Gå til innhold

Hvorfor blir helsesøster sur, det er jo en del av jobben hennes


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Helsesøster tåler ikke at vi ikke vil gjøre alt etter hennes anbefalinger. Bla. vaksinerer vi ikke slavisk etter vaksineprogrammet. Og hun blir sur? Hva er greia med det? Jobben hennes er å tilby oss vaksiner, ikke å prøve å presse oss til å følge vaksinasjonsprogrammet. Samme når vi fortalte at vi ikke gav tran, men brukte D-vitamin dråper. Hun blir rett og slett sur. Skulle tro det var hennes barn det gjaldt. Blir oppgitt av den dama.

Anonymkode: 43b51...df5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, Lektor Doppler med tillegg skrev:

Klar du skal få vaksinere etter innfallsmetoden. Hvem er hun liksom? 

Du er av samme ulla, ser jeg. Ja, jeg bestemmer dette selv, heldigvis med loven i hånd. Så hun har bare med og innrette seg. Jobben hennes er å tilby vaksiner. Vi som foreldre står helt fritt til å bestemme selv. 

Anonymkode: 43b51...df5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du er av samme ulla, ser jeg. Ja, jeg bestemmer dette selv, heldigvis med loven i hånd. Så hun har bare med og innrette seg. Jobben hennes er å tilby vaksiner. Vi som foreldre står helt fritt til å bestemme selv. 

Anonymkode: 43b51...df5

Ja, akkurat som at det er din rett til å gå uten refleks i mørket. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dumt hvis hun fremstår som sur...men kan skjønne at oppgittheten kan skinne igjennom. 

For meg blir det som å sidestille det med at du nekter å bruke bilbelte på barn, fordi det har du lest en kvasi forskningsartikkel på at er mer farlig enn å faktisk bruke belte. Sååå kan jo skjønne at vedkommende blir oppgitt som sagt.. men trenger ikke bli sur... Det er uproft.

Anonymkode: 89765...d39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjølvsagt kan du velge sjølv. Og like sjølvsagt er det at ho blir oppgitt når du etter å ha lest nokre artiklar frå Flat Earth Society eller noko plutselig veit bedre enn Folkehelsa korleis dette skal gjerast. Kvifor skulle det vere eit problem? Du har jo gleda av å vite bedre enn oss andre 5 millionar nordmenn, denne helsesøstra og fagfolka innanvaksinefeltet inkludert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

45 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du er av samme ulla, ser jeg. Ja, jeg bestemmer dette selv, heldigvis med loven i hånd. Så hun har bare med og innrette seg. Jobben hennes er å tilby vaksiner. Vi som foreldre står helt fritt til å bestemme selv. 

Anonymkode: 43b51...df5

Jobben hennes innebærer også å velede foreldre i dårlige valg som påvirker barnet. Hva er problemet hvis dere mener at dere gjør det riktige, da burde det prelle av på dere

Anonymkode: cb822...a26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Du er av samme ulla, ser jeg. Ja, jeg bestemmer dette selv, heldigvis med loven i hånd. Så hun har bare med og innrette seg. Jobben hennes er å tilby vaksiner. Vi som foreldre står helt fritt til å bestemme selv. 

Anonymkode: 43b51...df5

«Hun har med å innrette seg»?? Fikk av alle ting Gunilla-vibber nå😮

Men seriøst, går du alltid gjennom livet med en sånn holdning? Ikke særlig tiltalende, og en smule naivt og morsomt.

Anonymkode: e1f40...ea7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Du er av samme ulla, ser jeg. Ja, jeg bestemmer dette selv, heldigvis med loven i hånd. Så hun har bare med og innrette seg. Jobben hennes er å tilby vaksiner. Vi som foreldre står helt fritt til å bestemme selv. 

Anonymkode: 43b51...df5

😂😂😂

Veit ikke hvilken ull du er av, men tipper den klør. 🙈

Anonymkode: 97ca1...f77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Dumt hvis hun fremstår som sur...men kan skjønne at oppgittheten kan skinne igjennom. 

For meg blir det som å sidestille det med at du nekter å bruke bilbelte på barn, fordi det har du lest en kvasi forskningsartikkel på at er mer farlig enn å faktisk bruke belte. Sååå kan jo skjønne at vedkommende blir oppgitt som sagt.. men trenger ikke bli sur... Det er uproft.

Anonymkode: 89765...d39

Det blir ikke helt det samme. Dropper man bilbelte så kan man få bot. Nekter man å betale f.eks pga man vil bestemme selv om man vil bruke bilbelte eller ikke. Så blir det enda en konsekvens. Man må følge lovbestemte regler.

Dropper man vaksine får det ingen rettslige følger. Enn så lenge kan man fritt velge selv om man vil vaksinere.

Helsesøster har ingen grunn til å bli sur. Jeg skjønner at mange ikke vil vaksinere og er skeptiske. 

Anonymkode: e70be...9a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det blir ikke helt det samme. Dropper man bilbelte så kan man få bot. Nekter man å betale f.eks pga man vil bestemme selv om man vil bruke bilbelte eller ikke. Så blir det enda en konsekvens. Man må følge lovbestemte regler.

Dropper man vaksine får det ingen rettslige følger. Enn så lenge kan man fritt velge selv om man vil vaksinere.

Helsesøster har ingen grunn til å bli sur. Jeg skjønner at mange ikke vil vaksinere og er skeptiske. 

Anonymkode: e70be...9a7

Du skjønner godt at folk velger å være uopplyste tullinger? Vel, da er du mer forståelsesfull enn meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det blir ikke helt det samme. Dropper man bilbelte så kan man få bot. Nekter man å betale f.eks pga man vil bestemme selv om man vil bruke bilbelte eller ikke. Så blir det enda en konsekvens. Man må følge lovbestemte regler.

Dropper man vaksine får det ingen rettslige følger. Enn så lenge kan man fritt velge selv om man vil vaksinere.

Helsesøster har ingen grunn til å bli sur. Jeg skjønner at mange ikke vil vaksinere og er skeptiske. 

Anonymkode: e70be...9a7

Eeh, er ikke insentivet for bilbeltebruk at man ikke skal DØ? Fare for bot blir liksom sekundært. Samme med vaksine – ønsker ikke å utsette barnet for potensielt skadelig sykdommer. Er vel det som er argumentet, ikke hva som står i loven. Men interessant, faktisk, kan hende vi går i en retning der uvaksinerte barn mister tilgang til bestemte steder, re barnehage i Italia, var det det?

Anonymkode: 1bf00...e49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, sug lut skrev:

Du skjønner godt at folk velger å være uopplyste tullinger? Vel, da er du mer forståelsesfull enn meg.

Ja, jeg forstår godt at folk har mistillitt til legemiddelindustrien. Forskere som er kjøpt og betalt for å få de resultatene man ønsker. Lar være å si hele sannheten. Hvem kan man egentlig stole på? Noen lar seg påvirke av det negative man leser om vaksiner og blir engstelige. Vi blir alle påvirket av det man hører, noen er flinkere enn andre til å ta gode veloverveide beslutninger enn andre. 

 

Anonymkode: e70be...9a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Eeh, er ikke insentivet for bilbeltebruk at man ikke skal DØ? Fare for bot blir liksom sekundært. Samme med vaksine – ønsker ikke å utsette barnet for potensielt skadelig sykdommer. Er vel det som er argumentet, ikke hva som står i loven. Men interessant, faktisk, kan hende vi går i en retning der uvaksinerte barn mister tilgang til bestemte steder, re barnehage i Italia, var det det?

Anonymkode: 1bf00...e49

Jo, men hvis du forteller til helsesøster at du nekter å sikre barnet ditt i bil, så må hun gå videre med det og det er forståelig at hun ville bli sur.

Ikke alle som frykter å dø. Jeg syns samfunnet totalt sett frykter døden i stor grad. Det er jo alt for mange mennesker allerede, og jordas ressurser er for knappe. Det er fint å ha et helsevesen og vaksiner sparer mange liv. Hvis vi levde mer i tråd med naturen så hadde vi ikke trengt vaksiner. Alt for mange mennesker bør ikke bo for tett. Jeg syns det er en del negative sider ved dette moderne samfunnet.

Anonymkode: e70be...9a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Helsesøster tåler ikke at vi ikke vil gjøre alt etter hennes anbefalinger. Bla. vaksinerer vi ikke slavisk etter vaksineprogrammet. Og hun blir sur? Hva er greia med det? Jobben hennes er å tilby oss vaksiner, ikke å prøve å presse oss til å følge vaksinasjonsprogrammet. Samme når vi fortalte at vi ikke gav tran, men brukte D-vitamin dråper. Hun blir rett og slett sur. Skulle tro det var hennes barn det gjaldt. Blir oppgitt av den dama.

Anonymkode: 43b51...df5

Det er tydeligvis ei helsesøster som bryr seg om barna. Slitsomt 

Endret av Evablaum
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jo, men hvis du forteller til helsesøster at du nekter å sikre barnet ditt i bil, så må hun gå videre med det og det er forståelig at hun ville bli sur.

Ikke alle som frykter å dø. Jeg syns samfunnet totalt sett frykter døden i stor grad. Det er jo alt for mange mennesker allerede, og jordas ressurser er for knappe. Det er fint å ha et helsevesen og vaksiner sparer mange liv. Hvis vi levde mer i tråd med naturen så hadde vi ikke trengt vaksiner. Alt for mange mennesker bør ikke bo for tett. Jeg syns det er en del negative sider ved dette moderne samfunnet.

Anonymkode: e70be...9a7

Hvor uopplyst går det ann å være? Når vi var færre på jorden og levde mer med naturen var barnedødeligheten høy, mye pga de sykdommene det vaksineres mot nå. I tillegg var levealder betraktelig lavere også mye pga at man ikke hadde  vaksiner og medisiner. Men for all del du må gjerne leve som i gamle dager og satse på at dine barn ikke blir en tall i statistikken om barnedødelighet.

Anonymkode: 95a28...fee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener helsesøsterens fremgangsmåte er klønete. Har man en tverr mor som er klar på at hun ikke ønsker vaksinering (eller tran eller presse på amming eller hva det måtte være) er det ikke så smart å mase, da oppnår hun ingenting. Informere og motivere for å skaffe et tillitsforhold, det har hun ikke klart, moren her har steilet.

Anonymkode: 642e7...a7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvor uopplyst går det ann å være? Når vi var færre på jorden og levde mer med naturen var barnedødeligheten høy, mye pga de sykdommene det vaksineres mot nå. I tillegg var levealder betraktelig lavere også mye pga at man ikke hadde  vaksiner og medisiner. Men for all del du må gjerne leve som i gamle dager og satse på at dine barn ikke blir en tall i statistikken om barnedødelighet.

Anonymkode: 95a28...fee

Bedre hygiene og kosthold har også hjulpet. 

Jeg har mer tro på alternativ behandling enn medisiner. Man vil jo ha god helse når man lever. Jeg finner mye mer hjelp i alternativ medisin. Vet om de som ikke vaksinerer bruker en spesiell alternativ  behandling når barnet blir sykt eller trenger å styrke immunforsvaret. 

Anonymkode: e70be...9a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Valgte å ikke ta den siste vaksinen i "baby" programmet! Heldigvis kan foreldre bestemme selv..hpv vaksinen skal heller ikke mine barn få!!

Anonymkode: 3fd43...67a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har faktisk møtt dame som sa hun hadde fått fritak for å bruke bilbelte fra politiet fordi hun en gang hadde vært i en ulykke der hun var den eneste uskadde selv om hun da var den eneste som ikke hadde brukt belte. Logikken var at da var det tryggere for akkurat henne å kjøre uten belte.

Må si jeg synes det var en interessant bruk av statistikk. Siden passasjerene med belte hadde blitt mest skadet i 100 % av ulykkene hun hadde vært med i, var det tryggere for henne å kjøre uten. Og dette mente hun at hun hadde fått politiet med på. 

Vet jo ikke om hun noensinne ble realitetsorientert, men håper i så fall det skjedde i form av en bot fremfor i form av et dødsfall. Men da hadde vi muligens hatt en tråd her om «hvorfor blir politiet sur og gir meg bot bare fordi jeg gjør det som er best for meg».

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er overraskende og er forbauset over at så mange er imot HPV-vaksinen. «Alle» frykter kreft og venter på en «kur». Når man da finner en måte å forebygge en type kreft på, vil man ikke ta den? HPV-vaksinen er en vaksine mot kreft!

Anonymkode: 715d3...f4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Bedre hygiene og kosthold har også hjulpet. 

Jeg har mer tro på alternativ behandling enn medisiner. Man vil jo ha god helse når man lever. Jeg finner mye mer hjelp i alternativ medisin. Vet om de som ikke vaksinerer bruker en spesiell alternativ  behandling når barnet blir sykt eller trenger å styrke immunforsvaret. 

Anonymkode: e70be...9a7

Så om du eller dine får kreft, så velger du heller alternativ behandling? Og av nysgjerrighet, hva er den alternative behandlingen som uvaksinerte bruker? Jeg blir faktisk alvorlig forundret over at sånne mennesker finnes i dag?! Slike mennesker skulle tatt seg en tur til den delen av verden som ikke er så heldig med vaksinasjoner som vi i vesten er! 

Anonymkode: e1f40...ea7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville først prøvd alternativ behandling. Nå er det ikke alle som dropper vaksine som bruker alternativ beh. Jeg har tre forskjeligge behandlere jeg bruker med hver sine teknikker. Ja, jeg har vært hos lege først, men de kan ikke hjelpe meg. En sa du kommer til å være syk resten av livet, andre ting får jeg høre at det er ingen ting som kan hjelpe, jeg må leve med smerter resten av livet. Hadde det ikke vært for alternative behandlere hadde jeg ikke klart å jobbe. Jeg har autoimmun sykdom, og alternativ behandlingen hjelper meg med immunforsvaret mitt. Jeg er ellers konstant syk. Sykemeldt noen måneder og veldig lite hjelp å få av lege. Når jeg går til alternativ behandling blir jeg frisk på en til to behandlinger. Jeg er ikke kvitt den autoimmune sykdom, men jeg holder helsen i sjakk slik at jeg kan ha et liv. Jeg får en enorm trøtthet av og til, helt tom, en behandling så er jeg tilbake. Jeg bruker behandlingen alt fra to til 4-5 ganger i året. Det har hjulpet meg enormt. Jeg forstår at det er ikke sikkert alle syns det hjelper. Jeg vet om mange som får hjelp. Jeg har aldri hatt en bivirkning. 

Anonymkode: e70be...9a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg synes det er overraskende og er forbauset over at så mange er imot HPV-vaksinen. «Alle» frykter kreft og venter på en «kur». Når man da finner en måte å forebygge en type kreft på, vil man ikke ta den? HPV-vaksinen er en vaksine mot kreft!

Anonymkode: 715d3...f4b

Du må jo skjønne at kuren mot kreft må skje utenfor kroppen. Altså at forskerne greier å ta knekken på kreften sånn ellers når den svever rundt i luften. 🙈

Anonymkode: 5427c...fe8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...