Gå til innhold

Hvor stort er deres matbudsjett pr uke?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vi er en familie på 6, med to tenåringsgutter, så du kan nok ikke sammenligne deg med oss ;)

Her er matbudsjettet helt sinnsykt...

Anonymkode: ddd49...9c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er en familie på 5. barn: 2, 8 og 9. 2 voksne. Ingen bleier. Med såpe og det hele tipper jeg rundt 4500 pr mnd.

Anonymkode: a8dcc...7f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Vi er en familie på 5. barn: 2, 8 og 9. 2 voksne. Ingen bleier. Med såpe og det hele tipper jeg rundt 4500 pr mnd.

Anonymkode: a8dcc...7f1

Nytter ikke å tippe, nesten alle som tipper tipper for lite, mange altfor lite.

Sjekk nettbanken og finn akkurat beløp, de fleste blir overrasket.

Anonymkode: ddd49...9c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To voksne, to i barnehagen. Har 6000 i mnd på matkontoen. Noen ganger er det tomt før mnd er omme, men da har det gjerne blitt noen pizzaer fra Peppes eller mer øl enn ellers (kjøper stort sett en sixpack til helgen).

Anonymkode: 3ce69...72b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 voksne og 2 barn i bhg. Har et budsjett på 5000,,- i mnd.... ligger på 700-800,- uka. Setter opp ukes meny.

Anonymkode: 099fd...4ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke helt fast budsjett, anslår vi bruker ca 2000,- i uka på matbutikken, noe mer om middagsbesøk, hyttetur ol. To voksne og barn på 5 og 7 år. 

Anonymkode: cb522...deb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er to voksne og to barn på helt lik alder med deg. Vi har budsjett på 6000 kr i måneden, altså ca 1500 kr i uka. Stort sett holder det, bruker litt mindre uker det ikke skjer noe spesielt, litt mer om vi har besøk eller lignende. 

Anonymkode: 6b9e7...030

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3000-3500 i uka, to voksne, tre barn på 2,3 og 5 år. Hvordan klarer dere å bruke så lite på mat? 7 middager koster jo sitt, pluss alt annet! 

Anonymkode: b0027...539

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

To voksne og en 8 åring. 900 pr uke,- noen ganger bruker vi mindre.

Anonymkode: 4791d...8fa

Hvordan ser en ukesmeny ut hos dere?

Anonymkode: 0c365...f71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 voksne, en 5-åring og en 8-åring. I 2017 brukte vi i snitt 8600 kroner i måneden på mat. Håper å klare å redusere til ca. 7500 i måneden i år. Så: 2150 i fjor og 1500-2000 i år.

Anonymkode: 120bd...cd6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, Anonym bruker skrev:

3000 i uka.

To voksne og tre barn. (to ungdommer)

Anonymkode: 41bd3...c8f

Det er alt vi handler på matbutikken, inkludet dopapir, såper osv. Pluss om vi kjøper en pizza eller annen take away, cafe og restaurant. Det er et par ganger i mnd.

Anonymkode: 41bd3...c8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker ca 1500 i uken, noen ganger mer, noen ganger mindre.. 

Familie på 5, barn 6,8 og 10.

vi bruker merkbart mer enn for 4 år siden, nesten 500 mer i uken.. 

Anonymkode: 52c0e...23c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3000 i uka. Dette er inkludert alt fra dagligvarebutikker, pluss restaurant/ take-away (ca. 1 gang i mnd). Vi er 2 voksne og 3 barn 5, 8 og 10 år. Jeg skjønner ikke hvordan det går an å bruke så lite som enkelte oppgir. 

Anonymkode: 4615b...f52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

En voksen og 3 ban på 17, 10 og 8. Bruker 5-600 per uke

Anonymkode: 0ac3d...7e8

Regner du bare mat da?

I mitt matbudsjett har jeg alt som handles i matbutikk, og da er det vel ikke mulig å handle for bare 500 kr i uka?

Bare vaskemidler er jo kjempedyrt og det går jo noen maskiner både med klær og oppvask, såpe, dopapir osv. 7 middager, brød til frokost og matpakker, pålegg, frukt, melk, litt yoghurt, litt juice til helga, lørdagsgodt osv, hvordan i alle dager får du det for 500 kr i uka?

Anonymkode: ddd49...9c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Familie på 5, unger på 6 og 3 og baby.  

Vi kan fint leve godt for 1500kr i uka, da har vi mye frukt og pålegg og skikkelige middager osv. 

Men realiteten er at jeg er periodevis elendig på ukehandling, og da kan jeg lett bruke 2-400 kr hver dag på butikken.. så da blir fort minst 3000 i uka. Og da med egentlig dårligere mat enn vi hadde fått for 1500kr brukt på en planlagt liste. 🙈

Anonymkode: 16363...9c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Regner du bare mat da?

I mitt matbudsjett har jeg alt som handles i matbutikk, og da er det vel ikke mulig å handle for bare 500 kr i uka?

Bare vaskemidler er jo kjempedyrt og det går jo noen maskiner både med klær og oppvask, såpe, dopapir osv. 7 middager, brød til frokost og matpakker, pålegg, frukt, melk, litt yoghurt, litt juice til helga, lørdagsgodt osv, hvordan i alle dager får du det for 500 kr i uka?

Anonymkode: ddd49...9c3

Alt fra matbutikk er tatt med. Kjøper såper og vaskemidler og tannbørster på europris annenhver mnd og bruker da ca 300 på det. 

Kjøper middager, brød, pålegg frukt og melk. Men ingen her liker youghurt og jeg kjøper saft en gang i mnd som vi har på lørdager og søndager. Vi har ikke lørdagsgodt da nesten ingen av oss liker godteri, men baker ofte boller eller en kake på lørdager. Av og til tar vi en pose chips på deling. 

Jeg lager alle middager så billig som mulig. Vi har havregrøt til middag to dager per uke da det er tidlige treninger og resten av uken har vi normal middag. Trenger ikke koste aå mye om man handler fornuftig

Anonymkode: 0ac3d...7e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...