Gå til innhold

Epidural


Gjest

Anbefalte innlegg

  • 1 måned senere...

Fortsetter under...

Aldri hørt om at noen er blitt nektet, men dersom du har 10 cm åpning når du spør om det vil de nok si at det ikke er noe poeng - da er jo det mest sliksomme rieperioden over og du skal presse. Dette har skjedd meg, men ikke på Bærum, det var på Riksen. Og tro meg - det verste var over da, så hvis du holder ut til 10 cm er du over det verste (synes jeg da, her er det sikker noen som mener noe annet!).

 

Det er forresten ikke uvanlig at de reduserer effekten av epiduralen under utdrivelsen/pressingen, slik at du "kjenner" når du skal presse. Det er vel litt av grunnen til at de sier det ikke er noe poeng når det full åpning. Så for å være sikker bør du spørre om epidural før det går så langt.... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Hei, jeg fikk epidural på bærum sykehus. Jeg hadde til og med 10 cm åpning før jeg fikk det..kjempeglad for at jeg fikk det.. det tok bort mye av smerten. tror ikke man kan nekte noen epidural.. vist det ikke er helt spesielle grunner da... takker alle på Bærum, de er kjempeflinke der:) hilsen amalie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trikset er å ikke vente for lenge før du ber om det. Jordmor kan til og si at du er så flink og dette går bra, prøv litt til. MEN hvis du vil ha det så si at du vil ha det NÅ, ikke vente. For det kan hende man også må vente litt før anestesi legen er klar og så går tiden og åpningen blir større og så er det kanskje for sent. Så hvis du ønsker epidural, SI FRA.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...