Gå til innhold

Farger på barnerom


♥binna♥

Anbefalte innlegg

Skal male til sommeren på rommet til guttene (2 og 4 år). Tenkte først å male i noe blåtoner, men har nå ombestemt meg og vil heller male lyst. To av veggene er panel (liggende furu -er ikke malt tidligere), to av veggene er "struktur" (håper dere skjønner hva jeg mener). Taket er også furu. Et vindu -mao ikke så mye lys som slipper inn. Tregulv (det vil jeg beholde som det er). Tenkte å kjøpe køyeseng til dem og heller male den i en sprek farge (grønn?).

 

Noen med gode råd?

 

Meget takknemlig for innspill:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dersom du skal male panelet så bør du ha på grunning først! Dette så ikke malinga skal skrelle av etter alt det arbeidet du har gjort:-P

 

Samme hvis du tenker å male taket! :-) Men dette kan du spørre om på fargehandelen da! De vet hva slags maling og pensler og ruller du bør bruke! :-)

 

Ellers så bør du ha en sprek farge til å bryte opp med ja! :-) Blir litt kjedelig med "bare" lyst! Dessuten så liker unger farger! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mal lyst og sprek opp med farger. det er lurt!! Jeg har malt vegger og tak på gutterommet, og beisa golvet rødt:-) Kjempetøft!! Ellers er møblene kjøpt på brukthandel og malt blå - også stilig, og når han blir stor og møblene skal skiftes ut, så er det ikke dyre saker som vi nesten bare MÅ beholde...

 

jeg lakka kvistene med kvistlakk først, så grunna jeg før jeg malte (med grunning ble det 4 strøk). Velg maling som er lett å stryke på og som dekker godt... det lønner seg faktisk.

 

Jeg har i tillegg knagger til sekker, skuffer og skap til leker osv. Disse er i samme blåfarge alt sammen. Koselig barnelampe og gardiner med spiderman på gjør rommet kjempetøfft. Og gutta skal jo gjerne ha det litt tøfft da....

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har samme rom som dere bare med 2 vinduer.Vi har hvitbeisa panel/taket.Skikkelig møkkajobb å male,så vi beisa.Tenker litt på å kjøpe tapet som kan males flere ganger,og male den knæsj grønn.Litt usikker på hva jeg skal gjøre med gulvet.Er teppe nå,og det skal jeg ikke ha,æsj.Blir skipsgulvbelegg eller laminat.Lurer bare på om det blir for kaldt,for det er ikke varmekabler der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for gode råd!

 

Men noen som har konkret råd om farge (gjerne med kode og alt)?

 

Bør jeg ha to forskjellige farger på panel og struktur eller samme farge? Annen tone i taket? Lysere?

 

Jeg er ikke så flink med sånt, vil dere hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Taket bør nok være hvitt (eller ser det lett "skittent" ut...), mens på veggene kan det være greit med en "hvitfarge" som er brutt med litt gult eller rødt (eller begge deler som vi har (kode:Y30R...kjempefint) for å få det litt varmere. Eller du kan g¨å litt mot brunt på veggene... (lady har en farge som heter vanilje, veldig fin)

 

Kan også være fint med "bare" panellakk på panelet... så slipper du unna kvistlakk og grunning og alt. Det blir rimelig hvitt med jotuns hvite panellakk, men da ser du strukturen i treet igjennom....

 

 

 

Er jo kjempelurt med lyse vegger, så kan du ha litt freche farger på møbler og kanskje noen bilder osv.

 

Lykke til med oppussingen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...