Gå til innhold

Vaskemaskin og andres klesvask


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hadde dere lånt vekk vaskemaskina deres om noen spurte om å få vaske ei maskin kler hos dere?

Hadde dere sagt ja til alle; naboer, venner, fjern eller bare nær familie?

Blei spurt av en nabo, og var glad for å ha en god grunn til å svare nei. Hadde sannsynligvis svart ja, om eg var heime og hadde anledning. Men synes egentlig at andres klesvask er ekkelt. I tillegg har de hund, og eg er ikkje et hundemenneske. Vi vasker det meste på 40° og resten på 60°. Skål være noe spesielt om eg bruker 90°.

Anonymkode: b673c...d44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde svart ja. Så lenge de håndterer skittentøyet sitt selv, så hadde jeg gjerne lånt bort maskinen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser jeg overhodet ingen problemer med altså.

Du kunne jo satt på en 90 graders vask etterpå og passet på å få vasket gulvkluter o.l. skikkelig.

Anonymkode: e794b...e07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du er utrolig smålig eller bakteriehysterisk. Hadde uten problemer lånt vaskemaskin

Anonymkode: 3513a...256

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hadde lånt bort maskinen. Som personen over sier er det bare å vaske en skikkelig varm vask etterpå, så går det fint. Og ærlig talt så er nok ikke naboen så forskjellig fra deg når det gjelder skitt at tøyet hans/hennes er helt innsmurt i dritt.

Anonymkode: 042b3...847

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Synes du er utrolig smålig eller bakteriehysterisk. Hadde uten problemer lånt vaskemaskin

Anonymkode: 3513a...256

Dette

Anonymkode: aec1a...fd5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja selvsagt!! Jeg sto uten vaskemaskin i halvannen uke pga reperasjoner og med 5 stk i hushsoldningen var jeg evig takknemmelig for at jeg hadde gode venner og familie som lot meg vaske! Jeg driter jo ikke i klærne og vasker det på 30 grader!

Anonymkode: ec941...9e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom noen først spør om slik hjelp, så er det av nødvendighet. Selvfølgelig hjelper jeg naboer venner familie etc. 

Å si nei til dette kommer kun fra mennesker som tror at dritten deres lukter bedre enn andres. Bokstavelig talt i denne sammenhengen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig, fikk vaske så mye jeg ville hos naboen når vi pusset opp badet og de lånte av oss når deres vaskemaskin gikk i stykker i julen

Anonymkode: a9648...246

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekstremt sært å ikke låne bort vaskemaskinen hvis noen virkelig trenger det!

Jeg får litt tanker om at de som ikke gjør det sikkert krever at gjester tar med eget service, bestikk og glass hvis de har bedt folk til middag... eller serverer gjester som ikke har tatt med seg mat på papptallerkener ;)

Anonymkode: c1600...80a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja det hadde jeg, med mindre de hadde hest, for da måtte mannen forlatt huset. 

Jeg er forøvrig veldig glad for at naboen min er så raus at da komfyren røyk to timer før barneselskapet og jeg akkurat hadde fylt muffinsformene, så fikk jeg komme inn og steke hos henne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, selvfølgelig hadde jeg gjort det. Eneste jeg ikke hadde vært så begeistret for å ha i vaskemaskina mi hadde vært skikkelig skitne fjøsklær/bæsjbleier.

Jeg har selv bodd på hybelhus og brukt vaskemaskina der uten å hvereken ha tenkt over eller ha oversikt over hvem som har brukt maskina før meg, og hva de har vasket.

Anonymkode: e9dc9...e8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Du synes andres klær er ekkelt, men vasker håndkler på 40 eller 60 gjør du....

Anonymkode: 06b3f...b5e

60 grader. 😀

Har forresten skrevet melding til henne og spurt om ho fortsatt har behov? Grunnen til at eg svarte nei var at eg reiste vekk den dagen. Og når eg kom tilbale hadde eg 1 uke med klesvask for heil familie å ta meg av.  Skreiv at eg hadde sannsynligvis svart ja om det hadde passa. 

Har aldri tenkt over det at folk spør om å låne vaskemaskin før. Derfor eg spurte her,  visste ikkje om det blei sett på som uhygienisk.

Men no har eg lært at det er helt innafor å dele.

 

HI

Anonymkode: b673c...d44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

60 grader. 😀

Har forresten skrevet melding til henne og spurt om ho fortsatt har behov? Grunnen til at eg svarte nei var at eg reiste vekk den dagen. Og når eg kom tilbale hadde eg 1 uke med klesvask for heil familie å ta meg av.  Skreiv at eg hadde sannsynligvis svart ja om det hadde passa. 

Har aldri tenkt over det at folk spør om å låne vaskemaskin før. Derfor eg spurte her,  visste ikkje om det blei sett på som uhygienisk.

Men no har eg lært at det er helt innafor å dele.

 

HI

Anonymkode: b673c...d44

Håndkler skal på 90.

Tar ikke se bakteriene på 60 grader.

Anonymkode: 06b3f...b5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Håndkler skal på 90.

Tar ikke se bakteriene på 60 grader.

Anonymkode: 06b3f...b5e

Hjelper det om de går i tørketrommel etterpå? At en kan vaske de på 60° da?

Anonymkode: b673c...d44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bakteriefrie håndklær. Innkjøper/produktutvikler i Princessgruppen, Hege Hansen, bekrefter at en 40 graders vask ikke er tilstrekkelig for håndklærne. - De børvaskes på 60 grader, ved lavere temperatur dreper man ikke bakterier.18. sep. 2012

 

 

Hvis du gjerne vil passe på håndklærne dine og bevare kvaliteten lengst mulig, bør du faktisk vaske dem på et 40-graders skåneprogram. Men hva med bakteriene, tenker du?

Hvis du vasker håndklærne dine på 60-graders varmvask innimellom, fjerner du bakteriene som setter seg i håndklærne. Mer er det ikke behov for.

Anonymkode: b673c...d44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Håndkler skal på 90.

Tar ikke se bakteriene på 60 grader.

Anonymkode: 06b3f...b5e

60 grader holder

Anonymkode: 0e29e...604

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke redd for bakterier, men hadde tenkt meg om en ekstra gang ettersom du skriver de har hund. Hundehår har en tendens til å feste seg på alt, så jeg mistenker maskinen ville vært full i lang tid etterpå. 

Anonymkode: c4975...71f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...