og vi hadde lunsjdate flere ganger i uka. Det går hvis man vil. Han flyttet inn da vi hadde vært sammen i to år. Ungene hadde kjent ham i mer enn et år da, de fikk møte ham etter ca 8 mndAnonymous poster hash: 718b6...352

  Da var du heldig at ingen av barna våknet mens dere hadde sex og fersket dere, mens dere holdt på. Vil tro at det er større traume for et barn å se en helt fremmed mann i senga til mamma, enn å treffe kjæresten etter mindre enn 1 års forhold. Jeg hadde ikke turt å ha sex da eldstemann var på rommet sitt og de yngste sov. Som sagt, har du et STORT barn som legger seg sent, når skal kjæresten besøke deg da? Klokka 2 på natta, når du må opp på jobb kl halv 7? Lunsjdate hadde heller ikke gått i min jobb, da jeg har betalt matpause og må fysisk være på kontoret i lunsjen, selv om jeg som regel får spise i fred. Ikke alle har fleksibel jobb og små barn som legger seg tidlig og aldri våkner. Men så var det ikke et poeng for meg å trenere presentasjonen av kjæresten lengst mulig da, så for meg var det ikke et problem. I dag er vi gift, barna har fått to fine småsøsken som de forguder, og det har ikke vært noen konfrontasjoner mellom dem og stefar utover det som er vanlig i barn/forelder-relasjon, særlig i forhold til trassig tenåringsgutt. Men så kommer jeg også fra et annet land med en kultur der man ikke må vente i et helt år for å se at forholdet er seriøst, jeg er ikke vant med å ha masse sex, klining og kjærestegreier i månedsvis og likevel ikke kunne definere forholdet som seriøst. Vi er nok alle forskjellige. Anonymous poster hash: 05543...818

Har du et så STORT barn at det legger seg henimot din egen leggetid, så kan det vel være alene hjemme noen timer mens du møter prinsen? Da snakker vi unger på 11-12 år, ikke sant? Du er ikke bundet på hender og føtter resten av livet selv om du er mor!

 

Mine unger sover som steiner, og ligger heller ikke på samme etasje som soverommet mitt, så nei, jeg var ikke på noe tidspunkt nervøs for at de skulle ferske meg i senga med den nye. Jeg hører dem i trappa lenge før de når døra til rommet mitt (som dessuten kan låses), så det der er et konstruert problem.

 

Selv har jeg ellers fersket mamma med en "venn" i senga en gang, men kan ikke si det var et traume. Litt kleint, men det var det. Det kleineste var vel at hun hadde vært uærlig om hele situasjonen og gjort som en del her, ikke sagt at det var en kjæreste. Så det falt meg ikke inn at de skulle dele rom. Det får an å snakke skikkelig om disse tingene med barn også, og om jeg skal si jeg lærte noe av episoden, så var det å ikke bløffe i alle fall! Da er det bedre å ikke la ungene vite det i det hele tatt.

 

Syns det er mye unaturlige greier å lese i denne tråden her. Når man vet det er seriøst, kan man si det på en ordentlig måte til ungene. Den der varianten med å trekke ungene inn i ens egen "utprøving" av forholdet er jo helt latterlig. Når noen sier "etter tre bom var det endelig treff", da lurer jeg på om de virkelig vet hva ungene følte etter tre sånne prosesser. Kanskje de til slutt ikke gadd forholde seg til flere frokostonkler, og bare jatter med? Og mor tolker det som idyll?

 

Anonymous poster hash: 718b6...352

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her så har jeg nesten aldri barnefri, så barna mine må møte nye menn relativt tidlig. Men de blir introdusert som venn, og det er ikke overnattingsbesøk. Men her er barna vant til at jeg og har mannlige kompiser, som bare er venner, og kommer på besøk. Synes og det er veldig greit å se hvordan mannen fungerer med barna og, for meg så må han fungere bra med de, skal vi kunne gå videre. Da jeg har barna hele tiden.

 

Men barna møter ikke en ny mann i hytt og pine. De har møtt en som de visste var kjæreste, vi var sammen i 2 år. Men vi bodde ikke sammen. Så har de møtt to menn som ble introdusert bare som venner, de var bare på besøk på dagtid noen få ganger, før jeg fant ut at det ikke funket. Og nå er det 2 år siden de møtte sist mann.

 

Her så flyttet barnefar sammen med den nye kjæresten sin etter 2 uker, og selv om jeg synes det er for tidlig, så får jeg ikke gjort noe med det. Han klaget og fælt på at barna fikk møte kjæresten min etter 2 måneder. Så her gjør jeg det som jeg føler passer best for meg og barna.

 

Nå kjenner jeg ganske mange andre enslige mødre, og kjenner ingen som venter i 1 år, før ny kjæreste blir introdusert. De fleste gjør som meg. Og noen går ennå fortere fram. Eller har de mye barnefri så venter de litt lenger.



Anonymous poster hash: 27bdc...f5f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...
På 25.6.2015 den 7.06, februarprins2013 skrev:

Forstår bf veldig godt, hadde også reagert på det,her har mini ikke møtt pappas nye kjæreste enda, og kommer ikke til og skje på en stund til, først vil jeg bli kjent med henne,men med tiden skal han treffe henne, for han skal bli storebror i Februar,de har vert sammen i 8mnd,men kommer til og drøye til det møte til den nye babyen kommer,men må få bli kjent med nytt søsken.

Du virker skikkelig kontrollerende og en smule dum

Anonymkode: 57bb7...9fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, sug lut skrev:

Feiltrykk

Glemte du være anonym?? Er det du som i kjedsomhet rister liv i gamle tråder med jevne mellomrom? 😊

Anonymkode: 33239...116

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Glemte du være anonym?? Er det du som i kjedsomhet rister liv i gamle tråder med jevne mellomrom? 😊

Anonymkode: 33239...116

Hahaha, hun gikk på en liten smell der, ja 😂

Anonymkode: ed218...d74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...