Gå til innhold

Jeg vet med 95 prosent sikkerhet at mannen har vært utro..


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Men så er det de siste 5 prosentene da..

Så meldinger som udiskutabelt viser at de har flørtet, og antyder at noe mer har skjedd ved vage formuleringer som han ikke kan "arresteres på". Han innrømmer ingenting og virker 100 prosent troverdig. Han må i tilfelle være verdens beste løgner om han ikke har vært utro. Samtidig så mener jeg at meldingene i seg selv tilsier en så stor sannsynlighetsovervekt at jeg ikke tror han.

Dette er to år tilbake i tid. Ville ikke gått fra han uansett, og det har jeg sagt til han. Men ønsker å vite sannheten. Det er tungt å vite at det vil jeg faktisk aldri få.

Anonymkode: 1727a...def

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gå videre, med eller uten han. Hvis dette er to år siden og han ikke innrømmer noe, så må du enten velge å stole på ham, eller gå fordi du ikke tror på han. Du har bestemt deg for hva han har gjort, så du vil aldri bli fornøyd før han innrømmer noe (som han kanskje ikke har gjort).

Anonymkode: 6d4b9...7eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Gå videre, med eller uten han. Hvis dette er to år siden og han ikke innrømmer noe, så må du enten velge å stole på ham, eller gå fordi du ikke tror på han. Du har bestemt deg for hva han har gjort, så du vil aldri bli fornøyd før han innrømmer noe (som han kanskje ikke har gjort).

Anonymkode: 6d4b9...7eb

Jeg kommer ikke til å gå, men jeg er mindre glad i han enn tidligere og slik vil det nok forbli. Men ungene har det fint og mannen er både kjekk, flink og smart. Han er heller ikke typen til å være utro, så han må ha vært veldig betatt av denne kvinnen. Vet med sikkerhet at hva det nå var som pågikk, så er det over. Det som plager meg er at jeg vil han skal være ærlig å fortelle det. Da ville det vært mye lettere å legge bak seg.

Anonymkode: 1727a...def

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg kommer ikke til å gå, men jeg er mindre glad i han enn tidligere og slik vil det nok forbli. Men ungene har det fint og mannen er både kjekk, flink og smart. Han er heller ikke typen til å være utro, så han må ha vært veldig betatt av denne kvinnen. Vet med sikkerhet at hva det nå var som pågikk, så er det over. Det som plager meg er at jeg vil han skal være ærlig å fortelle det. Da ville det vært mye lettere å legge bak seg.

Anonymkode: 1727a...def

Hva hvis han faktisk ikke har noe å innrømme da? Må han si ett eller annet som passer inn i det du allerede tror?

Anonymkode: 9a64e...d5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva hvis han faktisk ikke har noe å innrømme da? Må han si ett eller annet som passer inn i det du allerede tror?

Anonymkode: 9a64e...d5c

På den ene meldingen avtalte de å møtes "for å prate litt" på et hotellrom kl. 01. på natten. Hva er oddsen for at det bare var prating? På en annen melding avtalte de "å snike seg unna for å gå tur". Begge anledningene var de på samme hotell på kurs,

Anonymkode: 1727a...def

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår egentlig ikke hva du vil? Han har sagt sitt. Du tror han ikke.

Du har et valg, du sier at du ønsker å fortsette sammen med ham uansett om han er ærlig med deg eller lyver så det renner av ham. Uansett vil du fortsette å være sammen med ham. Da må du også bare akseptere den historien han kommer med.

Men du gjør ikke det. Du ønsker at han skal innrømme noe han enten ikke har gjort (selv om jeg er enig i at det virker mest sannsynlig at han har vært utro) - eller at han skal innrømme noe han har gjort klart for deg at han ikke vil innrømme.

Du bor sammen med en mann som du ikke tror på, en mann du ikke stoler på i det hele tatt, en mann du tror lyver bevisst til deg. Hvis dere ikke tar tak i dette og begynne å jobbe for å bygge opp igjen tilliten i forholdet, da er det bare et tidsspørsmål før forholdet tar slutt. Gjør dere ikke noe med dette vil du bli mer og mer bitter og usikker, mistenkeliggjøre ham i andre sammenhenger og føle at han ikke respekterer deg. Om han ikke har vært utro vil han bli bitter fordi du kommer med beskyldninger om at han har gjort ting han ikke har gjort, han vil føle at du ikke respekterer ham og han vil føle seg hjelpesløs fordi det ikke er noe han kan si som kan få deg til å endre oppfatning av ham. Og hvis han har vært utro (men ikke vil innrømme det) så vil han trolig likevel bli bitter og gå lei fordi du fortsetter å terpe i årevis på noe han har lagt bak seg (og det er raskeste måte å drive ham rett inn i armene på en ny dame ... ). Noen par går slik i årevis. Gjør dere ikke noe for å bygge opp igjen forholdet nå så blir dere en del av disse parene som bare eksisterer sammen, men ikke lever sammen. Etterhvert vil barna deres også påvirkes av holdningene mellom dere.

Familievernkontor og parterapi!

Anonymkode: 1e338...efd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg snakker ikke om det. Han tror nok jeg har lagt det bak meg. Ser ikke hva parterapi kan gjøre. Mitt problem er bare at jeg aldri får vite sannheten. Det vil jeg heller ikke få om vi går i terapi.

Anonymkode: 1727a...def

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg snakker ikke om det. Han tror nok jeg har lagt det bak meg. Ser ikke hva parterapi kan gjøre. Mitt problem er bare at jeg aldri får vite sannheten. Det vil jeg heller ikke få om vi går i terapi.

Anonymkode: 1727a...def

Neihei ... da vil du bare ha det som du har det da - og du har det jo helt tydelig ikke bra ...

Når du har gnagd på dette i to år så kommer det ikke til å forsvinne av seg selv. Parterapi kan hjelpe dere til å bygge opp igjen tilliten i forholdet, for uansett om han har vært utro eller ei så tråkket han over en grense som ikke var ok for deg for to år siden. Tillit kan dere bygge opp igjen - men det vil du jo ikke ...

Anonymkode: 1e338...efd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg kommer ikke til å gå, men jeg er mindre glad i han enn tidligere og slik vil det nok forbli. Men ungene har det fint og mannen er både kjekk, flink og smart. Han er heller ikke typen til å være utro, så han må ha vært veldig betatt av denne kvinnen. Vet med sikkerhet at hva det nå var som pågikk, så er det over. Det som plager meg er at jeg vil han skal være ærlig å fortelle det. Da ville det vært mye lettere å legge bak seg.

Anonymkode: 1727a...def

Det er ikke din sak hva som skjedde. Du må være et helsike å ha rundt seg som maler på dette to år etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, sug lut skrev:

Det er ikke din sak hva som skjedde. Du må være et helsike å ha rundt seg som maler på dette to år etter.

Når han var utro mot henne for 2 år siden så har hun selvsagt noe med det! Det jeg ikke skjønner er hvorfor hun er så dum å tilgir han!

Anonymkode: ca6e1...488

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Når han var utro mot henne for 2 år siden så har hun selvsagt noe med det! Det jeg ikke skjønner er hvorfor hun er så dum å tilgir han!

Anonymkode: ca6e1...488

Enig! Jeg hadde ikke gidda å være sammen med en som hadde vært utro mot meg!

Anonymkode: 9bd90...bc1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Enig! Jeg hadde ikke gidda å være sammen med en som hadde vært utro mot meg!

Anonymkode: 9bd90...bc1

Nei, jeg hadde nok ikke gått nå pga barna, men kanskje senere. Det som er vanskelig er jo risikoen for at han faktisk snakker sant.

Anonymkode: 1727a...def

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Spør henne

Anonymkode: 57e99...ab3

Hun er også gift og ville aldri ha innrømmet det.

Anonymkode: 1727a...def

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nei, jeg hadde nok ikke gått nå pga barna, men kanskje senere. Det som er vanskelig er jo risikoen for at han faktisk snakker sant.

Anonymkode: 1727a...def

Men da må du jo enten godta det, og bli (men med overbevisning!) - eller si til deg selv at den flørten hans har gjort deg så usikker at du ikke lenger føler trygghet og tillit i forholdet. Uten tillit er jo ethvert forhold dødsdømt.

Anonymkode: 9a64e...d5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvd å si det du skriver? At du ikke går uansett men at du lever bedre med p vite at hab hadde sex da og da med den dama pg at det nå er forbi enn å gå å gnage på at du føler en kløft mellom dere fordi du føler han ikke er til å stole på. Jeg ville hatt den samme følelsen som deg. Et ligg er lettere å legge bak seg enn langvarig mistillit. 

Anonymkode: 68d84...8ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At du orker. Å bruke energi på å fundere og male på dette er fullstendig bortkastet så lenge du uansett ikke vil gå.

Du har bare ett eneste liv- det er opp til deg om du vil bruke tid og energi på noe som påvirker det negativt, eller om du skal la det gå og fokusere på noe positivt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, LillaGorilla♥♥ skrev:

At du orker. Å bruke energi på å fundere og male på dette er fullstendig bortkastet så lenge du uansett ikke vil gå.

Du har bare ett eneste liv- det er opp til deg om du vil bruke tid og energi på noe som påvirker det negativt, eller om du skal la det gå og fokusere på noe positivt.

Hvem er ikke utro i en eller annen grad gjennom et langt samliv!? Jeg kjenner knapt noen.. legg det bak deg eller velt deg i angst og usikkerhet.. og avslutt forholdet hvis det plager deg så hinsides. 

Anonymkode: d4ba6...440

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvem er ikke utro i en eller annen grad gjennom et langt samliv!? Jeg kjenner knapt noen.. legg det bak deg eller velt deg i angst og usikkerhet.. og avslutt forholdet hvis det plager deg så hinsides. 

Anonymkode: d4ba6...440

Hva er utro i «noen grad». Hva defineres som utro ? (Syns det er interessant, ikke for å sette deg til veggs). 

 

🙂

Anonymkode: 68d84...8ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hva er utro i «noen grad». Hva defineres som utro ? (Syns det er interessant, ikke for å sette deg til veggs). 

 

🙂

Anonymkode: 68d84...8ca

Å ha hemmeligheter.

Anonymkode: 9a64e...d5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Å ha hemmeligheter.

Anonymkode: 9a64e...d5c

Tja. Jeg tror man er naiv om man tror man kan leve et langt samliv uten å kjenne seksuell dragning mot andre. Om man ikke dyrker det eller ettergår det er det jo ikke utroskap. Den type «hemmeligheter» syns jeg ikke man skal dele med partner og det er da ikke utroskap så lenge man ikke oppsøker det eller inngår en form for allianse med den man er tiltrukket av. Sånt går over om man backer litt ut og ikke dyrker det.

Anonymkode: 68d84...8ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.5.2018 den 21.49, Anonym bruker skrev:

På den ene meldingen avtalte de å møtes "for å prate litt" på et hotellrom kl. 01. på natten. Hva er oddsen for at det bare var prating? På en annen melding avtalte de "å snike seg unna for å gå tur". Begge anledningene var de på samme hotell på kurs,

Anonymkode: 1727a...def

Sannsynligheten for at det bare var prating og turgåing vil jeg anslå som ganske høy, over 50% i hvertfall. Det er sånt folk gjør hele tiden på kurs uten at det er sex i bildet.

Anonymkode: b9552...a9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Sannsynligheten for at det bare var prating og turgåing vil jeg anslå som ganske høy, over 50% i hvertfall. Det er sånt folk gjør hele tiden på kurs uten at det er sex i bildet.

Anonymkode: b9552...a9a

Hvorfor møtets på hotellrommet for å prate og ikke i baren?

Anonymkode: 1727a...def

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er jo ikke over det. Og skulle mannen innrømmet det, ville du hatt noe «på han» for alltid. Da ville tankene endret seg til «hva var det jeg sa» og sviket ville vært enda større. Det ville ikke endret noe til det bedre, tvert imot. Skjønner meg ikke på folk som velger og velte seg rundt i dritten år etter år. Man lever kun en gang, og dette gidder du å bruke år på? 

Anonymkode: eea1d...b38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det vet du ikke

Du vet at han var tiltrukket av denne dama, og du vet han var alene med henne ved flere anledninger. Det er det du vet. Du vet ikke om de bare snakket eller om de hadde sex, han sier de ikke hadde sex.

Du vet også at han brøt med henne og valgte deg, for det var deg han ville være sammen med resten av livet.

Så hvorfor du bruker energi på dette skjønner jeg overhidet ikke, da skulle du heller gått fra han for flere år siden. Du valgte å legge denne episoden bak deg, og burde gjøre det.

Anonymkode: 432ff...d68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...