Gå til innhold

Feil medisinering ivf


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei 

Trenger råd fra noen med litt erfaring. Jeg er 41 år og har hatt 2 ivf forsøk der jeg fikk 150 enheter Gonal-F fra dag 2 i 10 dager. Disse forsøkene resulterte i mellom 8-10 follikler som gav 10 og 13 egg og 3 egg som ble satt inn. Dessverre ble jeg ikke gravid ved disse forsøkene. 

Jeg har skiftet klinikk som har gitt meg et helt annet regime på medisinene. Jeg trodde dette var bra - helt til vi kom til egg-uttaket og det kun ble 3 egg ut og 1 som ble befruktet. Det var en stor ned-tur ettersom UL hadde vist 17 follikler på dag 11. 

Regimet var som følger: 

Dag 2: Elonva 150 depot + Menopur 75

Dag 3-8: Menopur 75

Dag 9-13: Menopur 75 + Gonal F 225

Dag 14: Ovitrelle 250

Er det noen av dere som har lignende erfaringer som kan dele kunnskapen dere fikk fra forsøket med meg? 

Anonymkode: 5c822...743

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei. Er selv 40 år og blitt gravid nettopp😉 endelig. Har også prøvd forskjellige medisiner. Menopur var ikke bra for meg det fikk jeg i offentlig regi. Lite egg ble det av den. Gikk privat der gikk de på Gonal F og det er den beste medisinen jeg har hatt, fikk mange egg ut og endelig satt gullegget. Har hatt doser på 300 ie jeg da. Fikk pregnyl som eggløsningssprøyta. Hør om du kan få prøve bare Gonal f?  Hvor hører du til?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved egguttak offentlig i fjor (nesten 38 år) blei jeg kun stimulert med Gonal F (FSH) og fikk ut over 30 (!) egg, dog kun 8 som klarte seg. Når jeg nå skal gå privat har jeg fått forespeilet stimulering med både FSH og LH (Menopur). Menopur er for «gamle» såvidt jeg har skjønt 😜 håper ikke dette gjør at det blir færre egg ut. Kjedelig at ulike klinikker har så ulikt behandlingsopplegg, men dette har nok delvis noe med legemiddelindustrien å gjøre også, dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan nesten virke som om du hadde eggløsning litt før egguttaket. Det forekommer noen ganger dessverre😳 

Jeg personlig har hatt utrolig god effekt av Elonva og Menopur. 

Anonymkode: b6cb5...8d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at det kan være fordel med færre egg fordi egga da får bedre kvalitet.. 💚selv om det er dumt ifht økonomi og antall forsøk man får ut av det. Det er jo bare et egg som skal til..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...