Gå til innhold

Eks som er ansatt hos barnevernet. Konflikt angående samvær


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Mannen og jeg er i en skilsmisse- prosess og blir nå ikke enig om samvær. Han ønsker å ha hovedomsorgen, mens jeg skal få vanlig samvær. Dette nekter jeg å være med på. Konfliktnivået er høy. Fvk har gitt oss opp, og nå er saken inne hos advokater. Jeg fikk i dag telefon fra barnevernstjenesten, der de sier det har kommet inn en anonym bekymringsmelding. De sa ikke noe mer, annet enn at de vil komme på hjemmebesøk til uken. Eksen jobber jo der, og jeg mistenker at det er han som har sendt inn «bekymringsmeldingen». Prøvde å komme i kontakt med advokaten, men han er utilgjengelig fram til tirsdag. Hva gjør jeg?

Anonymkode: 0f598...cbc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bekymringsmeldinger går på barnet...så i såfall blir både du og far undersøkt.

Hvis far jobber i barnevernet i deres kommune er det vanlig at en annen barneverntjeneste i en annen kommune/bydel gjør undersøkelsessaken. 

Anonymkode: d422d...9f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om eksen jobber der så tar du kontakt med barnevernleder og ber om at det blir oppnevnt settekommune. Enten at de finner settekommune selv eller at Fylkesmannen oppnevner settekommune.

Hilsen barnevernsped. i barneverntjenesten

Anonymkode: 1da04...951

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er virkelig konfliktnivået så høyt som du beskriver her,er det vel bra at BV tar en titt,er det ikke?

Anonymkode: 88681...b52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men er virkelig konfliktnivået så høyt som du beskriver her,er det vel bra at BV tar en titt,er det ikke?

Anonymkode: 88681...b52

Nei, det er ikke nødvendig. 

Anonymkode: 0f598...cbc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Om eksen jobber der så tar du kontakt med barnevernleder og ber om at det blir oppnevnt settekommune. Enten at de finner settekommune selv eller at Fylkesmannen oppnevner settekommune.

Hilsen barnevernsped. i barneverntjenesten

Anonymkode: 1da04...951

Takk, da gjør jeg det på mandag. Var ikke klar over dette. Tusen takk. 

Anonymkode: 0f598...cbc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis ungen merket dette kan det jo være at noen har reagert på ting ungen har sagt, kanskje den har overhør deg og far når dere har kranglet, og feiltolket det?

Uansett, dersom du ikke har noe å skjule synes jeg du skal ta det med knusende ro! Nå har du jo muligheten til å vise hvilken god mor du er :) 

Anonymkode: f727a...357

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvis ungen merket dette kan det jo være at noen har reagert på ting ungen har sagt, kanskje den har overhør deg og far når dere har kranglet, og feiltolket det?

Uansett, dersom du ikke har noe å skjule synes jeg du skal ta det med knusende ro! Nå har du jo muligheten til å vise hvilken god mor du er :) 

Anonymkode: f727a...357

Jeg er ikke bekymret hvis det kommer noen fra barnevern som er objektive. Verre hvis det er kollegaer av eks. 

Anonymkode: 0f598...cbc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Bekymringsmeldinger går på barnet...så i såfall blir både du og far undersøkt.

Hvis far jobber i barnevernet i deres kommune er det vanlig at en annen barneverntjeneste i en annen kommune/bydel gjør undersøkelsessaken. 

Anonymkode: d422d...9f5

Kommer an på hvem som har omsorgen. Har mor omsorgen nå er det henne de innkaller. 

Anonymkode: 23fa4...8d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Kommer an på hvem som har omsorgen. Har mor omsorgen nå er det henne de innkaller. 

Anonymkode: 23fa4...8d5

Tull og tøys. Begge sjekkes.

Anonymkode: 764b1...5a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...