Gå til innhold

Fy så mange småsyke unger i Bhg.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Du må jo ha et alternativ til de dagene barnet ikke kan i barnehagen. Om ungen er i dårlig form, så må den jo vøre hjemme, uavhengig av hvilken diagnose du har.

Anonymkode: fea9f...9c6

Selvsagt. Men det er jo ikke det vi diskuterer. Her var det snakk om en forkjøla unge. Hvis hun er syk, er hun hjemme med mannen. (Eller meg hvis jeg er i ok form og ikke skal på behandling.)

Anonymkode: a408f...181

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

I vår barnehage kastet ett barn opp med levering så de dro hjem igjen,men dagen etterpå var de tilbake igjen å ville ha barnet i barnhagen igjen for far mente barnet kun hadde kastet opp pga barnet var bilsyk.De bor  5 minutter unna med bil..

Anonymkode: 353fa...36e

Jeg har jobbet i barnehage i mange år, og har hørt mange kreative unnskyldninger på både oppkast og feber. Lurer på om de foreldrene tror at vi ansatte er helt idioter.

 

Anonymkode: aaa7a...60a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet vel at man kan ha hoste lenge etter at man har blitt frisk? Og at fargen på snørret ikke sier noe om hvor syk man er? Og at man kan ha både snørr og hoste uten å være syk?  Det er allmenntilstanden i disse tilfellene som avgjør om barnet er sykt eller ikke, så det blir veldig feil å si at barnet er levert syk i barnehagen bare pga litt snørr og/eller hoste. 

Anonymkode: cf096...961

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt snørrete neser og forkjølelse er en del av hverdagen på småbarnsavdeling fra oktober til april, men jeg føler foreldre har blitt litt bedre. Ellers er jeg bare heldig der jeg jobber som ped.leder på 0-3 års avdeling. Sist uke hadde vi et par tilfeller av omgangssyke ellers har ungene vært forbausende friske denne høsten. Vi er ganske tydelige på å kommunisere barnas form og trivsel hele tiden, også når de ikke er helt seg selv. I mine barns barnehage er de strenge med 48 timers karantene ved omgangssyke og ellers. Passer jo "aldri" m sykdom men ungene er viktigst. 

Anonymkode: 7103a...084

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså.... HALLO. I hvilken verden lever mange av dere i som mener at barn skal være hjemme fra bhg fordi de er snørrete eller hoster? Da hadde vel bhg stått tom i minst 6 av 12 mnd. Jeg sender glatt sønnen min i bhg med litt hoste, så fremt han ikke har feber eller påvirket allmenntilstand. Ser virkelig ikke problemet? Jeg blir da ikke hjemme fra jobb selv heller hvis jeg er forkjølet en dag. 

Immunforsvaret til barna styrkes enormt mye i bhg årene, pga mye smitte (og ingen/liten forståelse for hygiene;)) og dette ser jeg på som utelukkende positivt. 

Jeg synes selvfølgelig heller ikke at det er gøy å ha en gutt som har vært forkjølet 80% av tiden det siste året, men man må jo bare ta det som det er. Immunforsvaret blir sterkere, og man er bedre rustet senere i livet 😊

Til dere som faktisk gidder å bruke tiden deres på å irritere dere over at andre mødre leverer barna i bhg til tross for at de går hjemme: skaff dere en hobby! 

Jeg jobber turnus, og har stort sett alltid lillegutt hjemme fra bhg på fridager/senvakter, men det kunne aldri falt meg inn å dømme noen andre for at de gjør noe annet. Jeg vet jo ingenting om deres privativ! Og Ja, det har faktisk hendt at jeg har sendt lillegutt i bhg på en fridag, fordi jeg hr trengt å sove ut. Det gjør vel meg til en av de mødrene som aldri skulle ha produsert barn😂

Anonymkode: 8039e...cd7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...