Gå til innhold

Datteren min har hatt sex med en som har utnyttet henne.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ikke for å være stygg eller noe, men datteren din virker VELDIG umoden. Noen lenger oppe nevnte at de fleste tenåringsjentene/«fjortisene» skryter sv sin seksuelle debut. Jeg mistet jomfrudommen når jeg var 15 (analsex når jeg var 14) og gikk faktisk i 3-4mnd uten å fortelle noen som helst om det. Ikke engang mine to bestevenninner. Følte ikke det passet seg.

Du må nok ta en prat med henne om dette med selvrespekt, lære henne at sex er en intim og privat greie, grenser osv. Fiks p-plaster til henne. Uansett hvor lite du liker det, men bedre at hun er beskyttet enn at hun kommer hjem en dag med en positiv graviditetstest i hånda...Med p-piller kan det fort henne hun somler med å ta de, spesielt mtp hvor umoden hun virker så hadde jeg ikke tatt sjansen på det. Få også henne til å forstå at det ikke er greit å snakke rundt om det på den måten, da den andre kanskje ikke syns det er så veldig kjekt og sex er personlig. Uansett om fyren som hadde sex med henne var eldre og burde skjønt såpass, så trenger ikke ting å gjøres vondt verre. Snakk evt med foreldrene til denne gutten. Informasjon er viktig! konsekvenser, grenser og hva sex er. 

 

 

Anonymkode: 5be3f...081

Det er ikke å være stygg å påpeke at en 14-åring virker umoden. En 14-åring ER umoden, det ligger jo helt oppe i dagen så hvem som helst bør se det nettopp fordi hun er 14!! Og akkurat derfor eksisterer seksuell lavalder, og akkurat derfor er det den eldre parten som er ansvarlig.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva fikk deg til å ha analsex som 14-åring? Det var slik du debuterte altså?

Anonymkode: 225fb...e9d

Jeg ville ikke ha vaginalt sex med han jeg var sammen med fordi jeg ikke var sikker på om han var den rette eller om jeg var klar for sex. Nå når jeg har tenkt tilbake på det i etterkant syns jeg det høres fullstendig idiotisk ut, men jeg likte analsex da og jeg liker det nå også. Ser heller ikke på det som min debutering. 

Anonymkode: 5be3f...081

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, amandine skrev:

Det er ikke å være stygg å påpeke at en 14-åring virker umoden. En 14-åring ER umoden, det ligger jo helt oppe i dagen så hvem som helst bør se det nettopp fordi hun er 14!! Og akkurat derfor eksisterer seksuell lavalder, og akkurat derfor er det den eldre parten som er ansvarlig.

 

Den er jeg forsåvidt enig i, men mente hun virker enda mer umoden enn da for eksempel jeg og mine venner var 14 ettersom det var ingen av oss som gikk rundt på hele skolen og fortalte om noe så privat eller tok med oss venner for å vise hvor det skjedde. Det er jo utrolig flaut😳 men umoden på andre områder og lett påvirkelig var jeg nok selv på den alderen. 

Anonymkode: 5be3f...081

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg ville ikke ha vaginalt sex med han jeg var sammen med fordi jeg ikke var sikker på om han var den rette eller om jeg var klar for sex. Nå når jeg har tenkt tilbake på det i etterkant syns jeg det høres fullstendig idiotisk ut, men jeg likte analsex da og jeg liker det nå også. Ser heller ikke på det som min debutering. 

Anonymkode: 5be3f...081

Hvordan er logikken med tanke på at du kun er jomfru om du har sex med det ene hullet og ikke det andre? Er det liksom ikke sex bak? Og da du var 14?? Det er jo bare hjerterått. 

Anonymkode: 6448a...9ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Den er jeg forsåvidt enig i, men mente hun virker enda mer umoden enn da for eksempel jeg og mine venner var 14 ettersom det var ingen av oss som gikk rundt på hele skolen og fortalte om noe så privat eller tok med oss venner for å vise hvor det skjedde. Det er jo utrolig flaut😳 men umoden på andre områder og lett påvirkelig var jeg nok selv på den alderen. 

Anonymkode: 5be3f...081

Du kan ikke sammenlikne to 14-åringer sånn, vel! Og at du mener du var mer moden enn henne fordi du ikke sa noe om at du hadde analsex som 14-åring, og da tenkte du fortsatt var jomfru? Det skjønner jeg ikke. Du var ikke så moden, du heller, tenker jeg. De færreste er det når de er 14.

Anonymkode: 6448a...9ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Du kan ikke sammenlikne to 14-åringer sånn, vel! Og at du mener du var mer moden enn henne fordi du ikke sa noe om at du hadde analsex som 14-åring, og da tenkte du fortsatt var jomfru? Det skjønner jeg ikke. Du var ikke så moden, du heller, tenker jeg. De færreste er det når de er 14.

Anonymkode: 6448a...9ca

Nei, ikke bare på bakgrunn av at jeg ikke sa noe. Er mye mer som spiller inn enn bare sex delen.

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvordan er logikken med tanke på at du kun er jomfru om du har sex med det ene hullet og ikke det andre? Er det liksom ikke sex bak? Og da du var 14?? Det er jo bare hjerterått. 

Anonymkode: 6448a...9ca

Det er bare slik jeg ser på det. Hva andre måtte mene bryr meg katta! :) At jeg valgte å være seksuell som 14 er egentlig noe som er fullstendig skada å dømme meg for. Jeg skulle gjerne ventet til jeg fant meg en ordentlig fyr enn den ekle eksen jeg hadde, men jeg var jo 14 år så det er ikke så mye å forvente akkurat. Jeg brukte hvertfall prevensjon og ble ikke gravid i en alder av 15 så føler ikke jeg har tatt skade av valget mitt. Mitt sexliv er heller ikke noe å diskutere. 

Anonymkode: 5be3f...081

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, ikke bare på bakgrunn av at jeg ikke sa noe. Er mye mer som spiller inn enn bare sex delen.

Det er bare slik jeg ser på det. Hva andre måtte mene bryr meg katta! :) At jeg valgte å være seksuell som 14 er egentlig noe som er fullstendig skada å dømme meg for. Jeg skulle gjerne ventet til jeg fant meg en ordentlig fyr enn den ekle eksen jeg hadde, men jeg var jo 14 år så det er ikke så mye å forvente akkurat. Jeg brukte hvertfall prevensjon og ble ikke gravid i en alder av 15 så føler ikke jeg har tatt skade av valget mitt. Mitt sexliv er heller ikke noe å diskutere. 

Anonymkode: 5be3f...081

Du understreker jo bare det jeg mener. En 14-åring ER umoden,  hun kan ikke forventes å stå imot press fra en gutt hun er forelsket i. Det er ikke hennes feil,  eller hennes ansvar,  og det er enkelt og greit bare fordi hun er 14. Det er også derfor en eldre gutt burde latt være å ha sex med henne. Som han du hadde sex med burde latt være å ha sex med deg.

Anonymkode: 6448a...9ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at en 17 har sex med en 14 åring og moren til 14 åringen. I stedet for å anmelde 17 åringen. Bekymrer seg for at dattera skryter. Forteller vel hvorfor dattera har opmerksomhetsbehov. Hun er jo oppdratt av mennesker som ikke tenker.

Får håpe skolen har fornuftige lærere som varsler politi og barnevern da foreldrene hennes tydeligvis er totalt ute av stand til å ivareta henne.

Anonymkode: 982bc...9a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er et overgrep uansett om hun ville eller ikke. Hun er bare 14 år. Jeg ville ha anmeldt han.

Anonymkode: 302be...953

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du understreker jo bare det jeg mener. En 14-åring ER umoden,  hun kan ikke forventes å stå imot press fra en gutt hun er forelsket i. Det er ikke hennes feil,  eller hennes ansvar,  og det er enkelt og greit bare fordi hun er 14. Det er også derfor en eldre gutt burde latt være å ha sex med henne. Som han du hadde sex med burde latt være å ha sex med deg.

Anonymkode: 6448a...9ca

Selvfølgelig skulle han unnlatt å ha sex med henne når han er eldst og garantert vet om den seksuelle lav alder og visste om alderen til denne jenta. Han har nok også visst at dette var en jente som var lett å påvirke, ergo så ble hun utnyttet av fyren. Noe jeg ser flere oppe her mente ikke var tilfelle når det var frivillig - feil. 

Han jeg var sammen med skulle absolutt unnlatt å ha sex med meg også. Forstår fortsatt ikke hvorfor han ble sammen med en 14åring når han likevel hadde muligheten til å pule rundt på jenter på hans egen alder og gjorde det, men jeg lærte og vokse hvertfall av det. Mens han ikke har forandret seg siden. 

Anonymkode: 5be3f...081

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy faen så pinlig av datteren din. Hvem i alle dager oppfører seg sånn?  

Anonymkode: 2999f...cf3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Fy faen så pinlig av datteren din. Hvem i alle dager oppfører seg sånn?  

Anonymkode: 2999f...cf3

Nei jeg vet ikke. Jeg er veldig overrasket selv. Hun søker jo veldig etter anerkjennelse eller noe her. Men det kan så fort slå tilbake på henne. 

Anonymkode: 6904f...f3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det at en 17 har sex med en 14 åring og moren til 14 åringen. I stedet for å anmelde 17 åringen. Bekymrer seg for at dattera skryter. Forteller vel hvorfor dattera har opmerksomhetsbehov. Hun er jo oppdratt av mennesker som ikke tenker.

Får håpe skolen har fornuftige lærere som varsler politi og barnevern da foreldrene hennes tydeligvis er totalt ute av stand til å ivareta henne.

Anonymkode: 982bc...9a6

HI virker som en fornuftig mor som tenker lenger enn bare å skrike "blod, blod"! Det å anmelde gutten er ikke det samme som å ivareta datteren. 

 

Anonymkode: 8bec9...30b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei jeg vet ikke. Jeg er veldig overrasket selv. Hun søker jo veldig etter anerkjennelse eller noe her. Men det kan så fort slå tilbake på henne. 

Anonymkode: 6904f...f3b

Det er ikke pinlig!!! Hun er 14 år for pokker! 24 år og utnyttet! Helsike heller nå må du som mamma trå til!

Anonymkode: 6448a...9ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, amandine skrev:

Hvordan kan du klare å snu dette på denne måten? Jenta er 14!

Ja? Og gutten er 17? Og de har hatt frivillig sex. Uansett hvor mye man ønsket blod og hevn her inne, så er det faktisk helt ok å forholde seg til realiteten innimellom. Og realiteten er at dette var frivillig, jenta må tøyle snakketøyet litt og få info om sunn sex, prevensjon og personlige grenser. 

Anonymkode: 0f4bb...5ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja? Og gutten er 17? Og de har hatt frivillig sex. Uansett hvor mye man ønsket blod og hevn her inne, så er det faktisk helt ok å forholde seg til realiteten innimellom. Og realiteten er at dette var frivillig, jenta må tøyle snakketøyet litt og få info om sunn sex, prevensjon og personlige grenser. 

Anonymkode: 0f4bb...5ef

Frivillig er én ting hvis motsatsen er voldtekt under tvang. Frivillig er noe helt annet hvis du har gangsyn ser det hi skriver, at dette er en 14 år gammel forelsket jente med behov for oppmerksomhet. 

Da er det 17-åringen som etter å ha hatt sex med henne og så kutter henne som sitter med all makt i et utrolig skjevt forhold der han faktisk er eldst og burde vite bedre.

Man -eller hvertfall jeg- forlanger mer av en 17-åring. Det forventes mer av en 17-åring enn av en forelsket fjortis. 

Det er for eksempel én av grunnene til at fjortisen er beskyttet av loven.  Eller rettere, burde vært. Hun burde møtt forståelse og beskyttelse,  både mot gutten og mot seg selv. Dette er ikke hennes ansvar, hun er heller ikke den som har brutt loven. Jeg hadde personlig kjølhalt min sønn om han hadde gjort noe slikt, jeg hadde vært skuffet inn i margen og jeg hadde anmeldt ham selv. For en mann skal bare ikke utnytte jentunger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart han føler ubehag, han cil vel ikke at det skal komme ut at han er kriminell!

Anmeld! Om din jente synes det er stas, så er det fremdeles ikke greit. Det neste barnet han knuller kan komme opp i verre problemer..

Anonymkode: 67eb7...01b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvordan er logikken med tanke på at du kun er jomfru om du har sex med det ene hullet og ikke det andre? Er det liksom ikke sex bak? Og da du var 14?? Det er jo bare hjerterått. 

Anonymkode: 6448a...9ca

Hun skiller vel mellom rumpejomfru og fittejomfru, da.

Anonymkode: 60cb3...143

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja? Og gutten er 17? Og de har hatt frivillig sex. Uansett hvor mye man ønsket blod og hevn her inne, så er det faktisk helt ok å forholde seg til realiteten innimellom. Og realiteten er at dette var frivillig, jenta må tøyle snakketøyet litt og få info om sunn sex, prevensjon og personlige grenser. 

Anonymkode: 0f4bb...5ef

"Tøyle snakketøyet"? 

Man har da ikke taushetsplikt om eget sexliv. Heller ikke om andres misbruk. Tvertimot! 

Anonymkode: 60cb3...143

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg formulerte meg litt klossete ja. Jeg ser jo at datteren min er skyld i dette selv. Og jeg er sjokkert over hvor langt hun drar dette! Hun er antageligvis veldig stolt ja. Men det er jo selvskading hun holder på med nå synes jeg. Hun hoverer om dette på skolen, og viser folk stedet der det skjedde, osv osv. 

Det at gutten ba henne holde kjeft, skjønner jeg jo. Han blir 18 i år, og har hatt sex med ei på fjorten. Det er jo ikke helt innafor det nei. 

 

Anonymkode: 6904f...f3b

Nei, han bør jo anmeldes.

Anonymkode: 60cb3...143

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg formulerte meg litt klossete ja. Jeg ser jo at datteren min er skyld i dette selv. Og jeg er sjokkert over hvor langt hun drar dette! Hun er antageligvis veldig stolt ja. Men det er jo selvskading hun holder på med nå synes jeg. Hun hoverer om dette på skolen, og viser folk stedet der det skjedde, osv osv. 

Det at gutten ba henne holde kjeft, skjønner jeg jo. Han blir 18 i år, og har hatt sex med ei på fjorten. Det er jo ikke helt innafor det nei. 

 

Anonymkode: 6904f...f3b

Det du skriver her er skremmende, Hi!

"Jeg ser jo at datteren min er skyld i dette selv." Nei, hun er ikke det selv om hun la opp til det - for 17-åringen visste utmerket godt at det han gjorde var ulovlig og straffbart. Han er også gammel nok til å si nei. Måten han kuttet henne ut rett etter han hadde seksuelt misbrukt henne (det er det det er når din datter er for ung til å ha sex og han er såpass gammel), viser at han utmerket godt visste hva han gjorde.

"Hun er antakeligvis veldig stolt, ja." Det har ikke for et øyeblikk slått deg at hennes "stolthet" kan være hennes overlevelsesstrategi i dette, at hun ikke takler det at hun er blitt seksuelt misbrukt og at hun derfor later som om hun er stolt av det?

"Det er jo ikke helt innafor det, nei." Nei, det har du rett i - og når du velger å ikke anmelde ham så støtter du fullt ut at han hadde misbrukte din datter seksuelt. Ikke bare det - du skriver jo selv at du mener hun er skyld i det selv.

Skam deg!

Anonymkode: defc6...08c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

HI virker som en fornuftig mor som tenker lenger enn bare å skrike "blod, blod"! Det å anmelde gutten er ikke det samme som å ivareta datteren. 

 

Anonymkode: 8bec9...30b

Ivareta en del andre døtre, da. 

Anonymkode: 60cb3...143

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hun er veldig sosial og ser ikke ut til å lide noe under dette. Men jeg tenker at det må være sårt at han har blokket henne slik hun forteller. Hun må jo forstå at han bare var ute etter en ting, og egentlig ikke likte henne. 

Faglig er hun også ganske sterk. 

 

Anonymkode: 6904f...f3b

Seriøst ?? Virker som gutten lider under dette ! Datteren din oppfører seg ikke særlig bra. Hun er jo verre enn gutten ! Ikke gjør henne til et offer. 

Anonymkode: 84389...001

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg formulerte meg litt klossete ja. Jeg ser jo at datteren min er skyld i dette selv. Og jeg er sjokkert over hvor langt hun drar dette! Hun er antageligvis veldig stolt ja. Men det er jo selvskading hun holder på med nå synes jeg. Hun hoverer om dette på skolen, og viser folk stedet der det skjedde, osv osv. 

Det at gutten ba henne holde kjeft, skjønner jeg jo. Han blir 18 i år, og har hatt sex med ei på fjorten. Det er jo ikke helt innafor det nei. 

 

Anonymkode: 6904f...f3b

Blir ho 15 i år eller ?

Anonymkode: 84389...001

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det du skriver her er skremmende, Hi!

"Jeg ser jo at datteren min er skyld i dette selv." Nei, hun er ikke det selv om hun la opp til det - for 17-åringen visste utmerket godt at det han gjorde var ulovlig og straffbart. Han er også gammel nok til å si nei. Måten han kuttet henne ut rett etter han hadde seksuelt misbrukt henne (det er det det er når din datter er for ung til å ha sex og han er såpass gammel), viser at han utmerket godt visste hva han gjorde.

"Hun er antakeligvis veldig stolt, ja." Det har ikke for et øyeblikk slått deg at hennes "stolthet" kan være hennes overlevelsesstrategi i dette, at hun ikke takler det at hun er blitt seksuelt misbrukt og at hun derfor later som om hun er stolt av det?

"Det er jo ikke helt innafor det, nei." Nei, det har du rett i - og når du velger å ikke anmelde ham så støtter du fullt ut at han hadde misbrukte din datter seksuelt. Ikke bare det - du skriver jo selv at du mener hun er skyld i det selv.

Skam deg!

Anonymkode: defc6...08c

Hun ER jo skyld i det selv. Hun ble med på det ! Seriøst...

Anonymkode: 84389...001

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...