Gå til innhold

Dårlig norsk kunnskaper og jobbe med mennesker?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Gjest sug lut

Staslin? Er ille dårlig på navn, og kan ikke huske at jeg har møtt ei ku som har presentert seg med navnet Staslin før. Helt herlig! Ja takk! Raut, nå.

Tror minsanten det er ei Prøysen-ku.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest sug lut

Staslin? Er ille dårlig på navn, og kan ikke huske at jeg har møtt ei ku som har presentert seg med navnet Staslin før. Helt herlig! Ja takk! Raut, nå.

Tror minsanten det er ei Prøysen-ku.

Hah, jeg er så sykt god. http://mp3.platekomp...roductId=699301

Dessuten er den søt:

Det var en gong i mine onge dagar

da nåsån pekte opp og itte ned,

da levde det ei ku som hette Staslin,

og den som stelt’a Staslin, det var je.

 

Så sku det vara fesjå nordi bygden.

Da tenkte je: ”Hu Staslin ska bli med”,

men den som ittno skjønte var a Staslin,

og den som bar på dømmen det var je.

 

Da dagen kom så gikk vi etter vegen

For endeleg engong så sku det skje,

men den som sætte bakbein var a Staslin,

og den som drog i grima det var je.

 

Så kom vi fram og fekk øss anvist plasser.

Vi sto på rad og rekke i ei kve,

men den som låg og ørte var a Staslin,

og den som hadde hjertebank var je.

 

Og dyrleger og folk i kvite frakker

dom kute hit og dit og opp og ned,

og den som fekk seg sløyfe var a Staslin,

og den som kjente fryden det var je.

 

Så kom det fram en kar med apparatet.

Hæin var ansatt i ei avis like ved,

men den som slo med rompa var a Staslin,

og den som sto og smilte det var je.

 

Og bildet kom i bladet dagen etter

da fekk je meg en trynnskreill så det svei,

for den som sto i bladet var a Staslin,

og den dom hadde klypt bort det var meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat i denne tråden, der HI stiller spørsmål om norskkunnskaper uten å så mye som antyde sammenhengen, er jo norskkunnskapene hun legger for dagen relevant.

 

Og konklusjonen må være at nei, det er slettes ikke alle jobber med menneskekontakt HI bør inneha.

 

Med litt mer informasjon hadde man kunnet svare på det HI faktisk lurer på, siden det visst ikke var hennes eget språk som bekymret henne. Det er lettere å se flisen i den andres øye..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir garantert en glad-kalv, ja, for etter å ha lest tråden en gang til, så bryter jeg jaggu ut i latterkrampegråt på nytt!

 

Jeg skriver den ut og henger den opp i båsen min, for de dager hvor krybba virker mer halvtom enn halvfull!

 

Eller halv tom, og halv full, som jeg fore trekker å skrive det i dag! Møhøhøhøhø :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er absolu-tt for samsk-riving, men fort-ri-nnsvis med egenpl-ass-erte b-indes-treker.

 

Menhvagjørvimeddefolkasomsnakkersådårlignorskogbrukeroverdreventmyetegnsetting?????????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg liker "Hvis jeg liker å dele ordene, så kan jeg det!".

 

Legger til at jeg liker å kalle Bodø for Sveriges hovedstad, og om noen er så rævhøl at de bare Må påpeke feilen, er det de som har et fritidsproblem for jeg må få lov til å kalle det for hva jeg vil uten at det sier noe om meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min favoritt også, i tillegg til: "Jeg kommer nok ikke til å forandre meg noe særlig på skrive fronten."

 

Snakk om å holde front mot sammenskriving! :)

 

Står respekt av det, altså. Av underholdningsverdien! Nei, under hold nings verd i en. Sånn!

Endret av Frenzia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eks: Ei dement dame med nedsatt hørsel vil slite. Fører ofte til mer forrvirring, angst og til tider aggresjon. Jeg vil ikke at min mor skal stelles av en som ikke kan snakke norsk eller gjøre seg forstått.

 

Men dette er virkeligheten.

 

Barn? Tja,der er det mye kroppsspråk og tjohei

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, det er sÅ godt Å komme inn her og smuglese og le litt!

 

NÅr man er sÅ dum at man velger Å sitte oppe aleine om natta og se pÅ "Beretninger om begynnelser" sÅ det rasler i eggstokkene og skvalper i tÅrekjertlene (tÅre kjertlene?) pÅ ei halvgammal kjerring, sÅ trengs det litt hysterisk stillefnising før bysselalla.

 

Takk for underholdningen og god natt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sug lut

Hva i alle dager FEILER det dere?!? Stygge dere er da! :(

Men du er vakker inside and out, faktisk? Vi har vel konstatert til gangs at det ikke stemmer, hva, med din anonymtråd som plutselig ikke var så anonym. Så da er det vel på tide å skifte nick og generelt ta med deg fotballen din og gå hjem med store fakter og generell underholdningsverdi?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest amandine

Hva i alle dager FEILER det dere?!? Stygge dere er da! :(

Men du er vakker inside and out, faktisk? Vi har vel konstatert til gangs at det ikke stemmer, hva, med din anonymtråd som plutselig ikke var så anonym. Så da er det vel på tide å skifte nick og generelt ta med deg fotballen din og gå hjem med store fakter og generell underholdningsverdi?

kan noen pliis oppdatere meg? Ser ut som om jeg har gått glipp av noe og er på svigers sin pc uten tid til å lese... Luten? Pliis?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke helt sikker på om jeg er den rette til å oppdatere her, men jeg kan gjøre et forsøk, så kan noen andre rette på meg dersom jeg er helt på jordet.

 

Så, dette er mitt forsøk på raskt oppdatering:

 

En 'Anonym bruker' la ut et nytt emne på Skravlesiden, med rasistisk innhold. Men det var tittelen som fikk all oppmerksomhet pga skrivefeilene:

http://www.klikk.no/forum/dinbaby/index.php/topic/143913887-utenlendinger-og-kontakt-st%c3%b8ttet/page__st__60

 

Vedkommende følte kanskje ikke at hun fikk støtte nok, og var så lur å legge ut et nytt innlegg på Kranglesiden. Sier seg selv hva som skjedde da.

http://www.klikk.no/forum/dinbaby/index.php/topic/143913893-darlig-norsk-kunnskaper-og-jobbe-med-mennesker/

 

Deretter kom det plutselig et nytt innlegg på Anonymforum, som henvendte seg litt ufint til de som har flere innlegg per dag.

http://www.klikk.no/forum/dinbaby/index.php/topic/143914218-synes-egentlig-de-profilene-som-har-4-5-innlegg-i-snitt-pr-dag-virker-ganske-patetiske-sitter-en-pa-dib-hele-dagen-eller/

 

Ved flere ganger ser det også ut som om det er samme luring som har gått til direkte angrep på Sug Lut. Veldig lurt...

 

Men så plutselig kom denne luringen, altså «Bitthen med ny bolle i ovnen:)», til å dumme seg ut og avsløre nicket sitt. Og da er det Pay back time, vettu. :)

 

Var det riktig? Eller har jeg glemt noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sug lut

Jeg tror det stemmer, med det forbehold at jeg bare falt innom den anonym-tråden over middagen i dag (ah lykke, å være bare meg til middag og spise syke ting og være på nett samtidig!) og den hadde visst starta i går kveld allerede. Oj, så stygge vi er...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest amandine

Jeg tror det stemmer, med det forbehold at jeg bare falt innom den anonym-tråden over middagen i dag (ah lykke, å være bare meg til middag og spise syke ting og være på nett samtidig!) og den hadde visst starta i går kveld allerede. Oj, så stygge vi er...

Takker! Hva skal man med fiender! Ler så jeg skumper! Det kan storme og hyle og regne, gubben kan ha prolaps så mye han vil,- jeg har krangle på svigermors pc, ALT ER TILGITT!!!! HI HI HI HI knegger godt og inderlig. Karma!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...