Gå til innhold

Dere som lar hunden sove i sengen deres


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Tør dere innrømme det overfor andre?

Jeg har en liten hund som alltid får sove i sengen. Det er fordi jeg selv synes det er veldig koselig med hund i sengen, så jeg har oppmunted den til det, og fordi jeg vet at det ikke er helseskadelig (nesten tvert imot). Den er varm og god og lukter godt.

Jeg innser at det på én måte er litt ekkelt, i hvert fall forstår jeg at mange syns det høres ekkelt ut, men jeg er ikke flau over å innrømme at jeg lar den gjøre det likevel.

Hva med dere?

Anonymkode: 9cb12...096

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg gjorde det med hunden når jeg bodde hjemme, jakthund som var veldig kosete når han hadde «fri». Ikke flau over å si det da, eller nå.

Nå som voksen ser jeg at det blir omtrent som å legge seg med utesko på i senga (unntatt når den var nydusjet), og mtp all den (også bokstavelig talt) dritten en hund tråkker borti iløped av en dag så syntes jeg nå det ville vært ekkelt. (Og alt som fester seg i pelsen som man ikke ser :P ) 

Anonymkode: 7bd93...7fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min hund sover i sengen og. Jeg fryser slik om natten, og han holder meg varm 😍 jeg skifter på sengen hver uke i tillegg. Ikke røyter hunden min heller, så minimalt med hunde hår ☺️ Alle jeg kjenner har hunden med i senga. Heller det en inne låst i et forbanna bur 🙄

Anonymkode: 962f4...4e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjorde det da jeg var singel og bodde langt unna alle. Savnet familie og venner, og da var hunden god å ha. Da jeg fikk samboer, måtte hunden gulvet. 

Anonymkode: 44e5d...397

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Min hund sover i sengen og. Jeg fryser slik om natten, og han holder meg varm 😍 jeg skifter på sengen hver uke i tillegg. Ikke røyter hunden min heller, så minimalt med hunde hår ☺️ Alle jeg kjenner har hunden med i senga. Heller det en inne låst i et forbanna bur 🙄

Anonymkode: 962f4...4e1

Så det er enten eller?🤔 😂  Hundene jeg har hatt siden har trivdes godt på eget teppe eller seng på gulvet. Aldri brukt bur vi. Men de var veloppdratt da

Anonymkode: 7bd93...7fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så det er enten eller?🤔 😂  Hundene jeg har hatt siden har trivdes godt på eget teppe eller seng på gulvet. Aldri brukt bur vi. Men de var veloppdratt da

Anonymkode: 7bd93...7fe

Nå kom jeg på hunden til en venninne som fikk ligge på teppe ved siden av sengen. Det fungerte helt fint så lenge det ikke kom "skumle" lyder - da spratt den opp i sengen og gjemte hodet under dyna :) det var vakthunden sin <3

Ellers synes jeg at dyr i senga er skikkelig, skikkelig, skikkelig ekkelt.

Anonymkode: 00d23...d17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da vi hadde hund lå han under senga. Kattene derimot får ligge oppi. Mest fordi det er mer pes å lære de og la være enn å la de få lov. :)

Anonymkode: 8bed1...f25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser på mennesker som gjør det som skikkelig møkkete. De pisser og driter uten akkurat å tørke seg, de er supereksponert for flått og andre ekle dyr. Fysj og fyyyyyyy så kvalmt🤢

Anonymkode: 12fea...8ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj! Det synes jeg høres veldig ekkelt ut. Jeg liker hunder og forstår hvorfor folk skaffer seg en. Men jeg får likevel grøsninger når jeg er på besøk hos venner som har hund. Føler for å dusje litt ekstra når jeg kommer hjem. Spesielt de som lar hunden ligge i sofaen osv. Og eiere som lar hunden sleike dem i ansiktet. Tenk alt den tungen har vært bort i . Men jeg tisser i sjøen. Andre synes jo det er ekkelt :D 

Anonymkode: 02bc9...e83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg innrømmer glatt at hunden av og til sover i senga. Bryr meg virkelig ikke om hva andre folk mener om det.

Hunden min sover ikke fast i senga da, hun har egen seng ved siden av vår seng hvor hun velger å sove mesteparten av tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bryr meg ingenting om at andre har hund i sin seng, men kunne aldri i verden tenke meg å ha min egen hund i senga. Den går tross alt og tusler og snuser i grøfta hvor det er møkk, tiss og bæsj fra andre hunder. 

Anonymkode: e5f0a...dc2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunden vår ligger på gulvet ved siden av sengen. Alt for stor (nesten 40 kg) og røyter alt for mye til at jeg vil ha han i sengen. Men det hender noen ganger i helgene når hele familien (2 voksne + 2 barn) koser oss i sengen at han får lov til å komme opp i sengen. Da står han der med de søteste og mest triste øynene og ser på oss. Og blir overlykkelig når han får bli med oss i sengen. Han er tross alt en del av familien han også. Alt sengetøy blir selvfølgelig byttet med en gang. Pysjamaser går rett til vask. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hundene våre fikk lov til det før vi fikk unger. Det var med litt blandede følelser for samtidig som det var koselig så fikk jeg litt fnatt av alle hårene og sanda. Vi tok de ut av senga, og etter hvert ut av soverommet når vi ventet førstemann. Hadde aldri klart det nå, den ene vi har nå har fått kommet opp et par ganger, men jeg klarer ikke å ha han der permanent, men vet den gamle skrotten storkoser seg oppi senga, da kommer det mye godlyder 😊 men vet han har det helt fint ute i gangen i senga si også.

Anonymkode: 1241e...15d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei fysj så ekkelt. Her får hunden ligge på gulvet eller i buret..aldri i sofaen og soverommet har den aldri sett!

Anonymkode: 2c07f...a29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår hund sover på kjøkkenet. Sov på gulvet ved siden av senga de første månedene. 

 

Den har vært i senga et fåtall ganger.

 

Men kan dog tenkes at det hadde vært annerledes om jeg ikke var gift.

Anonymkode: 2848c...e24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunden er et familiemedlem. Jeg hadde ikke hatt den i bur eller på kennel noe mer en barna mine. Selvfølgelig sover den i sengen. Kjenner kun jaktfolk med maaange (bruks)hunder som har dem i bur. Forstår at du ikke har 10 hunder i senga. 

Anonymkode: 8bd0c...7c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han sover i sengen hver eneste kveld, som regel legger han seg på gulvet etter en times tid for det blir for varmt, men noen ganger hele natten. Ser ikke problemet. Jeg har masse sengetøy og en full funksjonell vaskemaskin, samt en dusj jeg kan bruke hver morgen 😉

Anonymkode: cdcf4...842

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig får han sove i sengen. En happy flatcoated retriever som har fast plass i fotenden av senga. Når mannen jobber natt, så ligger han ved siden av meg istedet. Her i huset er sjelden noen syke. Tror vi er immune mot nesten alt her. Så jeg ser fordeler med å ha dyr. Har i tillegg 2 katter, men de vil ikke ligge i sengen sammen med hunden

Anonymkode: 6be51...a87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke hund men katt.Katten ligger i senga hver eneste natt og mye på dagtid og. Men hun ligger bare oppå dyna, aldri på lakenet

Anonymkode: a84b5...6ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke så mange som svarer på spørsmålet til HI her, men det er jo likevel litt underholdende å lese 😊

Jeg har hund som sover i senga, det er ikke noe jeg forteller til alle og enhver, men jeg holder det heller ikke skjult om noen spør. 

Om noen synes det er særdeles udelikat, så satser jeg på at de ikke vil være i omgangskretsen min...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har ikke hund men katt.Katten ligger i senga hver eneste natt og mye på dagtid og. Men hun ligger bare oppå dyna, aldri på lakenet

Anonymkode: a84b5...6ff

Og det er vel ikke noe jeg fortelle uoppfprdret til andre nei

Anonymkode: a84b5...6ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har hund men hun har to plasser hun ikke får komme. Kjøkkenet og soverommet. Hun har vell kanskje fått ligget i senga 2-3 ganger da hun var liten. Da låg hun oppå sengeteppet. Men hun røyter så inni hel....!! 

Btw, noen tips til røytinga? 

Anonymkode: 6b0d9...009

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi har hund men hun har to plasser hun ikke får komme. Kjøkkenet og soverommet. Hun har vell kanskje fått ligget i senga 2-3 ganger da hun var liten. Da låg hun oppå sengeteppet. Men hun røyter så inni hel....!! 

Btw, noen tips til røytinga? 

Anonymkode: 6b0d9...009

Ja, denne. Finnes i til flere typer, lang og kort pels
https://www.clasohlson.com/no/FURminator-til-hunder-med-kort-pels/31-9361-2?gclid=EAIaIQobChMIzKmtr5262QIVm8myCh0KAg3UEAQYAyABEgLqjPD_BwE

Min katt hårer noe helt sinnsykt, og denne her er helt suveren. I tillegg liker hun å bli børstet med den, i motsetning til andre børster jeg har hatt. Du skal se mengdene som børstes av når jeg bruker denne

Anonymkode: a84b5...6ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...