Gå til innhold

Provosert over mannens reaksjon på datters gråt


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Dere har et problem som bare  bli verre med årene. Dere er grunnleggende uenige i barneoppdragelse.

Det at du skylder på mannen din for at hun gråt lengre er en spiker i kista for forholdet deres

Anonymkode: e538b...80d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

32 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi kan ikke stoppe når det er så mye trafikk. HI

Anonymkode: f45ab...2a5

Så hva er alternativet ditt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi snakker med henne så vi lærer henne sette ord på følelsene . Hun hadde nok stoppet skrikingen mye fortere hadde ikke faren kommet med de unødvendige kommentarene . Blir kraftig provosert. HI

Anonymkode: f45ab...2a5

Hvilke unødvendige kommentarer kom mannen din med??

Stoppet hun ikke momentant å skrike da far kom med trusselen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Vi kan ikke stoppe bilen midt i tunnelen! HI

Anonymkode: f45ab...2a5

 

Utfra hovedinnlegget får jeg inntrykk av at dere kjørte "en god" stund før dere kjørte inn i tunnelen.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Evablaum skrev:

Så hva er alternativet ditt?

Alternativet er vel at TS trøster etter beste evne fra forsetet, mens mannen konsentrerer seg om trafikken i stedet for å komme med stygge og ugjennomførbare trusler.

Raserianfall må man regne med som småbarnsforelder, og da er jobben som forelder å lære dem å på sikt takle skuffelser mer konstruktivt. Det gjør man ikke ved å true barnet til å holde kjeft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Alle har da følelser. Mulig du er en maskin  , men ikke vi. Man kan ikke forvente at en 3-åring oppfører seg som en voksen. De har ikke samme virkelighetsoppfatning. 

Anonymkode: f45ab...2a5

Nei, altså. En treåring har ikke kapasiteten til det. Det var egentlig et stikk til faren, altså, det nå du vel skjønne. 

Anonymkode: 09e80...c69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Her syns jeg det var mange bedrevitere. Makan, ingen har vel dødd av å få høre at «ti still, ellers setter jeg deg av.» Da jeg var liten, gjorde faktisk pappa det engang, og jeg hold jammen meg kjeft i bilen etter det. Han kjørte bare noen meter, men fikk likevel fram poenget.

Slapp helt av, hi. Datteren deres har ikke fått varige men av å fått høre den setningen. Likevel syns jeg på ingen måte at folk bør snakke slik til barna sine - men det går helt sikkert bra.

Anonymkode: 367f2...9c8

Haha, samme her. Vi var riktignok endel eldre. Meg og storebror oppførte oss som udyr i baksetet.. til slutt fikk de nok ;-) en unge tar ikke skade av dette. Ja, teit reaksjon, men in The heat of The moment? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en liknende grunnleggende uenighet med mannen om barneoppdragelse. Jeg løste det med å lese mye litteratur for å «skaffe gode argumenter» - han får sammendrag av alt jeg leser og er enig i ifbm barneoppdragelse, ser ut til at det sakte men sikkert drypper inn. Hvis vi har en episode der jeg er dypt uenig sier jeg kort fra der og da og tar det opp til samtale i etterkant. Det har fungert for meg, men veldig klar over at det er en måte å løse det på som er veldig tilpasset oss som par - jeg liker å lese og han lærer best «gjennom ørene». 

Anonymkode: 3d41e...344

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Mostly Harmless skrev:

Alternativet er vel at TS trøster etter beste evne fra forsetet, mens mannen konsentrerer seg om trafikken i stedet for å komme med stygge og ugjennomførbare trusler.

Raserianfall må man regne med som småbarnsforelder, og da er jobben som forelder å lære dem å på sikt takle skuffelser mer konstruktivt. Det gjør man ikke ved å true barnet til å holde kjeft.

Det fungerte jo dårlig. Ungen skrek like mye. Lett for far å konserter seg om kjøringen da ja. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Evablaum skrev:

Det fungerte jo dårlig. Ungen skrek like mye. Lett for far å konserter seg om kjøringen da ja. 

Han får ta med seg ørepropper neste gang han skal kjøre, da, dersom han ikke klarer å konsentrere seg med barn i bilen. Den grininga var jo ikke hans problem all den tid TS trøstet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Mostly Harmless skrev:

Han får ta med seg ørepropper neste gang han skal kjøre, da, dersom han ikke klarer å konsentrere seg med barn i bilen. Den grininga var jo ikke hans problem all den tid TS trøstet. 

Ja, for den trøsten hjalp mye...! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Evablaum skrev:

Ja, for den trøsten hjalp mye...! 

Men kjære deg, oppdragelse er et prosjekt som går over tid. Når man velger å få barn, må man også ta høyde for å tolerere et og annet raserianfall uten å løse det ved å være ondskapsfull mot barnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Mostly Harmless skrev:

Men kjære deg, oppdragelse er et prosjekt som går over tid. Når man velger å få barn, må man også ta høyde for å tolerere et og annet raserianfall uten å løse det ved å være ondskapsfull mot barnet.

Ondskapsfull faktisk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 minutter siden, Evablaum skrev:

Ondskapsfull faktisk. 

True en treåring med å forlate henne i en tunnel? Det er ondskapsfullt. Hvorfor tror du hun sluttet å gråte? Hun har jo ingen forutsetning for å vite at det er en tom trussel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke rart det er mange unger som ikke takler motgang her., Flertallet mener altså at de burde stanset bilen for å ta opp bamsen? Og hvis det skjedde igjen og igjen? 

Anonymkode: a6538...754

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Evablaum skrev:

Hvilke unødvendige kommentarer kom mannen din med??

Stoppet hun ikke momentant å skrike da far kom med trusselen?

Han sa eks "Nå er du bare vanskelig". Skikkelig unødvendig og upedagogisk kommentar.

Hun stoppet momentant å skrike etter trusselen, men det betyr ikke at det er greit med trusler.

 

HI

Anonymkode: f45ab...2a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ikke rart det er mange unger som ikke takler motgang her., Flertallet mener altså at de burde stanset bilen for å ta opp bamsen? Og hvis det skjedde igjen og igjen? 

Anonymkode: a6538...754

Enig. Barn må lære seg at de ikke alltid kan få det slik de vil. HI

Anonymkode: f45ab...2a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Mostly Harmless skrev:

True en treåring med å forlate henne i en tunnel? Det er ondskapsfullt. Hvorfor tror du hun sluttet å gråte? Hun har jo ingen forutsetning for å vite at det er en tom trussel.

Nettopp . HI

Anonymkode: f45ab...2a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Mostly Harmless skrev:

Han får ta med seg ørepropper neste gang han skal kjøre, da, dersom han ikke klarer å konsentrere seg med barn i bilen. Den grininga var jo ikke hans problem all den tid TS trøstet. 

Jeg snakket med henne . Han skulle på død og liv blande seg inn og jeg følte det ble verre. Sa det til han, men hjalp ikke . HI

Anonymkode: f45ab...2a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg hadde en liknende grunnleggende uenighet med mannen om barneoppdragelse. Jeg løste det med å lese mye litteratur for å «skaffe gode argumenter» - han får sammendrag av alt jeg leser og er enig i ifbm barneoppdragelse, ser ut til at det sakte men sikkert drypper inn. Hvis vi har en episode der jeg er dypt uenig sier jeg kort fra der og da og tar det opp til samtale i etterkant. Det har fungert for meg, men veldig klar over at det er en måte å løse det på som er veldig tilpasset oss som par - jeg liker å lese og han lærer best «gjennom ørene». 

Anonymkode: 3d41e...344

Jeg leser en bok om det å håndtere barns følelser. Vi har snakket om dette tidligere , men han må tydeligvis ha det inn med teskje. HI

Anonymkode: f45ab...2a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Mostly Harmless skrev:

Alternativet er vel at TS trøster etter beste evne fra forsetet, mens mannen konsentrerer seg om trafikken i stedet for å komme med stygge og ugjennomførbare trusler.

Raserianfall må man regne med som småbarnsforelder, og da er jobben som forelder å lære dem å på sikt takle skuffelser mer konstruktivt. Det gjør man ikke ved å true barnet til å holde kjeft.

Jeg satt ved siden av barnet i baksetet. HI

Anonymkode: f45ab...2a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, LeTwinsA skrev:

 

Utfra hovedinnlegget får jeg inntrykk av at dere kjørte "en god" stund før dere kjørte inn i tunnelen.....

Kjørte 2 min før vi kjørte inn i tunnelen. HI

Anonymkode: f45ab...2a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutes ago, Anonym bruker said:

Jeg satt ved siden av barnet i baksetet. HI

Anonymkode: f45ab...2a5

Men da løser du ditt eget belte og finner bamsen!

Å lære barn emosjonsregulering gjør man virkelig i trafikkfarlig situasjon.

Anonymkode: e538b...80d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I følge alle de pedagogiske korrekte bøkene er det ikke slik det skal takles. Men jeg kjenner faktisk ingen som oppdrar barna sine pedagogisk korrekt. At mannen sier noe sånt i affekt i en situasjon han er presset i og som et engangstilfelle går helt fint. Ikke noe vits å skape storm i et vannglass. 

Jeg er absolutt ikke oppdratt pedagogisk korrekt! Men jeg synes allikevel mine foreldre gjorde en fantastisk jobb og håper jeg kan bli noe i nærheten av dem!

Jeg synes du HI høres firkanta ut. Og jeg tror din innstilling som bedreviter kan drepe ethvert ekteskap. 

Anonymkode: 21e28...4e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

I følge alle de pedagogiske korrekte bøkene er det ikke slik det skal takles. Men jeg kjenner faktisk ingen som oppdrar barna sine pedagogisk korrekt. At mannen sier noe sånt i affekt i en situasjon han er presset i og som et engangstilfelle går helt fint. Ikke noe vits å skape storm i et vannglass. 

Jeg er absolutt ikke oppdratt pedagogisk korrekt! Men jeg synes allikevel mine foreldre gjorde en fantastisk jobb og håper jeg kan bli noe i nærheten av dem!

Jeg synes du HI høres firkanta ut. Og jeg tror din innstilling som bedreviter kan drepe ethvert ekteskap. 

Anonymkode: 21e28...4e2

Helt enig.. og hvorfor i helsiken skal man være så himla pedagogiske hele tiden da? Jeg har sagt mye feil til barna mine opp gjennom jeg. Jeg passer da på å si unnskyld og de lærer at mamma er ett menneske med feil og mangler... som alle andre. Storm i ett vannglass 

Endret av cherry coke
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...