Gå til innhold

Tenåring og ønske om piercing


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en datter på 14 år som ønsker seg piercing så fælt. Jeg har sagt at det kanskje kan være aktuelt når hun begynner på videregående, da er hun 16 år. Hun vil gjerne ha piercing i tunga og i nesen.

Hvor gamle tenker dere de bør være for sånt?

Anonymkode: ac04f...79b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

18. Tunga og nesen er steder det er risikabelt å ta og ha piercing, hun bør være 18 og myndig før hun kan gjøre det der.

Anonymkode: 08961...a70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seriøse studio har 18-års grense.

Men spesielt tungen ville jeg vært forsiktig med. Les opp på risiko. 

Barn evner ikke konsekvenstenking, det er derfor vi skal ta ansvar. (Dette er anatomisk, frontallappen er ikke ferdig utviklet før 21år). 

Jeg har selv hatt piercinger både her og der, og kjenner til flere studioer, så dette kommer ikke fra noe «kjerring perspektiv» :) 

Anonymkode: c17d8...753

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt ikke og helt uaktuelt,  hadde det vært. Tungen?  Infeksjonsfare og ødelagte tenner? Ikke så lenge det er mitt ansvar. Aldri i livet.

Anonymkode: 30ee8...3a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er som å diskutere om en 14 åring ønsker å kjøre bil. Hun er for ung, ferdig snakka. Hun kan ønske piercing så mye hun vil men SERIØSE studioer har 16 års grense og 18 på intimpiercinger.

For å unngå at hun går til en shady shappe kan du love henne at om hun venter til h7n blir 16 skal du selv betale nesepiercing for henne på et skikkelig studio. 

Anonymkode: 6ee00...b1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nja, hun hadde måtte blitt 16 i allefall. Og betalt det selv. Jeg tok selv piercinger som 13 åring i navel, tunge, øyebryn og leppe.

Anonymkode: 52d87...7a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du lar henne ta i tungen, sørg for at de setter i pieringsmykke av bioplast, så slipper hun å ødelegge tennene. Hun blir fort nok lei av den å kvitter seg med den. De fleste jeg kjenner inkludert meg selv gikk lei å tok den ut etter en tid.

Anonymkode: 289ec...263

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Om du lar henne ta i tungen, sørg for at de setter i pieringsmykke av bioplast, så slipper hun å ødelegge tennene. Hun blir fort nok lei av den å kvitter seg med den. De fleste jeg kjenner inkludert meg selv gikk lei å tok den ut etter en tid.

Anonymkode: 289ec...263

Piercingsmykke*

Anonymkode: 289ec...263

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri vært borti et studio som lar en 14 åring ta piercing i tunga, selv med foreldres samtykke.

Men de fleste studioer har ikke 18årsgrense på piercing, det er 16 som er det vanlige, 14 med foreldres samtykke, men da utenom i tunge, brystvorter og intimpiercing.

Jeg er ganske «alternativ» selv, med tatoveringer og piercinger, men jeg ville ikke latt barnet mitt ta piercinger der du nevner før det var 16 år, altså over den seksuelle lavalder. Jeg vet hvor mye jobb det er de første 6mnd (minst), og jeg hadde ikke stolt på at det ble godt nok tatt vare på, og jeg vet også hvor mye man vokser på de to årene fra 14-16. Kunne kaaaanskje, til nød, gått med på en piercing i navel, eller øret (ikke vanlige hull i flippen, men i brusken f.eks), men ikke noe annet enn det.

Anonymkode: 8d4f2...b29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk navlepiercing av min mor til 16-års dagen. Synes ikke man burde vurdere det før de er 16. 

Anonymkode: 36c7c...4d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen vil ta det før hun er 18 uansett hvor mye du er med. Du gir henne ikke en tattovering eller en flaske sprit heller selv om du er med. Si ja, bli med henne og vær sikker på at dere blir avvist. Og blir dere ikke det, ville jeg ihvertfall latt noen i det studioet røre mitt barn.

Anonymkode: b2db9...944

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si nei! Det er så Harry.. angrer på alle mine. Tok ut alle før jeg ble 18😂 jeg har grusomme stygge arr, selv etter en liten i nesen. 

Trodde ikke unge ville ha sånt lengre? 

Anonymkode: 0c005...7af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei.

Ikke fordi jeg syns det er stygt (altså, jeg syns det), men rett og slett pga. infeksjonsfare og mulighet for unødvendige arr. Ville sagt at hun gjerne må ta piercing, så mange hun vil, men ikke før hun er 16. Kanskje til og med 18. 

Anonymkode: 1d316...677

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 syns jeg. Det nytter ikke å jobbe spesielt imot. Noe må de selv erfare. 

Jeg tok i tunga da jeg var 16, tok den ut da jeg var 26. Bare pass på at hun i tilfelle ha plastkule. Har ikke noen synlig arr på noe i tunga altså. 

Anonymkode: 7d565...c1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg selv ventet til jeg var 16, tok i tungen, navelen og ved overleppen. 

 

Jeg holdte på å ødelegge tennnene så vil absolutt fraråde det.. når eg ser tilbake på det nå (10 år senere) så var det ingen poeng med piercing i tungen, tok den ut etter ca 1 år. Koster mye penger også.

Har arr etter den ved leppa .. angra sykt på den.

navelen fikk jeg helt sinsykt med innfeksjon at huden rundt sprakk omtrent. Var heilt jævli. Men aller er forskjellige. Viktig å vær ekstremt nøye med hygiene og vask. 

Ville ikke latt ho ta den før ho er ‘’myndig’’ til  å velge selv.

Anonymkode: 97caf...565

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nese Ja, tunge .. ALDRI I VERDEN ! Jeg sier det ikke høyt, men jeg er glad mamma sa nei til at jeg skulle ta piercing i øyebrynet! Slapp jeg DET arret hehe 

Anonymkode: 89433...fb4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt 17 piercinger. Har bare den i tunga igjen nå. Føler det uvant om jeg tar den ut. Har aldri hatt problemer med de, men vært nøye på rensing og instruksjoner jeg har fått. Jeg tok den første da jeg var 16. Før den alderen, ville jeg ikke latt mine barn får ta det. Og jeg ville latt de betale for det selv, slik jeg gjorde. Skaffet meg jobb, tjente penger og betalte selv. 

Anonymkode: dce1b...1ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vente til 16 år. Tungepiercing er blodharry så det hadde jeg forsøkt å påpeke innen den tid. Jeg har hatt piercinger overalt i mine yngre dager og de fleste arrene kan ikke skjules, så jeg hadde ikke nektet henne å ta når hun er gammel nok så lenge det ble gjort skikkelig og hun var moden nok til å ta vare på de og forstå at arrene er der for alltid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ingen vil ta det før hun er 18 uansett hvor mye du er med. Du gir henne ikke en tattovering eller en flaske sprit heller selv om du er med. Si ja, bli med henne og vær sikker på at dere blir avvist. Og blir dere ikke det, ville jeg ihvertfall latt noen i det studioet røre mitt barn.

Anonymkode: b2db9...944

Nåja, det kommer an på stedet. Jeg tok tatovering alene da jeg var 15. Noen steder er bare ikke seriøse.

Anonymkode: 61865...c9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan noen få disse ungene (og enkelte mødre) til å innse at det er gjennomført stygt, ekkelt og harry??

Anonymkode: b3cc4...30c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...