Gå til innhold

Tenåringen spise middag på rommet ?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Avtal klare regler, med klare konsekvenser.

Middag 18.00, med beskjed 15 min før. Om han ikke er ved kjøkkenbordet da, så får han brødskive, og nettet skrues av resten av dagen. F.eks. Gjør disse avtalene sammen, diskuter rundt dem og overhold dem. Bli enige om hvorfor det er viktig å spise middag sammen. Kanskje kan han få en "grandis" dag i uka på rommet. Kommer jo litt an på hele situasjon, alder etc. Er han sosial ellers, funker skolen? 

Anonymkode: a2d16...049

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 21.11.2017 den 12.10, Anonym bruker skrev:

Ikke enig. Helt fair å gi dem 10 min å avslutte på. Når man er 5-6-7 venner om å spille sammen, hvor de samarbeider og jobber sammen, så synes jeg det er rettferdig for alle involverte at man får 5-10 min til å avslutte. 

Anonymkode: a35ee...00c

Her har jo hi gitt gam både forvarsel og laget avtale om tidspunkt.  Jeg hadde vært nådeløs, det er fanden ingen unnskyldning å være tenåring.  Man kaller ikke folk for bitch for i neste øyeblikk å forlange respekt.  Jeg hadde strupt nettilgang fir ham. Lett og uten anger. Man får oppføre seg som folk hvis man vil ha service og tjenester i mitt hus. 

Anonymkode: 7e6c6...80b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt uakseptabel oppførsel. Middag og all annen mat spises på kjøkkenet. Hadde ikke giddet å lage middag til ham med slik oppførsel. Restene hadde gått i søpla og han hadde måttet lage seg brødskiver om han ville ha noe. Spilling skal aldri gå ut over familie og middagstid. Han trenger klare regler og spesifikk spilletid, åpenbart. 

Anonymkode: f9559...9cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som lærer i videregående undres jeg ofte over hvordan noen elever er blitt som de er blitt. Her er vel dessverre mye av svaret....  Dagens foreldre som ikke evner rollen som oppdrager. Her hadde slik oppførsel fått alvorlige konsekvenser! Ta tak nå mens du Kan! 

Anonymkode: 82a6f...ee0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...