Gå til innhold

Hva skjer hvis jeg ikke møter til oppfølgingssamtale med arbeidsgiver?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

De nekter å flytte på møte for å tilpasse meg. Jeg har rett og slett ikke mulighet det tidspunktet de har satt opp...

Jeg har altså vært sykemeldt i 8 uker

Anonymkode: f6033...b6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er ikke møtet i arbeidstiden?

Anonymkode: 40138...e39

Jeg jobber skift. Så akkurat da har jeg ikke barnevakt. Er alenemor 

Anonymkode: f6033...b6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Da tar du med barnet og forklarer situasjonen

Anonymkode: 40138...e39

Jeg gjorde det. De nekter meg det.

De sa at FINN EN LØSNING! Var ikke deres problem. Barnet skal ikke være med sa de

Anonymkode: f6033...b6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ta kontakt med NAV og forklar situasjonen. Legg til at du 

1. Har prøvd å få barnevakt men det er ikke mulig på det tidspunktet.

2. Møtet er ikke i din arbeidstid (ser du skriver det over)

3. Du har tilbudt deg å ta barnet med, men arbeidsgiver nekter dette. 

Dersom arbeidsgiver oppfører seg dårlig, skriver du det også. 

 

Anonymkode: 5858f...e52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg gjorde det. De nekter meg det.

De sa at FINN EN LØSNING! Var ikke deres problem. Barnet skal ikke være med sa de

Anonymkode: f6033...b6a

I alle dager for en møkkaarbeidsgiver. Kontakt nav og snakk med de om det. Hvis du ikke møter kan du miste sykepengene dine

Anonymkode: a3027...5e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager å  si det, men dette er så enkelt som at arbeidsgiver vil ha deg bort. De gjør det vanskelig, for å senere kunne dokumetere at det har vært vanskelig å få deg til å møte osv.

 

Anonymkode: 1b82c...fe6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Beklager å  si det, men dette er så enkelt som at arbeidsgiver vil ha deg bort. De gjør det vanskelig, for å senere kunne dokumetere at det har vært vanskelig å få deg til å møte osv.

 

Anonymkode: 1b82c...fe6

Dette tror jeg også. 

 

Anonymkode: 47339...59c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Dette tror jeg også. 

 

Anonymkode: 47339...59c

Det høres ikke pent ut, men jeg må innrømme at jeg har gjort nøyaktig det samme med arbeidstakere jeg har ønsket ut. Det er en del av en prosess på å samle nok dokumentasjon for å til slutt kunne si opp personen. Er det en god arbeidstaker man ønsker å beholde, så strekker man seg langt for å tilrettelegge, også på møtetidspunkter.

Anonymkode: 1b82c...fe6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gi et par alternative datoer og tidspunkt ellers må du ha med barnet, gjør det skriftlig, e-post. slik at du skal få svar skriftlig. 

De er enten da hyggeligere, eller så får du noe du kan vise til NAV. 

Anonymkode: 8a314...32d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar.

Ja. Jeg har følt lenge at de vil ha meg vekk. Er derfor jeg i utgangspunktet ble sykemeldt 

 

Hva gjør jeg?

Anonymkode: f6033...b6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Takk for svar.

Ja. Jeg har følt lenge at de vil ha meg vekk. Er derfor jeg i utgangspunktet ble sykemeldt 

 

Hva gjør jeg?

Anonymkode: f6033...b6a

Dersom du ikke stiller opp til oppfølgingsmøte så vil NAV stoppe utbetaling av sykepenger. Jeg foreslår at du sende en epost til din leder: Hei Bente, ser du har innkalt til oppfølgingsmøte XXX kl XX. Som du vet er jeg alenemor og tidspunktet du har satt opp er vanligvis ikke i min arbeidstid. Jeg har forsøkt å få barnevakt men det har ikke lykkes. Jeg foreslå derfor følgende tidspunketer (så lister du opp 3-4 datoer og tidspunkter som vanligvis legger innfor din arbeidstid).

Dersom du får svar tilbake vi kan KUN XXX (opprindelig tid) så bestiller du en tid hos din saksbehandler og viser h*n korrespondansen. NAV kan også delta på oppfølgingsmøtet så du og din saksbehandler kan sette opp en time som din leder er nød til å møte på.

Anonymkode: 71b34...fba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Dersom du ikke stiller opp til oppfølgingsmøte så vil NAV stoppe utbetaling av sykepenger. Jeg foreslår at du sende en epost til din leder: Hei Bente, ser du har innkalt til oppfølgingsmøte XXX kl XX. Som du vet er jeg alenemor og tidspunktet du har satt opp er vanligvis ikke i min arbeidstid. Jeg har forsøkt å få barnevakt men det har ikke lykkes. Jeg foreslå derfor følgende tidspunketer (så lister du opp 3-4 datoer og tidspunkter som vanligvis legger innfor din arbeidstid).

Dersom du får svar tilbake vi kan KUN XXX (opprindelig tid) så bestiller du en tid hos din saksbehandler og viser h*n korrespondansen. NAV kan også delta på oppfølgingsmøtet så du og din saksbehandler kan sette opp en time som din leder er nød til å møte på.

Anonymkode: 71b34...fba

TUSEN TAKK for svar. Det skal jeg gjøre 

Gjelder dette uansett sykemeldingsgrad?

Anonymkode: f6033...b6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

TUSEN TAKK for svar. Det skal jeg gjøre 

Gjelder dette uansett sykemeldingsgrad?

Anonymkode: f6033...b6a

Nei, plikt til dialogmøte rundt uke 8 av sykemelding gjelder kun de som er 100% sykemeldt. Dersom du er gradert er det jo en oppfølging og en tilretteligging som gjør at du er på vei tilbake i jobb.

Gikk ut fra at du var 100% sykemeldt ellers er det jo normalt at et slikt møte blir lagt til tiden du faktisk er tilstede på arbeidsplassen.

Anonymkode: 71b34...fba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Takk for svar.

Ja. Jeg har følt lenge at de vil ha meg vekk. Er derfor jeg i utgangspunktet ble sykemeldt 

 

Hva gjør jeg?

Anonymkode: f6033...b6a

Hvis du ikke er syk bør du komme deg på jobb eller si opp. 

Anonymkode: 77674...29e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Takk for svar.

Ja. Jeg har følt lenge at de vil ha meg vekk. Er derfor jeg i utgangspunktet ble sykemeldt 

 

Hva gjør jeg?

Anonymkode: f6033...b6a

Så du er litt lei deg, nedfor og litt sint? Fikk vondt i arbeidslysten av at du "har følt" at de vil ha deg vekk? Ikke noe mer håndfast rundt denne følelsen eller noe rundt sykdom?

Om jeg forstår dette her riktig så FØLER jeg som skattebetaler som sørger for en prosentvis dekning av din lønn at du skal se til he#¤¤" å komme deg på jobb, være der til du har fått deg en ny jobb, så kan du arbeide et sted du trives. Det mener jeg er en vanlig måte å gjøre det på. 

Fortell meg at jeg har missforstått! Håper faktisk på et sånt svar hi. 

Anonymkode: 8a314...32d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvis du ikke er syk bør du komme deg på jobb eller si opp. 

Anonymkode: 77674...29e

Hmmm

Anonymkode: f6033...b6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hmmm

Anonymkode: f6033...b6a

Hun har rett altså?

Anonymkode: a3027...5e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så du er litt lei deg, nedfor og litt sint? Fikk vondt i arbeidslysten av at du "har følt" at de vil ha deg vekk? Ikke noe mer håndfast rundt denne følelsen eller noe rundt sykdom?

Om jeg forstår dette her riktig så FØLER jeg som skattebetaler som sørger for en prosentvis dekning av din lønn at du skal se til he#¤¤" å komme deg på jobb, være der til du har fått deg en ny jobb, så kan du arbeide et sted du trives. Det mener jeg er en vanlig måte å gjøre det på. 

Fortell meg at jeg har missforstått! Håper faktisk på et sånt svar hi. 

Anonymkode: 8a314...32d

Er du klar over at man kan bli sjuk av dårlig arbeidsmiljø?

Anonymkode: e7b7a...eea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det høres ikke pent ut, men jeg må innrømme at jeg har gjort nøyaktig det samme med arbeidstakere jeg har ønsket ut. Det er en del av en prosess på å samle nok dokumentasjon for å til slutt kunne si opp personen. Er det en god arbeidstaker man ønsker å beholde, så strekker man seg langt for å tilrettelegge, også på møtetidspunkter.

Anonymkode: 1b82c...fe6

Du har rett, det hverken høres eller ser pent ut!

Anonymkode: e7b7a...eea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Du har rett, det hverken høres eller ser pent ut!

Anonymkode: e7b7a...eea

Men det er virkeligheten, og nødvendig enkelte ganger.

Anonymkode: 1b82c...fe6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du har rett, det hverken høres eller ser pent ut!

Anonymkode: e7b7a...eea

Det kan være en lovlig måte å bli kvitt udugelige folk på. Man gir selvfølgelig mye mer slakk til dem man liker og er avhengig av. Folk som egentlig bare koster bedriften penger gir man ikke noen ekstra fordeler.

Anonymkode: 77674...29e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Så du er litt lei deg, nedfor og litt sint? Fikk vondt i arbeidslysten av at du "har følt" at de vil ha deg vekk? Ikke noe mer håndfast rundt denne følelsen eller noe rundt sykdom?

Om jeg forstår dette her riktig så FØLER jeg som skattebetaler som sørger for en prosentvis dekning av din lønn at du skal se til he#¤¤" å komme deg på jobb, være der til du har fått deg en ny jobb, så kan du arbeide et sted du trives. Det mener jeg er en vanlig måte å gjøre det på. 

Fortell meg at jeg har missforstått! Håper faktisk på et sånt svar hi. 

Anonymkode: 8a314...32d

Ta å rull inn! Det er en lege som sykmelder. De sykmelder ikke en som er «litt lei seg» eller vondt i viljen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...