Gå til innhold

Er så dårlig på å betale regninger og de havner ofte


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hos et inkassoselskap 😐

Finnes det et firma som jeg kan gi denne jobben til? Altså ta tak i gamle saker, betale og holde orden fremover? 

Anonymkode: ad449...b32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det du skisserer er det verger som gjør. Du kan søke om økonomisk verge hos Fylkesmannen. Eller så kan du ta kontakt med gjeldsrådgiver i kommunen. De kan hjelpe deg å rydde opp i gammelt og lage et godt system på regningsbetaling slik at du blir bedre på dette. 

Anonymkode: 95c5f...ee6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avtalegiro er forresten gull. Da trenger du ikke å tenke på å betale regningene, for de trekkes av seg selv. 

Anonymkode: 95c5f...ee6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verge får du neppe pga «latskap».... men på Nav har de en ordning som heter økonomisk rådgiver. Der kan du be om hjelp akkurat til det du spør om. Da blir dere enig om prosessen, hvordan dere gjør det- da svinger det fra ryddehjelp til at du kan be om at de forvalter for deg, dvs at du får «lommepenger» og den økonomiske rådgiveren hjelper deg med resten. 

 

Lykke til! 

Anonymkode: bea1b...45f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går det an å være så lat?! Tror du jeg eller andre synes det er gøy å betale regninger?

Skjerp deg!

Anonymkode: 81541...d3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hos et inkassoselskap 😐

Finnes det et firma som jeg kan gi denne jobben til? Altså ta tak i gamle saker, betale og holde orden fremover? 

Anonymkode: ad449...b32

Du får  få deg en regnskapsfører

Anonymkode: 4a71e...965

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Regelmessige regninger må du ha avtalegiro eller autogiro på. 

Og du må aldri handle på kreditt. Aldri bruk klarna eller noen av betalingsutsettelsene til de forskjellige nettbutikkene. Skal du kjøpe noe må det trekkes fra kortet ditt i øyeblikket.

Anonymkode: ddc49...9c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hos et inkassoselskap 😐

Finnes det et firma som jeg kan gi denne jobben til? Altså ta tak i gamle saker, betale og holde orden fremover? 

Anonymkode: ad449...b32

 

Meld fra hvis du trenger en kausjonist :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

´Trur løsningen er å få meg en regnskapsfører :) Har god økonomi , men bare veldig hektiske jobber med flere firmaer som gjør at jeg ligger etter med dette på hjemmefronten, 

 

HI

Anonymkode: ad449...b32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...