Gå til innhold

Influensa type B


Daquiry

Anbefalte innlegg

Flere som ligger til sengs med dette nå? Jeg har ligget siden søndag, og lurer på hvordan den arter seg for dere andre. For meg er feberen borte, men er litt gåen i magen enda, lett hodepine og ømhet i kroppen. Vurderer å gå på jobb i morgen uansett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde influensa for et par uker siden, men vet ikke hvilken type... Var mer eller mindre sengeliggende i en uke. Hendte jeg følte meg litt bedre innimellom og trodde det var så og si over, så jeg prøvde meg på å få gjort noe. Som å hente på skolen eller sette på en vaskemaskin. For så å kollapse på sofaen helt utslitt og like syk igjen etterpå. :P Så vær forsiktig. ;)

Anonymkode: e264d...697

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nevøen min på 16 år var syk forrige uke, feber og oppkast var hovedsymtomene. Han kastet opp 1-3 ganger om dagen fra lørdag til torsdag, var slapp, vondt i kroppen og feber. 

Ingen andre i familien ble syke.

Anonymkode: c506f...9d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvordan vet du at det er type B? Bare nygjerrig😊

Anonymkode: fe75e...d59

Fordi jeg ikke føler jeg holder på å dø, det gjør du hvis du har A. Jeg vet at det er influensa fordi jeg hadde høy feber, diaré og vondt i hele kroppen. Er slapp, men ikke i nærheten så syk som i 2011. Men syns det er rart med feber bare en dag 🤔. Så jeg er åpen for andre forslag 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hadde influensa for et par uker siden, men vet ikke hvilken type... Var mer eller mindre sengeliggende i en uke. Hendte jeg følte meg litt bedre innimellom og trodde det var så og si over, så jeg prøvde meg på å få gjort noe. Som å hente på skolen eller sette på en vaskemaskin. For så å kollapse på sofaen helt utslitt og like syk igjen etterpå. :P Så vær forsiktig. ;)

Anonymkode: e264d...697

Hmmm, jeg vurderer å gå på jobb i morgen. Er litt øm i kroppen enda og hodepine..har ikke tatt piller siden i morges. Er litt shaky i beina...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Daquiry skrev:

Fordi jeg ikke føler jeg holder på å dø, det gjør du hvis du har A. Jeg vet at det er influensa fordi jeg hadde høy feber, diaré og vondt i hele kroppen. Er slapp, men ikke i nærheten så syk som i 2011. Men syns det er rart med feber bare en dag 🤔. Så jeg er åpen for andre forslag 😊

Høy feber osv kan man jo få ved en krafig forkjølelse også, og da varer det vel gjerne kortere enn ved en skikkelig influensa?

Anonymkode: c506f...9d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Høy feber osv kan man jo få ved en krafig forkjølelse også, og da varer det vel gjerne kortere enn ved en skikkelig influensa?

Anonymkode: c506f...9d5

Enig, men man får ikke vondt i hele kroppen og ikke diaré. Jeg hoster lett og litt tett i nesen og den renner. Jaja, får vel ligge her til det går over. Bare håper at det ikke tar en uke 😩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Daquiry skrev:

Hmmm, jeg vurderer å gå på jobb i morgen. Er litt øm i kroppen enda og hodepine..har ikke tatt piller siden i morges. Er litt shaky i beina...

Jeg fikk kastet på meg svineinfluensa da den gikk. Men den gikk like raskt over - ett døgn. Legen sa da til meg at siden jeg hadde hatt så høy feber så hadde den tatt knekken på det smittsomme. Han ba meg vurdere allmennformen, var jeg i god form var det bare å begynne å jobbe igjen. Jeg følte meg 100 % frisk igjen, så da ble det jobb på meg. Når du er litt skjelven i beina fremdeles synes jeg du skal vurdere hvordan du er i morgen tidlig, og så bestemme deg da. Er du fremdeles skjelven i beina i morgen synes jeg du skal ta det med ro minst i morgen også, for går du for hardt på for tidlig kan du risikere å bli dårlig igjen.

 

Anonymkode: ace6c...b49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg fikk kastet på meg svineinfluensa da den gikk. Men den gikk like raskt over - ett døgn. Legen sa da til meg at siden jeg hadde hatt så høy feber så hadde den tatt knekken på det smittsomme. Han ba meg vurdere allmennformen, var jeg i god form var det bare å begynne å jobbe igjen. Jeg følte meg 100 % frisk igjen, så da ble det jobb på meg. Når du er litt skjelven i beina fremdeles synes jeg du skal vurdere hvordan du er i morgen tidlig, og så bestemme deg da. Er du fremdeles skjelven i beina i morgen synes jeg du skal ta det med ro minst i morgen også, for går du for hardt på for tidlig kan du risikere å bli dårlig igjen.

 

Anonymkode: ace6c...b49

Jøss! Det har jeg ikke hørt før. Den var jo helt forjævli sier de som fikk den. Heldig du 😊. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Daquiry skrev:

Fordi jeg ikke føler jeg holder på å dø, det gjør du hvis du har A. Jeg vet at det er influensa fordi jeg hadde høy feber, diaré og vondt i hele kroppen. Er slapp, men ikke i nærheten så syk som i 2011. Men syns det er rart med feber bare en dag 🤔. Så jeg er åpen for andre forslag 😊

Hvis det er det som er forskjellen så hadde nok jeg A, så da kan du bare overse mitt svar lenger opp. ;) God bedring uansett. :)

Anonymkode: e264d...697

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Daquiry skrev:

Jøss! Det har jeg ikke hørt før. Den var jo helt forjævli sier de som fikk den. Heldig du 😊. 

Jepp, den gangen var jeg heldig. Ikke fullt så heldig i januar i fjor - kjempedårlig i to uker. Har redusert immunforsvar (så pussig at jeg fikk svineinfluensa så mildt), og det tok tre måneder før jeg var sånn ca. tilbake der jeg var før influensaen. Satser nå på at jeg slipper unna de neste årene siden jeg hadde det så hardt i fjor. Det sies at man ikke får influensa mer enn ca. én gang hvert tiende år. Det er jo noe å trøste seg med når man er syk ;)  (Selv om jeg også for maaange år siden lå rett ut i to uker med influensa, var en dag på skolen, akkurat nok til å fange opp den andre typen som også gikk, og lå to nye uker.)

Anonymkode: ace6c...b49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde feber i fem dager, litt småfeber i to til. Ble syk forrige mandag og var borte fra jobb fra tirsdag av. Var på jobb igjen nå i går. Men kunne godt blitt hjemme noen dager til, er veldig redusert og har fått en forferdelig hoste som har satt seg skikkelig. 

Anonymkode: 67dcd...145

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

54 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nevøen min på 16 år var syk forrige uke, feber og oppkast var hovedsymtomene. Han kastet opp 1-3 ganger om dagen fra lørdag til torsdag, var slapp, vondt i kroppen og feber. 

Ingen andre i familien ble syke.

Anonymkode: c506f...9d5

Tror det er en annen type sykdom, mange på jobben min har hatt den de siste ukene. Noen fikk den som oppkast, noen fikk den som diaré.

Jeg og et par andre har hatt influensa. Man blir rar i magen av det også, men ikke sånn som du beskriver, tror jeg. Jeg var bare litt kvalm. I all hovedsak flere dagers feber, litt hodepine og vondt i hver eneste myskel i kroppen, og allmenntilstand som en kokt brokkoli.

Anonymkode: 67dcd...145

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En hel uke høy feber og helt utslitt. Fremdeles ikke helt i form. Tett i hue og masse snørr.  Blir svett og klam av å kle på meg.  Hodepina kommer veldig fort.  Liten anstrengelse så trenger jeg å sove litt.  Er SÅÅ lei av å være syk! 

Anonymkode: 22988...ce2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Daquiry skrev:

Enig, men man får ikke vondt i hele kroppen og ikke diaré. Jeg hoster lett og litt tett i nesen og den renner. Jaja, får vel ligge her til det går over. Bare håper at det ikke tar en uke 😩

Jeg er nettop ferdig med influensa. Var utrolig dårlig i 1,5 uke. Tok over 2 uker før jeg følte meg bra.

Masse god bedring 

Anonymkode: f20a2...c2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg har gitt beskjed til jobben at jeg blir hjemme i morgen også. Kun 38 i feber, men vondt i hodet, øynene og i ryggen. Det kommer vann ut av nesen. Har også bedt om sykemelding fra legen. Antar at han ikke vil ha meg inn på kontoret pga smitte. 

Det verste er samvittigheten ovenfor jobben. Vi er bare tre stk og de må gjøre alle oppgavene mine 😩. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri hatt influensa, men datteren min har det. Feber, hoste, snørr, muskelverk, magevondt osv. på femtende dag nå. Hun spiser nesten ikke og orker så vidt å se litt film i senga. 

Sitter satan så hardt den dritten! 😕

Anonymkode: e6e3c...e86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Daquiry skrev:

Vel, jeg har gitt beskjed til jobben at jeg blir hjemme i morgen også. Kun 38 i feber, men vondt i hodet, øynene og i ryggen. Det kommer vann ut av nesen. Har også bedt om sykemelding fra legen. Antar at han ikke vil ha meg inn på kontoret pga smitte. 

Det verste er samvittigheten ovenfor jobben. Vi er bare tre stk og de må gjøre alle oppgavene mine 😩. 

Masse god bedring. Legg fra deg dårlig samvittighet, er ikke mye du kan gjøre for det 🙁🙁

Anonymkode: f20a2...c2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke sånn at en selv ut fra symptomer kan kartlegge om en har A eller B. Generelt er A kraftigere, men også dette vil variere fra person til person.

Anonymkode: fe75e...d59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vaksinerte meg, men fikk influensa likevel, men den varte bare 3 dager. Legen mente at det kunne jeg takke vaksinen for. De dagene det stod på var de verste i mitt liv, så da var det kanskje Influensa type A jeg var borti?

Anonymkode: bbf3e...6c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvis det er det som er forskjellen så hadde nok jeg A, så da kan du bare overse mitt svar lenger opp. ;) God bedring uansett. :)

Anonymkode: e264d...697

Det stemmer ikke... man kan ikke si hvilken type influensa man har ute og ta en nasofaryns  prøve. Og vaksinen har hatt effekt mot A  ( lik som i fjord) men ingen effekt mot B. 

Anonymkode: b03f7...de6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, kanskje det er det jeg har? Jeg er så slapp, orker ingenting, vondt i hodet, diare, varm i øynene, snørrete og til tider feber. Trodde jeg bare var kraftig forkjølet, jeg...?

Anonymkode: 6b502...9ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, det som skiller influensa fra forkjølelse er st det kommer som kastet på deg, høy feber og vedvarende slapphet. Så nei, jeg kan ikke med sikkerhet si at det er der uten en prøve, men jeg tviler på at legen vil ta i mot meg pga smitte. Han skal ringe meg i dag, så får vi høre hva han sier. Takk til alle som ønsker god bedring og god bedring til dere andre som ligger til sengs 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er rimelig sikker på at jeg har influensa. Har vært mye forskjøla, men aldri så dårlig som nå. 

Jeg ligger rett ut med feber på 3 dagen (har ikke hatt feber siden 2009), verker i  kroppen og hode, sprenger i  ansikte, sykt slapp, hoster, tett og rennende nese. Bare å få minste frøkna klar og levert i bhg gjør meg svimmel og kjennes ut som jeg skal gå i bakken. Har ingen til å gjøre det for meg og orker ikke ha en frisk 2 åring hjemme. Eldste på 7 ligger rett ut på andre enden av sofaen med feber, kvalm, hoste, vondt i hode, vondt i bryste og vondt i magen. 

Anonymkode: 4790c...2dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...