Gå til innhold

Er det unødvendig å ha alarm i huset?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Brannalarm er viktig. 

Innbruddsalarm lønner seg ikke økonomisk, men mange føler det gir en trygghet.

Anonymkode: 45ae8...dfd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stort sett er det unødvendig ja. Men hvis du en dag plutselig får bruk for den så er det jo veldig greit å ha. ;)

Anonymkode: c9a5f...980

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, unødvendig. 

Vekterne bruker alt for lang tid på å komme seg til deg. Og tyvene blåser i det uansett. 

Anonymkode: a40c6...a3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk såpass rabatter på forsikringen ved å ha det at i det lange løp lønte den engangsutgiften seg. 

(Både brann og innbrudd, med kamera)

Anonymkode: c4082...b63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi fikk såpass rabatter på forsikringen ved å ha det at i det lange løp lønte den engangsutgiften seg. 

(Både brann og innbrudd, med kamera)

Anonymkode: c4082...b63

Hvis du har en  type uten utrykning og dermed uten løpende abonemang kan det lønne seg hvis forsikringsselskapene godtar det. Det stemmer nok.

Anonymkode: 45ae8...dfd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har alarm. Fordelen med dette er at jeg har koblet den opp mot appen på telefonen. Ergo får jeg varsel når eldste kommer hjem fra skolen. Føler dette er en liten trygghet iom at jeg har dager der jeg kommer hjem 3 timer etter han. Mye kan skje og langt kan han farte før jeg oppdager at han ikke har kommet hjem. 

Vet du får denne funksjonen på enkelte dørlås også. Men, jeg setter også stor pris på den seriekoblede brannalarmen jeg har i alle etasjene...

Anonymkode: a8a0f...7f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har alarm, også tilknyttet seriekoblet brannalarm med utrykning. De er der på veldig kort tid.

Alarmen gikk her om dagen og det ulte over hele feltet, så hvis tyver blåser i det så har de ihvertfall fått tinnitus om de oppholder seg innendørs mer enn to sekunder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener det er unødvendig. Mannen mener det er nødvendig etter ett besøk av en selger som kom på døren. Det resulterte i at vi fikk alarm. Som han betaler. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unødvendig? Ja, heldigvis er det det for de fleste av oss. Det store flertallet av oss vil aldri komme opp i situasjoner for hvor alarmen virkelig er nødvendig, 

Men jeg er kjempeglad for vår alarm, har aldri hatt bruk for den, men jeg føler at det er en trygghet. Den kan også utvides med tid og stunder sånn at den kan fungere som en trygghetsalarm. Jeg håper at jeg aldri får bruk for den og at pengene vi betaler for den er bortkastet, men dersom vi skulle få bruk for den en gang, er det verdt alle de kronene vi har betalt.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har alarm. Fordelen med dette er at jeg har koblet den opp mot appen på telefonen. Ergo får jeg varsel når eldste kommer hjem fra skolen. Føler dette er en liten trygghet iom at jeg har dager der jeg kommer hjem 3 timer etter han. Mye kan skje og langt kan han farte før jeg oppdager at han ikke har kommet hjem. 

Vet du får denne funksjonen på enkelte dørlås også. Men, jeg setter også stor pris på den seriekoblede brannalarmen jeg har i alle etasjene...

Anonymkode: a8a0f...7f6

 

Jeg har også det og det er gull verdt for meg. Jeg følger med fra jobb at barn kommer hjem fra skole eller venner. 

Vi har blitt vekket midt på natten av at alarmen gikk. Da hadde et lite barn som var på overnatting plutselig våknet og funnet på at det ville gå hjem. Da jeg kom ned sto ytterdøren på vidt gap, men heldigvis var ikke barnet kommet langt.

En annen gang hadde vi utrykning fra alarmselskapet. Det var en ukjent person inne i huset som ble fanget opp av kameraer. Personen kom seg fort ut da alarmen gikk.

Anonymkode: 9acd7...6c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

Bortkastet her hvertfall. Jeg lar alltid nøkkelen stå i døra så naboer kan låse ut hunden i tilfelle brann :nigo:

Har bodd her i 10 år og ingen innbrudd enda.

Anonymkode: 9fa78...01d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.1.2018 den 15.55, Twintipp skrev:

Vi har alarm, også tilknyttet seriekoblet brannalarm med utrykning. De er der på veldig kort tid.

Alarmen gikk her om dagen og det ulte over hele feltet, så hvis tyver blåser i det så har de ihvertfall fått tinnitus om de oppholder seg innendørs mer enn to sekunder.

Jeg leier og alarmen gikk hos huseier, jeg kunne høre den når jeg sto i det  rommet som var nærmest de, når jeg gikk utenfor måtte jeg helt bort til utgangsdøren før jeg hørte alarmen. Så jeg tror det må være endel forskjell på alarmer. Jeg tror ikke den til huseieren min hadde skremt noen

Anonymkode: 6b8ab...485

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...