Gå til innhold

Er det uansvarlig å la en 10 åring være alene...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

  • 1 måned senere...

Fortsetter under...

Har selv en 7-åring og en 10-åring. De kunne fint vært hjemme alene sammen eller  bare 10-åringen noen timer. Så lebge han vil selv og har en nabo og gå til ser jeg ikke problemet!

Anonymkode: 4d555...f6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...

Har en 13 åring og en 10 åring. de er alene i 30 min før de går på skolen på morgenen å alene hjemme etter skole tid når jeg er på jobb. Er nok enda der at jeg ikke hadde latt de være alene på kvelden. Av den enkle grunn at jo lenger vi kommer på kvelden jo mer trøtt og jo mer trøtt energi har de. De gjøre rare ting  å det kan vandre rare mennesker rundt døra. Må jeg på død å liv ut på kvelden, tar jeg barna med, men siden de har skole dagen etter skjer det nok sjeldent. Det er ingen livserfaring knyttet til å være alene hjemme så ser ikke grunn til det, jeg var aldri alene hjemme når jeg var liten, å første gang jeg var alene var når jeg flyttet på hybel for å gå på skole. Jeg ser på meg  selv som heldig da barna har besteforeldre i nabolaget så det er altid noen som passer på selv når de er alene hjemme etter skoletid. Men om du ikke har barnevakt eller at du stoler på at ditt barn er modent nok til å klare det, så ser jeg ingen problemer med at barnet er alene en liten stund. det er forskjell på å dra på butikken en kveld opp mot at foreldre drar ut på byen for å være borte i timesvis

Anonymkode: c7ef1...ed5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...