Gå til innhold

Kjent problemstilling for tiden, men spør allikevel


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Sønnen min er også kresen men han hadde tatt imot skive med bare smør på om han ikke likte det andre pålegget de hadde.

Anonymkode: 7dd6c...d70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja. Men barnet liker ikke vann og tåler ikke melk..........

Anonymkode: e54fc...8a2

Sønnen min har fått beskjed flere ganger på besøk at til middag så serveres det kun vann. Det er ikke favoritten til sønnen min heller så han velger å ikke drikke noe. Synes det er helt greit å lære barnet at det er andre regler å forholde seg på besøk enn hjemme. Vil han/hun ikke ha vann så er ikke barnet tørst uansett,for da hadde han/hun drukket det en ble tilbudt.

Anonymkode: 7dd6c...d70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget her var vel ikke at barnet ikke likte pålegg, du spurte om du var kjip om du ikke serverte en skive . Ergo tenker jeg du ikke hadde tenkt å tilby det. Er vel ikke noe å lage en tråd om at "Barnet ville ikke ha noe, sånn som du etterhvert fremstiller det" hvis du ikke tilbød en skive er du kjip, gjorde du det så får du ikke gjort mer

Anonymkode: 93a79...68b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Poenget her var vel ikke at barnet ikke likte pålegg, du spurte om du var kjip om du ikke serverte en skive . Ergo tenker jeg du ikke hadde tenkt å tilby det. Er vel ikke noe å lage en tråd om at "Barnet ville ikke ha noe, sånn som du etterhvert fremstiller det" hvis du ikke tilbød en skive er du kjip, gjorde du det så får du ikke gjort mer

Anonymkode: 93a79...68b

Jeg tenkte at jeg ikke hadde tid til å få to barn til å skifte samridig som dette skulle ha brødskive. Når treninger begynner klokken 17 og jeg er hjemme 16.00, så blir det en del stress, og det var ikke planlagt at barnet skulle være med hjem. Jeg tenkte at 3,5 timer uten mat ikke er det verste, så kan barnet spise når det kommer hjem heller. Men så bestemte jeg meg for å tilby brødskive. Har gjort det før og barnet vil da alltid fortelle meg om alt jeg har i kjøleskapet som det ikke liker. «Liker ikke salami, jeg er ikke glad i baconost. Servelat er ekkelt. Har du ikke sjokoladepålegg eller syltetøy? Det er det jeg liker best.» 

Anonymkode: e54fc...8a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tenkte at jeg ikke hadde tid til å få to barn til å skifte samridig som dette skulle ha brødskive. Når treninger begynner klokken 17 og jeg er hjemme 16.00, så blir det en del stress, og det var ikke planlagt at barnet skulle være med hjem. Jeg tenkte at 3,5 timer uten mat ikke er det verste, så kan barnet spise når det kommer hjem heller. Men så bestemte jeg meg for å tilby brødskive. Har gjort det før og barnet vil da alltid fortelle meg om alt jeg har i kjøleskapet som det ikke liker. «Liker ikke salami, jeg er ikke glad i baconost. Servelat er ekkelt. Har du ikke sjokoladepålegg eller syltetøy? Det er det jeg liker best.» 

Anonymkode: e54fc...8a2

Er det så krise om barnet en dag får en skive med sjokoladepålegg eller syltetøy da? Barnet er vel ikke der hver dag uansett.

Anonymkode: 7dd6c...d70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg hadde uansett ikke rukket å lage en middag til da jeg skrev dette innlegget 30 min før vi skulle dra eller noe slikt. 

Anonymkode: e54fc...8a2

Igjen, du spurte i hi om du var kjip som ikke ga han skive. 

Opplysningene om at han ikke likte noe av det du hadde da du tydeligvis tilbød han skive kom i senere innlegg. 

Jeg tror det er få som lager ekstra middag til små gjester, men som hadde lagt en innsats i å finne noe han kunne spise. Men når han takker nei til alt han blir tilbudt får han gå sulten, det er jeg enig i. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 20.2.2018 den 17.45, Anonym bruker skrev:

Pålegget jeg hadde var ikke bra nok det heller. Dette barnet skal ikke trene. Det skal bare se på.

Anonymkode: e54fc...8a2

Jeg må innrømme at jeg reagerer på holdningen din om at maten din og pålegget ikke var "bra nok" for dette barnet. For et barn som er kresent handler det ikke om "bra nok". De fleste barn som er kresen skulle gjerne ønske det ikke var det og jobber som regel med saken. Det at foreldre til andre barn skal bli snurt for at barnet ikke liker maten synes jeg er merkelig.  De fleste barn har noe de liker av det de fleste har om det så bare er en brødskive uten noe på.  

Anonymkode: 8795e...669

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg må innrømme at jeg reagerer på holdningen din om at maten din og pålegget ikke var "bra nok" for dette barnet. For et barn som er kresent handler det ikke om "bra nok". De fleste barn som er kresen skulle gjerne ønske det ikke var det og jobber som regel med saken. Det at foreldre til andre barn skal bli snurt for at barnet ikke liker maten synes jeg er merkelig.  De fleste barn har noe de liker av det de fleste har om det så bare er en brødskive uten noe på.  

Anonymkode: 8795e...669

Hva er det med mennesker som skal pakke barn inn i bomull? Utsagnet de fleste barn prøver alt de kan for å ikke være kresne er helt latterlig. De fleste barn er kresne fordi foreldrene er som deg og tror at lille gullet ikke kan noe for at det bare liker sjokoladepålegg og brødskive. Det er en realitet at barn må smake på ting mange ganger før de blir vant med smak og konsistens, og gidder ikke foreldrene å ta den jobben så får man kresne barn. 

Anonymkode: 790e9...71e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.2.2018 den 17.51, Anonym bruker skrev:

Hadde helt klart tilbudt noe å spise, en skive uten pålegg, ristet den i brødristeren kanskje, litt frukt, en yoghurt, hva som helst egentlig.

Anonymkode: 8ec40...7a6

Dette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hva er det med mennesker som skal pakke barn inn i bomull? Utsagnet de fleste barn prøver alt de kan for å ikke være kresne er helt latterlig. De fleste barn er kresne fordi foreldrene er som deg og tror at lille gullet ikke kan noe for at det bare liker sjokoladepålegg og brødskive. Det er en realitet at barn må smake på ting mange ganger før de blir vant med smak og konsistens, og gidder ikke foreldrene å ta den jobben så får man kresne barn. 

Anonymkode: 790e9...71e

Synes det er pussig at det (mest her inne heldigvis) rår en mening om det det som fungerer hos noen fungerer hos alle. Om noen har barn som f.eks. er kresne eller som sliter med søvn om natten så er det foreldrene sin feil. De har ikke "gjort som meg" og barna "pakkes inn i bomull". Det finnes ikke én oppskrift på oppdragelse og noen barn er kresne selv om de må smake på maten slik andre barn må. Det å tilby brødskrive var til kresne gjester. Jeg er sikker på at foreldrene deres gjør det som er riktig for dette barnet hjemme i forhold til å få dem til å spise mer mat. Vi tilbyr selvsagt barnet på besøk å smake på maten. Men om barna på besøk ikke liker maten vi lager som blir jeg ikke snurt fordi maten "ikke var god nok" for dette barnet. Dette barnet og foreldrene er de som jobber med utfordringen og nok synes det er slitomt. Jeg kan bidra til at barnet får mat denne dagen før trening (HI sitt eksempel) ved å tilby en skive så kan barnet jobbe mer intensivt med smak og konsistens hjemme. 

Anonymkode: 8795e...669

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dette barnet er så kresent at det er et helseproblem, burde jo foreldrene sende med et eller annet for at barnet skal få i seg næring før det skal trene. 

Hvis besøket bare liker sjokoladepålegg og jeg serverte det, ville nok plutselig mine egne unger også 'ikke likt' middagen, og så hadde jeg måttet forklare hvorfor ikke de kunne få når besøket får osv. 

Jeg tror jeg ville ha tatt en prat med foreldrene for å få vite hva dette barnet spiser annet enn sjokoladepålegg og saft, sånn at jeg var bedre forberedt til neste gang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.2.2018 den 8.14, Anonym bruker skrev:

Er det så krise om barnet en dag får en skive med sjokoladepålegg eller syltetøy da? Barnet er vel ikke der hver dag uansett.

Anonymkode: 7dd6c...d70

Sikkert ingen krise, men jeg har ikke sjokoladepålegg eller syltetøy fordi ingen av oss spiser det.

Anonymkode: e54fc...8a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det skinner i alle fall tydelig igjennom at du ikke har mye til overs for dette barnet. 

Anonymkode: bc025...dba

Jeg ikke noe i mot dette barnet, men jeg var ikke forberedt på at det skulle være her før jeg kom hjem og derfor hadde jeg ikke planlagt mat hun liker. De dagene jeg vet hun kommer, så pleier jeg å lage noe jeg vet hun spiser. Men det var ikke planlagt på tirsdag og det var ikke planlagt at hun skulle bli med på treningen heller. Det ble da altså 3,5 timer uten mat på henne, noe som ikke er helt unormalt heller.

Anonymkode: e54fc...8a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Sikkert ingen krise, men jeg har ikke sjokoladepålegg eller syltetøy fordi ingen av oss spiser det.

Anonymkode: e54fc...8a2

Nei da er der jo selvsagt en annen sak

Anonymkode: 7dd6c...d70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, the amazing spidermamma skrev:

Hvis dette barnet er så kresent at det er et helseproblem, burde jo foreldrene sende med et eller annet for at barnet skal få i seg næring før det skal trene. 

Hvis besøket bare liker sjokoladepålegg og jeg serverte det, ville nok plutselig mine egne unger også 'ikke likt' middagen, og så hadde jeg måttet forklare hvorfor ikke de kunne få når besøket får osv. 

Jeg tror jeg ville ha tatt en prat med foreldrene for å få vite hva dette barnet spiser annet enn sjokoladepålegg og saft, sånn at jeg var bedre forberedt til neste gang. 

Det var ikke planlagt besøk, så foreldrene fikk ikke den muligheten. Ikke har jeg sjokoladepålegg eller syltetøy i hus heller. 

Jeg vet hva hun liker, så når besøket er planlagt, så pleier jeg å lage noe hun liker

Anonymkode: e54fc...8a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Sikkert ingen krise, men jeg har ikke sjokoladepålegg eller syltetøy fordi ingen av oss spiser det.

Anonymkode: e54fc...8a2

Hvis dette er et barn som er mye hos dere, så kan du vel kjøpe et lite glass syltetøy og ha der for han. Det kan bety mye for han

Anonymkode: 8ead3...f5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.2.2018 den 19.22, Anonym bruker skrev:

Hvis dette er et barn som er mye hos dere, så kan du vel kjøpe et lite glass syltetøy og ha der for han. Det kan bety mye for han

Anonymkode: 8ead3...f5a

Jeg håper du tuller...

Anonymkode: a06c1...23a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg håper du tuller...

Anonymkode: a06c1...23a

Nei, ikke  i det hele tatt. Er det virkelig så vanskelig å ha et glass syltetøy i kjøleskapet.

Anonymkode: 8ead3...f5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i huset må besøkende barn følge samme regler som barna som bor i huset. Det vil si at det ikke hadde blitt servert noen brødskive. Til middag spises det som serveres, eller så får de vente til neste måltid. Det er ikke fordi jeg ikke unner besøkende barn en brødskive, og heller ikke fordi jeg mener det er min oppgave å oppdra dem. Det er fordi jeg ikke kan gi besøkende barn privilegier mine egne ikke får. Hvis det skulle blitt lov å spise brødskive i stede for middag så har jeg en liten en som aldri mer hadde smakt en bit middag. Hvis besøk var noe som skjedde en sjelden gang kunne alle ha fått spesialbehandling den ene dagen, men det går nesten ikke en dag her i huset uten at minst en av ungene har med seg noen hjem. Av den grunn legger jeg heller ikke opp middag etter hva de besøkende liker, fordi familien da fort hadde fått en veldig ensidig kost. De ser ut til å trives her alle sammen, selv om jeg er så kjip at jeg ikke tilbyr skive, selv ikke til de som bare så vidt smakte på potetmosen. 

Anonymkode: 9b719...923

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...