Bikinisesongen nærmer seg med stormskritt. Vil du gjøre en ekstra innsats for å bli fornøyd med bikinikroppen, er tiden inne for å sette inn støtet. Diettene er mange, men det er ikke alle som virker for deg og din kropp.

Kjendisene har prøvd all verdens slankekurer i håp om å få den perfekte kroppen.

Trenger du inspirasjon til å komme i gang? Se hva som funket for stjernene, før du legger opp ditt eget treningsprogram.

Dans, dans, dans!

Gwyneth Paltrows beste råd til bikinisesongen er å ta på seg danseskoene og svinge seg rundt. Selv har hun fått et danseopplegg fra sin personlige trener, men du trenger ikke gjøre det like avansert som Gwyneth.

Med gode sko på beina og god musikk fra høyttaleren kan du rocke av deg noe av sideflesket. Gwyneths råd er 30 minutter fem ganger i uka.

- På slutten av sommeren vil du se resultater du kommer til å være stolt av, blogger skuespilleren.

Marie Osmond

FØR OG ETTER: Marie Osmond før og etter hun bestemte seg for å leve sunt. © Foto: Bulls

Nytt syn på livet

Det gikk opp et lys for countrysangeren Marie Osmond i 2007. De senere årene hadde hun lagt på seg litt etter litt, men en dag var det nok. Marie bestemte seg for å leve sunt og endre livsstil.

Mindre porsjoner og intensive gåturer ble Marie Osmonds oppskrift. Fire måneder senere var hun nesten 20 kilo lettere. Med et nytt syn på livet har hun holdt vekten nede siden.

- Det tok meg åtte år gå opp de kiloene, men bare fire måneder å gå ned like mye, sier Marie Osmond.

Les også: Ned i vekt uten slit

Trappeløping for stram rumpe

Til bikinisesongen er det ikke alle som vil gå ned i vekt. Noen er allerede små og slanke, og vil stramme opp og få mer kurver til kroppen. Ashlee Simpson er en av dem.

Ashlee har en personlig trener og et fullt utstyrt treningsstudio hjemme, men likevel er det øvelsene som ikke krever dyrt utstyr som er blant de mest effektive. Treneren hennes har nemlig pushet henne til trappeløping og utfall for å forme rumpa og gi mer konturer til kroppen.

- Vi gjør utfall for å få litt former til den lille rumpa mi, sier Ashlee til bladet Shape.

Simpson liker at musklene synes på armene hennes, og løfter derfor vekter. Har du ikke vekter for hånden kan du trene med ting du har i huset, for eksempel melkekartonger.

Les også: Test av sports-bh

Denise Richards

PILATES: Denise Richards lar pilates få æren for hennes flate mage. © Foto: Bulls

Elsker pilates

Tobarnsmoren og tidligere Bond-babe Denise Richards trener nesten hver dag, og hun sverger til pilates. I tillegg til å forebygge skader har treningsformen hjulpet Denise ned en jeansstørrelse etter to barnefødsler.

- Pilates er den eneste treningsformen som klarte å få magen min flat igjen. Jeg elsker pilates, sier Denise.

Havrevelling til frokost

Som mange filmstjerner kan Denise spise nesten hva som helst uten å legge på seg. Men etter å to graviditeter må også hun streve mer for å holde vekten nede. Hun har derfor lagt til seg gode spisevaner.

Til frokost spiser hun havrevelling med frukt, og når Denise får lyst på noe på ettermiddagen, tar hun seg heller noen agurkskiver og tomater med olivenolje og salt, avslører hun til Shape.

- Tidsbesparende

Kylie Minogue og Rosario Dawson er blitt fans av Power Plate. Maskinen vibrerer, og kroppen beveges opp og ned i stedet for til siden for å unngå skader i ledd. På maskinen skal man holde balansen og styrke kroppen ved at musklene trekker seg sammen mellom 30 og 50 ganger i sekunder. Dermed trenger man ikke trene like lenge som ved en annen treningsøkt.

- Det er en flott oppfinnelse og en enkelt og tidsbesparende form for trening, sier Kylie Minogue.

Power Plate er foreløpig ganske nytt i Norge, men maskinene finnes på utvalgte treningssentre landet over.

Les også: Vi har testet Power Plate

Jenny McCarthy og Jim Carrey

BADENYMFER: Hvem skulle tro at Jenny McCarthy har veid over 95 kilo? Her sammen med kjæresten Jim Carrey. © Foto: Stella Pictures

Yoga og porsjonsmåling

Tidligere playboymodell og skuespiller Jenny McCarthy ser ut som hun alltid er i god form. Men etter at hun fødte sønnen Evan i 2002, veide hun faktisk over 95 kilo. Da var det nok for Jenny, og hun meldte seg straks inn i vektklubben Weight Watchers.

Strenge rutiner måtte til. Jenny sier til Shape at hun tok tilbake kontrollen over maten og begynte med yoga. Men selv etter at hun hadde fått tilbake sin flotte Playboy-kropp, fant Jenny ut at hun måtte følge med på hva hun puttet i munnen.

Til frokost spiser hun alltid omelett av eggehviter. Til lunsj og middag er det fisk med frukt og grønnsaker som står på menyen. I tillegg er hun veldig glad i å lage supper av moste grønnsaker.

Les også: Spar tusener på riktig treningssenter

Tilbake til Klikk Trening

Les hele saken

Trude Susegg, redaksjonssjef

Vi setter stor pris på kommentarer og innspill i debattene våre. Vær forsiktig med personangrep og sjikane og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor. Takk for at du bidrar i debatten!