Gå til innhold

Noen her som har hatt neglesopp?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det er noe faens dritt.... Jeg har det :( Er litt "rolig" nå, har drevet med pensling av et eller annet jeg kjøpte på apoteket. Men venninne av meg sa at det eneste som fungerer raskt er tabletter fra legen (som koster rundt 2000,-) ensling må kjøres i over 6 mnd :( Har ikke orket å ta meg råd til medisinen enda..

Anonymkode: 34da3...4fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Einaste som funka var tablettar på resept.  Var førebudd på å betale rundt 2000, men eit synonympreparat kosta "berre" 800 for nokre år sidan.  Det var det vel verd for min del.

Anonymkode: b594c...e2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tabletter i 12 uker tok det. Prøvde all verdens pensling i flere år før jeg tilslutt ba legen om en ordentlig kur og da forsvant det. Den kostet litt, men langt fra 2000 kr. Lurer på om det var rundt 400 omtrent (usikker). Synonympreparat til Lamisil.

Anonymkode: 47295...e16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tabletter i 12 uker tok det. Prøvde all verdens pensling i flere år før jeg tilslutt ba legen om en ordentlig kur og da forsvant det. Den kostet litt, men langt fra 2000 kr. Lurer på om det var rundt 400 omtrent (usikker). Synonympreparat til Lamisil.

Anonymkode: 47295...e16

Du tuller? Jeg er angrepet på begge føtter, alle negler. Det er så jævlig ekkelt. Jeg har lest over alt på nettet at det eneste som hjelper er en svindyr kur som kun fastlegen kan skrive ut, så jeg hadde tenkt å be om det. Men jeg må vente til jeg har råd. Men 400kr?! Herregud, da skal jeg bestille time i morgen.

Forsvant alt? Har det kommet tilbake?

Anonymkode: dd1a0...2b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tok tablettkur i 98 dager tror jeg det var. Det her var på begynnelsen av 2000-tallet, så husker ikke helt. La canestem under neglen i tillegg. Mener også å huske at jeg fikk en del dekket av nav/trygdekontoret på tablettkuren. Mener den kostet ca 1600 og jeg fikk tilbake 1200 eller noe slikt. 

Anonymkode: 830b8...feb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde sist vinter på begge stortåene, jeg ble opplyst om den kuren som referes til her, men legen sa også at man ikke kan være sikkert på om det funker...

Jeg fikk tilbud om å trekke ut neglene for å se om de vokser ut uten sopp- noe jeg ikke trengte da de datt av av seg selv like etterpå. Vokste da ut uten sopp og er i dag helt fine.

Skjønner at det kanskje ikke er like aktuelt når man er angrepet på alle tærne/:

 

Anonymkode: 2522c...983

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har slitt med det samme, og nå er jeg på andre av tredje måned på tablett kur.. Jeg fikk Terbinafin Orifarm (kopi medisin av Lamisil) og d kostet rundt 800-900... Ser skillet på de neglene som var rammet, og at negle veksten nå ser friskt ut, men at neglene må vokse helt ut før de ser normale ut igjen.. 

Anonymkode: 02b88...481

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tabletter fra legen. 3-6mnd, men dra til sverige og kjøp dem der. Kostet i underkant av 200 kr.

Anonymkode: 94fd5...65b

Det må man ha resept på i Sverige? Men kan man hente ut en norsk resept i Sverige? 

Anonymkode: dd1a0...2b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det må man ha resept på i Sverige? Men kan man hente ut en norsk resept i Sverige? 

Anonymkode: dd1a0...2b7

Ja du kan det så lenge det er på papirresept :)

Anonymkode: 94fd5...65b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå hadde jeg det kun på en av de minste neglene da, så det trengtes bare 12 ukers kur. Har du på flere og på stortå må du ha 6 mnd og da koster det mer. Men du behøver ikke hente ut alt på en gang. 

Anonymkode: 47295...e16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...