Gå til innhold

Hva gjør jeg ang bonusbarn?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Det er mye som irriterer meg. Hva gjør jeg? F.eks:

- Han er 11 år, sitter på tlf veldig mye. Sitter med øreplugger, er "ikke med"

- Han ser veldig ustelt ut, grer ikke håret og går med hullete klær. 

- hjelper aldri til med noe.

Jeg har ingenting jeg skulle sagt og farblir sur når jeg bemerker dette.. 

Dette er noe av det som irriterer meg. Jeg må vell bare leve med det..eller?

Anonymkode: 7c415...d04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her må jo du og samboer til parterapi. Og blir det ikke bedre av parterapien så trenger far foreldreveiledning, høres det ut som.

Hva er det som tenner deg med en mann som ikke gidder ta ansvar for sin egen sønn?

Anonymkode: e7c1d...502

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du finner deg en kjæreste uten barn eller venter til du elsker barnet som ditt eget før du vurderer å flytte sammen med ham.

Anonymkode: bb1f6...1bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du finner deg en kjæreste uten barn eller venter til du elsker barnet som ditt eget før du vurderer å flytte sammen med ham.

Anonymkode: bb1f6...1bf

Det er ingenting som tilsier at Hi ikke bryr seg om gutten. Det er jo far som må skjerpe seg! Han tar ikke ansvar for sin egen sønn og når det blir påpekt at han må ta ansvar blir han sur. Hi bor sammen med to smågutter, ikke bare én.

Anonymkode: e7c1d...502

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du finner deg en kjæreste uten barn eller venter til du elsker barnet som ditt eget før du vurderer å flytte sammen med ham.

Anonymkode: bb1f6...1bf

Det er svært få som elsker bonusbarn som sine egne.

Anonymkode: 4b9f7...94a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er mye som irriterer meg. Hva gjør jeg? F.eks:

- Han er 11 år, sitter på tlf veldig mye. Sitter med øreplugger, er "ikke med"

- Han ser veldig ustelt ut, grer ikke håret og går med hullete klær. 

- hjelper aldri til med noe.

Jeg har ingenting jeg skulle sagt og farblir sur når jeg bemerker dette.. 

Dette er noe av det som irriterer meg. Jeg må vell bare leve med det..eller?

Anonymkode: 7c415...d04

Han er 11 år. Gi han litt slækk. 11 åringer sitter mye på tlf. At han ikke grer håret ... småting du kicker på syns jeg.

Anonymkode: f235f...e71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

54 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er svært få som elsker bonusbarn som sine egne.

Anonymkode: 4b9f7...94a

Men at hun sitter og irriterer seg over bagateller er likevel HIs eget problem. Alle 11-årige gutter er omtrent sånn.

Anonymkode: 8c63c...7ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste som er noe å ta tak i er det å hjelpe til. 

I tillegg burde du og far få hjelp til å kommunisere. Å bli sur er lite konstruktivt. Selvom mye av det som irriterer deg ikke er noe å irritere seg over så burde han klare å si i fra på en skikkelig måte. 

La nå elleveåringen få litt space. 

Anonymkode: f585e...de5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det eneste som er noe å ta tak i er det å hjelpe til. 

I tillegg burde du og far få hjelp til å kommunisere. Å bli sur er lite konstruktivt. Selvom mye av det som irriterer deg ikke er noe å irritere seg over så burde han klare å si i fra på en skikkelig måte. 

La nå elleveåringen få litt space. 

Anonymkode: f585e...de5

Jeg er ikke enig med din vurdering når du sier at det eneste som er å ta tak i er at han ikke hjelper til. Mener du virkelig at det er helt greit at en 11 åring sitter med tlf hele tiden?

Anonymkode: f3e5b...19c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er ikke enig med din vurdering når du sier at det eneste som er å ta tak i er at han ikke hjelper til. Mener du virkelig at det er helt greit at en 11 åring sitter med tlf hele tiden?

Anonymkode: f3e5b...19c

Står ikke hele tiden. 

Om faren synes dette er greit så blir det vel slik. 

Min tolvåring får litt slingringsmonn rundt telefonen sin selv. Å spille og bare surfe er uaktuelt med han chatter med venner osv.  Denne alderen skjer det mye og jeg tenker man kan være litt raus så lenge barnet ikke er ufordragelig og frekk. Hi skriver ikke noe om dette. 

Anonymkode: f585e...de5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er ikke enig med din vurdering når du sier at det eneste som er å ta tak i er at han ikke hjelper til. Mener du virkelig at det er helt greit at en 11 åring sitter med tlf hele tiden?

Anonymkode: f3e5b...19c

Hadde det vært mitt barn så hadde jeg tatt han til frisøren f.eks. Han ser virkelig ikke ut på håret! Langt pistrete ustelt hår. Ja. Det irriterer meg. Men jeg kan ikke gjøre noe med det. Og nei, jeg kommer aldri til å elske det barnet som mine egne. Moren hans elsker ikke mine barn heller.

Det irriterer meg at han aldri hjelper til. Surfer på mobilen hele helgen mens mine unger dekker på bordet og hjelper å lager mat. Men jeg kan jo ikke si noe...... farblir sur

 

H.i.

Anonymkode: 7c415...d04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Moren hans elsker ikke mine barn heller.

Hun er vel heller ikke en omsorgsperson for barna dine? 

Anonymkode: 7cf20...999

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan han ser ut har du ingenting med men at han ikke er en bidragende person på linje med andre i familien burde far høre på deg om. 

Og at du irriterer deg over småting når de store tingene har gått langt skjønner jeg veldig godt. Er menneskelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 minutter siden, Lille krøll skrev:

Hvordan han ser ut har du ingenting med men at han ikke er en bidragende person på linje med andre i familien burde far høre på deg om. 

Og at du irriterer deg over småting når de store tingene har gått langt skjønner jeg veldig godt. Er menneskelig. 

Det irriterer meg at jeg ikke kan si noe på hvordan han ser ut. Fatter ikke at han får lov å gå sånn. 

Takk for forståelsen 

Anonymkode: 7c415...d04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hun er vel heller ikke en omsorgsperson for barna dine? 

Anonymkode: 7cf20...999

Heldigvis er hun ikke det. Men jeg er heller ikke en omsorgsperson for han. Jeg har jo ingenting jeg skulle sagt 

Anonymkode: 7c415...d04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars gutt, er det så ille for deg går du fra far.

At han sitter på tlf kan ikke gjøre noe

om han ikke hjelper til, får du be faren ta en prat med han,men kan jo hende han synes det er vanskelig og være hos dere, hvis du er så negativ mot han.

og er han der bare anhver helg og en dag i uka, får du bare overse det

Anonymkode: c1287...609

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Stakkars gutt, er det så ille for deg går du fra far.

At han sitter på tlf kan ikke gjøre noe

om han ikke hjelper til, får du be faren ta en prat med han,men kan jo hende han synes det er vanskelig og være hos dere, hvis du er så negativ mot han.

og er han der bare anhver helg og en dag i uka, får du bare overse det

Anonymkode: c1287...609

Jeg kan ikke gå fra far.

Anonymkode: 7c415...d04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt dette er ting som jeg hadde kommet til å ta tak i, uten nødvendigvis å involvere far. Er helt naturlig og riktig at steforeldre ordner opp! Og ja - jeg har stebarn :)

Anonymkode: 3750d...951

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Alt dette er ting som jeg hadde kommet til å ta tak i, uten nødvendigvis å involvere far. Er helt naturlig og riktig at steforeldre ordner opp! Og ja - jeg har stebarn :)

Anonymkode: 3750d...951

Jeg har prøvd, men far blir sur... sur i flere timer 😕😕😕

Anonymkode: 7c415...d04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha lest tråden og dine svar, så sitter jeg her og tenker at hovedproblemet ditt er slett ikke bonusbarnet, men bonusbarnets pappa. Det er pappa som blir sur, det er pappa som nekter å stille krav og som nekter deg å stille krav.

Og da tenker jeg at du må begynne med pappa. Dra ham med deg på fvk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvorfor kan du ikke gå fra far???? Hvis han er sur i mange timer mener jeg... bor man med mine og dine så må man tenke «våre» og regler gjelder for alle. Stå opp for familien eller gå. 

Anonymkode: 741a8...f20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Superdolly skrev:

Etter å ha lest tråden og dine svar, så sitter jeg her og tenker at hovedproblemet ditt er slett ikke bonusbarnet, men bonusbarnets pappa. Det er pappa som blir sur, det er pappa som nekter å stille krav og som nekter deg å stille krav.

Og da tenker jeg at du må begynne med pappa. Dra ham med deg på fvk.

Helt enig - men HI hopper jo over forslag om parterapi. Og hun "kan ikke gå fra far", så derfor godtar hun dette. Så blir det enklere for henne å kanalisere irritasjonen mot hans sønn fremfor hennes mann og guttens far.

Parterapi!

Anonymkode: e7c1d...502

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At han ikke bidrar kan dere gjøre noe med. Du og far må sammen sette noen felles regler/standarder for hva dere forventer at ungene skal bidra med. Feks dekke bordet, støvsuge, tømme søpla osv. Noen unger gjør ting automatisk mens andre må ha helt klare oppgaver for å gjøre noe. At noen av ungene (dine) gjør mer enn minstestandard for så være et pluss. 

Å gå rundt ustelt bør ikke være akseptabelt. Utover det bør en 11-åring gå velge klær hårstil stil. Vil han ikke klippe seg bør det børe ok hvis han vasker og gret håret. Gjør han ikke det bør det klippes. At det er hull i buksa bør være innafor hvis de ellers er rene og passe. 

 

Anonymkode: 84d48...19c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du finner deg en kjæreste uten barn eller venter til du elsker barnet som ditt eget før du vurderer å flytte sammen med ham.

Anonymkode: bb1f6...1bf

Hun bryr seg jo. Hun får bare ikke lov til å si noe før han blir sur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Og hvorfor kan du ikke gå fra far???? Hvis han er sur i mange timer mener jeg... bor man med mine og dine så må man tenke «våre» og regler gjelder for alle. Stå opp for familien eller gå. 

Anonymkode: 741a8...f20

Det er helt sant. Far er veldig veldig ofte sur. Humøret hans er egentlig et problem. Jeg har nevnt parterapi for han, men han har ikke lyst til det. Skal nevne det igjen for han.

Jeg har ikke lyst å gå fra han pga at vi har 2 barn sammen. 

Anonymkode: 7c415...d04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...