Gå til innhold

August 2018


Mamma til 3?

Anbefalte innlegg

Nå nærmer jeg meg uke 12, og kvalmen begynner så smått å slippe taket :) Trettheten henger ved enda, men det kan jeg leve med. Nå har vi også fortalt det til de nærmeste, og resten av verden kommer nok til å se det selv snart sånn som magen tyter ut!! :)

 

Hvordan er ståa hos dere som bare spyr og spyr?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 14.1.2018 den 3.38, Sofapute skrev:

Er absolutt alle kvalmne her?? 🙈😂

Er vel sånn at ca 8 av 10 blir kvalm?  Jeg har blitt verre for hvert barn🙈 dette er nr 3 og definitivt siste😂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.1.2018 den 16.54, Anonym bruker skrev:

Er i uke 12. Gravid før 3 . Gang. Lurer på om flere føler de har mage? D har jeg, er iallefall oppblåst. Syns d er tidlig men magen står rett ut..

Anonymkode: cd4c8...a44

De dagene jeg får i meg noe mat ser jeg ut som jeg er 5 mnd på vei😂 men er stort sett dårlig og spyr ut det meste jeg får inn.. men en liten kul kan synes allkevel..  sikkert siden det er nr 3 her og...? 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.1.2018 den 17.40, Rebeccaførstegangsgravid skrev:

Er det noen har har vært borti at når man tørker seg etter å tissa, så er papiret knall gult. Ikke no slimaktig, men veldig knæsj gult. Noen som veit hva dette er??🙈🙈

Drikker du nok vann/andre vesker? Og ikke så mye sukker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Glitrerose skrev:

Nå nærmer jeg meg uke 12, og kvalmen begynner så smått å slippe taket :) Trettheten henger ved enda, men det kan jeg leve med. Nå har vi også fortalt det til de nærmeste, og resten av verden kommer nok til å se det selv snart sånn som magen tyter ut!! :)

 

Hvordan er ståa hos dere som bare spyr og spyr?

Spøy nonstop i to uker, så fikk jeg en uke fri så begynte det igjen i helga.. men føler meg egentlig ikke så særlig dårlig, bare magen som vrenger seg :-( 

Anonymkode: c4beb...4b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, lady82 skrev:

Er vel sånn at ca 8 av 10 blir kvalm?  Jeg har blitt verre for hvert barn🙈 dette er nr 3 og definitivt siste😂 

Da er jeg sjelden vare :P svangerskap nr 3, aldri vært kvalm :) føler meg heldig 😁👌

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

32 minutter siden, Sofapute skrev:

Da er jeg sjelden vare :P svangerskap nr 3, aldri vært kvalm :) føler meg heldig 😁👌

Ja, da er du veldig heldig😊 er usikker på om det var 8 av 10, og 3 av 10 med spying,  sånn ca...? Men heldigvis er det noen som ikke får noe kvalme.. jeg har liksom spysyka hele tiden😣 men men.. det er garantert over når barnet er ute😆 (spydde hele veien de to forrige gangene) 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, lady82 skrev:

Drikker du nok vann/andre vesker? Og ikke så mye sukker?

Mye mulig jeg drikke lite i løpet av dagen. Prøver å bare drikke vann og ikke brus/saft. Faktisk nå så er det vann/farris som frister mest :) men er egentlig mest på kvelden jeg drikker. Litt i løpet av dagen. Men jeg har vært dehydrert før, og da har det bare vært gult i do, ikke no spesielt på papiret 🤔

Endret av Rebeccaførstegangsgravid
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.1.2018 den 18.10, Rebeccaførstegangsgravid skrev:

Mye mulig jeg drikke lite i løpet av dagen. Prøver å bare drikke vann og ikke brus/saft. Faktisk nå så er det vann/farris som frister mest :) men er egentlig mest på kvelden jeg drikker. Litt i løpet av dagen. Men jeg har vært dehydrert før, og da har det bare vært gult i do, ikke no spesielt på papiret 🤔

Hmm.. beklager, mn då har jeg ikke andre teorier.. 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, lady82 skrev:

Hmm.. beklager, mn då har jeg ikke andre teorier.. 🤔

Var en veldig god teori da :) så takk uansett. Har ikke hatt no mer siden jeg spurte. Så mulig jeg bare er litt paranoid 🙈🙈 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som opplever vonde «stikk» i puppa? Har det i den ene bare, og ikke hele tiden, men er vondt når det skjer 😒

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 12 nå og jeg er så trøøøøtt og sliten! Og kvalm uten noe mønster, så jeg kan ikke "planlegge" når jeg burde være hjemme fordi jeg kanskje kommer til å kaste opp :bond:

Noen som har hatt det slik i tidligere svangerskap og når gikk trøttheten og kvalmen over? Trodde de magiske 12, men nei.

Anonymkode: 7370d...e24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da satt jeg her på legevakten og venter. Hadde en forholdsvis kraftig blødning tidligere i dag, som varte et par timer. Jeg valgte å ikke kontakte lege, da det var etter kontortid og det gikk over, ingen smerter.

Så på jobb i kveld begynte det å gjøre vondt, og etter å ha konsultert dr. Internett ringte jeg legevakten, og de ba meg komme inn med en gang.

Så nå sitter jeg her, fryktelig nervøs for den lille spira vår. Heldigvis er samboeren på vei hit. Uke 14 (13+3) idag.

Måtte bare få det ut et sted :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Hjertesprett skrev:

Da satt jeg her på legevakten og venter. Hadde en forholdsvis kraftig blødning tidligere i dag, som varte et par timer. Jeg valgte å ikke kontakte lege, da det var etter kontortid og det gikk over, ingen smerter.

Så på jobb i kveld begynte det å gjøre vondt, og etter å ha konsultert dr. Internett ringte jeg legevakten, og de ba meg komme inn med en gang.

Så nå sitter jeg her, fryktelig nervøs for den lille spira vår. Heldigvis er samboeren på vei hit. Uke 14 (13+3) idag.

Måtte bare få det ut et sted :cry:

Lykke til ❤️❤️ Håper det går bra. Har ingen erfaring med dette, er helt fersk. Men sender alle positive tanker til dere❤️ fortell oss åssen det gikk da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Uke 12 nå og jeg er så trøøøøtt og sliten! Og kvalm uten noe mønster, så jeg kan ikke "planlegge" når jeg burde være hjemme fordi jeg kanskje kommer til å kaste opp :bond:

Noen som har hatt det slik i tidligere svangerskap og når gikk trøttheten og kvalmen over? Trodde de magiske 12, men nei.

Anonymkode: 7370d...e24

Er vært konstant trøtt/sliten og kvalm siden uke 5! Er nå i uke 10. Men har ikke kastet opp (bare en gang,) men jeg prøver å tenke positivt, at så lenge jeg er kvalm, så er vel alt ok 🙈😂 håper det går over i uke 12. Men dette var kanskje ikke svar på spørsmålet ditt. Jeg måtte bare klage litt 😇😇

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Hjertesprett skrev:

Da satt jeg her på legevakten og venter. Hadde en forholdsvis kraftig blødning tidligere i dag, som varte et par timer. Jeg valgte å ikke kontakte lege, da det var etter kontortid og det gikk over, ingen smerter.

Så på jobb i kveld begynte det å gjøre vondt, og etter å ha konsultert dr. Internett ringte jeg legevakten, og de ba meg komme inn med en gang.

Så nå sitter jeg her, fryktelig nervøs for den lille spira vår. Heldigvis er samboeren på vei hit. Uke 14 (13+3) idag.

Måtte bare få det ut et sted :cry:

Jeg hadde ekstremt kraftige vonde blødninger fra uke 7 til uke 12/13 i forrige svangerskap. Det gikk helt fint, så ikke mist håpet enda! :hjerte:

Anonymkode: 7370d...e24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Hjertesprett skrev:

Da satt jeg her på legevakten og venter. Hadde en forholdsvis kraftig blødning tidligere i dag, som varte et par timer. Jeg valgte å ikke kontakte lege, da det var etter kontortid og det gikk over, ingen smerter.

Så på jobb i kveld begynte det å gjøre vondt, og etter å ha konsultert dr. Internett ringte jeg legevakten, og de ba meg komme inn med en gang.

Så nå sitter jeg her, fryktelig nervøs for den lille spira vår. Heldigvis er samboeren på vei hit. Uke 14 (13+3) idag.

Måtte bare få det ut et sted :cry:

Spent på hvordan dette gikk. Sender varme tanker til deg :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten oppdatering fra meg 🤗

Legevakten henviste meg til gyn.pol i dag, og der fant de en sprell levende liten baby, og et hematom i livmoren. De mener hematomet er årsaken til blødningen, men at det ikke var videre farlig mtp spontanabort, da livmorhalsen var lang, lukket og fin ❤💙

Så enden på visa er en sykemelding ut neste uke, da jeg har fått streng beskjed om å ikke løfte noe tyngre enn en kaffekopp 😊

Så lettet og glad!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Hjertesprett skrev:

En liten oppdatering fra meg 🤗

Legevakten henviste meg til gyn.pol i dag, og der fant de en sprell levende liten baby, og et hematom i livmoren. De mener hematomet er årsaken til blødningen, men at det ikke var videre farlig mtp spontanabort, da livmorhalsen var lang, lukket og fin ❤💙

Så enden på visa er en sykemelding ut neste uke, da jeg har fått streng beskjed om å ikke løfte noe tyngre enn en kaffekopp 😊

Så lettet og glad!

 

Så utrolig godt å høre ❤️❤️Skal på tidlig ultralyd 6 februar. Er kjempe spent! Siste dagene har jeg vært dødskvalm! Så da er det vel håp om at alt er bra :) nå blei jeg kjempe glad på dine vegne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Rebeccaførstegangsgravid skrev:

Så utrolig godt å høre ❤️❤️Skal på tidlig ultralyd 6 februar. Er kjempe spent! Siste dagene har jeg vært dødskvalm! Så da er det vel håp om at alt er bra :) nå blei jeg kjempe glad på dine vegne :)

Masse lykke til! Det går nok helt fint skal du se ❤❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Hjertesprett skrev:

Masse lykke til! Det går nok helt fint skal du se ❤❤

Tusen takk ❤️ Holder dere oppdatert om folk ønsker det :) syns det er ålreit å dele med med dere som veit åssen det er :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Rebeccaførstegangsgravid skrev:

Tusen takk ❤️ Holder dere oppdatert om folk ønsker det :) syns det er ålreit å dele med med dere som veit åssen det er :)

Gjør det 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Hjertesprett skrev:

En liten oppdatering fra meg 🤗

Legevakten henviste meg til gyn.pol i dag, og der fant de en sprell levende liten baby, og et hematom i livmoren. De mener hematomet er årsaken til blødningen, men at det ikke var videre farlig mtp spontanabort, da livmorhalsen var lang, lukket og fin ❤💙

Så enden på visa er en sykemelding ut neste uke, da jeg har fått streng beskjed om å ikke løfte noe tyngre enn en kaffekopp 😊

Så lettet og glad!

 

For en god nyhet og få!! 😀😀😀 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.1.2018 den 17.40, Rebeccaførstegangsgravid skrev:

Er det noen har har vært borti at når man tørker seg etter å tissa, så er papiret knall gult. Ikke no slimaktig, men veldig knæsj gult. Noen som veit hva dette er??🙈🙈

Hører egentlig til i Juli gruppa men var inne her leste og så ditt innlegg. Jeg opplever også gult på papiret til tider og har lurt på hva det er. Opplevde det en periode når jeg tok d vitamin men tar ikke de nå så lurer på om urinen er konsentrert når det skjer dvs kanskje vi har drukket for lite? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Petra-prøvedokke skrev:

Hører egentlig til i Juli gruppa men var inne her leste og så ditt innlegg. Jeg opplever også gult på papiret til tider og har lurt på hva det er. Opplevde det en periode når jeg tok d vitamin men tar ikke de nå så lurer på om urinen er konsentrert når det skjer dvs kanskje vi har drukket for lite? 

Hmmm. Ja mye mulig vi har drukket for lite 🤔 vannet på jobb er ikke godt, så drikker sjeldent der. Mest hjemme på kvelden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...