Gå til innhold

Hva tenker dere om at barn løper igjennom hagen deres bare for å få kortere vei hjem?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Kjenner jeg blir litt små irritert, der jeg ser nabogutten spurte over hagen gang etter gang pga det er kortere vei hjem. Vi la gresset i fjor og det er fortsatt søkk vått noen steder etter snøen, og det blir skikkelig spor etter han. Det er heller ikke langt hjem til han da det er nabohuset vårt. De har bare bodd her i 3 uker så har ikke rukket å bli kjent med de enda. Barnet leker ikke med våre barn. 

Kanskje det er jeg som er teit, men mine barn får ikke lov å gå i andre sine hager hvis de da ikke leker med barnet der da.

Er jeg sær? Synes det er litt frekt,men så er de bare barn og. Dette barnet er 7 år.

Anonymkode: 85533...9b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg må ærlig talt si at jeg liker det ikke, for snarveien er rett ved uteplassen min. Men så kommer jeg på at jeg gjorde akkurat det samme da jeg var barn

Anonymkode: 6db36...6ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da gir du beskjed om at gresset er nylaget og at han må gå rundt. Enkelt og greit, spesielt hvis de akkurat har flyttet inn. Si at det ikke er sagt for å være sur, men fordi det nye gresset skal få gro.

Anonymkode: 4ad3b...083

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke syntes det var greit og jeg hadde ikke latt mine barn gjøre det. Jeg synes du skal rusle over dit og si fra, på en rolig og saklig måte. Så ser du om du kommer noen vei med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er selvsagt ikke greit. Det er lov å si ifra! Er du litt konfliktsky? Det er bare å si ifra på en hyggelig og høflig måte!

Anonymkode: 86679...f85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, da er jeg ikke helt på jordet her. Synes det er en uting at man gjør det. Kanskje jeg gjorde det selv som barn, men husker ikke. Hater å konfrontere folk for jeg vil ikke virke som en sur og grinete nabo. Hvis det gjentar seg så får heg ta en tur bort. Skal mest sannsynlig sette opp gjerde til sommeren, så da går det ikke uansett.

Hi

Anonymkode: 85533...9b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har sagt at de under skolealder kan gå i hagen, dette fordi barna i nabolaget da slipper å gå ut på veien for å besøke hverandre. Tar jeg større barn i å gå her får de klar beskjed om å gå rundt.

Anonymkode: 52cca...123

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er OK så lenge det er små barn. Vi bor slik at hagene til oss og naboene er snarvei for ganske mange barn. Er forskjell på nesten en km så forstår godt at de går her.

Anonymkode: e1ec9...260

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kjenner jeg blir litt små irritert, der jeg ser nabogutten spurte over hagen gang etter gang pga det er kortere vei hjem. Vi la gresset i fjor og det er fortsatt søkk vått noen steder etter snøen, og det blir skikkelig spor etter han. Det er heller ikke langt hjem til han da det er nabohuset vårt. De har bare bodd her i 3 uker så har ikke rukket å bli kjent med de enda. Barnet leker ikke med våre barn. 

Kanskje det er jeg som er teit, men mine barn får ikke lov å gå i andre sine hager hvis de da ikke leker med barnet der da.

Er jeg sær? Synes det er litt frekt,men så er de bare barn og. Dette barnet er 7 år.

Anonymkode: 85533...9b1

Du er sær. 

Ungene i nabolaget her har brukt vår hage som snarvei i 10 år. Latterlig å bli sur for sånt. Men jeh satte foten ned da jeg så en fyr på moped på plenen, da.

Anonymkode: 0fe50...d67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du er sær. 

Ungene i nabolaget her har brukt vår hage som snarvei i 10 år. Latterlig å bli sur for sånt. Men jeh satte foten ned da jeg så en fyr på moped på plenen, da.

Anonymkode: 0fe50...d67

Man er virkelig ikke sær fordi man ikke vil ha andres unger springende gjennom hagen

Anonymkode: 6db36...6ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Man er virkelig ikke sær fordi man ikke vil ha andres unger springende gjennom hagen

Anonymkode: 6db36...6ed

Jo. Det er snakk om barn. Og 10-12 fottrinn. 

Anonymkode: 0fe50...d67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gjorde det mye da jeg var barn. Men det gikk begge veier da, de gikk over vår tomt også. Jeg hadde ikke brydd meg. Men jeg stusset litt da en gjeng voksne personer fra en fest i nabolaget over vårt gikk over hagen vår i fjor da. 

Folk er forskjellige, siden du ikke synes det er greit så kan du vel bare si ifra at gresset et nytt og ikke til å gå på. 

Anonymkode: 3a8e3...f9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det hadde jeg ikke brydd meg om, men hvis det plager deg må du jo bare si fra på en pen måte. Han tenker sikkert ikke over det. 

Anonymkode: fbf05...a20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde blitt ordentlig irritert, men så er jeg veldig sær sånn. En hage er en hage, ikke offentlig vei. Man kan heller ikke si at noen kan, men ikke andre, sånn som hun over her som sier de yngste får lov. Hva er aldersgrensen da? Ungene må lære seg st andres hager er man kun i hvis man er på besøk.

Anonymkode: 75e44...993

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes dette høres ut som er dårlig investering i et nytt naboskap! Du er kjip som gjør et stort poeng ut av dette v å ringe på døra til foreldrene. 

Jeg hadde bedt sønnen om å ligge unna plenen deres, selvsagt, om du var min nabo. Men jeg ville også holdt meg ganske langt unna deg sånn generelt fremover også. 

Anonymkode: 5c0bd...712

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker det ikke innerst inn, men jeg lar barna gå snarvei over plena likevell. Hvis de ikke kan gå over plena vår må de gå 7-800 m. Så da lar jeg de gå over plena ja. 

Gidder ikke være en sånn sur og sær nabo. 

Glade barn er viktigere enn plena vår ihvertfall. 

Anonymkode: 81312...1c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde ærlig talt ikke gjort meg noen ting, men om det plager deg kan du si det direkte til gutten på en grei måte. Å ringe på døren og ta det opp med foreldrene gjør det til en større sak en det trenge å bli. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjorde alltid det når vi var små, viste at vi ikke fikk lov å følte oss skikkelig rampete 😂 husker en sint bonde som skjøt saltkuler etter oss 😂. Men for å komme til poenget, jeg hadde ikke likt at barn sprang gjennom hagen hvis vi hadde sådd nytt gress, vår hage er helt mosegrodd så her kan det springe så mye de vil. 

Anonymkode: 932f6...1a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jo ikke akkurat lagd en stor sak da, har jo ikke ringt på en gang. Synes det bare er litt dumt nå som det er så vått og plenen ble lagt i fjor, brukt en del tusen på den, så dritt hvis den blir ødelagt. Våre unger får heller ikke lov å spurte rundt på den nå, der det er som våtes.

Her er det snakk om at han må gå 10 m ekstra for å gå hjem, så er ikke snakk om hundrevis av meter akkurat.

Jeg er heller ikke sur, men synes ikke noe om at det skal fly unger rundt omkring på plenen hvis jeg sitter ute heller, så sant de ikke leker med våre barn selvfølgelig.

Så hvis jeg hadde sagt ifra på en hyggelig måte at vi helst ikke ville at barn flyr over hagen i tide og utide, så ville du holdt deg langt unna meg? Det er sært synes jeg.

Hi

Anonymkode: 85533...9b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har jo ikke akkurat lagd en stor sak da, har jo ikke ringt på en gang. Synes det bare er litt dumt nå som det er så vått og plenen ble lagt i fjor, brukt en del tusen på den, så dritt hvis den blir ødelagt. Våre unger får heller ikke lov å spurte rundt på den nå, der det er som våtes.

Her er det snakk om at han må gå 10 m ekstra for å gå hjem, så er ikke snakk om hundrevis av meter akkurat.

Jeg er heller ikke sur, men synes ikke noe om at det skal fly unger rundt omkring på plenen hvis jeg sitter ute heller, så sant de ikke leker med våre barn selvfølgelig.

Så hvis jeg hadde sagt ifra på en hyggelig måte at vi helst ikke ville at barn flyr over hagen i tide og utide, så ville du holdt deg langt unna meg? Det er sært synes jeg.

Hi

Anonymkode: 85533...9b1

Jeg synes du skal stoppe ham med et smil og forklare at plenen er sårbar, og at du ikke ønsker at han går over. Slå av en liten prat med ham hvor du ønsker ham velkommen til nabolaget og sier du håper han vil trives. Ikke verre enn det :) 

Anonymkode: fbf05...a20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg synes du skal stoppe ham med et smil og forklare at plenen er sårbar, og at du ikke ønsker at han går over. Slå av en liten prat med ham hvor du ønsker ham velkommen til nabolaget og sier du håper han vil trives. Ikke verre enn det :) 

Anonymkode: fbf05...a20

Så enkelt kan det gjøres 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo det jeg hadde gjort hvis jeg hadde snakket til han, hadde jo ikke høvlet over hverken han eller foreldrene. Hadde ikke planer om noe annet hvis det var det dere trudde altså, jeg er da ikke en bitch heller😊 synes det bare er greit å ikke ha et titalls unger flyvende over her hele tiden, har lyst til å sitte i fred av og til.

Hi

Anonymkode: 85533...9b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Er jo det jeg hadde gjort hvis jeg hadde snakket til han, hadde jo ikke høvlet over hverken han eller foreldrene. Hadde ikke planer om noe annet hvis det var det dere trudde altså, jeg er da ikke en bitch heller😊 synes det bare er greit å ikke ha et titalls unger flyvende over her hele tiden, har lyst til å sitte i fred av og til.

Hi

Anonymkode: 85533...9b1

Men er det en eller er det titalls? Er det pga at plenen er nysådd og fuktig eller er det fordi du vil ha fred? Grunnen spiller ingen rolle, selvsagt, men det er jo litt rart at du ikke klarer å finne ut hvordan du skal ordne opp i dette selv? 

Du spør hva andre mener om barn som løper gjennom hagen, men det var du visst ikke så interessert i å høre om?

Det er din hage og du bestemmer over den. 

Anonymkode: 413e6...29e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har det på lignende måte med nabojenta...føler hun går gjennom hagen vår kun for å gjøre det, for omveien er type 10 meter ekstra. Pluss at plenen vår er så gjørmete at hun må jo bli MYE mer grisete på skoene av å gå der. Nå har ikke vi nylagt plen, men planlegger å gjøre dette i løpet av året, og da kommer hun (og mor) til å få beskjed om at hun ikke får gå der mer.

 

 

Anonymkode: 616bb...942

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...