Gå til innhold

Hvilket frukttre ville du valgt å ha?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vi klarer ikke å bestemme oss - plommer, epler, pærer, kirsebær? Er det noen fordeler/ulemper, noe som er enklere å få til?

Anonymkode: 866a1...930

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har epler, plommer og pærer i hagen vår? Og bruker definitivt mest av eplene. Men det er jo en ren smakssak sånn sett. 

Anonymkode: 5447d...b76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PLommer, fordi jeg liker det best. Eller, liker best moreller, men fugler pleier å spise dem opp så fort. Plantet et plommetre i fjor, og skal plante ett til i år.

Anonymkode: 8a80d...e26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et godt plommetre er fantastisk. Men har du hund, bør du kanskje styre unna hvis den er glad i frukt. 

Vi har epletrær og et plommetre, og det er av plommene jeg lager syltetøy. Vi hadde et kirsebærtre, men bærene var så sure at det tok vi bort.

Når det gjelder epletre ville jeg valgt feks rød aroma.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har epletre og plommetre. Husk å velge de som befrukter seg selv, evt sjekk med naboene hva de har

Anonymkode: 597b1...fd1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Moreller er mest populært her, men epletreet er en god nr to

Anonymkode: 4a292...d50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opal plommetre. Vi har epler (aroma) og moreller (Stella) også. Morellene blir spist av fugler hvert år, og lusene gjør at bladene krøller seg og blir stygge. Vurderer et ferskentre, ev kanskje pære. 

Anonymkode: 422b0...0cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, HvittHus skrev:

Et godt plommetre er fantastisk. Men har du hund, bør du kanskje styre unna hvis den er glad i frukt. 

Vi har epletrær og et plommetre, og det er av plommene jeg lager syltetøy. Vi hadde et kirsebærtre, men bærene var så sure at det tok vi bort.

Når det gjelder epletre ville jeg valgt feks rød aroma.

Har du oppskrift på plommesyltetøy? Hvirdan før du ut steinene?

Anonymkode: 94a34...22e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, HvittHus skrev:

Denne: https://coop.no/coop-marked/tradisjonsmat/lag-deilig-plommesyltetoy/

Steinene fisker jeg ut ettersom de flyter opp. Det tar mindre tid enn å dele og fjerne steinene på forhånd.

Tusen takk! :-) Tilsetter du anis eller noe annet? Håpet at steinene ville flyte opp, så supert at de faktisk gjør det! Må få laget av plommene i fryseren før neste plommesesong starter... 😊

Anonymkode: 94a34...22e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...