Gå til innhold

Sender dere barna i bh den 27,28 og 29 desember?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Vi tar dem ut dersom vi ønsker det. Skriver meg ikke opp på lista, fordi det har jeg dårlig erfaring med. Jeg betaler for alle dagene og melder dem ikke ut bare fordi bhg vil planlegge hvem som skal avspasere. De har ganske mange planleggingsdager ila et år og får planlegge de dagene heller. Det får holde med 5 ukers ferie, inkludert planleggingsdager, sykedager etc. Så lenge jeg betaler for hele desember, så er de påmeldt hele desember. Er lei av at de står og ser på når man skriver på lista. Aldri mer. 

Anonymkode: 42a42...933

??

Anonymkode: d1bd2...f4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 7. desember 2017 den 19.39, Superdolly skrev:

Det som skjer, merker ikke du. Det går ut over barnet ditt senere, fordi de da må ha dårligere bemanning ved en annen anledning.

Poenget med bindende påmelding er at de håper at det får foreldrene til å tenke seg litt om, slik at de ikke melder barna på "i tilfelle". For de må sette opp bemanning etter hvor mange barn som er påmeldt. Og så ender det opp med mange flere voksne enn det hadde vært nødvendig, og de voksne har feriedager eller avspasering til gode som de kunne tatt ut disse dagene, men etter som de ikke får gjort det må de ta det ved en annen anledning. Og "ved en annen anledning" er det gjerne en helt vanlig hverdag med full barnegruppe. 

Ja, de kan være mange ansatte i jula. Husker at jeg skulle jobbe da min da mellomste sønn skulle i bhg. Bhg styrer sa, J, MEN HAN BLIR DET ENESTE BARNET! Det endte med at jeg måtte jobbe overtid og ta barnet ut. Angrer den dag i dag på at jeg ikke bare sa at, så gøy, da kan dere finne på noe gøy, med kun ham! BHG ASS

Anonymkode: 42a42...933

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi tar dem ut dersom vi ønsker det. Skriver meg ikke opp på lista, fordi det har jeg dårlig erfaring med. Jeg betaler for alle dagene og melder dem ikke ut bare fordi bhg vil planlegge hvem som skal avspasere. De har ganske mange planleggingsdager ila et år og får planlegge de dagene heller. Det får holde med 5 ukers ferie, inkludert planleggingsdager, sykedager etc. Så lenge jeg betaler for hele desember, så er de påmeldt hele desember. Er lei av at de står og ser på når man skriver på lista. Aldri mer. 

Anonymkode: 42a42...933

Ego, usympatisk og uempatisk. Selveste grinchen. Synes synd på barna dine, kjenner jeg.

Anonymkode: b95c8...b6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ego, usympatisk og uempatisk. Selveste grinchen. Synes synd på barna dine, kjenner jeg.

Anonymkode: b95c8...b6c

Jaha? Hvorfor det? Fordi vi reiser på juleferie uten å skrive oss på lista som de ansatte står og sikler på? 

Anonymkode: 42a42...933

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg får helt vondt av å lese her inne... jeg trodde foreldre skulle støtte hverandre jeg. Skal jeg ha dårlig samvittighet for å sende ungen min i bhg. 

Jeg jobber med psykisk utviklingshemmede. Når jeg skal jobbe juleaften KVELD(!!) sitter ikke jeg å tenker "for noen familier som ikke tar sine barn hjem til jul". Selvfølgelig trenger ikke jeg å være på jobb om alle er hjemme på juleaften og kommer hjem etter kl 22, men sitter jeg sammen med en 20 åring med downs syndrom så koser vi oss så godt vi kan! Jeg har vell ingenting med hvorfor foreldrene eller søsknene ikke vil ha dem hjemme, og jeg gjør da ikke noe dårligere jobb fordi det er juleaften.

Anonymkode: 92950...5b6

Amen. Som jeg skulle skrevet det selv, bare at jeg jobber med gamle og demente. Hadde ikke falt meg inn å sitte å furte på jobb julekvelden fordi ingen pårørende har sett seg mål på å ta hjem noen av sine, slik at jeg slipper jobb. Er enig i at man gir beskjed om barnet kommer eller ikke, men sorry, argumentene om at slitne barnehageansatte må få hvile seg og helst ha fri hele romjula, de preller dessverre av her. I år jobber jeg lillejulaften og juleaften (kveld) og to røde dager til i jula. I tillegg til en dag i romjula.

Og barnehageansatte i denne tråden er nærmest hysteriske for å gå på jobb vanlige arbeidsdager i romjula... Ærlig talt.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Hjertefru skrev:

Amen. Som jeg skulle skrevet det selv, bare at jeg jobber med gamle og demente. Hadde ikke falt meg inn å sitte å furte på jobb julekvelden fordi ingen pårørende har sett seg mål på å ta hjem noen av sine, slik at jeg slipper jobb. Er enig i at man gir beskjed om barnet kommer eller ikke, men sorry, argumentene om at slitne barnehageansatte må få hvile seg og helst ha fri hele romjula, de preller dessverre av her. I år jobber jeg lillejulaften og juleaften (kveld) og to røde dager til i jula. I tillegg til en dag i romjula.

Og barnehageansatte i denne tråden er nærmest hysteriske for å gå på jobb vanlige arbeidsdager i romjula... Ærlig talt.

 

Dere vet det at om et par barnehageansatte kommer med en uttalelse så betyr ikke det at ALLE bhg ansatte mener det samme? 

Anonymkode: 2545c...d05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, Hjertefru skrev:

Amen. Som jeg skulle skrevet det selv, bare at jeg jobber med gamle og demente. Hadde ikke falt meg inn å sitte å furte på jobb julekvelden fordi ingen pårørende har sett seg mål på å ta hjem noen av sine, slik at jeg slipper jobb. Er enig i at man gir beskjed om barnet kommer eller ikke, men sorry, argumentene om at slitne barnehageansatte må få hvile seg og helst ha fri hele romjula, de preller dessverre av her. I år jobber jeg lillejulaften og juleaften (kveld) og to røde dager til i jula. I tillegg til en dag i romjula.

Og barnehageansatte i denne tråden er nærmest hysteriske for å gå på jobb vanlige arbeidsdager i romjula... Ærlig talt.

 

Helt enig i dette!

 

man gir selvsagt beskjed om fri, men bruker barnehagen om man ønsker. Det kan være mange grunner til det.

 

vi er så heldige å ha gode ansatte i vår barnehage og som sagt jeg er helt sikker på de gjør en god jobb i romjulen de som må jobbe. Barnehagen tar selvsagt ig hensyn til ansatte som skal reise vekk og lar heller de som er hjemme jobbe i jula osv.

 

et år hadde de kun 2 barn påmeldt på julaften. Da spurte den ansatte om det var greit de leverte barna hjemme hos henne, alternative var å stenge barnehagen pga for få unger. Foreldrene var lege/sykepleier og måtte jobbe.

 

Anonymkode: add72...996

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Anonym bruker skrev:

Innlegget er preget av språklig krydder, var det vanskelig å se poenget for deg? La meg strippe det ned litt, så også du forstår det. Selv om ditt "Hehe-" og "saklig dybde" bare er forsøk på hersketeknikk og avvæpning. Det gikk ikke, kjære.

Man har et moralt ansvar ovenfor barnehagen som institusjon. Når de ber en gi beskjed, er det for at de skal kunne legge til rette for barnet og de ansatte. Barna, fordi det krever et visst antall voksne der, og de ansatte når det kommer til uttak av ferie og avspasering. Når folk ikke overholder dette fordi de ønsker muligheten åpen for en dag hvile i romjula, kan det føre til at det krever akkurat én voksen mer. Det kan da føre til at "Siri" ikke får reist hjem til familien i Stavanger den jula. Så viser det seg at du velger å ikke bruke den plassen likevel, fordi det var noe morsomt som dukket opp. Da har "Siri" endt opp med å miste julefeiringen fordi noen garderte seg. 

For det andre er det i foreldres interesse at de ansatte får tatt ut ferien når det er gode muligheter for få barn, slik at ferien ikke tas ut når det er for stor barnegruppe. For det første kan underbemanning føre til ulykker eller underskudd av omsorg for ditt barn. For det andre kan dette føre til en arbeidsbelastning som igjen kan skape sykdom og overbelastning hos de ansatte. Dette kan igjen føre til at det blir underbemanning, og det hele blir en ond sirkel. 

Forsto du det nå?

Anonymkode: b95c8...b6c

Jeg vet ikke helt hvor du har fra, at jeg ikke er enig i at alle skal si fra? Det er selvfølgelig helt vanlig folkeskikk. Jeg for min del ba de ansatte si fra til meg, hvis mine barn ble de eneste, nettopp fordi vi ikke vil ødelegge for noen av de ansattes mulighet til fri. Da ordner vi på annet vis.

 

Det jeg synes blir for dumt å diskutere er grunnen til at folk velger å ha barna sine i bhg disse dagene. For det første har ikke vi/de ansatte noe med hva grunnen er, og for det andre å si at folk skal ta vare på andres ve og vel, framfor seg selv og siden egen familie blir for dumt. 

 

Rart du så på min kommentar og tenkte hersketeknikk..  Har du sett dine egne innlegg? 

Anonymkode: 6258e...d87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns alle bør tenke på de ansattes ve og vel for snart smeller det !!! Så mange utslitte ansatte og det er en av de tøffeste jobbene man kan ha. Det er ikke det samme som å jobbe på rema der man kan ha vikarer til å selge appelsiner. Man vil gjerne unngå syke og slitne voksne i barnehagen, for hvor gøy er det med tre fremmede fra Adecco.

Trist at dere tenker at dere betaler for en tjeneste. Det er ungene deres dere snakker om. Syns dere virker kalde og kynsike. Betale seg fri fra egne barn så man selv får fritid . Hvorfor ikke droppe å få barn da om man ikke orker dem mer enn høyst nødvendig.  Øv litt på å vær sammen med dem da, kanskje får dere flottere unger med mer empati om de slipper å sloss om oppmerksomheten til slitne ansatte som på langt nær rekker å gi alle barna det de trenger.  

Anonymkode: f6952...1ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jaha? Hvorfor det? Fordi vi reiser på juleferie uten å skrive oss på lista som de ansatte står og sikler på? 

Anonymkode: 42a42...933

Fordi du ikke evner å se at grunnen til at de ønsker at du skriver deg på, er at de planlegge hvem som får ferie med sin familie. Du gjør det vanskelig for de ansatte, og viser utrolig lite empati og respekt for institusjonen som oppdrar barnet ditt 40% av sin våkne tid.

Anonymkode: b95c8...b6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg vet ikke helt hvor du har fra, at jeg ikke er enig i at alle skal si fra? Det er selvfølgelig helt vanlig folkeskikk. Jeg for min del ba de ansatte si fra til meg, hvis mine barn ble de eneste, nettopp fordi vi ikke vil ødelegge for noen av de ansattes mulighet til fri. Da ordner vi på annet vis.

 

Det jeg synes blir for dumt å diskutere er grunnen til at folk velger å ha barna sine i bhg disse dagene. For det første har ikke vi/de ansatte noe med hva grunnen er, og for det andre å si at folk skal ta vare på andres ve og vel, framfor seg selv og siden egen familie blir for dumt. 

 

Rart du så på min kommentar og tenkte hersketeknikk..  Har du sett dine egne innlegg? 

Anonymkode: 6258e...d87

Forskjellen er vel at jeg er klar over at jeg bruker dem, mens du ikke forstår at du gjør det.

Så fint, da er vi enige. De ansatte har ikke noe med hvorfor familier trenger å bruke barnehagen. Men, personlig, så skjønner ikke jeg hvorfor folk får barn hvis de ikke vil nyte jula med dem. Da synes jeg folk får la være å få unger.. Dersom det er på grunn av sykdom eller jobb, så er det så klart noe annet.

Anonymkode: b95c8...b6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Hjertefru skrev:

Amen. Som jeg skulle skrevet det selv, bare at jeg jobber med gamle og demente. Hadde ikke falt meg inn å sitte å furte på jobb julekvelden fordi ingen pårørende har sett seg mål på å ta hjem noen av sine, slik at jeg slipper jobb. Er enig i at man gir beskjed om barnet kommer eller ikke, men sorry, argumentene om at slitne barnehageansatte må få hvile seg og helst ha fri hele romjula, de preller dessverre av her. I år jobber jeg lillejulaften og juleaften (kveld) og to røde dager til i jula. I tillegg til en dag i romjula.

Og barnehageansatte i denne tråden er nærmest hysteriske for å gå på jobb vanlige arbeidsdager i romjula... Ærlig talt.

 

Det var jo satt på spissen som et svar til de som mener at de ansatte må skjønne at foreldre er slitne og derfor sender barna i barnehagen i romjula, når de selv har fri.

Anonymkode: d1bd2...f4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Forskjellen er vel at jeg er klar over at jeg bruker dem, mens du ikke forstår at du gjør det.

Så fint, da er vi enige. De ansatte har ikke noe med hvorfor familier trenger å bruke barnehagen. Men, personlig, så skjønner ikke jeg hvorfor folk får barn hvis de ikke vil nyte jula med dem. Da synes jeg folk får la være å få unger.. Dersom det er på grunn av sykdom eller jobb, så er det så klart noe annet.

Anonymkode: b95c8...b6c

Ventet på den. Her inne kan du ikke ha barnevakt en helg, uten at noen stiller helt uforstående til at det er hyggelig eller nødvendig i blant. Alle som velger å få barn må få lov til å ta den "jobben" på den måten det måtte passe best for seg og sin familie, uten kritiske øyne på seg hele tiden. 

Man aner jo faktisk ikke hvorfor folk velger å ha barna sine der. Trenger ikke bare være kjernefamilien som sliter med sykdom, det kan være øvrig familie som trenger hjelp eller bistand. 

Anonymkode: 6258e...d87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

34 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ventet på den. Her inne kan du ikke ha barnevakt en helg, uten at noen stiller helt uforstående til at det er hyggelig eller nødvendig i blant. Alle som velger å få barn må få lov til å ta den "jobben" på den måten det måtte passe best for seg og sin familie, uten kritiske øyne på seg hele tiden. 

Man aner jo faktisk ikke hvorfor folk velger å ha barna sine der. Trenger ikke bare være kjernefamilien som sliter med sykdom, det kan være øvrig familie som trenger hjelp eller bistand. 

Anonymkode: 6258e...d87

Ja, og hvorfor tror du jeg mente bare kjernefamilie når jeg nevner sykdom? Jeg refererer til de som stikker og fikser neglene og klipper håret og tar seg et deilig bad for å slappe av litt. Det finnes så mange sånne her jeg bor. Det nærmest renner over av mødre som ikke jobber, og allikevel har au pair, og som sender ungen i barnehagen for å slappe av selv. Sier ikke at du er en av dem.. For jeg kjenner ikke deg. Men tenker at man bør tenke seg litt om, og tenke over hvorfor man valgte å få barn, når man trenger så innmari mye alenetid.

Anonymkode: b95c8...b6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, og hvorfor tror du jeg mente bare kjernefamilie når jeg nevner sykdom? Jeg refererer til de som stikker og fikser neglene og klipper håret og tar seg et deilig bad for å slappe av litt. Det finnes så mange sånne her jeg bor. Det nærmest renner over av mødre som ikke jobber, og allikevel har au pair, og som sender ungen i barnehagen for å slappe av selv. Sier ikke at du er en av dem.. For jeg kjenner ikke deg. Men tenker at man bør tenke seg litt om, og tenke over hvorfor man valgte å få barn, når man trenger så innmari mye alenetid.

Anonymkode: b95c8...b6c

Da lever vi på forskjellige plasser, høres det ut som. Sliter ikke med dét problemet her.

Anonymkode: 6258e...d87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg får helt vondt av å lese her inne... jeg trodde foreldre skulle støtte hverandre jeg. Skal jeg ha dårlig samvittighet for å sende ungen min i bhg. 

Jeg jobber med psykisk utviklingshemmede. Når jeg skal jobbe juleaften KVELD(!!) sitter ikke jeg å tenker "for noen familier som ikke tar sine barn hjem til jul". Selvfølgelig trenger ikke jeg å være på jobb om alle er hjemme på juleaften og kommer hjem etter kl 22, men sitter jeg sammen med en 20 åring med downs syndrom så koser vi oss så godt vi kan! Jeg har vell ingenting med hvorfor foreldrene eller søsknene ikke vil ha dem hjemme, og jeg gjør da ikke noe dårligere jobb fordi det er juleaften.

Anonymkode: 92950...5b6

Akkurat slik tenker jeg også. Jeg jobber også med psykisk utviklingshemmede og skal jobbe julaften kveld. Jeg har barn jeg gjerne vil være med, men bærer ingen nag. Tenker ikke over hvorfor pårørende ikke har muligheten til å ha dem hjemme den kvelden.... det er min jobb, mitt ansvar og stille opp når jeg er satt opp. Jeg har valgt mitt yrke, i helsevesenet... det må man jobbe jul eller ikke. De barnehageansatte får gjøre jobben sin de også. De må klare å rullere på hvem som får fri slik at det blir rettferdig. De kan ikke sitte å være sure eller forvente at foreldre skal ha barna hjemme hele romjulen. Jeg får vondt i magen av å lese her inne. Jeg håper virkelig ikke at dere som skriver at de ansatte irriterer seg grønn Osv faktisk jobber i barnehage. Skremmende.... 

Anonymkode: 6fb04...3a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vi fri, så har ungene fri i jula. I år er det kun en dag der vi skulle hatt barnehagen, men da er det mormor som passer istede.

Utrolig dårlig gjort å melde ungen på dag i romjula også ikke bruke den. De må jo ha bemanning etter antal unger som skal komme. Veldig bortkastet om 20 melder på og 5 leverer.

Anonymkode: 6bf0f...f66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Akkurat slik tenker jeg også. Jeg jobber også med psykisk utviklingshemmede og skal jobbe julaften kveld. Jeg har barn jeg gjerne vil være med, men bærer ingen nag. Tenker ikke over hvorfor pårørende ikke har muligheten til å ha dem hjemme den kvelden.... det er min jobb, mitt ansvar og stille opp når jeg er satt opp. Jeg har valgt mitt yrke, i helsevesenet... det må man jobbe jul eller ikke. De barnehageansatte får gjøre jobben sin de også. De må klare å rullere på hvem som får fri slik at det blir rettferdig. De kan ikke sitte å være sure eller forvente at foreldre skal ha barna hjemme hele romjulen. Jeg får vondt i magen av å lese her inne. Jeg håper virkelig ikke at dere som skriver at de ansatte irriterer seg grønn Osv faktisk jobber i barnehage. Skremmende.... 

Anonymkode: 6fb04...3a1

Det handler vel mest om det å respektere at man skriver seg på lister og ikke. Dersom folk ikke overholder det, blir der vanskelig å få alle ut i den ferien de skal ha. Synes for øvrig de to situasjonene ikke er sammenliknbare. 

Jobber selv i jula og av og til må jeg sitte på julaften og andre høytidsdager. Men å respektere andres arbeidssituasjon, det klarer jeg likevel.

Anonymkode: b95c8...b6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12. desember 2017 den 12.34, Anonym bruker skrev:

Fordi du ikke evner å se at grunnen til at de ønsker at du skriver deg på, er at de planlegge hvem som får ferie med sin familie. Du gjør det vanskelig for de ansatte, og viser utrolig lite empati og respekt for institusjonen som oppdrar barnet ditt 40% av sin våkne tid.

Anonymkode: b95c8...b6c

   På 11. desember 2017 den 23.24,  Anonym bruker skrev: 

Vi tar dem ut dersom vi ønsker det. Skriver meg ikke opp på lista, fordi det har jeg dårlig erfaring med. Jeg betaler for alle dagene og melder dem ikke ut bare fordi bhg vil planlegge hvem som skal avspasere. De har ganske mange planleggingsdager ila et år og får planlegge de dagene heller. Det får holde med 5 ukers ferie, inkludert planleggingsdager, sykedager etc. Så lenge jeg betaler for hele desember, så er de påmeldt hele desember. Er lei av at de står og ser på når man skriver på lista. Aldri mer. 

Anonymkode: 42a42...933

Ego, usympatisk og uempatisk. Selveste grinchen. Synes synd på barna dine, kjenner jeg.

Anonymkode: b95c8...b6c

 

_____________________________________________________________________________________________________

Kanskje du snart bør bestemme deg for om det er synd på mine barn, eller om det er synd på de ansatte som ikke får beskjed om når vi reiser?

Anonymkode: 42a42...933

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.12.2017 den 14.40, Anonym bruker skrev:

Ja, og hvorfor tror du jeg mente bare kjernefamilie når jeg nevner sykdom? Jeg refererer til de som stikker og fikser neglene og klipper håret og tar seg et deilig bad for å slappe av litt. Det finnes så mange sånne her jeg bor. Det nærmest renner over av mødre som ikke jobber, og allikevel har au pair, og som sender ungen i barnehagen for å slappe av selv. Sier ikke at du er en av dem.. For jeg kjenner ikke deg. Men tenker at man bør tenke seg litt om, og tenke over hvorfor man valgte å få barn, når man trenger så innmari mye alenetid.

Anonymkode: b95c8...b6c

Alle feriene mine legges opp for ar barna mine skal få en fin ferie. Jeg reiser til Kristiansand, Hunderfossen og Legoland (helvetes forgård) og ikke til spennende små steder jeg vil besøke. Jeg jobber overtid for å få avspasering slik at jeg også skal klare planleggingsdager. Jeg er grytidlig på jobb HVER eneste arbeidsdag slik at jeg kan hente tidlig samt få de eldste avgårde på aktiviteter. Jeg er med i FAU, er lagleder og klassekontakt for å bidra til at barna mine skal få en innholdsrik og god hverdag. Min mann er trener for min sønns fotballag. Jeg stiller opp og er med barna mine hele året. Om jeg velger én dag i romjul hvor minsten er i barnehagen og jeg kan lese bok, klippe håret eller sitte med tomlen i rumpa så gjør jeg det med den reneste samvittighet og uten tanker som «burde jeg fått barn». Én dag av 365 der mitt barn ikke står i fokus, men jeg kan slappe av gjør ikke meg til en dårlig forelder. Av og til må vi også jobbe i julen fordi feriedagene rett og slett ikke strekker til til høst-, jule-, vinter-, påske- og sommerferie (11-12 uker i året faktisk). 

Barnehageansatte har ikke mer slitsom og krevende jobb enn mange andre av oss. Vi er mange som ofte må jobbe i julen. Sutring og spekulering i hvorfor barn sendes i barnehagen vitner om manglende profesjonalitet, noe det virker som er et problem i mange barnehager. 

Og hva er greien med at man slutter å eksistere som individ med egne behov i det man er blitt forelder. Hvor mye alenetid er innmari mye? Én kveld, én dag, tre dager? Hvordan blir ungene om det bare tas hensyn til dem og ingen andre?

Anonymkode: 2a004...a21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Anonym bruker skrev:

Alle feriene mine legges opp for ar barna mine skal få en fin ferie. Jeg reiser til Kristiansand, Hunderfossen og Legoland (helvetes forgård) og ikke til spennende små steder jeg vil besøke. Jeg jobber overtid for å få avspasering slik at jeg også skal klare planleggingsdager. Jeg er grytidlig på jobb HVER eneste arbeidsdag slik at jeg kan hente tidlig samt få de eldste avgårde på aktiviteter. Jeg er med i FAU, er lagleder og klassekontakt for å bidra til at barna mine skal få en innholdsrik og god hverdag. Min mann er trener for min sønns fotballag. Jeg stiller opp og er med barna mine hele året. Om jeg velger én dag i romjul hvor minsten er i barnehagen og jeg kan lese bok, klippe håret eller sitte med tomlen i rumpa så gjør jeg det med den reneste samvittighet og uten tanker som «burde jeg fått barn». Én dag av 365 der mitt barn ikke står i fokus, men jeg kan slappe av gjør ikke meg til en dårlig forelder. Av og til må vi også jobbe i julen fordi feriedagene rett og slett ikke strekker til til høst-, jule-, vinter-, påske- og sommerferie (11-12 uker i året faktisk). 

Barnehageansatte har ikke mer slitsom og krevende jobb enn mange andre av oss. Vi er mange som ofte må jobbe i julen. Sutring og spekulering i hvorfor barn sendes i barnehagen vitner om manglende profesjonalitet, noe det virker som er et problem i mange barnehager. 

Og hva er greien med at man slutter å eksistere som individ med egne behov i det man er blitt forelder. Hvor mye alenetid er innmari mye? Én kveld, én dag, tre dager? Hvordan blir ungene om det bare tas hensyn til dem og ingen andre?

Anonymkode: 2a004...a21

Halleluja!!! Jeg er så enig med deg! 

Anonymkode: 0c2ea...f4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har sin siste dag førstkommende torsdag :) jeg har tatt fri fredag, og da vil jeg gjerne bære sammen med dem 

Anonymkode: 3c84b...595

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Anonym bruker skrev:

Alle feriene mine legges opp for ar barna mine skal få en fin ferie. Jeg reiser til Kristiansand, Hunderfossen og Legoland (helvetes forgård) og ikke til spennende små steder jeg vil besøke. Jeg jobber overtid for å få avspasering slik at jeg også skal klare planleggingsdager. Jeg er grytidlig på jobb HVER eneste arbeidsdag slik at jeg kan hente tidlig samt få de eldste avgårde på aktiviteter. Jeg er med i FAU, er lagleder og klassekontakt for å bidra til at barna mine skal få en innholdsrik og god hverdag. Min mann er trener for min sønns fotballag. Jeg stiller opp og er med barna mine hele året. Om jeg velger én dag i romjul hvor minsten er i barnehagen og jeg kan lese bok, klippe håret eller sitte med tomlen i rumpa så gjør jeg det med den reneste samvittighet og uten tanker som «burde jeg fått barn». Én dag av 365 der mitt barn ikke står i fokus, men jeg kan slappe av gjør ikke meg til en dårlig forelder. Av og til må vi også jobbe i julen fordi feriedagene rett og slett ikke strekker til til høst-, jule-, vinter-, påske- og sommerferie (11-12 uker i året faktisk). 

Barnehageansatte har ikke mer slitsom og krevende jobb enn mange andre av oss. Vi er mange som ofte må jobbe i julen. Sutring og spekulering i hvorfor barn sendes i barnehagen vitner om manglende profesjonalitet, noe det virker som er et problem i mange barnehager. 

Og hva er greien med at man slutter å eksistere som individ med egne behov i det man er blitt forelder. Hvor mye alenetid er innmari mye? Én kveld, én dag, tre dager? Hvordan blir ungene om det bare tas hensyn til dem og ingen andre?

Anonymkode: 2a004...a21

Hår det ikke an å prøve å få til en avtale med besteforeldre, tanter, onkler - ett eller annet, for at barnet skal få litt fri fra selve barnehagen?

Anonymkode: 3c84b...595

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...