Gå til innhold

Hann- eller hunnkatt?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Spiller det noen rolle? Hva vil du anbefale? 

Vurderer å skaffe et nytt familiemedlem og vi  har så lite erfaring med katter 😊

Anonymkode: 820bf...e85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har hatt begge deler, og jeg var altså like glad i hunnkattene som i hannkattene. Men...basert på de jeg har hatt, ville jeg nok valgt en hannkatt. Jeg synes de har vært mest stabilt kosete, og kanskje mest opptatt av mennesker? Litt upålitelig vurdering her kjenner jeg, for de har alle hatt svært ulike personligheter.

Anonymkode: 90f29...2e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ofte større individuell forskjell på katter enn et er på kattekjønn. Se an foreldrene til katten så ser du i stor grad hva du vil få. Eneste Ikke-kosete kattene jeg har vært borti har vært hannkatter ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en av hver. Snille katter begge to, men hannkatten kan ikke få nok kos. Han ligger på fanget døgnet rundt, om han kan. Hunnkatten er sosial, men overhodet ikke kosete, kan ikke bæres, og er rett og slett litt sær. Kan hende det bare er personligheten deres, men har på følelsen at det er flere som har opplevd det samme.

Anonymkode: 09d9e...871

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi har en av hver. Snille katter begge to, men hannkatten kan ikke få nok kos. Han ligger på fanget døgnet rundt, om han kan. Hunnkatten er sosial, men overhodet ikke kosete, kan ikke bæres, og er rett og slett litt sær. Kan hende det bare er personligheten deres, men har på følelsen at det er flere som har opplevd det samme.

Anonymkode: 09d9e...871

Selvsagt er det personligheten deres :) mange forventer også at hunnkatter er sånn og sånn og så blir det en selvoppfyllende profeti.

Anonymkode: 26e33...63b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har hatt 4 hokatter og 3 hannkatter (har nå 2 hanner) og min erfaring er at kastrerte hannkatter er de triveligste. Alle har vært veldig sosiale og kosete. Hokattene vi har hatt har vært humørsyke og sære, noen har kun ville hatt kos av meg og ingen andre i familien. Hokattene har også vært de verste til å sloss med andre katter i nabolaget (ofte fått sår som måtte behandles).

Anonymkode: d6db6...508

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kun hatt hannkatter. Har nok litt med at hannkattene blir større ;-) Har en flott maine coon nå.

Anonymkode: e6fbf...f66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en hankatt. Han er noe for seg selv. Vil kun ha kos når han vil.

Har hatt 3 hunkatter. De var forskjellige alle 3. En som ELSKET kos uansett. De 2 andre koste i ny og ne

Anonymkode: 588d4...bf2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har 3 katter 2 jenter og en gutt, gutten er kjempe kosete og veldig glad i barn, mens jentene er sky ,redde og trekker seg unna, kun meg som får røre dem, ikke mannen eller barna, men de er sære, alle katter er vel ikke slik

Anonymkode: c5b87...087

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler å få en omplasseringskatt, da kan dere gå og møte katten og se hvordan den er rundt ungene. Anbefaler kastrerte hannkatter. Og hvis den skal være ute også er korthåret å anbefale, så slipper dere å børste rusk og rask ut av pelsen hver gang den har vært ute. I tillegg får langhårete katter ofte store floker som må barberes vekk.

Vi har pleid å adoptere hannkatter på rundt et år, da slipper du kattunge som klatrer i gardiner og klorer opp møblene.

Anonymkode: 858fc...6b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Selvsagt er det personligheten deres :) mange forventer også at hunnkatter er sånn og sånn og så blir det en selvoppfyllende profeti.

Anonymkode: 26e33...63b

Vi forventer det hvertfall ikke, trodde hun skulle være ganske lik den vi hadde fra før, egentlig. Jeg skjønner at det har mye å si med personlighet også, men ut ifra denne tråden og mange andre kilder på nett, ser det ut som kastrerte hannkatter kan ha noe lunere humør enn hunnkatter generelt.

Anonymkode: 09d9e...871

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Vi forventer det hvertfall ikke, trodde hun skulle være ganske lik den vi hadde fra før, egentlig. Jeg skjønner at det har mye å si med personlighet også, men ut ifra denne tråden og mange andre kilder på nett, ser det ut som kastrerte hannkatter kan ha noe lunere humør enn hunnkatter generelt.

Anonymkode: 09d9e...871

Som sagt så er vår hankatt ikke noen kosekatt. Kun meg den vil kose med, og bare når han vil

Anonymkode: 588d4...bf2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...