Gå til innhold

Fosterdiagnostikk 36/37 år?


LadyJustice

Anbefalte innlegg

Noen som ikke er fylt 38, men som likevel tenker å få tatt en grundig ultralydsjekk i uke 12? Gynekologen sa at dette ikke var noen vits dersom man ikke var bestemt på å avbryte svangerskapet dersom man fant at noe var galt. Tanker rundt dette noen? Hvordan går man evt fram for å få tatt en slik ultralyd? Sjekker de uansett for alvorlige ting dersom man bestiller ul i uke 12?

Må gjerne svare de som er over 38 år også altså..

Lenke til kommentar

Fortsetter under...

Jeg er 35 og skal ta UL og blodprøve rundt uke 12. Vi skal også ta en NIPT-test i tillegg.

Selv om man ikke skal ta abort burde man jo vite om man skal få et barn med kromosomfeil slik at man kan forberede seg.

Lenke til kommentar
3 timer siden, Pobie skrev:

Jeg er 35 og skal ta UL og blodprøve rundt uke 12. Vi skal også ta en NIPT-test i tillegg.

Selv om man ikke skal ta abort burde man jo vite om man skal få et barn med kromosomfeil slik at man kan forberede seg.

Drar du til utlandet for å gjennomføre UL og NIPT-test? 

Lenke til kommentar

Jeg var 33 og 36 da jeg ble gravid med de to første barna, og valgte å ta UL privat i uke 12 med begge to. Den gangen fantes ikke NIPT, ellers ville vi nok valgt å ta det også. Med nr. 3 var jeg 39 og valgte KUB (blodprøve og UL). Denne gangen er jeg såpass gammel og vi har såpass mange barn at vi ønsket sikrest mulig svar. Jeg tok derfor fostervannsprøve, og har også tatt utvidet NIPT. 

Jeg mener det er viktig å gjøre seg opp en mening om hva man ønsker å gjøre ved eventuelle avvik før testing. Dersom man overhodet ikke ønsker å ta abort ved avvik, tenker jeg at kunnskap ikke nødvendigvis er en velsignelse. 

Lenke til kommentar

Jeg er 35år, fikk tatt duo test (ul med måling av nakkefold + blodprøver). Dette var i utlandet. Hadde nok gått videre med forstervannsprøve om vi hadde fått "uønsket" resultat på prøven.

Anonymkode: 6b487...e78

Lenke til kommentar

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...