Gå til innhold

Gå tilbake til lege med slimposebetennelse i hæl?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en aktiv jobb, ikke kontor eller lignende. Er på beina hele tiden. Ble sykmeldt halve uken pga problemer med hæl, aldri hatt dette før. Prøvde å bruke foten litt i går for å kjenne om den var blitt bedre. Men det verker og gjør vondt når jeg tråkker på hæl. Må gå på tå. 

Hva gjør jeg i forhold til jobb ? Prøver eller går tilbake til legen? Når går dette over?

Anonymkode: 45f2c...f6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville tatt kontakt med fysio, enten om du gjør det via legen eller du kan gå privat til en fysio/manuellterapeut. Ofte så er beskjeden ved betennelse at du må holde det i ro, så går det over av seg selv. Men innimellom kan det være lønnsomt å ta kontakt med noen som har det som sitt fagområdet. 

Hvis du tar kontakt med en fysio, så må du til legen uansett for å få sykemelding. En manuellterapeut kan skrive ut sykemelding for deg. Men dra til legen og få forlenga sykemeldinga. Han/hun kommer igjen å si til deg at du må ta det med ro. Evt. at h*n anbefaler noe betennelsesdempende. Du kan jo vurdere å smøre på Voltaren Gel eller Ibux Gel uansett.

Betennelse i slimposen kan i noen tilfeller ta tid og andre ikke. Det kommer an på hvilken grad man får det. Kan virke som du har fått det gjennom jobb, og da vil jeg uansett anbefale deg å ta med ro. Dumt å utføre samme aktivitet som fremprovoserte skaden.

Anonymkode: 20765...59f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå til legen og få hjelp!

Var i samme situasjon som deg med aktiv jobb - på beina hver eneste vakt. Så det hele an litt for lenge, og nå må jeg opereres. 

Anonymkode: 9c7d2...724

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Mer smertestillende? Sykmelding?

Anonymkode: 45f2c...f6a

Du kan bruke legen som et mellomledd for å komme til fysio og sykemelding.  Mer enn det kan ikke legen gjøre.

Anonymkode: 20765...59f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...