GĂ„ til innhold

Gravid etter hormonspiral?


Hoppetau

Anbefalte innlegg

Hei 😊

er det noen son har erfaring med Ä bli gravid etter hormonspiral? Kan mann starte prÞvinga med en gang eller mÄ mann vente til etter fÞrste mens? 

SpĂžr kanskje pĂ„ feil plass siden  dere er midt i prĂžvinga?😝 

Men skal uansett ta ut spiralen nĂ„ pĂ„ tirsdag og er spent pĂ„ hvor fort det kan gĂ„ fĂžr jeg blir gravid 😁 

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Fortsetter under...

SĂ„ spennende 😁

spurte du legen om du mÄtte vente en mnd fÞr du kunne prÞve? Og om det kunne ta lang tid fÞr du blir gravid? 

Tenker pĂ„ om hormonene er tiltullet... men har hĂžrt om folk som har blitt gravid samme dag som di tok ut spiralen ogsĂ„ 😂

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Her er syklus helt tullete etter uttak 30.8... el-tester viser neeesten positivt for Ä sÄ bli negative igjen. Samme har skjedd  4 ganger siden uttak og fortsatt ikke fÄtt mensen. Og er heller ikke gravid... men mistenker at amming har noe med saken Ä gjÞre ogsÄ for min del da...

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Jeg ammet fram til nÄ i sommer og har ikke hatt menstrasjon siden fÞr jeg ble gravid med minste. Men i august fikk jeg mensen igjen selv om jeg har spiral. SÄ tenker at det nok er amminga som har holdt mensen borte for min del i allefall. 

Har bestilt egglÞsningstester sÄ fÄr jeg se hvor fort egglÞsninga kommer igang. 

I morgen skal spiralen ut 👏👏👏 Gleder meg som en unge pĂ„ julaften 😂

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

legen sa bare kjÞr pÄ. jeg mÄtte dog operere ut min spiral, men gikk fint. Har hatt mens og den ble ferdig for 2 dager siden. blÞr plutselig litt gammelt to dager etter slutt, men det er vel normalt kanskje. aner ikke...

 

hÄper el kommer som normalt innen noen dager.

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Annonse

Hvor lenge etter uttak fikk du menstrasjon? 😊 Og hadde du mensen nĂ„r du hadde spiral? 😊

Jeg har hatt menstrasjon di 2 siste mnd sÄ er litt spent pÄ om syklusen min blir snudd pÄ nÄ som jeg har tatt ut spiralen eller om jeg kan fÞlgen den som jeg har hatt nÄ. 

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

5 timer siden, Hoppetau skrev:

Hvor lenge etter uttak fikk du menstrasjon? 😊 Og hadde du mensen nĂ„r du hadde spiral? 😊

Jeg har hatt menstrasjon di 2 siste mnd sÄ er litt spent pÄ om syklusen min blir snudd pÄ nÄ som jeg har tatt ut spiralen eller om jeg kan fÞlgen den som jeg har hatt nÄ. 

jeg fikk mensen 4 dager etter uttak av spiralen. Nei, hadde igrunn ikke mensen pÄ spiralen faktisk. Heldigvis vil jeg si! sÄ jeg er veldig spent pÄ om / nÄr el kommer denne gangen.  Har merket nÄr jeg hadde el mens jeg hadde spiral, sÄ veldig spent pÄ dagene fremover nÄ! 

Hadde jeg vÊrt deg hadde jeg fulgt den du har hatt de to siste mnd, og gÄtt utifra den! nÄr skal du ha den neste gang? 

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Okei 😊

jeg skal ha menstrasjon hvilken dag som helst egentlig. Men syklusen har ikke vÊrt sÄnn super stabil. I august sÄ var den 26 dager lang, og sist var den bare 21 dager. men nÄ er jeg pÄ dag 31. sÄ fÄr hÄpe den dukker opp snart.

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Jeg aner ikke hvor lang min syklus er nÄ. Kun gÄtt utifra 28 dager i div apper sÄ fÄr jeg kjenne pÄ kroppen nÄr el kommer 

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Fikk mensen i dag 😊 glad for Ă„ slippe Ă„ vente pĂ„ den 👏 sĂ„ da har appen min regner ut at egglĂžsning skal ske rundt den 8 nov. Og Ikm er den 23 nov.

1pp er i gang đŸ‘âœŒïžđŸ’•

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

11 timer siden, Hoppetau skrev:

Fikk mensen i dag 😊 glad for Ă„ slippe Ă„ vente pĂ„ den 👏 sĂ„ da har appen min regner ut at egglĂžsning skal ske rundt den 8 nov. Og Ikm er den 23 nov.

1pp er i gang đŸ‘âœŒïžđŸ’•

sÄ spennende!! ikke ofte man blir glad for mensen :D hehe..  her sier appene mine at egglÞsning er om 4 dager, jeg hadde bestilt flere el tester, men de kommer nok ikke tidsnok, sÄ jeg fÄr bare kjenne pÄ kroppen nÄr den er. Vi har sex hver dag nÄ, sÄ vi treffer jo pÄ en mÄte uansett.  kjempe spennende!

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Ja jeg har aldri sett fram til Ă„ fĂ„ mensen fĂžr 😂 

Da mĂ„ du vare peise pĂ„ 😆 Du er jo i den mest fruktbare perioden nĂ„ 👍

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Annonse

Ja, det er rart hvordan man kan bli glad for slik! 

 

Hehe ja. KjĂžrer pĂ„ en gang om dagen. Bah slitsomt jo!! Haha.. men jeg hĂ„per virkelig virkelig ! Ikke begynt Ă„ kjenne el smerter osv enda 🙄

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

jeg fikk beskjed av legen at jeg kunne prÞve med en gang jeg hadde tatt ut hormon spiralen. Forrige gang jeg fjernet spiralen ble jeg gravid etter ca. 4 mnd. Er nÄ inne i pp 3 og ennÄ ikke blitt gravid. SÄ er litt spent pÄ hva tid jeg blir gravid denne gangen. NÄ mÄ det sies at det er 10 Är siden sist da sÄ det blir spennende Ä se om det klaffer snart:)

Hadde en blÞdning 2 dager etter fjerning av spiral, noe som er helt normalt i fÞlge legen. denne regnes ikke som mens men som en rest etter fjerningen. har nÄ hatt 2 vanlige menstruasjoner med 28 dagers syklus pÄ dagen. sÄ jeg regner med at det er 14 dager til el.

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

3 timer siden, hÄpefull mamma til nr 3? skrev:

jeg fikk beskjed av legen at jeg kunne prÞve med en gang jeg hadde tatt ut hormon spiralen. Forrige gang jeg fjernet spiralen ble jeg gravid etter ca. 4 mnd. Er nÄ inne i pp 3 og ennÄ ikke blitt gravid. SÄ er litt spent pÄ hva tid jeg blir gravid denne gangen. NÄ mÄ det sies at det er 10 Är siden sist da sÄ det blir spennende Ä se om det klaffer snart:)

Hadde en blÞdning 2 dager etter fjerning av spiral, noe som er helt normalt i fÞlge legen. denne regnes ikke som mens men som en rest etter fjerningen. har nÄ hatt 2 vanlige menstruasjoner med 28 dagers syklus pÄ dagen. sÄ jeg regner med at det er 14 dager til el.

Ang dette med blÞdning etter spiralen fikk jeg beskjed om ogsÄ. Jeg fikk mensen 4 dager etter. Var liksom ikke tvil om hva d var. Min spiral mÄtte jeg i narkose for Ä fÄ ut, og hadde okke hatt mensen det Äret den var inne og de sa det kunne bli kraftig. Og det ble det. SÄ jeg fÞler meg «heldig» som fikk reell mensen raskt etter uttak.  HÄper det gÄr fort for oss

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Dette mĂ„ vĂŠre den kraftigste menstrasjonen jeg noen sinne har hatt 😳 FĂžler nesten at jeg trenger blodoverfĂžring 😂 

mellom fĂžrste og andre barn har jeg 12 Ă„r i mellom. Ble gravid pĂ„ pp2 med nr 2. Men mistet i uke 6. Ble gravid igjen fĂžr jeg hadde fĂ„tt mensen igjen etter aborten. Har nĂ„ ei frisk og rask jente pĂ„ 1,5 Ă„r😁

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Menstrasjonen varte bare i 3 dager. Aldri skjedd fĂžr đŸ€”Â 

nĂ„r skal jeg teste etter el da? Bruker Ă„ ha tr i ca 7 dager. SkjĂžnner ingenting nĂ„ 😝

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

HĂ„per ikke det tar sĂ„ lang tid 🙈 HĂ„per pĂ„ Ă„ bli gravid fĂžr nyttĂ„r egentlig. 

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere

Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nÄ
×
×
  • Opprett ny...