Gå til innhold

Er det en sjanse for at jeg klarer det? 1000kr?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har 1000,- de neste to ukene til mat, bensin og andre ikke-faste utgifter. Far til barna har sluttet å betale bidrag og det er et firma han eier som skal trekke han og det gjør det selvsagt ikke. Han ligger nå 15 000 etter med bidraget og ser ikke ut til å komme med det første. Derfor har jeg bare 1000,- å leve for. Så... klarer jeg det tror dere? 

Jeg har: 

- kjøtt i fryseren. Holder til ca 10 middager. Blir lite variasjon da det er mest kjøttdeig, men er til et par fiskemiddager også.

- egg, melk og mel. Kan lage et par pannekakerører, men da kan ikke barna drikke melk til måltidene. 

- 4 pk tørrgjær. Av dette får jeg 4x16 rundstykker. Har hvetemel, havremel, havregryn, kruskakli og hvetekli. Men må antakelig kjøpe mer hvetemel (har bare litt over 2 kg)

- frosne bær. Kan kjøpe billig eplejus og lage smoothie til lørdagene. Har mest blåbær, men det er jo bra grunnet antioksidanter

- 12 store nypoteter. 

- 1 pk gulrøtter

- oppvaskpulver til oppvaskmaskin 

- vaskemidler og såper ellers med unntak av omo og skyllemiddel som jeg går tom for etter en vask til (Men må man bruke skyllemiddel??) og sjampo/balsam (men kan kjøpe first price)

jeg vet jo at det MÅ gå, men tror dere det er mulig? Tenker å kjøpe mer melk og grønnsaker og fiskeboller på boks eller billige fiskekaker. Bor i nærheten av en kiwi og for å spare bensin (som jeg snart er tom for), så tenkte jeg å gå dit i stedet for å kjøre 2 mil til rema.

billigmiddagtips? Billigbrødtips? Hva som helst. Er en voksen, en tenåring og to barn i småskolen (som spiser mye, eks: 4 brødskiver i matboksen på skolen)

Anonymkode: 6d4b0...100

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor mye av de 1000  kronene regner du med at du har til mat, og hvor mye er til bensin?

Anonymkode: d54f6...00c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvor mye av de 1000  kronene regner du med at du har til mat, og hvor mye er til bensin?

Anonymkode: d54f6...00c

Jeg prioriterer mat. Bensin er ikke første prioritet.

Anonymkode: 6d4b0...100

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Med all den maten du har bør det være null problem.

Anonymkode: 7c397...583

Jeg håper det. Ser at jeg har 1pk servelat, en boks leverpostei, en boks makrell i tomat og en halv tube kaviar i kjøleskapet til pålegg. Nesten ikke smør. 

Anonymkode: 6d4b0...100

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg tenker at dette klarer du fint. Du får endel mat for 1000 kroner hvis du er bevisst. I tillegg har du nok middager til 14 dager, trenger bare litt grønnsaker. Så du trenger ikke flere middager. Da er du godt på vei, så du trenger egentlig mest til de andre måltidene. Fiskeboller på boks er vel uansett ikke spesielt billig?
- Kjøp det billigste brødet, Rema 1000 har kneip til rundt 7 kroner, kanskje kiwi har noe lignende
- kjøp kiwi sitt eget vaskemiddel, dropp den dyre omoen. Hvis du vil ha skyllemiddel, så fungerer det fint å spe den ut med vann.
 

Anonymkode: d54f6...00c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg håper det. Ser at jeg har 1pk servelat, en boks leverpostei, en boks makrell i tomat og en halv tube kaviar i kjøleskapet til pålegg. Nesten ikke smør. 

Anonymkode: 6d4b0...100

Men du har penger til å kjøpe smør, mer pålegg og melk

Anonymkode: d54f6...00c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager avsporing, men du får kanskje barnetrygd på mandag...? Eller har du kanskje regnet den inn i budsjettet ditt?

Anonymkode: 389f1...f3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Ja, jeg tenker at dette klarer du fint. Du får endel mat for 1000 kroner hvis du er bevisst. I tillegg har du nok middager til 14 dager, trenger bare litt grønnsaker. Så du trenger ikke flere middager. Da er du godt på vei, så du trenger egentlig mest til de andre måltidene. Fiskeboller på boks er vel uansett ikke spesielt billig?
- Kjøp det billigste brødet, Rema 1000 har kneip til rundt 7 kroner, kanskje kiwi har noe lignende
- kjøp kiwi sitt eget vaskemiddel, dropp den dyre omoen. Hvis du vil ha skyllemiddel, så fungerer det fint å spe den ut med vann.
 

Anonymkode: d54f6...00c

Fiskeboller eller fiskekaker fra first price koster rundt 20kr per pakke/boks tror jeg. 

Tenker at jeg baker fler og ser hvor langt det rekker med det før jeg evt kjøper brød. Setter i gang og baker nå. 

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Men du har penger til å kjøpe smør, mer pålegg og melk

Anonymkode: d54f6...00c

Jeg tror det skal gå. Kan da ikke bruke så mye på pålegg i 14 dager. 

 

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kiwi har mye rimelige first price. Har du trumfbonus du kan ta ut? 

Anonymkode: 64aa7...a8c

Tok den ut for litt siden fordi jeg ikke hadde penger da heller. 

Anonymkode: 6d4b0...100

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Beklager avsporing, men du får kanskje barnetrygd på mandag...? Eller har du kanskje regnet den inn i budsjettet ditt?

Anonymkode: 389f1...f3e

Den er regnet med. Den går rett til huslån

Anonymkode: 6d4b0...100

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En pakke havregryn holder til mange grøtporsjoner og kan også brukes i brød/rundstykkedeig og i pannekakerøre  

Sjekk priser på div grønnsaker, det er mye godt som ikke koster så mye. 

 Frossenblandinger kan man få rundt en tier. 

First price har mange gode produkter. 

Skyllemiddel trenger du ikke og du kan godt kjøpe billigtypen av vaskemiddel. 

Anonymkode: 61fa3...cbf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

En pakke havregryn holder til mange grøtporsjoner og kan også brukes i brød/rundstykkedeig og i pannekakerøre  

Sjekk priser på div grønnsaker, det er mye godt som ikke koster så mye. 

 Frossenblandinger kan man få rundt en tier. 

First price har mange gode produkter. 

Skyllemiddel trenger du ikke og du kan godt kjøpe billigtypen av vaskemiddel. 

Anonymkode: 61fa3...cbf

Ja. Jeg laget havregrøt i dag og da gikk det en liter med gryn og resten har jeg brukt på rundstykker. Men jeg har fortsatt havremel og kli igjen. 

Frossengrønnsaker har jeg faktisk ikke tenkt på, men det skal jeg sjekke prisene på

Anonymkode: 6d4b0...100

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

suppe av frosne grønnsaker, kan ha i pasta, pølser, suppeboller av kjøttdeig, buljongterning. skyllemiddel er ikke nødvendig, har sluttet med det for lenge siden, og ingen har merket det.  tror det går fint :)

Anonymkode: b8dd9...1ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

suppe av frosne grønnsaker, kan ha i pasta, pølser, suppeboller av kjøttdeig, buljongterning. skyllemiddel er ikke nødvendig, har sluttet med det for lenge siden, og ingen har merket det.  tror det går fint :)

Anonymkode: b8dd9...1ad

Jeg håper det. Og jeg vet jo at jeg ikke har noe valg. Er det ikke penger, så er det ikke penger

Anonymkode: 6d4b0...100

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg håper det. Og jeg vet jo at jeg ikke har noe valg. Er det ikke penger, så er det ikke penger

Anonymkode: 6d4b0...100

Du klarer det fint, bare vær bevisst på hva du kjøper. Ikke kjøp dyre merker, kjøp butikkens egne merker. Middager har du jo, så bruk pengene på det som er mest nødvendig.

Anonymkode: d54f6...00c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du klarer det fint, bare vær bevisst på hva du kjøper. Ikke kjøp dyre merker, kjøp butikkens egne merker. Middager har du jo, så bruk pengene på det som er mest nødvendig.

Anonymkode: d54f6...00c

Jada. Jeg er relativt prisbevisst fra før, så jeg skal nok klare det. Men er liksom det vi pleier å ha til ei uke fordelt på to denne gangen og muligens videre fremover. Tenker på hvordan det blir når fryseren er tom...

Anonymkode: 6d4b0...100

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp first price og lignende pasta, 1 kg spaghetti til 10kr. Pastasaus til 10kr eller lag fra bunnen av med billigste pakke hakkede tomater, løk og tomatpuré. Evt kjøpt billig-pesto. Så har du kjøttdeigen fra fryseren til. 

 

Kjøp billigste brødet og billigste pålegg. Drikk vann

Anonymkode: 1b4da...dfa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jada. Jeg er relativt prisbevisst fra før, så jeg skal nok klare det. Men er liksom det vi pleier å ha til ei uke fordelt på to denne gangen og muligens videre fremover. Tenker på hvordan det blir når fryseren er tom...

Anonymkode: 6d4b0...100

Husk å alltid sjekke 50 % boksen når du handler

Anonymkode: d54f6...00c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kjøp first price og lignende pasta, 1 kg spaghetti til 10kr. Pastasaus til 10kr eller lag fra bunnen av med billigste pakke hakkede tomater, løk og tomatpuré. Evt kjøpt billig-pesto. Så har du kjøttdeigen fra fryseren til. 

 

Kjøp billigste brødet og billigste pålegg. Drikk vann

Anonymkode: 1b4da...dfa

Ingen her som liker pasta, men kan lage stekt ris med frossengrønnsaker og egg.

Anonymkode: 6d4b0...100

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Husk å alltid sjekke 50 % boksen når du handler

Anonymkode: d54f6...00c

Sjekket den i dag. Var bare påskegodteri og bleier der

Anonymkode: 6d4b0...100

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Ja. Jeg laget havregrøt i dag og da gikk det en liter med gryn og resten har jeg brukt på rundstykker. Men jeg har fortsatt havremel og kli igjen. 

Frossengrønnsaker har jeg faktisk ikke tenkt på, men det skal jeg sjekke prisene på

Anonymkode: 6d4b0...100

En LITER gryn til grøt? Hvor mange er dere egentlig?? 

Anonymkode: 7c397...583

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wasa husmann knekkebrød, plastikkbøtte med syttertøy,  5 kg's pose med ris, billigketchup som saus. Kjøpte rosenkål (ganske stor pose) på coop extra til 3.90 for noen dager siden, kanskje det er det fortsatt.

Anonymkode: 41761...eb2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Pleier du å kjøre to mil til Rema når du kan GÅ til Kiwi 😂

Anonymkode: 6faa0...192

Nei. Jeg pleier ikke det. Jeg bruker ca 30 min å gå til kiwi. Men ofte her inne sender man mange forslag på div butikker man kan dra til, derfor valgte jeg å presisere at kiwi er nærmest, rema kjører jeg ikke til når jeg kan gå og flere butikker er det ikke (med unntak av svindyre joker) i mils omkrets.

Anonymkode: 6d4b0...100

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...