Gå til innhold

Kjent problemstilling for tiden, men spør allikevel


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Barnet mitt har venn med hjem fra sfo. De har fått matpå sfo klokken 14.00. Middagen vår falt ikke i smak hos dette barnet og det skal være med oss på trening. Treningen er 17-18 og barnet blir da kjørt hjem. Er det da kjipt å ikke lage brødskive til barnet? Det liker nesten ikke noe av pålegget vårt heller. Barnet er i utgangspunktet småspist og foreldrene sier de sliter med å få i det mat. Barnet drakk to glass saft og 5-6 munnfullen med potetmos. 

Anonymkode: e54fc...8a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Minnieropptatt

Spør om barnet vil ha brødskive med noe av pålegget dere har. Hvis ikke pålegget faller i smak, har du gjort ditt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gammelt er barnet? Jeg har et småspist barn selv, og etter 5-6 munnfuller med potetmos vil jeg faktisk si han har spist. :P Men han er bare 6.

Om barnet gjerne vil ha brødskive så synes jeg det er litt kjipt å ikke gi det når de skal på trening ja. Men om han/hun ikke vil ha fordi pålegget ikke er bra nok så er det jo ikke noe å tenke på.

Anonymkode: 66b6a...60d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt gir man skive med det pålegget han liker. Det er greit med 'mitt hus, mine regler', men det er ikke du som skal oppdra ungen, og man sender ikke sultne barn på trening. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hdde tatt han med på kjøkkenet og spurt hva han vil ha... om det er brødskive med egg, pasta med ketchup, hva som helst... 

Er ikke min jobb å oppdra ham, og siden han skal på trening må han jo spise noe!

Anonymkode: 82384...609

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pålegget jeg hadde var ikke bra nok det heller. Dette barnet skal ikke trene. Det skal bare se på.

Anonymkode: e54fc...8a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Pålegget jeg hadde var ikke bra nok det heller. Dette barnet skal ikke trene. Det skal bare se på.

Anonymkode: e54fc...8a2

Kunne han ikke fått en skive med smør på da

Anonymkode: 8ead3...f5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Pålegget jeg hadde var ikke bra nok det heller. Dette barnet skal ikke trene. Det skal bare se på.

Anonymkode: e54fc...8a2

Likevel... blir lenge og gå uten mat.

Anonymkode: 82384...609

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde helt klart tilbudt noe å spise, en skive uten pålegg, ristet den i brødristeren kanskje, litt frukt, en yoghurt, hva som helst egentlig.

Anonymkode: 8ec40...7a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper mitt småspiste barn ikke må på besøk til sånne som deg... nå hadde ikke han klagd da, men likevel. 

Anonymkode: 952d0...eda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har tilbudt middag og brødskive og ikke noe var bra nok, da hadde ikke jeg begynt med en middagsrett nr2,men jeg hadde nok sørget for å lage noe han liker neste gang han kommer på besøk. 

Anonymkode: 3bf37...ffe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg håper mitt småspiste barn ikke må på besøk til sånne som deg... nå hadde ikke han klagd da, men likevel. 

Anonymkode: 952d0...eda

Ærlig talt hvor kravstor er du på ditt barns vegne? Barnet har fått tilbud om middag som det ikke likte, og det fikk tilbud om brødskive men pålegget var ikke bra nok. Det igjen betyr at hi har gjort mer enn hva man kan forvente.

Anonymkode: 790e9...71e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Pålegget jeg hadde var ikke bra nok det heller. Dette barnet skal ikke trene. Det skal bare se på.

Anonymkode: e54fc...8a2

Du skriver i hi at han likte nesten ingenting av pålegget deres. Altså han likte noe? Du spør videre om det var kjipt å ikke lage skive til han, og får til svar at flere av oss synes det. Trening eller ikke, det er lenge å gå fra kl 14 til kvelds uten mat.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde ikke laget noe ekstra om hverken middagen i huset eller pålegget falt i smak. Hadde tatt med frukt som barnet kunne spist under treningen (siden han bare skulle se på) 2 glass saft synes jeg er for mye drikke når man ikke spiser noe særlig, da fyller de opp magen med søt drikke i stede for mat. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble ikke noe mat. Ikke noe var greit. Spurte «er det noe du vil ha?» Og da ble det «nei». Så da ble det ikke mat. Besøket var ikke planlagt heller, så da ble det sånn i dag.

Anonymkode: e54fc...8a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Det ble ikke noe mat. Ikke noe var greit. Spurte «er det noe du vil ha?» Og da ble det «nei». Så da ble det ikke mat. Besøket var ikke planlagt heller, så da ble det sånn i dag.

Anonymkode: e54fc...8a2

Da får ungen være uten mat. Man kan jo ikke tvinge ungen til å spise

Anonymkode: 8ead3...f5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjipt? Det er både dritkjipt og utrolig merkelig at du ikke serverer en skive! Jeg synes du gjør deg minst like vanskelig som barnet her. Og du er voksen. 

Anonymkode: 82b16...348

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kjipt? Det er både dritkjipt og utrolig merkelig at du ikke serverer en skive! Jeg synes du gjør deg minst like vanskelig som barnet her. Og du er voksen. 

Anonymkode: 82b16...348

Hun forsøkte jo det...ungen sa nei...

Anonymkode: 46bd5...a6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skal hun ellers gjøre? Ta barnet med på butikken så det kan velge noe hun må kjøpe? Ikke helt sånn det funker heller. Du har gjort ditt hi! Jeg hadde nok nevnt det til foreldrene så de ikke får feil inntrykk 😊

Anonymkode: 12744...a7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Pålegget jeg hadde var ikke bra nok det heller. Dette barnet skal ikke trene. Det skal bare se på.

Anonymkode: e54fc...8a2

Da kan han heller gå sulten. Og ikke server saft! Det kommer jo i veien for mat.

Anonymkode: 985c6...f51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Da kan han heller gå sulten. Og ikke server saft! Det kommer jo i veien for mat.

Anonymkode: 985c6...f51

Ja. Men barnet liker ikke vann og tåler ikke melk..........

Anonymkode: e54fc...8a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis vi har barn på besøk som ikke liker middagen, så får de tilbud om brødskive med det pålegget de vil ha. Jeg har tre barn, og gidder ikke styre for å tilrettelegge for kresne barn. De spiser enten middag, evt det de liker av middagen, eller brødskive om ikke noe av middagen faller i smak.

Mellomste har ei venninne som er ekstremt kresen. Hun liker nesten ingenting. Sist hun var her endte hun opp med å spise Corn Flakes uten melk på. Hun likte ikke middagen i det heletatt , liker ikke brødskiver. Ville ha Corn Flakes, men ville ikke ha melk på for da ble Corn Flakes'n myk. Gidder ikke ta noe hensyn annet enn at hun får tilbud om brødskive eller frokostblanding.

Anonymkode: c3672...a21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er visst jeg en veldig dårlig voksenperson for besøket til barna mine.

Du tilbyr brød når han ikke liker middagen (han spiste tross alt litt). Hva skulle du ellers gjøre ? Diske opp med egg, pasta etc som forslås her? Eller kanskje du skulle bestille «take away». 

Herregud ungen klarer seg vel et par timer uten det store matinntaket. Hysteriske kvinnfolk ! 

 

Anonymkode: 03c62...cc6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Da er visst jeg en veldig dårlig voksenperson for besøket til barna mine.

Du tilbyr brød når han ikke liker middagen (han spiste tross alt litt). Hva skulle du ellers gjøre ? Diske opp med egg, pasta etc som forslås her? Eller kanskje du skulle bestille «take away». 

Herregud ungen klarer seg vel et par timer uten det store matinntaket. Hysteriske kvinnfolk ! 

 

Anonymkode: 03c62...cc6

Jeg hadde uansett ikke rukket å lage en middag til da jeg skrev dette innlegget 30 min før vi skulle dra eller noe slikt. 

Anonymkode: e54fc...8a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Jeg hadde uansett ikke rukket å lage en middag til da jeg skrev dette innlegget 30 min før vi skulle dra eller noe slikt. 

Anonymkode: e54fc...8a2

Selvsagt skulle du ikke det, måte på servering. 

Anonymkode: 03c62...cc6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...