Gå til innhold

Pleier dere å være fornøyd med gavene dere får?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Eller må dere ut å bytte i romjulen?

Jeg og mannen får kun et par gaver og har ikke trengt å bytte. Vi gir nesten aldri gaver til hverandre lengre. Jeg vet ikke hva jeg skal kjøpe til han, det blir evt. noe konkret han ønsker seg. Får han det blir han jo fornøyd tror jeg. 

Jeg får ikke gave av familien lengre. Vi sluttet med for noen år siden. Like greit. Kan heller kjøpe selv det jeg trenger. 

Jeg syns heller man kan kjøpe en oppmerksomhet når man føler for det. Trenger ikke være så mye, det er jo hyggelig. Gi en bok, god sjokolade. Kan jo gjøre det i jula også. Men har litt inntrykk av at mange kjøper julegaver og så er det mye som er unødvendig, ræl, eller ting man ikke hadde kjøpt selv. Da liker jeg bedre gavekort. 

Anonymkode: e70d1...e5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har aldri byttet gaver selv om jeg får en del. Fra mannen samt mine foreldre og søsken får jeg ting jeg ønsker meg, så det er jeg veldig fornøyd med og har ikke noe ønske om å slutte. Jeg gjør det samme til dem selvsagt. Synes det er koselig å pakke opp, selv om jeg selvsagt kunne kjøpt det selv i stedet for å kjøpe gaver til dem. Resultatet hadde blitt det samme, men uten den kosen. ;)

Men i tillegg får jeg også en del gaver fra mer perifere, som tanter og onkler jeg ikke har kontakt med, og der blir det mye som havner i kjelleren. Men det er enten så billig at det ikke er verdt turen for å bytte (typ 10-50 kr), eller det er ting som ikke kan byttes. Som oftest begge deler.

Har prøvd å si tidligere at de ikke trenger å kjøpe til meg, men det funket ikke. Så i år har jeg prøvd å si at jeg ønsker meg sokker og sjokolade, i håp om at det skal komme noe som faktisk blir brukt. :P

Anonymkode: 418b8...5a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får ikke så mye lenger ☺️ vi ønsker oss penger. Men pleier å være fornøyd med det jeg får 😊

Anonymkode: c142c...c94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg er fornøyd med alt, er ikke så veldig kravstor for å si det slik.

Hvis jeg bytter, så må det være fordi vi har har det fra før eller får to av samme. Det gjelder både oss voksne og barna.

Anonymkode: 996bc...5f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Får ikke alltid noe jeg ønsker meg, men helt greie gaver. Kona til faren min kjøper ofte ting hun selv ville hatt av klær og når hun er litt kjerring (nærmer seg 70) og jeg er mer moderne, så blir det er krasj. Og så har hun en lei tendens til å kjøpe klær på sære butikker i utlandet, så de er umulig å bytte. I fjor fikk jeg en genser som var grønn med Rudolf på. «Koselig julegenser», hilsen stemor. Men hun gjør sitt beste da og mener oppriktig noe godt med det, så jeg bare ler og går videre. 

Jeg blir alltid fornøyd med det jeg får. Jeg har byttet noen ganger og da påstått det var feil størrelse. Men for det neste får jeg ikke klær, men ting og tang. 

Anonymkode: b6973...4f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja er alltid fornøyd, for uten om den gangen exmannen hadde kjøpt et strykejern og en elektrisk tannbørste. Hadde sagt gjentatte ganger at jeg IKKE vil ha og ikke liker elektrisk tannbørste. 

Anonymkode: 16eaf...dcd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Ja er alltid fornøyd, for uten om den gangen exmannen hadde kjøpt et strykejern og en elektrisk tannbørste. Hadde sagt gjentatte ganger at jeg IKKE vil ha og ikke liker elektrisk tannbørste. 

Anonymkode: 16eaf...dcd

Haha! Jeg fikk en gang symaskin, stoff og en bok med mønster til en bukse han ville ha av eksmannen. Og et annet år strykebrett. Og en gang fikk jeg støvsuger fordi jeg sa vi måtte bytte den ut over nyttår da den begynte å dra på årene. Byttet mannen i en bedre utgave

Anonymkode: b6973...4f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har til dags dato aldri byttet en gave.Hadde jeg gjort det ville grunnen vært at jeg hadde samme tingen fra før,eller klær med feil størrelse.Det eneste som kan være litt kjedelig er alle interiørtingene jeg får.Kan snart «innrede» et hus til😂Har derfor sagt at jeg/vi ønsker spiselige og drikkelige gaver😊Får mange julegaver og eeeeelsker det🎁🎁🎁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

38 minutter siden, Kaja363 skrev:

å det var jo trist :( men håper dere blir veldig fornøyde med det lille dere får ;) 

 

 

Vi får noen gaver fra noen få i familien og det pleier alltid vi å bli veldig fornøyd med. Henger en del sammen med at de har penger til å kjøpe noe som er ok. Vi pleier å prøve å begrense ønskene våre så de ikke er dyre, da gjerne gavekort så vi kan betale resten av det det koster. 

Min familie har dårlig med penger. Mine foreldre har ikke råd til å gi meg eller mine søsken gave. Vi er voksne så det går helt fint. Mine søsken har ikke penger til å gi meg hverken jul eller bursdag gave. Det går helt fint det også. Jeg syns det er bedre at da får jeg ingenting og kjøper heller det jeg trenger selv. 

Jeg kjenner jeg har litt vanskelig med dette gave greiene. Jeg syns det er lettere å gi enn å få. 

Anonymkode: e70d1...e5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bare vært misfornøyd med julegave to ganger i hele mitt liv: 

En gang sa jeg var tolv og fikk en lekegryte av besteforeldrene mine. Det var nok etter det mine foreldre diskret sørget for at besteforeldrene sendte penger til dem slik at de kunne kjøpe gaver for dem. ☺️

Den andre gangen var da min eks gav meg strykejern som sin aller første julegave til meg, etter at vi hadde vært sammen i seks måneder. Det er romantikeren sin det. I tillegg stryker jeg ingenting. Jeg har til og med strykere skjorte til bunaden. 🤣

Anonymkode: 3c2a6...26d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Har bare vært misfornøyd med julegave to ganger i hele mitt liv: 

En gang sa jeg var tolv og fikk en lekegryte av besteforeldrene mine. Det var nok etter det mine foreldre diskret sørget for at besteforeldrene sendte penger til dem slik at de kunne kjøpe gaver for dem. ☺️

Den andre gangen var da min eks gav meg strykejern som sin aller første julegave til meg, etter at vi hadde vært sammen i seks måneder. Det er romantikeren sin det. I tillegg stryker jeg ingenting. Jeg har til og med strykere skjorte til bunaden. 🤣

Anonymkode: 3c2a6...26d

Strykejern er skikkelig kjipe greier!:)

Anonymkode: 16eaf...dcd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Superdolly skrev:

Jeg har aldri byttet en julegave i mitt liv. Og jeg får mange, og jeg elsker det.

Det fine er jo at man også får ting man kanskje aldri hadde tenkt på å kjøpe seg eller ønske seg, og så får man utvidet sin verden bittelitt fordi man blir glad i noe som ligger utenfor rammene. Det er som å flytte inn i nytt hus - du hadde kanskje aldri tenkt du skulle ha åpen kjøkkenløsning, kanskje du til og med var aktivt mot det, men så smaker du på det noen uker og så er det egentlig fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får nesten ikke julegaver. Og det jeg får er ikke ti ganger jeg ønsker meg. Har lite ønsker for meg selv.

Så det betyr lite for meg 😊

Anonymkode: 8fc1d...4a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det høres veldig trist ut å ikke gi julegave til mannen eller at han ikke gir deg. Gaver til barna er jo viktigst, men gaver til hverandre er jammen viktig det og. Viktig å glede hverandre. Og hvis ikke jula er en anledning til å glede hverandre, når skal man gjøre det da? 

Anonymkode: a4358...d00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Synes det høres veldig trist ut å ikke gi julegave til mannen eller at han ikke gir deg. Gaver til barna er jo viktigst, men gaver til hverandre er jammen viktig det og. Viktig å glede hverandre. Og hvis ikke jula er en anledning til å glede hverandre, når skal man gjøre det da? 

Anonymkode: a4358...d00

Vi har gleder nå og da hele året 😀😊 Vi er mange ganger ute å spise. Jeg unner meg masasje av og til. Jeg går til hudpleien og frisør. Ting har jeg nok av. Ønsket meg et juleservice og kjøpte det nå i år. 7000 kr. Jeg føler jeg har fått så mye på bekostning av mannen sin lønn, at jeg ikke føler jeg trenger noen julegave. Jeg er ikke så glad i å få gaver. Jeg har det bra og ønsker meg ingenting. Jeg har lyst på en bok av og til og da kjøper jeg selv. Jeg er fornøyd med en dusjsåpe, men kjøper jeg jo også selv når jeg trenger det. 

Anonymkode: e70d1...e5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri byttet en eneste gave. Er veldig gøy å få noe andre mener passer fint til meg men som jeg ikke hadde kjøt selv. Litt ut av komfortsonen, det er bra! Stort sett har faktisk gaver jeg ikke var helt sikre på vist seg å bli favoritter etter hvert. Moren min kjøper rare gaver, selvhjelpsbøker og billetter til konserter langt av gårde. Hun treffer faktisk aldri 😂 Selvhjelpsbøker er sikkert flott det, men har ikke hatt behov for å åpne dem. Tror hun kjøper det hun selv kunne tenke seg. Mannens gaver veier alltid opp, han overgår seg selv hvert år 😊

Anonymkode: d2a9c...b0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg er veldig enkel å gi gaver til, for jeg er glad for det meste. Tror jeg kan telle på en hånd i løpet av mine 42 år at jeg har byttet noe, da har det gjerne vært feil størrelse

Anonymkode: e64ef...154

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...