Gå til innhold

Noen med høyt blodtrykk her?


Villeville

Anbefalte innlegg

Heisann!

Da nærmer det seg nok fødsel for deg om ikke du er heldig og gjennomstrømningene blir bedre. Håper du drøyer en stund til. Hvordan har du det?

 

Du får ligge å samle krefter og sett for all del folk rundt deg i sving om det er noe du må ha gjort før babyen kommer. Jeg husker at da min bittelillegutt kom til verden hadde alle lyst å hjelpe meg med et eller annet for jeg tror ikke de visste helt hvordan de skulle takle det. På den måten fikk jeg nyoppusset barnerom og soverom og nedvasket hus + at babyutstyr ble skaffet til veie slik at jeg kunne passe mest på meg selv og på den lille på nyfødtintensiven.

 

Husk på at det går som regel bra med de bittesmå babyene her i landet!

 

Mange tanker...

Lenke til kommentar

Fortsetter under...

Hei igjen!

Jeg er fortsatt full av håp, men greier ikke helt å roe ned før jeg får ny UL over helgen.

Min største bekymring nå, er at babyen blir liggende for lenge i magen, slik at den ikke får nok oksygen og næring, og at den vil ta skade av det.....

Var helt pumpa da jeg kom hjem i går, og da datteren vår var i seng, sovna jeg selv på sofaen og sov der et par timer. Måtte se "six feet under" før jeg skulle gå og legge meg, og da jeg omsider kom meg i seng, fikk jeg ikke sove.... Etter å ha vridd meg i en time, sto jeg opp igjen og var oppe en times tid, leste litt og gikk og la meg igjen. Siste gangen jeg kikka på klokka var rundt 04.00....... Gjesp! (Vel er jeg natteravn, men er som regel i seng noen timer før 4). Mye tanker som samler seg i hodet, og man blir liggende og gruble og kjenne etter bevegelser i større grad enn før.

 

Ikke fikk jeg sove ut i dag tidlig heller, for frøkna dukket opp ved kvart over 7-tiden, og hun var ikke mer trøtt, så det var det. Pappa'n sto opp med henne, men selv så trøtt jeg var, så fikk jeg ikke sove igjen. Skulle være på Ullevål igjen ved 10-tiden, så kunne ikke ligge ubegrenset lenge heller. Var på sykehuset i drøye to timer, før jeg fikk lov til å reise hjem igjen. Tok CTG-måling, blodtrykk og en blodprøve. Alt var fint der, så da kunne jeg få reise hjem igjen.

I morgen er det samme greia (untatt blodprøvene da, får jeg håpe).

Gleder meg til mandag, for da får jeg vel en ny UL, og får greie på hvordan ståa er inni magen.

Jeg har fortsatt et håp om at de kan ha bedret seg litt slik at jeg iallefall kan gå hele neste uke og at det tidligst skjer noe uken deretter - da er jeg i uke 30, og mitt første delmål er nådd!

 

Så fint at blodtrykket ditt er på vei ned, men jeg skjønner at du synes at det er litt skummelt med blod og proteiner i urinen. Kan det være at dette bedrer seg om blodtrykket ditt går enda mer ned?

Det viktigste er selvfølgelig at babyen har det bra, men du skal jo ha det bra du også...

Hvis du går til 17. mai så vil du ha kommet ca. til uke 27/28?

Håper du gjør den datoen til skamme - og at 17. juni kan gå bra (bursdagen til han jeg deler hus med, forresten: )

 

Jeg har også slitt med en del kløe denne gangen (mer enn sist gang, såvidt jeg kan huske) - startet med ryggen, spesielt korsryggen, deretter er det leggene som har vært ille. Så begynte jeg for noen uker siden å klø i knehasene og i lysken, for så å få noen små prikker/utslett. Har spurt legen om det kan være svangerskapskløe, men det mente de at det ikke var (utslettene og den verste kløen er borte nå).

Har også klødd og flasset en del i hodebunnen i det siste, og er rødere i kinnene enn vanlig, dette kom omtrent samtidig med at jeg ble lagt inn første gangen. Har også fått en slags varm følelse ned i den ene foten, innimellom så føles det som om jeg har sølt varmt vann på foten min, eller sluppet en varm klut på den eller lignende. Har tatt opp dette med legen på sykehuset, men han kunne ikke forklare det på noen annen måte enn at det er hormonforandringer (sjekket foten og det er ingenting å se til utvendig).

 

Det er mye kroppen skal igjennom i forbindelse med et svangerskap, og spesielt mye blir det kanskje for oss som har svangerskap som ikke går helt på skinner.

Er glad for at dette blir min siste graviditet, akkurat nå føler jeg at det er litt mer spenning enn jeg setter pris på. Med disse påkjenningene i to svangerskap, er det ikke bare alder som gjør at dette blir mitt siste, for å si det sånn...

Dette ble langt (igjen), men det er godt å få skrevet ned det man går og tenker på.

Snakkes - ha en god natt!

Lenke til kommentar

Hei bolla24!

 

Dette er noen tøffe dager for oss - og det verste er nesten å gå å ikke vite helt hva som skjer fra dag til dag.

Hvordan føler du deg, bortsett fra alle tankene som jeg skjønner at du også sliter med?

Har du forresten fått høre noen størrelse på babyen ennå?

Masse lykke til - håper dagene går for oss begge!

Vi får oppdatere hverandre hvordan det går i tiden fremover!

Lenke til kommentar

Hei!

 

Skjønner godt bekymringene dine om at babyen blir liggende for lenge i magen, ikke få nok næring osv. Kjenner på de følelsene selv. Er livredd for at ikke babyen vokser godt nok fordi h*n ikke kan overleve på utsiden ennå. Sov ikke noe særlig før natt til fredag, var så spent på undersøkelsen, og heller ikke noe særlig natt til lørdag fordi jeg ble skremt av resultatet og beskjedene jeg fikk. Følger også med på Six feet under...:-) Får tenke på noe annet da...

 

Håper at du kan gå litt lenger med babyen. Det er i hvertfall et godt tegn at du slipper ut igjen om kveldene. Jeg slapp ikke ut den siste uken før sønnen min ble født. Var som deg veldig opptatt av hvor mye den sparket og begynte å spise julekaker og drikke Cola med sukker hver gang jeg ble bekymret. Og jeg som ikke engang liker sukkercola:-) Tenkte at både koffein og sukker måtte få fart i sakene.

 

Det skal visst en del til at urinprøvene blir bedre. Fikk på fredag i grunnen ganske klar beskjed om at jeg nå er så bra som jeg kan regne med å bli og at ting vil bare bli verre til babyen er ute. Ble ganske lei meg. Fikk også beskjed om å ta det mer med ro, HVORDAN?????, For ellers var det slett ikke sikkert det gikk bra i det hele tatt. Skulle fokusere på uke 24 og håpe på 28 som er 17.mai (men 17.juni er helt klart å foretrekke:-)...)Har blodtrykk og verdier som tilsier alvorlig svangerskapsforgiftning og ligger på nivå med det jeg hadde da jeg ble lagt inn sist. Har defor vært ganske frynsete i helgen med tanke på blodgjennomstrømmingen i morkaken siden den ikke fungerte med gutten min og kollapset helt. Prøver likevel å holde motet oppe, men merker at jeg forandrer litt personlighet og blir mere utålmodig og bjeffete og krevende. Normalt er jeg veeeldig tålmodig. Nå tåler jeg ingenting.

 

Fint at du også klør....på en måte....for meg ihvertfall... nå trodde jeg nemlig at enda flere mystiske ting hadde rammet meg. Ble litt lettet nå. Har som deg tenkt at dette nok blir mitt siste svangerskap, og ikke pga alder, men påkjenningen er for stor. Er veldig, veldig glad for dette svangerskapet og gleder meg mye, men 3 ganger tror jeg rett og slett blir for mye. Har sagt til mannen min at dersom vi får lyst på flere barn får vi adoptere. Finnes nok av barn i verden som mangler foreldre.

 

Lykke til på UL i morgen! Får håpe det går bra og at du slipper ut igjen.

 

 

Lenke til kommentar

Hei!

 

Da var dagens kontroller unnagjort!

Har hatt CTG hver dag siden fredag, og disse har vært fine.

Jordmor på Obs-posten forsnakket seg litt når hun satte på CTG'en i dag, hun sa "så da blir det keisersnitt i løpet av uka på deg da", hvorpå jeg svarte at "ja, det er mulig, men det har jeg ikke hørt noe om ennå".

Har jo skjønt i mitt stille sinn at om målingene ikke var bedre i dag, så ville det måtte skje noe om ikke lenge...

Skjønte at legen hadde synset litt på morgenmøtet ang. mitt tilfelle, etter resultatene på fredag...

 

Fikk etter hvert UL, og der ble både jeg og legen gledelig overrasket.

Babyen viser sikker tilvekst, og blodgjennomstrømningen var igjen innenfor det normale (det måles fortsatt motstand, men ikke faretruende).

Han målte flere ganger, og fikk like gode målinger hver gang.

Jeg ble hoppende glad, og vurderte en stund å hive meg rundt halsen på legen, men greide å styre meg...:)

 

Fikk spørsmål om hva jeg ville gjøre nå, med de målingene var det ikke vits med ny UL før torsdag, mente legen.

Men, jeg kunne velge selv om jeg ville beholde sengen min på sykehuset, og komme inn daglig for å kjøre en CTG-måling (og være hjemme på kveld og natt). Var aldri i tvil om at det var det riktige, så jeg beholdt sengen, og stikker innom en tur hver dag, for min egen psykes skyld.

 

Tenk så fort verden kan snu!

Ingen som vet hvor lenge det er til neste dårlige måling, men nå har vi snudd den dårlige trenden to ganger, og det må jeg si gir meg håp!

Uansett så ser det iallefall ut til at lillemann får lov til å være i magen til vi har passert uke 30 (som er neste uke: - )

 

Håper dere også får noen positive beskjeder på de neste kontrollene deres, og at formen din, Villeville, blir bedre.

Lykke til på kontroll i morgen! Forresten; endte ikke fredagens episode i "six feet under" veldig trist, da Nate døde?

 

bolla24: jeg håper at du kommer deg enda litt lenger uti svangerskapet før de må hente ut babyen din, men om de må hente ham ut nå, er det viktig å huske på at dette kan gå kjempebra (et av bevisene ligger oppe her og sover søtt:). Lykke til; hold oss oppdatert!

Lenke til kommentar

Hallo!

 

Gratulerer så mye med gode målinger! Det var jammen bra. Det er virkelig litt snodig at ting går sånn fram og tilbake?...og heldigvis framover nå! Hvor stor er babyen nå?

Tror du gjorde det rette med å beholde sengen for jeg tror man slapper bedre av om man vokter litt ekstra på den lille og seg selv. Håper virkelig du klarer uke 30. Da er jo babyen "stor":-) ...i hvertfall for sånne som oss...:-)

 

Jeg har hatt nok en nedslående undersøkelse:-( Tror nok de prøver å skremme med litt....og det virker. Gråt en liten skvett da jeg var ferdig og har følt meg helt utmattet siden. Har sovet noen timer nå så jeg begynner å få tilbake mitt gode humør:-)

Vel, legen startet i dag med å si at han skulle være ærlig med meg og fortelle meg hvordan ting så ut. De verdier jeg har med blod og proteiner i urinen sammen med blodtrykk og vann i kroppen er nå på et høyere nivå enn da jeg ble lagt inn på sykehus sist. Det positive var at selv om det var veldig dårlige verdier så har de vært stabilt dårlig de siste 3 ukene. Det negative er at kroppen visst ikke tåler stort dårligere resultater. Er fremdeles "frittgående" så jeg tror de skremmer meg litt, men jeg skal for all del gjøre som de sier. Jeg blir nå voktet av 2 overleger, så jeg forstår at ikke alt er så bra.

 

Ellers sa han at det ikke var sikkert dette kom til å gå bra. At jeg var heldig om jeg nådde fram til uke 24 som er den magiske grensen og om jeg klarte det ville legene ta babyen ut så fort det lot seg gjøre. At de nå tenkte mest på min helse og ikke på babyen. Må forberede meg på innleggelse mellom uke 22-24 om det holder seg stabilt og ellers ganske raskt. Fikk beskjed om at det eneste jeg kan gjøre nå er å ta det med ro og at det heller ikke alltid er nok:-( Han holdt også en tale til meg om alle de skumle tingene som kan ramme meg som organsvikt og andre forferdelige saker om ikke alt går bra. Fikk også beskjed om å benytte meg av at jeg har åpen plass på kk om det skulle være det minste. Etterpå sa han at jeg må tenke positivt, fokusere på uke 24 og slappe av og at han håper jeg blir 2 barns mor.

 

De sa også at jeg ikke burde bli gravid flere ganger, men tenkt det har jeg funnet ut helt på egenhånd!

Har som du sikkert forstår vært litt nedfor i dag. Det er fint med ærlighet, men tar litt tid å svelge...

 

Får beskjed i morgen om jeg får barnehageplass. De skal ha møte om meg i helse og sosialkomiteen i kommunen. Oppvekstetaten ville ikke betale for plassen så jeg anket avgjørelsen inn til helse og sosialkomiteen. Synes det er dårlig gjort at de ikke bare er snille og hjelper til, men spent på om de ombestemmer seg nå. Fastlegen min sa han skulle stille og kjefte på dem på mine vegne.

 

Dette var mye negativt på en gang, men jeg har bestemt meg for at det skal ende bra og at babyen og jeg begge bli friske og glade:-) Babyen har det nemlig fint og legen som undesøkte meg i dag kunne kjenne spark på utsiden og at det var sjeldent så tidlig i svangerskapet og at det var et godt tegn på et sterkt og friskt barn:)

 

Er enig med deg i at det endte trist i "six feet under". Jeg blir alltid litt overrasket når hovedpersoner dør...Han kommer kanskje til å "gå igjen" slik som faren?

 

 

 

Lenke til kommentar

Annonse

Villeville!

 

Du er tøff som klarer å holde motet oppe slik som du gjør. Men det er vel sånn at må man så må man. Og babyen har best av ditt gode humør :))

Jeg er selv ganske frynset i nervene for tiden. Men i motsetning til deg så er jeg i fin form, men var på UL lyd i går (16+2) og da ville ikke mini sprelle som han har gjort tidligerer. Så jeg har selvfølgelig ligget våken nesten i hele natt for å kjenne etter liv. Men han er litt lat... og dette er forferdelig. Men har ike kjent liv daglig enda så det er nok derfor jeg ikke har kjent mini noe mer også.

Sist gang jeg så en så rolig baby på UL døde gutten min 2 dager etterpå... Dette var i uke 22.

 

Fint at legen kjenner spark utenpå, det er et kjempegodt tegn. Bare ikke du blir dårligere nå så går nok dette bra :)

 

Håper for deg at du nå får barnehageplass slik at du kun har deg selv å ta vare på!

 

Masse klemmer fra meg! Skal krysse fingrene for deg jeg.

Lenke til kommentar

Hei Steinbukk77!

 

Takk for det:-) Tror jeg kan trenge all mulig lykke som kan blåse min vei nå. Du har tydeligvis termin rett etter meg. Artig. Fint at du er i god form, men kan forstå at du er nervøs med din dårlige erfaring. Har opplevd det samme som deg på UL . Jeg var i uke 16 og ikke så seint som deg. Var likevel ganske nervøs for babyen da jeg gikk gravid med sønnen min like etterpå og er nok litt nervøs med denne også. Sorgen ble ihvertfall lettere da sønnen min ble født frisk og i live men bitteliten. Håper babyen din gir livstegn fra seg snart. Tror jeg skal krysse fingrene for deg også....:-)

Lenke til kommentar

Hei Villeville!

 

Håper du føler deg bedre nå!

 

Enig med deg at jeg ikke helt forstår hvorfor disse målingene svinger så fælt, men det at det nå har skjedd to ganger, for deretter snudd, gjør at jeg antakelig ikke vil miste motet om det skulle skje igjen. Hvis jeg får to målinger etter hverandre som er dårlige, er det sannsynligvis et tegn på at babyen må ut om ikke lenge....

Mandag ble han målt til å være rundt omkring en kilo (var da 29 + 1), så hvis det stemmer, er han ikke langt unna det din lillegutt var.

Skal ha ny UL i morgen, er litt spent på hva den viser - CTG'ene i går og i dag har vært fine. Mitt BT har økt litt, men holder seg stabilt nå på ca. 140/83, det er det ingen som har noe å si noe på.

 

Så trist at det ikke var noen forbedringer hos deg ennå. Håper virkelig at du har fått utvidet barnehageplassen til veslegutt; det er umenneskelig synes jeg, om de blir informert om situasjonen og fremdeles ikke finner en løsning.

De mener jo at hvile og avslapning er en del av resepten, så da hadde det vært greit å kunne gjøre det 5 dager i uken, ikke 2!

Ikke vær redd for å benytte deg av plassen på KK, om det skulle være den minste lille mistanke om noe.

 

Enig med deg i at det er fint med ærlige leger, jeg ville hatet det om de pakket inn beskjedene så mye at den virkelige beskjeden kom bort, men jeg synes heller ikke de skal drive "skremselspropaganda" (på den annen side må det kanskje til av og til for å få oss gærne mødre til å ta det med ro og gjøre som de sier....)

Men, som du sier; det tar litt tid å fordøye sannheten enkelte ganger.

Det som er litt av problemet er vel også at ting er så uvisst; de snakker ut fra erfaring og synsing (kvalifisert sådan), men de fremtidsutsiktene de gir oss, kan de heller ikke selv vite om vil slå til. Derfor blir det så mye om og men. Mye lettere å forholde seg til harde fakta om ting som faktisk har skjedd, enn "kanskje skjer ditt og kanskje skjer datt".... Men; det er tydeligvis vårt lodd i livet akkurat nå - vi må holde humøret oppe og ta synsing, råd og vink på strak arm.

 

Jeg kan bare tenke meg hvor engstelig du i bunn og grunn må være, jeg vet hvor engstelig jeg kan føle meg innimellom, selv om jeg er godt over den magiske grensen, og erfaringsmessig vet hvor bra det kan gå om barnet må ut nå. Og i tillegg til å bekymre deg om babyen og hvordan det vil gå, har du også deg selv å tenke på!

Det er fortsatt ikke aktuelt å øke medisineringen av blodtrykket ditt enda mer, i håp om at det kan hjelpe på andre ting også??

 

Det er foreløpig ingen som har fortalt meg at jeg ikke bør bli gravid flere ganger, men det er vel kanskje fordi jeg har passert 40, og de regner med at det er uaktuelt uansett??

Jeg har den siste uken begynt å fundere på om jeg rett og slett skal be dem om å sterilisere meg mens de likevel "roter rundt der inne" under keisersnittet.

Både alder, erfaring, og påkjenning gjør at dette nok blir vårt siste barn (med mindre vi finner på å adoptere...::))

Tror faktisk jeg skal snakke med legen om dette i morgen; har skjønt det som om man må søke om å utført sterilisering, men i mitt tilfelle kan jeg vel ikke skjønne at noen kan nekte meg det?

 

Nå må jeg finne sengen; skal på ny CTG og UL i morgen, så da er det best å være noenlunde opplagt: =)

Vi snakkes snart; kommer nok innom i løpet av i morgen kveld (hvis jeg fortsatt går løst rundt omkring....)

Masse lykke til så lenge, og husk å slappe av så mye du kan: )

 

 

Lenke til kommentar

Hei Maggi!

 

Gratulerer med dagen:-)

 

Ett kilo er kjempebra! Det er også fint at det fremdeles går bra. Tenker du er spent på ny UL i morgen. Synd at blodtrykket øker litt, men du har et undertrykk man kan drømme om:-)

 

Har fått foreløpig svar fra barnehagekonsulenten får visst et endelig et i morgen. Vi får kanskje 3 dager i en annen barnehage enn den han går i til vanlig, men det er det jo lite å gjøre noe med. Er vel bedre enn ingen plass. Synes det er litt utgjort å måtte gjennom ny tilvenning osv.

 

Er fremdeles i ganske dårlig humør etter tirsdag, men gjør som de sier. I dag kommer Mamma og vasker hus for meg og mannen min blir hjemme fra jobb i morgen for å passe sønnen vår. Kjenner at jeg er mer sliten enn på lenge men tror det er mest psykiske grunner til det med tirsdagen og alt det styret med barnehagen svirrende rundt i hodet mitt.

 

Legen min skal fylle ut et skjema for meg ang. sterilisering under ks. Fornuften sier det er en god løsning, men likevel er det noe i meg som stritter litt i mot. Har likevel tenkt å gjennomføre det om mulig. Fikk beskjed om at de ikke kunne gjøre det om jeg er veldig syk når det tar ks.

 

Skal til legen i morgen og skal spørre om det vil hjelpe å øke medisinene. Håper det. Er spent på hvordan det gikk med deg på UL. Fremdeles frittgående?

Lenke til kommentar

Hei på deg!

 

Gratulerer med dagen til deg også: )

 

Skjønner godt at du fremdeles er i dårlig humør etter tirsdag - det er en utrolig påkjenning psykisk dette du går gjennom.

De som surfer gjennom sine svangerskap uten problemer av noe slag aner ikke hvor priviligerte de er! Sutring om strekkmerker og et par kilo opp i vekt for mye blir litt for meningsløse for meg, de aner jo ikke hva det vil si å ha problemer i svangerskapet.

Håper virkelig at det blir en løsning med bhg-plass for sønnen din, selv om å ha han i to forskjellige barnehager ikke høres ut som en optimal løsning (men på sikt bedre for deg selvfølgelig). Håper mannen din kan ta seg av tilvenning i den nye bhg da, om det skulle bli en slik løsning.

Å gå fra et barn som gråter fordi det plutselig er sammen med ukjente, er ikke det jeg forbinder med avstressende og avslappende....

 

Selv er jeg fortsatt frittgående, men hadde en ikke altfor bra UL i dag.

Babyen har ikke lagt på seg i magen de siste to ukene, omkretsen er omtrent den samme nå som for 2 uker siden, mens omkretsen av hodet har økt og lårbenslengden har økt, så totalt sett har jo babyen blitt større (anslo 950 - 1000 gram i dag).

Motstanden ble målt dårligere enn mandag, og motstanden i navlesnoren og i blodtilførselen i hjernen ligger i ytterkant av normalområdet begge to, og kan når som helst vippe over, så legen sa i dag at siden jeg neste uke har passert uke 30, tror han kanskje at det tryggeste for babyen er å komme ut og få næring i seg utenfor magen. Han så kanskje for seg i siste halvdel i neste uke, men som han sa; han skal ta en prat med barnelegen først, og så skal vi ta en ny UL på mandag. Deretter tar vi avgjørelsen om når KS'et skal gjennomføres, eller om han tør å la det bero enda noen dager. Frem til da skal jeg tilbake til daglige CTG-målinger, men får ellers være hjemme.

Spurte ham om dette med sterilisering under KS, og da smilte han og sa; "jada, det kan vi ordne - det er det vi kaller ekstraservice", så fant han frem en begjæring om sterilisering, signerte og stemplet den og sa at det vil bli gjennomført om jeg fylte ut resten og ga til ham senest dagen for operasjonen.

Spurte litt hva det ville ha å si for kroppen og evt. overgangsalder el.l., men fikk beskjed om at det gjør ingenting med kroppen bortsett fra at den mister evnen til å bli gravid. Begge legene som var med på dagens undersøkelse var nok av den oppfatning av at det var en smart ting å gjøre.

Jeg tenker litt som deg - alle fornuftige tanker tilsier at jeg bare bør gjøre det, men så er det en del av meg som stritter i mot.

Men en av de positive tingene er jo at man da kan glemme alt som heter prevensjon, og man tilfører jo kroppen en del hormoner i.f.b. med det også (iallefall p-piller og hormonspiral som jeg har brukt før).

Da er det bare å vente til mandag, men jeg prøver nå å innstille hodet mitt på at jeg blir mamma igjen i løpet av neste uke - selv om jeg må si det foreløpig føles særdeles uvirkelig....

Vi snakkes innen det - lykke til hos legen i morgen! Er det samme lege som du var hos på tirsdag, eller er det fastlegen du skal til nå? Det er jo lov til å si at du blir litt ute av deg og satt ut av de beskjedene du får, slik at de kan ta litt hensyn før de hiver ut av seg alt de har på hjertet. En ting er å si ting som de er, men det er også forskjellige måter å si ting på!

Lenke til kommentar

Hei Maggi!

 

Er glad for at du er fremdeles er ute i det fri. Blir spennende hva UL på mandag sier. Kan godt forstå uvirkelighetsfølelsen når det gjelder å bli mamma om en ukes tid. Jeg synes at om 2 mnd som jeg er forespeilet er alt for tidlig. Kan nesten ikke forestille meg følelsen når det er sånn ca en uke igjen. Men en baby på ca 1kg er bra:-) Det skal jeg også kunne være kjempefornøyd med. Det høres sikkert merkelig ut for folk med normale svangerskap, men i våre situasjoner er jo alt helt annerledes. Spenningen er jo dessverre ikke helt over for oss når babyen kommer ut heller. Har tenkt en del tilbake på tiden på nyfødtintensiven i det siste. Var ikke alltid like lett det heller...Så et bilde av meg selv her om dagen med bitteliten gutt på brystet, svett og pjuskete og bleik var jeg også, men lykkelig også tross alt! Kan nesten ikke forestille meg hvordan det er å ha et normalt svangerskap og føde en stor baby. Snakket i dag med en venninne som visste akkurat hvordan jeg hadde det. Hun fikk svangerskapsforgiftning i uke 37 med bl.trykk på 140/95 og synes det var skummelt:-)

 

Fint at de kunne foreta ekstraservice på deg også i samme slengen:-) Jeg er fremdeles litt nølende på en måte i tilfelle det ikke går bra, men jo større babyen blir dess større sjangse har han og avgjørelsen blir vel lettere når det nærmer seg. Ville jo være et pluss å slippe mere prevansjon og hormontilskudd:-)

 

Har vært hos fastlegen igjen og er fremdeles "dårlig men stabil" og det er da noe. Har bestemt meg for å gjøre alle dårlige spådommer til skamme og ikke få baby før 17.mai. Derfor har jeg begynt å meditere og praktisere avslapningsteknikker. Skal på Ul på kk på mandag og er spent. Kanskje jeg får vite kjønn da?

 

Barnehageproblemet har jeg nå overlatt til min mann og fastlegen min etter å ha levert en sur melding på svareren til barnehagekonsulenten i ettermiddag. Merker at jeg blir så sint så det er nok best å holde seg unna:-) De vil jeg skal putte 2-åringen min på en buss man-ons-fredag og la dem kjøre ham nesten 2mil til en barnehage hvor de har ledige plasser (mannen min kjører ikke bil...). Tirsdag og torsdag skal han gå i sin vanlige. Det er ikke godt nok. Har anket vedtaket så nå får vi se. Mannen min og mamma skal passe ham litt ekstra i neste uke og ta seg fri fra jobb.

 

For å få humøret litt opp i dag og la optimismen råde har jeg sett på barnevogner og annet utstyr til minien. Har du kjøpt noe?

 

Så at du hadde spurt etter bolla24. Er så spent på hvordan det går med henne. Om du hører noe må du fortelle...

 

Ja da er det bare å vente og slappe av så godt det lar seg gjøre. Vi får kose oss med Six feet under i kveld. Er spent på hva som skjer nå...

Lenke til kommentar

Hei igjen, Villeville.

 

Du er ikke alene om å ha begynt å tenke på tiden på nyfødt-intensiven og de utfordringene det ga... Selv om det gikk veldig bra, så går man jo på nåler hele tiden - iallefall i starten.

Satt forrige kvelden og sorterte noen gamle blader, og laget et stor pose med blader jeg hadde tenkt å kaste. Plutselig kom jeg til å tenke på at jeg sannsynligvis kommer til å å befinne meg på pumperommet som tilhører nyfødtavd. snart, og sist jeg var der, husker jeg at jeg savnet mer lett lesestoff; etter en uke hadde jeg vært gjennom alle de godt utleste bladene som lå der.

Dermed ble posen satt til side, med tanke på å donere den til pumperommet etter hvert......

 

Skjønner godt at du er nølende i.f.t. "ekstraservice" hos deg, jeg hadde nok vært mer i tvil hadde jeg vært 34 enn 40, for å si det sånn.

Du må vel ikke bestemme deg før du ser hvor langt du evt. får gått i dette svangerskapet heller, eller?

 

Har vært på Ullevål igjen i går og i dag for å kjøre CTG, har sett veldig bra ut begge dagene. Synes at jeg har kjent mindre liv i dag enn vanlig, og når man går slik som dette, blir man jo så smått paranoid - så det var veldig greit å komme der i dag og få bekreftet at CTG'en så fin ut. Synes for øvrig at det har vært stille også etter CTG'en, men det kan jo kanskje ha litt å gjøre med hvordan babyen ligger også...

Ellers har jeg jeg hørt at babyen vokser når det er roligere i magen, så vi får håpe og tro det er det: )

 

Synes at det tilbudet du har fått i.f.t. barnehageplass for veslegutt ikke hører noen steds hjemme! De må da virkelig ha noe bedre å komme med enn det? Jeg hadde ikke sendt min 2-åring med bussen i flere mil 3 ganger i uken - aldri i verden. Er det virkelig en ordinær buss, eller er det en type buss som plukker opp andre barn som også skal i barnehagen? Uansett så hadde jeg vært meget betenkt over løsningen.

Fornuftig av deg å overlate dette til mann og fastlege, for dette skjønner jeg kan være belastende for blodtrykket!

Godt at du har fått hjelp til barnepass de 3 dagene i neste uke iallefall.

Det finnes ikke en dagmamma i nærheten som kunne hatt ham de dagene som han ikke er i sin vanlige bhg da? Jeg er egentlig ikke så veldig glad i dagmamma-løsningen for jeg har hørt så mye rart, men her tror jeg at jeg ville vurdert det - iallefall for noen mndr frem til høsten, for jeg regner med at du (om du vil) får full plass i hans vanlige bhg. fra høsten av...?

 

Det er nok god terapi å kikke på barnevogner og utstyr. Vi har tatt vare på veldig mye fra forrige gang, så det blir neppe de helt store innkjøpsrundene denne gangen (man vet forresten aldri - det er nok mye som kommer til å friste etter hvert). Har riktignok vært og kjøpt et nytt bilsete (Maxi Cosi) som er mulig å sette på understellet til Quinny Zapp, som datteren vår har brukt de siste 2 årene (hun bruker jo nesten ikke vogn lenger). Mulig vi kjøper ståbrett til henne, om vi ser at det blir nødvendig.

Har du tenkt å kjøpe tvillingvogn, eller skal du gå for ståbrett for storebror?

Ellers har jeg ikke kjøpt noe annet enn en liten lyseblå dress med jakke/bukse, bare en liten symbolsk handling da vi fikk høre at det var en gutt. Må vel få gått gjennom tøyet etter vesla etter hvert også, men der har det gått mye i rosa, og er ikke selve plagget rosa, så er det som regel noe "stæsj" på det som tydelig røper at dette i utgangspunktet er tiltenkt jente, så jeg må nok på shopping etter hvert: ) I vår situasjon så trenger vi jo ikke å ha alt i orden til fødsel - det blir jo plenty av tid til å gjøre unna det mens småtten ligger på sykehuset. Men "vindus-shopping" er jo en grei syssel det også, enn så lenge. Har så smått begynt å tenke på hvilke rutiner vi bør prøve å få inn med barn på sykehus, far på jobb og datter i barnehagen, men har ikke planen klar enda. Regner med at far får pleiepenger i minst en ukes tid rett etter fødsel, slik at han kan være en del sammen med oss på sykehuset, og at vi får tid til å finne ut av disse rutinene da.

 

Bolla24 har ikke gitt lyd fra seg, så det er vel ikke umulig at det har skjedd div. denne uken. Håper alt har gått/går bra!

 

Synes gårsdagens Six feet under var supertrist - er nok mer mottakelig

for denne type episoder i øyeblikket enn vanlig, men det er vel sånn det skal være.

 

Lykke til med UL på mandag - håper du får vite hva slags kjønn det er: )

Du må fortelle hvordan det har gått når du kommer derfra!

Fortsatt god helg!

Lenke til kommentar

Annonse

Til Villeville

 

Ville bare si at det KAN være andre løsninger enn barnehage for din lille gutt. Da jeg gikk gravid forrige gang, fikk jeg faktisk tilbud om husmorvikar gjennom fastlegen min. Det høres utrolig "gammeldags" ut, men han mente jeg hadde krav på det grunnet min situasjon med høyt BT, og da hadde jeg endatil barnehageplass til eldstemann... Det er mye annet som skal tas vare på i et hjem og det er i grunnen ikke helt lett å lite på familie og venner. Det er i alle fall noe du kan undersøke... Har ei venninne som arbeider i kommunenes omsorgtjeneste og hun er helt klar på at hjemkommunen har plikt til å hjelpe barnefamilier i vanskelige situasjoner. Det "tilbudet" dere har fått er for dårlig - helt klart. Hadde du sent poden din på eget initiativ alene på buss tenker jeg barnevernet hadde kommet rimelig kjapt på plass. Håper virkelig at alt ordner seg for dere!

Lenke til kommentar

Hei Maggi!

 

Synes det er en god ide å donere gamle blader til pumperommet. Det er virkelig et kjedelig sted. Rart å tenke på at man skal tilbake dit snart?

Neste uke blir virkelig spennende for deg. Du skal vel også på UL i morgen?

Jeg er veldig spent. Håper minien vokser som h*n skal og er glad og fornøyd. Heldigvis er dette en "hopper" sånn som sist så jeg kjenner h*n fint hver dag. Husker fremdeles bekymringen sist når han ble roligere og roligere før de tok ham ut. Siste uken var ikke så morsom sånn sett... Men du vet vel at lillegutt voktes godt og blir hentet ut når det er nødvendig:-)

 

Nølingen min ang "ekstraservice" er vel et resultat av at alle forteller meg at det ikke er sikkert det her går bra! Ønsker så inderlig å bli 2 barns mor...Har mistet før og oppdaget da at det eneste som dempet sorgen var å få veslegutt. Vet jo at jeg er veldig heldig som har han men dette barnet er jo også veldig ønsket:-) Er alikevel klar over at jeg ikke bør prøve dette igjen, så jeg gjennomfører nok uansett!

Er litt sentimental for tiden...:-) og tåler ikke særlig mye. Synes forresten at Six feet under var veeeldig trist. Spesielt den scenen hvor mor og David vasket Nate...Felte en liten tåre der ja.

 

Barnehagen skal ha møte med Oppvekstavdelingen på mandag. Håper ting ordner seg. Dagmamma er jo et alternativ, men det krever jo også tilvenning. Synes også det er sørgelig om han må gjennom så mange store forandringer på en gang. Tror det er ille nok at jeg må være vekke fra ham en periode. Han er jo vant til å være hjemme med mor 3 dager i uken. Er redd alle store forandringer skal gjøre ham utrygg. Mamma har sagt at om det ikke går med barnehage får hun ta en feriedag pr uke til alt ordner seg og det kan mannen min også. Da er det bare en dag i uken igjen og kanskje barnehagen kan gå med på den. Har fått full plass fra 1.august. Morgendagen blir i allefall spennende.

 

Tenkte forresten at jeg skulle satse på ståbrett. Lillegutt liker å springe selv. Alt skal gjøres selv:-) Har forresten funnet en kjempesøt Emmaljunga vogn.Litt dyr, men kjempefin! Venter bare på å få vite kjønn og om h*n kommer ut i god behold.

 

Tenkte jeg skulle si at jeg hadde lest en plass at fra høsten 2006 fikk far også pleiepenger over en lengre periode. Har du hørt noe om det?

 

Snakkes i morgen!

 

Lenke til kommentar

Heisann Ramole!

 

Takk for tipset! Husmorvikar hadde jo vært en topp løsning. Skal til fastlegen på onsdag og skal spørre ham da. Tok du i mot tilbudet?

 

Klarer ikke å sende lillegutt alene på busstur så jeg la en sur beskjed igjen på svareren tilbarnehagekonsulenten fredag. De kan umulig ha barn selv når de tilbyr slike løsninger. De sakl ha nytt møte mandag, så nå er jeg spent. Går det bra med ditt trykk?

Lenke til kommentar

Heisann!

 

Har vært på ny UL i dag og det blir ei jente:-) Hun var litt mindre enn beregnet, men ikke mye. Var også litt tynn, men innenfor normalen! Jippi-Jippi-Jippi! Endelig noe som går som det skal. Nå blir det knall rød barnevogn på meg! Fikk også så fine UL bilder i dag. Har en del av varierende kvalitet, men denne dama syntest så synd på meg at hun anstrengte seg for å gi meg noe pent å se på;-)

 

Fikk beskjed om å komme til doppler i uke 20 og ny UL neste mandag for å sjekke vekst. Litt deilig å endelig være på en undersøkelse som ikke har hatt fokus på meg og min elendige tilstand men på babyen. Er ganske så glad og fornøyd i dag.

 

Barnehagen har også strukket seg litt (men ikke nok...) og jeg har foreløpig fått en ekstra dag i uken til lillegutt. All grunn til å feire med andre ord.

 

Er du ute i det fri fremdeles? Vært på UL i dag?

 

 

Lenke til kommentar

Hei på deg, og gratulerer med beskjeden om at det blir en liten jente:))

Regner med at det er kjærkomment med en liten jente ettersom dere har en gutt fra før?

Så bra at de vil ha deg inn igjen såpass kjapt for å følge med! Man blir fort avhengig av disse ultralydene, man blir jo litt paranoid etter hvert, og skulle gjerne tatt en titt flere ganger om dagen; )

Hva har forresten skjedd med blodtrykket ditt og medisinering? Vil de ha det på nivået de ligger nå, eller øker de medisineringen din?

 

Supert også at barnehagen har strukket seg litt! Da er iallefall 3 av 5 dager dekket, men jeg får håpe at de strekker enda litt til, og innvilger full plass fra nå av - det er jo tross alt kun noen måneder det er snakk om, og det er jo ikke snakk om et nytt barn men et barn som allerede går der og er tilpasset (altså ikke noen mer belastning for barnehagen med tilvenning osv). Stå på - det lønner seg å mase!! Er det kommunal eller privat bhg. han er i?

 

Jeg er fortsatt ute i det fri: )

Har hatt en litt tøff helg, med en del bekymring etter torsdagens dårlige måleresultater. Har prøvd å psyke meg opp til å få beskjeden i dag om at babyen må ut denne uken, men samtidig har jeg kjent mindre liv og de bevegelsene jeg har kjent har vært svakere enn før, så jeg har virkelig vært bekymret for babyen. CTG-målingene har vært bra, men jeg hadde litt vanskelig for å ha full tillit til bare de, så i går, søndag, sa jeg fra på sykehuset om at jeg mente at det hadde blitt roligere i magen.

Jeg fikk beskjed om at de skulle få tak i vakthavende lege på KK og få han til å kjøre UL, og at jeg skulle bare slappe av i sengen min så lenge, og etter 2 timer (og 2 keisersnitt) kom han omsider. Han kjørte gjennom en UL, og der viste det seg at babyen hadde snudd seg og lå nå i seteleie. Vi så fine fosterbevegelser, og av en eller annen grunn så kjenner jeg ikke så godt bevegelsene når han ligger i seteleie - dette har jeg lagt merke til før også.. Han målte også gjennomstrømning i navlesnoren, og han syntes den var ok.

Godt fornøyd og beroliget reiste jeg hjem, er litt usikker på om jeg burde kjørt bil akkurat da - følte meg mildt rusa av lettelse da jeg satt i bilen: )

 

I dag var overlegen som følger meg opp tilbake på jobb, og han tok en ny UL med vekstmåling og gjennomstrømning. Han målte i dag ok gjennomstrømning i både navlesnor og hjerne (bedre enn på torsdag), og det er normal mengde fostervann og morkaken ser normal ut (det man kan se på den på UL, er vel om det er forkalkninger eller ikke, og han kan ikke se noen slike). Babyen har vokst både i lengde og i hodet, mens kroppen er standby - har samme omkrets i magen nå som for 2,5 uke siden. CTG og blodtrykk er fortsatt upåklagelig. Ut fra totalbildet mener han at det skal være mulig å dra det til over helgen, og jeg fikk spørsmålet om jeg orket en uke å gå slik i en uke til.

Nesten fristet til å si nei etter at jeg har mannet meg opp til å være forberedt på KS denne uken, men happy over de gode resultatene sa jeg ja, men at jeg gjerne ville ha to UL-undersøkelser til denne uken. Ikke noe problem det, så nå skal jeg fortsette med CTG daglig, og så skal jeg ha UL onsdag og fredag også.

Legen mente at noe særlig lenger enn til midten av neste uke vil han uansett ikke dra det, siden babyen er liten og ikke legger nok på seg, og det er målt økt motstand i både navlesnor og hjernen. Fikk beskjed om å gå hjem og tenke på om 21. mars kunne være en fin dato, og sjekke at det ikke kræsjet med fødselsdagen til nær familie...: )

Hvis vi kommer dit, har jeg passert uke 31 med 3 dager, og det er vel mer enn det jeg turte å håpe på da jeg fikk beskjed i uke 24 at dette sannsynligvis ville bli for tidlig, så da må jeg bare være fornøyd: )

Dessuten har forhåpentligvis babyen blitt litt større også, slik at vi kanskje kommer opp i 1100 - 1200 gram????

 

Skulle nesten ønske at jeg kunne gå og legge meg og våkne igjen neste mandag, slik at jeg slapp bekymringene i løpet av uka....

Men, målet er nær, og jeg må jo bare stole på at de daglige CTG'ene og UL annenhver dag er mer enn nok til å holde kontroll på hva som skjer i magen. Jeg holder nok ut!

Puuh, akkurat i dag er jeg mer enn overbevist om at "ekstraservice" er det eneste rette uansett - er utmattet og sliten etter helgens og dagens bekymringer og gleder. (Likevel greier jeg ikke å rote meg i seng før langt over midnatt.....)

 

Begynner forresten å innse at jeg har et problem med å fatte meg i korthet, men det er bare så deilig å få satt ord på det som har skjedd og det man går og tenker på!

 

God natt - vi snakkes: )

 

Lenke til kommentar

Hei hei!

 

Så fint at det går så bra med babyene deres. Går jo bedre enn forventet for deg Maggi og det er bra :) Og at du er kommet over uke 30 er jo fantastisk. Da er jo prognosene fremover ganske bra!

Og til deg Villeville får vi krysse fingrene XXX. Dette går bra, og så moro med ei lita jente. Og det er godt med en liten opptur av og til.

 

Det er så herlig å lese de lange detaljerte innleggeggene dine Maggi. Sitter liksom ikke å lurer på noen ting etterpå da. Blir jo litt slik at en lever seg inn andres situasjon her inne på BIM.

 

På torsdag skal jeg til St Olavs. Det blir spennende. Regner ikke med at de kan se så mye på morkaka om den er bra, men jeg skal få full screening av bebbisen. Og at man får kvalifisert synsing fra flere leger er jo fint synes jeg. Kanskje jeg kan tro litt mer på dem, enn legen i Elverum. De lovet så mye sist som ikke gikk i oppfyllelse og da blir man litt skeptisk vet du. Håper også at vi kan få vite kjønn. Er nesten sikker på at det er en gutt denne gangen også! Alt er så likt som de andre gangene. Er det en gutt tror vi han skal hete enten Amund eller Simen.

 

Var til UL forrige uke, da var min faste overlege på ferie så jeg hadde en vikar. Han er til daglig overlege på Ullevål, og han mente at slik det så ut nå (alt var bra) så ville dette svangerskapet gå kjempefint. Jeg svarte bare" vi får se..." Noen ganger syns jeg de lover litt mer enn de bør. Så fint som ting er nå har det jo også vært i de foregående svangerskapene på dette tidspunktet... Uff, jeg er litt negativ. Men tørr ikke glede meg enda L. Har begynt å kjenne bevegelse, men kun da jeg legger meg på magen og får litt press på livmora. Men kjenner til gjengjeld babyen bra da :). Er 17+2 i dag! Morkaka ligger i fundus, og da mente overlegen at det kunne hende jeg kom til å kjenne sparkene litt mindre enn om den hadde ligget helt bak. Fundus er jo på toppen.

 

Du Maggi spurte en gang om hvorfor jeg var henvist til Trondheim istedenfor Oslo. Det tror jeg bare er av den grunn at min overlege syntes ho har bedre kontakt med Trondheim og da ho spurte om det var i orden for meg å reise dit svarte jeg ja. Har jo hørt så mye bra om St Olavs.

 

Skal til ukentlig BT måling og urinprøveavlevering i dag! Alltid like spennede. BT var sist 136/76. Kjempefint trykk syns vi :). Og urin var helt perfekt. Slik vil jeg ha det i dag også! Skal vel få høre hjertelyd i dag og.

 

Lenke til kommentar

Hei Steinbukk77!

 

Godt å høre at det går bra med deg, og at mini i magen har begynt å gi seg til kjenne: ) Du får ligge på magen hver gang du vil hilse på h*n!

 

Også godt å høre at du overlever de lange innleggene mine; )

 

Blir spennende i Trondheim på torsdag, å få en ordentlig gjennomgang av situasjonen og babyen er jo bare kjempespennende.

Blodtrykket ditt er vel ingenting å si på - mitt har ligget på samme nivå, og her har alle vært kjempefornøyde med det trykket!

 

Hva het overlegen fra Ullevål du var hos i forrige uke? Har jo vært borti noen av dem nå, så jeg blir litt nysgjerrig, da...

 

God tur til Trondheim på torsdag: hold oss oppdatert om hvordan det går: )

Lenke til kommentar

Overlegen fra Ullevål heter Sverre Sand. Hyggelig mann synes jeg! Kjenner du han?

 

Skal gi oppdatering fra St. Olavs :)

 

Vi tælas!

Lenke til kommentar

Heisann Maggi!

 

Kan forstå at du har hatt en pyton helg og at det ikke er hyggelig når man kjenner færre spark. Jeg tror likevel du har valgt riktig ved å la lillegutt ligge i magen så lenge som mulig selv om det nok er fristende å bare "bli ferdig":-) Hver dag og hvert gram teller jo! 11-1200gr hadde vært supert. For hver dag inne i magen tror jeg du kan regne minst en dag eller to ute av intensivavdelingen. Høres ut som om du også får en lang og tynn baby. Var jenta di også det?

Jeg vet det er lettere sagt enn gjort å tenke positivt og slappe av for jeg har selv begynt å grue meg litt til den delen der men jeg håper du fremdeles klarer det. Har friskt i minne den spenningen som lå i luften spesielt den først uken etter fødselen og hvor utmattet jeg var.

 

Kjenner til den følelsen av en lettelsens rus...Ble så glad i går da babyen viste normal vekst at jeg ikke var tilsnakkendes lenge. Fikk en telefon i dag fra legen min på kk som hadde sett på UL resultatet og var kjempefornøyd. Hun sa tilogmed at dette kan gå like bra som sist, alså uke 28! Nå skulle jeg bare ruge og ta vare på meg selv. Hyggelig med noen gode beskjeder også! Har begynt å få tilbake mitt gode humør nå....

 

Skal til legen igjen i morgen og diskutere medisineringen min, måle bl.tr. og urinprøver. Må også diskutere om han kan hjelpe meg med barnehagen. Det er en semiprivat barnehage. Den tilhører husmorlaget på øyen her, men får en god del offentlige tilskudd og har noen kommunale plasser. Er eneste barnehage her på øyen hvor jeg bor. Detr er jo broer til de to store øyene ved siden av og til Bergen så det er ikke langt til de neste barnehagene, men siden mannen min ikke har lappen er det greit å gå på den i huset ved siden av:-)

 

Kan tenke meg du ikke har så lette dager for tiden med tusen tanker i hodet på en gang. Jeg synes likvel det er flott at du får være hjemme om kveldenog natten. Det må jo gjøre situasjonen mye lettere. Håper jeg klarer det samme. Klarer forresten heller ikke å komme meg i seng om kvelden. Når guttene sover er det min alene tid og jeg koser meg litt ekstra:-)

 

Snakkes!

Lenke til kommentar

Hei Steinbukk77!

 

Så spennede at du skal til st. Olavs snart. Har hørt at det er et flott sted. Får håpe du etterhvert klarer å slappe litt mer av og tro på at det går bra. Du har jo perfekt trykk og om du har fin urin også er du godt i gang.

 

Håper at du har hatt en fin tur til legen i dag. Fortell hvordan det går:-)

Lenke til kommentar

Hei jenter!

 

Jeg har hatt min daglige tur til Ullevål igjen i dag, med ny UL-kontroll.

Målingene så enda bedre ut enn på mandag - gjennomstrømning i både navlesnor og hjernen var bedre, og legen målte en bitteliten tilvekst i mageomkretsen til babyen (den har stått stille de to siste ukene)!

Likevel så beveger vi oss såpass i yttergrensene av "normalområdet" nå at han bestilte KS til meg neste torsdag (da er jeg 31 + 4).

Men, han holdt muligheten åpen for at vi kanskje også kunne dra det til over neste helg igjen, om alt var like bra som i dag på fredag og mandag. Pussige greier med disse endringene, men overlegen er en gammel ringrev som jeg stoler på kan sine saker!

 

Steinbukk 77: Jeg var borti Sverre Sand forrige gang jeg lå på Ullevål, men har ikke sett noe til ham denne gangen. Tror han er sjef for svangerskapspoliklinikken der nå. Han var ok han, såvidt jeg kan huske.

 

Lenke til kommentar

Hei jenter!

 

Jeg har hatt min daglige tur til Ullevål igjen i dag, med ny UL-kontroll.

Målingene så enda bedre ut enn på mandag - gjennomstrømning i både navlesnor og hjernen var bedre, og legen målte en bitteliten tilvekst i mageomkretsen til babyen (den har stått stille de to siste ukene)!

Likevel så beveger vi oss såpass i yttergrensene av "normalområdet" nå at han bestilte KS til meg neste torsdag (da er jeg 31 + 4).

Men, han holdt muligheten åpen for at vi kanskje også kunne dra det til over neste helg igjen, om alt var like bra som i dag på fredag og mandag. Pussige greier med disse endringene, men overlegen er en gammel ringrev som jeg stoler på kan sine saker!

 

Steinbukk 77: Jeg var borti Sverre Sand forrige gang jeg lå på Ullevål, men har ikke sett noe til ham denne gangen. Tror han er sjef for svangerskapspoliklinikken der nå. Han var ok han, såvidt jeg kan huske. God tur til Trondheim, sjø!

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...