Gå til innhold

UVI, går det over av seg selv eller må jeg til lege?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Eneste jeg drakk igår var masse cola og hvitvin. Føler det var kjempelurt nå :klaske:

Før dro jeg alltid rett til legevakta siden det gjør så sinnsikt vondt. Men denne gangen luret jeg på å kutte ut det meste av sukker og la det gå over av seg selv....hvis det lar seg gjøre og jeg holder ut :unsure:

Anonymkode: 588c3...34f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville dratt likevel, og heller hatt pillene i bakhånd om det ikke funker å ‘skylle det ut’ eller hva du tenker du skal gjøre. Du kan ende opp med å kaste inn håndkleet i totiden i natt, og da er det greit å slippe å dra til legevakten. Lykke til!

 

Anonymkode: 11e1a...cd3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg greide å kvitte meg med d på egen hånd. Fikk disse rådene og fulgte dem:

drikk masse appelsinjuice - forsurer urinen og bakteriene trives ikke så godt

drikk masse vann

prøv å ikke tisse hvert 5. minutt (ikke veldig enkelt)

prøv å få godt trykk på strålen når du tisser.

Leverte urinprøve og fikk selexid, men tok ikke kuren da det gikk over ila natta. Jeg merket symptomene på kveldstid og var blitt kvitt det allerede neste dag, mener jeg å huske.

Anonymkode: 72a9f...bdc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge du ikke er gravid så kan du jo prøve å få det bort av seg selv. Jeg har hatt uvi mange ganger, aldr gått over av seg selv.

God bedring.

Anonymkode: 72b4b...c83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går som regel over av seg selv. Hvis du er gravid må du ha antibiotika, ellers er det bedre å ikke bruke mer antibiotika enn nødvendig. Og jeg ser hvert fall ikke poenget med å dra til legevakten for en ukomplisert UVI. Det er ikke en tilstand som krever akutt legetilsyn og behandling. Helt unødvendig å løpe til lege med en gang man kjenner symptomer. Se det an og ta heller en tur til fastlegen dersom det ikke blir bedre i løpet av noen dager.

Anonymkode: e8e9d...974

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk fir alle råd.

Har hverken appelsinjuice eller tranbærjuice, men skal drikke masse vann, tisse med en gang jeg kjenner det minste behov og se det an litt utover.

HI

Anonymkode: 588c3...34f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Takk fir alle råd.

Har hverken appelsinjuice eller tranbærjuice, men skal drikke masse vann, tisse med en gang jeg kjenner det minste behov og se det an litt utover.

HI

Anonymkode: 588c3...34f

Ikke tisse med engang, prøv å holde deg litt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Deterbaremeg:):) skrev:

Ikke tisse med engang, prøv å holde deg litt!

Så det er bedre?

Trodde det var om å gjøre å ha hyppig utskylling og at det lå minst mulig i blæra.

HI

Anonymkode: 588c3...34f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke drikk appelsinjuice! Det er masse sukker i juice, slik at det blir bare verre (urinen blir ikke sur av appelsinjuice). Drikk vann eller vann med presset sitron.

Anonymkode: d2605...0cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...