Gå til innhold

Helt ærlig, baksnakker du?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

16 timer siden, Anonym bruker skrev:

Går dere på trygd alle sammen, eller? Det der er ikke normal oppførsel.

Anonymkode: 6f41c...2bf

Skjerp deg! Jeg går på trygd å har slettes ikke slike holdninger som den personen du skriver til. 

Anonymkode: 1021b...044

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja og det gjør alle i forskjellig grad. F.eks en kjendis har gjort noe koko, man hater Kadachians, man misliker en kollega eller noe annet. Å snakke nedsettende om noen bak ryggen deres er baksnakking selv om det "bare er en utblåsning" som noen her hevder. Baksnakking kan være en gang og ferdig med det, baksnakking er ikke bare når man snakker dritt om noen i ukesvis.

Anonymkode: 3f221...365

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Skjerp deg! Jeg går på trygd å har slettes ikke slike holdninger som den personen du skriver til. 

Anonymkode: 1021b...044

Jeg går og på trygd, jeg bare lo av det den andre personen skrev fordi det er totalt uvitenhet. Hvem som helst kan bli langvarig syk og må leve på NAV, eller man får foreldrepenger, barneTRYGD osv. Alt det der går via NAV selv om en del arbeidsgivere utbetaler sykepengene og foreldrepengene. 

Anonymkode: 3f221...365

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det har jeg gjort lenge fordi jeg ikke liker meg selv utseendemessig og som person.

Anonymkode: 3246d...b89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nei. Jeg takler ikke baksnakking og sladder. Sier ingenting om andre som jeg ikke kan si direkte til dem. Sier også fra (eller går) når andre baksnakker eller sladrer.

Anonymkode: d97cf...98d

Det der tror jeg faktisk ikke på. Ei venninne av meg sier at hun selv gjør dette, nekter å delta i sladder og innimellom også går ut av lunsjrommet hvis det sladres. Og klager over at det sladres så mye på jobben hennes.

Men jeg kjenner ingen i verden som prater så mye om andre mennesker som hun. Vi møtes alltid hjemme hos meg eller på turer, jeg har aldri møtt hennes venner og kolleger, kun familien.

Likevel vet jeg ALT om kollegiet på jobb, kollegiet på den forrige jobben, 3-4 av bestevenninnene, hele sangkoret hennes, eksmannen og hans familie, diverse tilfeldige kjærester og andre forbipasserende. Har aldri møtt noen av dem, men kan både navnene deres og antall barn de har, og kjenner til en masse replikker de har sagt og ting de har gjort. 

Så når folk påstår de ikke deltar i baksnakking, tar jeg det med et digert spann salt! For du tror sikkert du er så edel og renhårig og kun snakker om været. Men sannheten er vel at du ikke baksnakker når det som blir sagt byr deg imot. Dvs selektiv baksnakking. Greit nok det. 

Anonymkode: ee569...ef4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, opplevd mye baksnakking om meg og en kollega på jobb, av noen som var sikkelig missunnlig på vennskapet vårt, vi fikk ut alle 3

Anonymkode: 4792f...680

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg prøver å unngå det i det lengste, men jeg har en venninne som jeg kan prate med om alt, og som jeg stoler på ikke bringer sladder videre. Å kunne snakke med en man stoler på om problemer man har med partner/kollega/familiemedlem er vel bare bra? Det er ikke sunt å holde alt inne i seg. Man trenger noen å snakke med når man har problemer. Jeg ser ikke på det som baksnakking. Men dersom venninnen min hadde snakket med andre om mine problemer - da er det baksnakking.

Anonymkode: 1ec57...927

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, opplevd mye baksnakking om meg og en kollega på jobb, av noen som var sikkelig missunnlig på vennskapet vårt, vi fikk ut alle 3

Anonymkode: 4792f...680

Hva mener du med at dere fikk ut alle 3?

Anonymkode: dbac6...079

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg baksnakker. Men velger mitt publikum omhyggelig. På jobb har jeg én kollega som jeg kan få ut litt frustrasjon hos, og hun hos meg. 

Jeg har blitt såpass voksen at jeg har skjønt baksnakking aldri lønner seg, men jeg er et menneske som kan bli frustrert, da trenger jeg å få det ut. 

Baksnakking med en agenda har jeg aldri gjort. 

Anonymkode: d24ff...f44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Nei, opplevd mye baksnakking om meg og en kollega på jobb, av noen som var sikkelig missunnlig på vennskapet vårt, vi fikk ut alle 3

Anonymkode: 4792f...680

Rykter og baksnakking er vel ikke helt det samme.

Anonymkode: c6b21...6ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...