Gå til innhold

Er det noen som har malt gulv?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hvilken farge malte dere gulvet i? Og hvordan vises støv og skitt på malt gulv? 

Anonymkode: abe2b...ba1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har malt i kalkgrå. Fin farge, men kanskje litt kald for min smak (ikke i følge henne i fargehandelen). Synes støv synes gode, etter et år har det begynt å skale av litt maling også, selv om jeg var nøye med både vask og pussing med sandpapir før jeg malte. Skal sies det er et barnerom, så blir jo godt brukt da. Mulig jeg har gjort noe feil, men prøvde å sjekke litt før jeg startet da. Valgte "trestjerner-gulvmaling" siden denne ble anbefalt av flere å skulle være den beste. Måtte vente en stund før vi brukte soverommet etter å ha malt, overhysterisk kanskje, men tre uker i samråd med det som står på boksen

Anonymkode: 87f91...4ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her jeg bor nå har jeg parkett, men jeg har hatt malt plankegulv tidligere. Jeg har hatt i forskjellige farger, og opplever at det er fargen som avgjør om skitt og støv synes godt. Jo lysere farge, jo mer synlig. Jeg liker malt plankegulv, og kunne gjerne hatt det igjen. Jeg synes den type gulv er koselige, og gir rommene et fint preg. Også synes jeg det er helt supert med en type gulv som kan pusses opp på en-to-tre uten at det koster stort. Jeg har malt gulv flere ganger, og har aldri ventet tre uker med å gå på det. Har ventet til det har vært helt tørt, også brukt som vanlig. Har heller aldri hatt problemer med maning som har flasset av. Har bare brukt helt vanlig maling, av samme typen som jeg har brukt til vegg innvendig. Visste ikke at det fantes egen gulvmaling. 

Anonymkode: 18954...251

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...