Gå til innhold

Flere som har født for tidlig?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei. Ble gravid i 2010 som 17 åring. Fødte alt for tidlig, i ca 26 +2 uker inn i svangerskapet. Han levde ca 1 uke å døde av en infeksjon, men ellers var han overaskende sterk til å være så liten å skjør. Etter dette ble jeg konstruert med at jeg hadde pcos som kan gjør at det kan være vanskelig å bli gravid i mitt tillfelle. Det var en ganske vond nyhet å få, spesielt så ung. Kjente allerede da at å vente med å få barn i mange år ikke var så veldig aktuelt, for hvem vet  hvor lang tid dette skulle ta. I 2 år gar jeg prøvd å blitt gravid uten å lykkes. Helt frem til at jeg satte meg inn i min sykdom som pcos'er. Jeg fant ut at blodsukker og insulin kunnr spille inn på pcos. Fant åsså ut at lite inntak av karbohydrater skulle gjøre at både blodsukkeret og insulin skulle holde pcos'en i sjakk. Å da var valget gansje enkelt for meg. Jeg valgte å starte på Lavkarbo diett, i februar 2017, spiste da ca 25 karbohydrater per dag. Fikk mensen 6 dager inn i dietten, å hadde ikke hatt den på ett par måneder. Holdt på med dette frem til ca august, å gikk ned 26 kg. Mensen hadde jo blitt utrolig stabil, nesten som at jeg kunne stille klokka etter den noe jeg aldri har kunnet gjort tidligere:) 

Å allerede i oktober så satt lille spiren vår ❤️ fikk positiv test i slutten av Oktober. Får nå bedre oppfølging etter dette som har skjedd tidligere å føler meg så godt følgt opp. Ultralyd time omtrendt vær 2 uke:) nå er jeg akkurat kommet til uke 22 å alt set fortsatt velfig bra ut! Det eneste som er nå er at jev nærmer meg den uka jeg fødte med første mann.. Skulke virkelig ønske tiden gikk fort slik at jeg hadde sluppet å grue meg mot den uken. Har jo troa på at alt skal gå veldig bra denne gangen, men alikevell så fikk jeg en støkk. Har også fått råd fra ultralyd gynokologen min at jeg må starte på Lutinus og Albyl-E fra nå å frem til jeg er 34 uker, siden jeg nærmer meg uke 26. Det mest betryggende med Lutinusen er at den skal minske sjansen for å føde for tidlug slik at livmoren holder seg lukket. 

Så håper at dette går min  vei nå. Krysser fingre å tær. :)

Noen andre dom hsr blitt satt på Lutinus og Albyl-E? 

Anonymkode: b421b...532

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Jeg har 2 premature og går på blodfortynnende i svangerskapet nå.

Masse masse lykke til videre. Trist å lese om gutten din

Anonymkode: cf8f0...2fe

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...