Gå til innhold

Kontakt med gift mann.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

På 20. april 2018 den 22.59, Anonym bruker skrev:

Åh, ja... deg glemte jeg... du bruker enhver anledning og ethvert minste lille usynlige halmstrå til å innbilde deg at han eeeeeeegentlig vil ha deg likevel og at han er verdt å vente på. For du nekter å innse at han ikke er glad nok i deg, at det ikke er deg han velger. Dvs. han velger deg til å ha rollen som hans skitne hemmelighet, men det er også alt han er villig til å "gi" deg. Han takker deg til og med for at du godtar det.

Jada... det er fullt mulig å få følelser for flere. Det ene poenget du nekter å innse er at denne mannen har langt, langt mer følelser for sin kone, at det er sin kone han ønsker og velger å dele livet med, at det er sin kone han ønsker å dra på romantiske turer med.

Det andre poenget - og egentlig det viktigste - er at hvis han VIRKELIG var glad i deg så hadde han ønsket deg alt det beste. Han hadde ønsket at du skulle være lykkelig, at du skulle ha det godt. Hadde han virkelig vært glad i deg så hadde han respektert deg. Men denne mannen viser deg det stikk motsatte. Han driter i at du blir lei deg. Han driter i at du har det vanskelig. Han driter i at han ripper opp i dine følelser hver gang han tar kontakt med deg. Han driter i at du får angst av all usikkerheten. Han unner ikke deg å være lykkelig. Han er ikke glad nok i det til å slippe taket slik at du kan finne en mann som faktisk elsker deg slik du fortjener. For han vil ha kontroll på deg. Han liker at du er den skitne elskerinnen som ingen kan finne ut av, for da føler han seg som en større mann. At du ødelegges i prosessen driter han i.

Om han virkelig elsket deg eller var glad i deg hadde han gått fra kona for lenge siden.

Men... det har ingen hensikt å svare deg mer, for du nekter å innse både det han forteller deg og viser deg, og det at vi bekrefter det samme som han allerede har gjort til deg utallige ganger.

Fortsett å ødelegge deg selv - du gjør dessverre en god jobb med det.

Igjen - du trenger hjelp til å ta riktigere valg for deg selv, til å begynne å tro at du faktisk fortjener bedre enn den dritten denne mannen kaster til deg. Men du kan ikke være særlig glad i deg selv når du lar deg behandle som en dritt. Søk hjelp!

Anonymkode: 75cbd...fe8

My God for et skittent innlegg. Dette var veldig stygt! 

Anonymkode: f013c...0f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Superdolly skrev:

Hva vil du egentlig med alle disse trådene du oppretter her inne om denne mannen? Jeg blir ærlig talt litt oppgitt over deg. I tråd etter tråd får du rimelig samstemte svar. Denne mannen er ikke interessert i deg, annet enn som en mulighet til et og annet knull, han respekterer deg ikke og han elsker deg i hvert fall ikke.

Likevel går du og gnur på hvert et ord han skriver på sms, hver emoji han putter inn i meldingene sine.

Beklager hvis jeg er brutal, men det er faktisk ikke noe særlig vits i at du fortsetter å skrive om dette her inne. Du får ikke andre svar, for vi som ser dette fra utsiden vi ser klart hvordan det er: Han utnytter deg. Men du nekter å ta det til deg, du piner deg selv og graver deg ned i lengselen etter Prinsen På Den Hvite Hesten.

Og for å svare på spørsmålet ditt: Nei, han kan umulig elske sin kone så veldig høyt. Men det betyr IKKE at han elsker deg spesielt høyt heller. Skal jeg gjette, elsker han et eneste menneske her i verden: Seg selv.

Så du må gjerne sitte der og tolke emojis og sms og meldinger på messenger til å bety Evig Kjærlighet, men hvorfor i all verden spør du her inne?

Har hun så mange tråder om denne mannen? Hvilke?

Anonymkode: f013c...0f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Eller så er jeg den han vil ha om det skulle ryke mellom de to... 

Anonymkode: d040a...f40

Så du vil være noen sin trøstepremie? Andrevalg? 

Anonymkode: 93ad2...7f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

My God for et skittent innlegg. Dette var veldig stygt! 

Anonymkode: f013c...0f4

Hi har hatt mange tråder over lang tid om denne mannen som behandler henne som han gjør. Jeg tror jeg har svart i alle. Og jeg har vist henne empati, jeg har gitt henne gode råd og kommet med forslag til hvordan hun kan få det bedre osv. osv. Hi ønsker ikke gode råd om slikt. Hun ønsker at vi skal fortelle henne at denne mannen egentlig ønsker henne og at han er verdt å vente på, selv om han behandler henne stygt og selv om hun (iflg. henne selv) får angst av måten han behandler henne på at hun sliter mer og mer med seg selv.

Jeg har forsøkt empati i bøtter og spann, jeg har forsøkt gode råd, jeg har forsøkt med saklighet, jeg har på fine måter anbefalt Hi å snakke med fagfolk fordi denne mannen manipulerer og psyker henne ned og fordi det er tydelig at hun ikke tror hun er verdt respekt og å bli godt behandlet. Å kalle en spade for en spade og litt til når HI opprettholder en så selvdestruktiv adferd, det kan kanskje oppfattes som uempatisk eller stygt - men ingenting er styggere enn den måten denne mannen psyker ned Hi og gjør henne syk og lar henne leve på en løgn hvor han utnytter henne.

Anonymkode: 75cbd...fe8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å lese denne tråden gir meg et hjertesukk. Ingen har vist til andre tråder, kun antatt at hun er den samme hele tiden. Jeg hadde selv et innlegg for ca et år tilbake og fikk samme reaksjoner. 

Anonymkode: f013c...0f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Å lese denne tråden gir meg et hjertesukk. Ingen har vist til andre tråder, kun antatt at hun er den samme hele tiden. Jeg hadde selv et innlegg for ca et år tilbake og fikk samme reaksjoner. 

Anonymkode: f013c...0f4

Søkefunksjonen på dette forumet er helt elendig og du kan kun søke på tråder kort tid tilbake. Husker man ikke akkurat hva trådene het så er det ikke lett å finne dem (da kan man i hvert fall google dem frem selv om man ikke finner dem på forumets søk da heller), så vil det ta evigheter å finne dem. Det er ingen tvil om at Hi her er samme som Hi i noen andre tråder, akkurat samme fakta, akkurat samme skrivemåte, akkurat samme argumentasjon fra Hi.

Anonymkode: 75cbd...fe8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

My God for et skittent innlegg. Dette var veldig stygt! 

Anonymkode: f013c...0f4

Nei, det var spot on

Anonymkode: 5644d...ad9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en elsker som ventet på meg. Så jeg kan svare deg fra mannens ståsted (selv om jeg er kvinne). 

Mest sannsynlig så er han forelsket i følelsen av å ha deg under sin kontroll. Han kan være både en snill og mild mann, men hvis han sliter med seg selv, enten det kommer til selvtillit eller psyken eller i ekteskapet, så er du hans evige fluktmulighet. Han bruker deg ubevisst og siden dere er forelsket i hverandre (noe dere helt sikkert er!) så holder dere begge ut. Men han er også drevet og formet av samfunnets normer og forventninger, og han føler at han bør og skal gjøre ALT i sin makt for å redde et dødt ekteskap. Derav helgetur med kona, osv. Han har jo samvittighet, stakkars mann; men han har forelsket seg og er forvirret!

Han elsker å ligge med deg. Han elsker å treffe deg, å ha små avbrekk der dere lever i en boble. Han elsker å sende deg meldinger, fordi du svarer og det gir en bitteliten spenning i hverdagen.

Kommer han til å gå fra kona? Nei, ikke med det første. Du vil uansett ikke at han skal forlate kona for deg. Fordi du vil for alltid være stemplet som den slue tyven, i alles øyne. Til og med i hans øyne vil du måtte leve opp til usannsynlige forventninger, fordi han ga opp alt for deg. Du vil ikke starte et liv med drømmemannen sånn.

Men å kutte kontakten og si at han må ta kontakt den dagen han blir singel, blir for risiko dét også. Han kommer ikke til å noensinne gjøre noe med ekteskapet sitt da. Han vet jo ikke om du venter.

Så fortell han at du elsker ham, du vil vente på han i noen måneder (uten å treffes) men at han da må bevise at han har en plan på hvordan han skal gjøre ting. Du kan ikke være elskerinne mer. Han må bevise. Han må gjennomføre. Og så kan det bli dere. 

Et litt mer utspekulert alternativ er å starte å date en ny mann. Trenger ikke være seriøst, men gi litt inntrykk av det via sosiale media, sånn at han du virkelig vil ha får panikk.  Min elsker gjorde dette. Kom krypende tilbake til meg etter 2 mnd... men da hadde han knust hjertet mitt så grundig med denne andre kvinnen at jeg aldri stolte på ham igjen. Så dette forslaget kan slå tilbake...

Kjærlighet er ikke enkelt. Og nesten umulig når det er 'forbudt' (men like ekte!). Klem til deg, jeg forstår hvor hardt det er...

 

Anonymkode: 1893a...bcc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Har meg på vent, hvordan da? 

Kysstegnet han sendte meg var rett før han dro på tur med kona. Okei, det høres ikke greit ut, men nå er det sånn. 

Han kan da ikke ha fullt opp med følelser for denne dama da heller? 

Anonymkode: d040a...f40

Han ELSKER kona si! Han kommer aldri aldri aldri til å gå fra deg. Han er redd for at du skal finne deg en annen fyr å ha sex med. Derfor sendte han deg kyssetegn. Han har deg på vent. Kan jeg spørre om hvor mange år du er? 

Anonymkode: a3fed...ffa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg hadde en elsker som ventet på meg. Så jeg kan svare deg fra mannens ståsted (selv om jeg er kvinne). 

Mest sannsynlig så er han forelsket i følelsen av å ha deg under sin kontroll. Han kan være både en snill og mild mann, men hvis han sliter med seg selv, enten det kommer til selvtillit eller psyken eller i ekteskapet, så er du hans evige fluktmulighet. Han bruker deg ubevisst og siden dere er forelsket i hverandre (noe dere helt sikkert er!) så holder dere begge ut. Men han er også drevet og formet av samfunnets normer og forventninger, og han føler at han bør og skal gjøre ALT i sin makt for å redde et dødt ekteskap. Derav helgetur med kona, osv. Han har jo samvittighet, stakkars mann; men han har forelsket seg og er forvirret!

Han elsker å ligge med deg. Han elsker å treffe deg, å ha små avbrekk der dere lever i en boble. Han elsker å sende deg meldinger, fordi du svarer og det gir en bitteliten spenning i hverdagen.

Kommer han til å gå fra kona? Nei, ikke med det første. Du vil uansett ikke at han skal forlate kona for deg. Fordi du vil for alltid være stemplet som den slue tyven, i alles øyne. Til og med i hans øyne vil du måtte leve opp til usannsynlige forventninger, fordi han ga opp alt for deg. Du vil ikke starte et liv med drømmemannen sånn.

Men å kutte kontakten og si at han må ta kontakt den dagen han blir singel, blir for risiko dét også. Han kommer ikke til å noensinne gjøre noe med ekteskapet sitt da. Han vet jo ikke om du venter.

Så fortell han at du elsker ham, du vil vente på han i noen måneder (uten å treffes) men at han da må bevise at han har en plan på hvordan han skal gjøre ting. Du kan ikke være elskerinne mer. Han må bevise. Han må gjennomføre. Og så kan det bli dere. 

Et litt mer utspekulert alternativ er å starte å date en ny mann. Trenger ikke være seriøst, men gi litt inntrykk av det via sosiale media, sånn at han du virkelig vil ha får panikk.  Min elsker gjorde dette. Kom krypende tilbake til meg etter 2 mnd... men da hadde han knust hjertet mitt så grundig med denne andre kvinnen at jeg aldri stolte på ham igjen. Så dette forslaget kan slå tilbake...

Kjærlighet er ikke enkelt. Og nesten umulig når det er 'forbudt' (men like ekte!). Klem til deg, jeg forstår hvor hardt det er...

 

Anonymkode: 1893a...bcc

Du ser ikke ironien i at du valgte å bo sammen med din mann og elskeren din måtte finne seg i å være langt ned på din prioriteringsliste... mens når han gjorde det samme, begynte å date en annen kvinne (du valgte jo å dele livet med mannen din hver dag, kanskje også ha sex med din mann), da knuste han hjertet ditt og du kunne ikke stole på ham? Hvorfor mener du han skulle stole på deg som valgte å ikke ikke velge ham? Det var du som valgte den mannen bort - ved å velge din mann.

Enig med deg at HI bør kutte kontakten med ham, og ev. gi ham noen få måneder hvor han kan vise at han mener alvor med henne, at han får en frist. Men det er jo liten sjanse for at han velger å gå fra kona siden han har sagt veldig tydelig til henne at han ikke ønsker å gå fra kona...

Anonymkode: 75cbd...fe8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har allerede pult deg, så jakten er over for hans del. Sannsynligvis er han allerede i gang med neste bytte. Kyssetegn og søte meldinger, er bare for å fôre egoet hans..han vil vite at han fortsatt  kan få deg. Slett han på alle medier, og finn en mann som fortjener deg!

Anonymkode: 2aa01...bfd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Anonym bruker skrev:

My God for et skittent innlegg. Dette var veldig stygt! 

Anonymkode: f013c...0f4

Er helt enig. Den personen skriver til meg som om at jeg var den værste personen på jord. 

Jeg er et helt normalt oppegående menneske, som har satt seg i en vanskelig setting. (Snakker for min del..) dette er meg og mine tanker. 

Nekter ikke på noenting. Stopp med all utfrysing...! Mulig den personen har stått med foten midt i en slik setting, å deretter fått sitt hat til kvinnfolk som "roter seg borti gifte menn..".  

Anonymkode: d040a...f40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Han ELSKER kona si! Han kommer aldri aldri aldri til å gå fra deg. Han er redd for at du skal finne deg en annen fyr å ha sex med. Derfor sendte han deg kyssetegn. Han har deg på vent. Kan jeg spørre om hvor mange år du er? 

Anonymkode: a3fed...ffa

Hvorfor vet seg om jeg har meg med andre menn? 

Er tjueni. ;) 

Anonymkode: d040a...f40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Hvorfor vet seg om jeg har meg med andre menn? 

Er tjueni. ;) 

Anonymkode: d040a...f40

Skulle stå; hvorfor han bryr seg om jeg har meg med andre menn. 

Anonymkode: d040a...f40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg hadde en elsker som ventet på meg. Så jeg kan svare deg fra mannens ståsted (selv om jeg er kvinne). 

Mest sannsynlig så er han forelsket i følelsen av å ha deg under sin kontroll. Han kan være både en snill og mild mann, men hvis han sliter med seg selv, enten det kommer til selvtillit eller psyken eller i ekteskapet, så er du hans evige fluktmulighet. Han bruker deg ubevisst og siden dere er forelsket i hverandre (noe dere helt sikkert er!) så holder dere begge ut. Men han er også drevet og formet av samfunnets normer og forventninger, og han føler at han bør og skal gjøre ALT i sin makt for å redde et dødt ekteskap. Derav helgetur med kona, osv. Han har jo samvittighet, stakkars mann; men han har forelsket seg og er forvirret!

Han elsker å ligge med deg. Han elsker å treffe deg, å ha små avbrekk der dere lever i en boble. Han elsker å sende deg meldinger, fordi du svarer og det gir en bitteliten spenning i hverdagen.

Kommer han til å gå fra kona? Nei, ikke med det første. Du vil uansett ikke at han skal forlate kona for deg. Fordi du vil for alltid være stemplet som den slue tyven, i alles øyne. Til og med i hans øyne vil du måtte leve opp til usannsynlige forventninger, fordi han ga opp alt for deg. Du vil ikke starte et liv med drømmemannen sånn.

Men å kutte kontakten og si at han må ta kontakt den dagen han blir singel, blir for risiko dét også. Han kommer ikke til å noensinne gjøre noe med ekteskapet sitt da. Han vet jo ikke om du venter.

Så fortell han at du elsker ham, du vil vente på han i noen måneder (uten å treffes) men at han da må bevise at han har en plan på hvordan han skal gjøre ting. Du kan ikke være elskerinne mer. Han må bevise. Han må gjennomføre. Og så kan det bli dere. 

Et litt mer utspekulert alternativ er å starte å date en ny mann. Trenger ikke være seriøst, men gi litt inntrykk av det via sosiale media, sånn at han du virkelig vil ha får panikk.  Min elsker gjorde dette. Kom krypende tilbake til meg etter 2 mnd... men da hadde han knust hjertet mitt så grundig med denne andre kvinnen at jeg aldri stolte på ham igjen. Så dette forslaget kan slå tilbake...

Kjærlighet er ikke enkelt. Og nesten umulig når det er 'forbudt' (men like ekte!). Klem til deg, jeg forstår hvor hardt det er...

 

Anonymkode: 1893a...bcc

Et innlegg som dette trengte jeg, ikke bare fordi jeg kun er ute etter å høre hva jeg ønsker å håper på - men fordi jeg følte dette innlegget ble tatt ut i fra virkelighetens ståsted. Nettopp det du skriver med at han helt klart ikke vil gi opp kona, men at han samtidig ikke vil miste meg. Jeg antar at turen med kona er en liten test i ekteskapet, eller noe som kan sette ekstra piff i forholdet. Eller kanskje bare jeg som tenker det? Jeg vet det er mange som sliter i ekteskap/forhold, ergo da også lettere å falle for andre. 

Jeg merker han gir meg en spesiell oppmerksomhet som gjerne vises om jeg er stille en stund, med andre menn osv. Det er hans måte å vise at han "bryr" seg på. Om han ikke brydde seg, hadde vel han i grunnen hoppa å dritt i om jeg var med andre. Jeg har faktisk en som jeg har datet litt den siste tiden. Det vet han faktisk. Føler også at etter han hørte det, ble han mer intens. Godt å høre om andre i den samne settingen. Her inne er jo de fleste helt uforstående til alt. 

Enda en ting, jeg har jo vært forelsket i 2 på en gang. Med min forrige kjæreste falt jeg også helt for min daværende lege.😑 Lov å leve tankene ut, men det ble jo selfølgelig bare i fantasiene. Ble aldri noe mellom oss, men det jeg ville få frem var at menn også kan være forelsket/glad i - i 2 forskjellige personer. Kjærlighet er komplisert, det vil alle erfare på et eller annet tidspunkt i livet  

Anonymkode: d040a...f40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Et innlegg som dette trengte jeg, ikke bare fordi jeg kun er ute etter å høre hva jeg ønsker å håper på - men fordi jeg følte dette innlegget ble tatt ut i fra virkelighetens ståsted. Nettopp det du skriver med at han helt klart ikke vil gi opp kona, men at han samtidig ikke vil miste meg. Jeg antar at turen med kona er en liten test i ekteskapet, eller noe som kan sette ekstra piff i forholdet. Eller kanskje bare jeg som tenker det? Jeg vet det er mange som sliter i ekteskap/forhold, ergo da også lettere å falle for andre. 

Jeg merker han gir meg en spesiell oppmerksomhet som gjerne vises om jeg er stille en stund, med andre menn osv. Det er hans måte å vise at han "bryr" seg på. Om han ikke brydde seg, hadde vel han i grunnen hoppa å dritt i om jeg var med andre. Jeg har faktisk en som jeg har datet litt den siste tiden. Det vet han faktisk. Føler også at etter han hørte det, ble han mer intens. Godt å høre om andre i den samne settingen. Her inne er jo de fleste helt uforstående til alt. 

Enda en ting, jeg har jo vært forelsket i 2 på en gang. Med min forrige kjæreste falt jeg også helt for min daværende lege.😑 Lov å leve tankene ut, men det ble jo selfølgelig bare i fantasiene. Ble aldri noe mellom oss, men det jeg ville få frem var at menn også kan være forelsket/glad i - i 2 forskjellige personer. Kjærlighet er komplisert, det vil alle erfare på et eller annet tidspunkt i livet  

Anonymkode: d040a...f40

Selvfølgelig er det et innlegg som du liker, for det passer inn i drømmefantasien din. Du tar ikke til deg noe som helst av de svarene du får, du er så ensporet at du ikke ser sannheten rett foran øynene dine. Men det er klart, hvis du liker å være en dørmatte og et billig ligg, så vær så god. Hvis ikke, så bør du lese tråden din med nye øyne, så kanskje du ser noe mer enn det du gjør nå

Anonymkode: 5644d...ad9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han blir sjalu fordi han er en jævel som ikke unner deg lykke: om du ligger med noen andre krenker det hans selvfølelse. Selv kan han ligge med kona. Han sier til deg at det er fint han kan stole på deg, dette tolker jeg som kontroll/trussel. 

Dessverre ser jeg at du driter i alle råd som ikke passer deg så du får ha lykke til med å ødelegge ditt eget liv. Du virker nesten manisk. Dette er ikke sunt, og du er både avhengig og gal.

Anonymkode: 85e8c...e4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Et innlegg som dette trengte jeg, ikke bare fordi jeg kun er ute etter å høre hva jeg ønsker å håper på - men fordi jeg følte dette innlegget ble tatt ut i fra virkelighetens ståsted. Nettopp det du skriver med at han helt klart ikke vil gi opp kona, men at han samtidig ikke vil miste meg. Jeg antar at turen med kona er en liten test i ekteskapet, eller noe som kan sette ekstra piff i forholdet. Eller kanskje bare jeg som tenker det? Jeg vet det er mange som sliter i ekteskap/forhold, ergo da også lettere å falle for andre. 

Jeg merker han gir meg en spesiell oppmerksomhet som gjerne vises om jeg er stille en stund, med andre menn osv. Det er hans måte å vise at han "bryr" seg på. Om han ikke brydde seg, hadde vel han i grunnen hoppa å dritt i om jeg var med andre. Jeg har faktisk en som jeg har datet litt den siste tiden. Det vet han faktisk. Føler også at etter han hørte det, ble han mer intens. Godt å høre om andre i den samne settingen. Her inne er jo de fleste helt uforstående til alt. 

Enda en ting, jeg har jo vært forelsket i 2 på en gang. Med min forrige kjæreste falt jeg også helt for min daværende lege.😑 Lov å leve tankene ut, men det ble jo selfølgelig bare i fantasiene. Ble aldri noe mellom oss, men det jeg ville få frem var at menn også kan være forelsket/glad i - i 2 forskjellige personer. Kjærlighet er komplisert, det vil alle erfare på et eller annet tidspunkt i livet  

Anonymkode: d040a...f40

Wow, du er virkelig blind, du tolker og fikserer noe vanvittig. Dette er ikke sunt og du burde virkelig fått opp øynene!

Anonymkode: 18df5...b6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg merker han gir meg en spesiell oppmerksomhet som gjerne vises om jeg er stille en stund, med andre menn osv. Det er hans måte å vise at han "bryr" seg på. Om han ikke brydde seg, hadde vel han i grunnen hoppa å dritt i om jeg var med andre. Jeg har faktisk en som jeg har datet litt den siste tiden. Det vet han faktisk. Føler også at etter han hørte det, ble han mer intens.

Anonymkode: d040a...f40

Når han ser at det er fare for at du faktisk lever ditt liv og tar vare på deg selv og begynner å omgås andre, da vet han at han er i ferd med å miste kontrollen på deg, og da blir han mer "på". Det har ikke noe om å bry seg, eller at han er redd for å miste deg. Hadde han brydd seg så mye om deg eller vært redd for å miste deg, da hadde han ikke dratt på romantiske turer med kona og fortalt deg at han ikke vil gå fra kona - da hadde han gått fra kona!

Selvfølgelig blir han mer intenst på når han ser at han er i ferd med å miste sin lettvinte elskerinne som han vet ikke vil fortelle noen hvilken drittsekk han er. Men det har ingenting med kjærlighet å gjøre, tvert imot. Hadde han brydd seg om deg hadde han også unnet deg å bli lykkelig med en annen mann siden han selv ikke vil ha et fast forhold til deg. Men denne mannen unner deg ikke å være lykkelig, han unner bare én person å få alt han vil, nemlig han selv.

Dessverre tolker du det som om han egentlig bryr seg om deg.

Du skriver over at jeg skriver til deg som om du er verdens dårligste person. Da har du tydligvis ikke lest noen av svarene jeg har gitt deg i noen av trådene dine. Jeg har svart at jeg forstår at det er vanskelig, jeg har vist deg empati, jeg har gitt den mange gode råd. Men når du fortsetter på samme måten, iflg. deg selv utvikler angst og psykiske problemer fordi denne mannen bl.a. begynner å dukke opp uanmeldt når han vet du har noe annet på gang, at det gir deg masse stress og usikkerhet... da mener jeg at noen må riste tak i deg. Du er ikke en "dårlig person", du er en person som dessverre blir utnyttet av og lar deg utnytte av en dårlig mann. Og verre er at du har blitt mer og mer, ja, nesten manisk, som en over her også skriver, i din måte å tolke alt denne gifte mannen gjør som tegn på at han er glad i deg og vil komme til å velge deg. Selv ting som friske og oppegående kvinner ville sett på som helt klare eksempler på hån og syke kontrollspill fra hans side... selv slike ting velger du å tolke som kjærlighet fra hans side. Og det viser at du ikke setter særlig pris på deg selv, at du ikke tror du fortjener å bli elsket på en ordentlig måte, at du dessverre har lite selvrespekt, at du lar manipulerende og kontrollerende menn styre livet ditt. Du har ofret mye for denne mannen, du ofret din tidligere samboer, du har ofret over et år på ham, du er den som sitter alene det meste av tiden, som blir alene i alle høytider, som ikke har en som kan støtte deg. Han derimot, han har ikke vært villig til å ofre fem flate øre for deg. Ser du virkelig ikke hvor sykt skjevt dette "forholdet" er? Forhold må ha en viss balanse for å være sunne. Dere er ikke en gang i nærheten.

Du er ingen dårlig person, Hi. Du er en person som dessverre ikke vil se at du blir utnyttet og som håper så mye at han skal gjengjelde følelsene dine at du godtar å bli så dårlig behandlet at du til og med tolker helt tydelig hån mot deg og manipulasjon som "kjærlighet". Det er bare trist.

Hadde du hatt det godt med å være denne hemmelige elskerinnen mannen ikke vil gå fra sin kone for, da hadde du ikke hatt behov for å opprette alle disse trådene her inne, Hi. I hver eneste tråd du oppretter søker du å få en bekreftelse fra oss om at han egentlig er veldig glad i deg, at han egentlig kommer til å velge deg bare du venter lenge nok på ham. Hadde du vært trygg på hans følelser for deg, hvis han hadde vist deg i handling at han mente alvor med at det er deg han vil ha, om han hadde gjort deg lykkelig, da hadde du fått bekreftelsen fra ham - da hadde du ikke trengt å søke så desperat etter bekreftelse fra fremmede på et nettforum på at han kanskje, forhåpentligvis, egentlig vil skape noe varig med deg. Det at du etter så lang tid fremdeles må søke bekreftelse for hans følelser fra oss, det viser jo tydeligere enn noe annet akkurat det 99 % av oss forteller deg - at dette er en mann som mener det han sier og viser deg, at han velger kona og ikke kommer til å gå fra henne frivillig, at han ikke velger deg.

Hvor mange år er du villig til å vente på ham? Om ikke annet så er det noe du bør tenke på og ta et standpunkt til selv - og ikke minst formidle til ham. Si f.eks. at du gir ham tre måneder på å bevise at det er deg han vil ha, tre måneder til å gå fra kona. Etter godt over et år er det faktisk ikke urimelig å be om.

 

Anonymkode: 75cbd...fe8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen nevner at han kontroll på meg... er ikke dette frusterende for han da? Vi sier jo til hverandre at det og det ville vært deilig, selvom vi faktisk ikke møtes lengre nå. Lenge siden sist nå. 

Om jeg for eks skal ut, eller finne på noe med andre - kanskje med han jeg datet, så sender han gjerne bilde av seg selv. Kanskje litt for at jeg ikke skal glemme han. Han liker å sende bilder av seg selv. 

Anonymkode: d040a...f40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir mer opptatt av deg enn av han. Hvordan har du det med deg selv, sånn bortsett fra forholdet til han? Lever du et sunt og godt liv, har du jobb/studier, venner og familie? Har du opplevd vonde ting i livet, som har preget deg? Jeg lurer på hva det er i deg som lar dette skje med deg?

Anonymkode: e25a3...787

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg blir mer opptatt av deg enn av han. Hvordan har du det med deg selv, sånn bortsett fra forholdet til han? Lever du et sunt og godt liv, har du jobb/studier, venner og familie? Har du opplevd vonde ting i livet, som har preget deg? Jeg lurer på hva det er i deg som lar dette skje med deg?

Anonymkode: e25a3...787

Selfølgelig på alt det du benevner. Lever et helt normalt liv som andre damer som er oppi samme situasjon. Det er mange av dem. 

Anonymkode: d040a...f40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, hold deg unna! Du ødelegger bare for den familien og deg selv. Egoistiske lille hore.

Anonymkode: f15f0...c7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Selfølgelig på alt det du benevner. Lever et helt normalt liv som andre damer som er oppi samme situasjon. Det er mange av dem. 

Anonymkode: d040a...f40

Er du så sikker på at det er så mange, da? Det er vel noe du trøster deg med. Jeg tror faktisk ikke at så veldig mange ville funnet seg i akkurat det du gjør.

Anonymkode: e25a3...787

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Er du så sikker på at det er så mange, da? Det er vel noe du trøster deg med. Jeg tror faktisk ikke at så veldig mange ville funnet seg i akkurat det du gjør.

Anonymkode: e25a3...787

Er jo ikke bare meg som holder på/Har holdt på med gift mann? Ikke krever jeg noe av han heller. Tar det som det kommer. Vi har kontakt, å kun det. 

Anonymkode: d040a...f40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...