Gå til innhold

sikringsskap


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

noen som vet hva det koster å få lagt om til automat sikringer? har hoved bryter på automat sikring allerede.

når bør vi egentlig bytte ledninger og kontakter og sånnt? er veldig redd for brann. huset er fra 1976.

 

tusen takk for alle svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det koster ihvertfall mindre enn å måtte bytte ut hele sulamitten fordi det har tatt fyr i skapet og alt er en eneste svart vase av smeltet plastikk og sprukket porselen, sånn som broren min og sviggisen måtte gjøre. Kan ikke huske om de fikk det på forsikringen, men likevel...

 

Når huset har blitt såpass gammelt kan det nok være en ide å ihvertfall begynne å undersøke litt priser og slikt. Når dere legger om til automatsikringer vil dere sannsynligvis finne ut sikringene ryker mye lettere enn før, siden skrusikringer er "tregere" enn moderne automater. Dermed kan det være en ide å vurdere hele opplegget i huset før dere bestemmer dere. Dessuten kan det jo hende dere vil ha flere lampepunkter, eller flytte stikkontaktene, eller legge inn varmekabler/film ett eller annet sted osv.

 

Hent inn priser fra flere firma, og pass på at dere skriver kontrakt (den finner du på www.forbrukerportalen.no) eller ihvertfall får et bindende, skriftlig pristilbud.

 

Sånn for sammenligningens skyld betalte vi 28,500 for å bytte til automater i skap og i hovedinntak på loftet, og for å legge opp helt nytt elektrisk opplegg til halve 2. etasje (1 kurs, skal legge inn en til senere) og kjøkkenet (2 kurser, en teknisk) inklusive lampepunkter og stikkontakter. Da er imidlertid alle ledningene lagt synlig (vi har et gammelt tømmerhus).

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min samboer er eletriker, og gjør dette hver dag...så om du vil så kan jeg spør han om han vil svare deg:) men han er på jobb til ikveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har akkurat gjort det. Vet ikke hva det kostet, da vi har lagt om strøm i hele huset. Men strøm er dyrt!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...