Gå til innhold

Hadde du villet bli kjæreste med som er total avholdsmann


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg skal treffe en som virker veldig kjekk og grei. Han er venn av noen venner av meg, så alle bekrefter at han er en topp fyr.

Han er helt avholds og drikker aldri alkohol. 

Selv er jeg en som er veldig moderat med alkoholforbruk. Drikker kun i sosialt lag, og da relativt lite, men jeg syns absolutt det er kjempegodt og syns på en måte det hører med. Elsker rødvin, syns også at moderat alkoholkonsum gjør sosiale lag hyggeligere og mer avslappet osv

Hva hadde du tenkt - hadde du ville prøve å bli bedre kjent med, og eventuelt kjæreste med en som aldri tar seg ette eneste glass?

Jeg må innrømme at jeg ble litt i stuss da jeg hørte det....merkelig nok. Det burde jo i grunnen bare være positivt.....

Anonymkode: 370e5...76e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Drikker ikke selv, så helt klart. Mannen min drikker. Glad det ikke var en dealbreaker for ham. 

Anonymkode: 0a4f2...2d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Mannen min er totalt avholds. Plager ikke meg det minste, selv om jeg er glad i vin. Kjekt å alltid ha sjåfør.

Anonymkode: 0d25c...880

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Jeg og mannen min har et svært lite alkohol konsum, for meg hadde det ikke vært noe savn. Jeg er nesten helt avholds selv. 

Anonymkode: 1b776...80c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er avhold selv, så det er ikke noe problem for meg. Mannen min drikker, og det virker ikke som det plager han at jeg ikke drikker. Veldig greit for han at jeg alltid kan kjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det med sjåfør er jo et godt poeng. Og jeg selv liker som sagt godt vin, men er vel den av alle mine venner som drikker minst, så det burde jo egentlig gå veldig greit.

Anonymkode: 370e5...76e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du årsaken til at han ikke drikker? Stoppet han pga at det gikk i retning alkoholmisbruk, eller har han stort fokus på kropp, velvære, trening++?

Er mange positive gevinster ved å ikke drikke og jeg tenker det veier opp i forhold til en mann som drikker relativt mye.

Da jeg møtte mannen min drakk han slik som meg vil jeg tro. Jeg begynte å drikke mindre etterhvert, men han desto mer. Til slutt ble dette helt usunt og jeg så behovet for å gjøre det slutt om ikke han fikk kontroll over drikkingen. Det endte med at han ble avholds og er det fortsatt. Han drikker munkholm og annet alkoholfri drikke og har ingen problem med at vi rundt drikker. 

Jeg ville satset på mannen! Gi han en sjanse!

Anonymkode: 2e8e2...93f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drikkepress i sosiale sammenkomster har gått langt over styr. Spørsmål som er du syk , er du gravid eller er du sjåfør hører ikke helt hjemme ved nei til ett glass . Hvorfor må man forsvare at man ikke ønsker alkohol ? Jeg var en skikkelig festløve før , drakk hver helg og dro den helt ut. Roet seg når jeg ble eldre selvsagt og nå er jeg aldri ute på byen lenger. Kan ta en flaske vin med mann eller venner , men ofte velger jeg å stå over fordi jeg likeså gjerne kan drikke noe annet. Å ikke gå inn i ett forhold med en som er avholds er for meg helt virkelighetsfjernt. Motsatt derimot har jeg ingen vansker å forstå , hvis alkoholen er ett problem i form av alkoholisme. Tenker at folk får gjøre hva de vil :) om du ønsker ett glass vin til maten og han Donald brus burde ikke det ha noe å si. Det er stemningen og samholdet som skaper hygge, ikke innholdet i glasset. 

Anonymkode: 92609...ba6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Vet du årsaken til at han ikke drikker? Stoppet han pga at det gikk i retning alkoholmisbruk, eller har han stort fokus på kropp, velvære, trening++?

Er mange positive gevinster ved å ikke drikke og jeg tenker det veier opp i forhold til en mann som drikker relativt mye.

Da jeg møtte mannen min drakk han slik som meg vil jeg tro. Jeg begynte å drikke mindre etterhvert, men han desto mer. Til slutt ble dette helt usunt og jeg så behovet for å gjøre det slutt om ikke han fikk kontroll over drikkingen. Det endte med at han ble avholds og er det fortsatt. Han drikker munkholm og annet alkoholfri drikke og har ingen problem med at vi rundt drikker. 

Jeg ville satset på mannen! Gi han en sjanse!

Anonymkode: 2e8e2...93f

Jeg tror nok det er det siste - kropp, helse, velvære osv., for han har en sinnssykt bra kropp.

Og når jeg tenker etter, kan det være bra å ha en kjæreste som ikke drikker, for selv føler jeg jo ofte på et drikkepress i selskapslivet, og at andre syns jeg drikker litt lite (selv om ingen sier det direkte). Nå får jeg jo en slags forbundsfelle, at vi blir to drikker lite/ingenting, og det en som til og med er "verre" enn meg. ..

Anonymkode: 370e5...76e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge det ikke var religiøst fundert, og han godtok at jeg tok meg et glass vin på fest, så helt ok.

Hvis han hadde slitt med å være sammen med andre som drikker alkohol på fest så hadde det på sikt bli et problem, for jeg kan ikke kontrollere vennene mine, og ønsker ikke å dra uten mannen hver gang det skjer noe sosialt.

Anonymkode: 79e20...4cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det hadde vært en deal breaker for meg. Jeg er generelt skeptisk til folk som skal være absolutte, det seg være religion eller alkohol.  

Anonymkode: b620a...c09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde jeg ikke hatt noe problemer med. Jeg drikker selv svært sjelden alkohol. Og det er vel mer da man er ute med venninne gjengen, og alle drikker, og de maser om at du må drikke og. Da sitter jeg der med mitt ene glass vin og nipper til det.

Anonymkode: e3d75...66b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde syns det ville blitt utrolig kjedelig. Helt ærlig. Det å kunne dele en flaske vin og bli litt småtipsy er for meg en del av kosen i et forhold.

Men mange som svarer her er jo omtrent avholds selv så da forstår jeg at det ikke er noe problem men heller positivt.

For meg hadde det altså vært en dealbreaker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha lest på DiB i en årrekke, tenker jeg at det er mye rart som kan være dealbreakere for folk. Men at en mann drikker for lite alkohol derimot, det hadde ikke slått meg at det skulle være et problem. 

Jeg hadde ikke tenkt over det, helt ærlig. Men jeg synes heller ikke det er "koselig" og "avslappende" å være beruset selv. Så selv om jeg ikke definerer meg selv som totalavholds, så drikker jeg lite. For jeg liker ikke den effekten alkohol har på hodet mitt og kroppen min, hverken når jeg drikker den eller dagen etter. Så jeg hadde tenkt at her er det endelig et menneske som ikke kommer til å se det som en utfordring å få meg til å drikke alkohol, og så avslappende det må være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge han ikke er en "forkynnende" avholdsmann, så hadde jeg ikke brydd meg. Er han derimot av typen som skal ramse opp hvor usunt og farlig alkohol er så fort noen bestiller et glass vin, så hadde jeg takket for meg. Det samme hadde skjedd om han var nyfrelst vegetarianer, lav-karbopredikant el.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville lurt på hvorfor? Har han tidligere alkoholproblemer? Vokst opp med alkoholiserte foreldre? Er han helt nazi på kosthold og helse?

Jeg synes det er litt sært å aldri røre alkohol, jeg er barnslig nok til at jeg synes det er gøy å drikke meg snydens en gang i mellom. Og å ta seg en øl i solveggen om sommeren eller et glass rødvin på hytta. Ville syntes det var kjedelig med en kjæreste som ikke rørte alkohol. 

Anonymkode: 9c630...414

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Nei, det hadde vært en deal breaker for meg. Jeg er generelt skeptisk til folk som skal være absolutte, det seg være religion eller alkohol.  

Anonymkode: b620a...c09

Sier du det samme om dem som ikke røyker eller lar være å spise sjokolade? Mange av oss drikker ikke fordi vi ikke liker smaken av alkohol og følelsen av å være beruset. Ikke noe religion eller tidligere problemer med alkohol. 

Anonymkode: 5243d...210

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Mordi skrev:

Jeg hadde syns det ville blitt utrolig kjedelig. Helt ærlig. Det å kunne dele en flaske vin og bli litt småtipsy er for meg en del av kosen i et forhold.

Men mange som svarer her er jo omtrent avholds selv så da forstår jeg at det ikke er noe problem men heller positivt.

For meg hadde det altså vært en dealbreaker. 

Klarer du ikke å ha det fint i et forhold uten å være beruset, så har du et problem. Lær deg å kose deg ved full bevissthet istedet for. 

Anonymkode: 5243d...210

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis han bare selv ikke drikker alkohol men synes det er helt greit at du tar deg et glass en gang i blant er det ikke en stor sak for meg.

Om han er fanatisk antialkohol, ikke vil ha det i huset, ikke aksepterer at andre tar seg et glass i sosialt lag osv så ville jeg vært litt forsiktig. Jeg er ikke avhengig av alkohol men en gang i blant synes jeg det er godt. Hvis det er et problem for ham at vi deltar på sosiale ting hvor det er alkohol vil det på sikt begrense mitt sosiale liv og min omgang med venner. Det ville være problematisk for meg.

Anonymkode: fae9f...b2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis han gjorde noe nummer av det - aldri. Men ellers er det jo ikke noe problem, mer til meg. Jevnt over samme holdning jeg har til religiøse, vegetarianere, pedagoger og russere.

Endret av sug lut
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Klarer du ikke å ha det fint i et forhold uten å være beruset, så har du et problem. Lær deg å kose deg ved full bevissthet istedet for. 

Anonymkode: 5243d...210

De fleste av oss håndterer begge deler helt utmerket. Selv om man liker å kose seg med alkohol innimellom så er man jo uten 99 % av tiden. Det var dette med gråtoner igjen da...

Anonymkode: cb757...6af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, sug lut skrev:

Hvis han gjorde noe nummer av det - aldri. Men ellers er det jo ikke noe problem, mer til meg. Jevnt over samme holdning jeg har til religiøse, vegetarianere, pedagoger og russere.

Så fint med rasistiske småttikk du... 

Anonymkode: 5243d...210

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

De fleste av oss håndterer begge deler helt utmerket. Selv om man liker å kose seg med alkohol innimellom så er man jo uten 99 % av tiden. Det var dette med gråtoner igjen da...

Anonymkode: cb757...6af

Du skrev jo selv at du ikke kan se for deg et forhold uten å bli full sammen. 

Anonymkode: 5243d...210

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...