Gå til innhold

Plutselig tar han kontakt om barnet..


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke hatt kontakt med bf under svangerskapet og jeg har termin om ikke så veldig lenge, nå fikk jeg melding der han sier om jeg er sikker på at han  faren så vil han gjerne møte og prates om barnet... Blir litt usikker fordi han ba meg ta abort og har ikke vært i bildet. Men tenker om han vil ta ansvar for barnet eller være en del av barnet liv  så kan jeg ikke nekte han det? vet ikke om jeg tør eller skal møte han.. Er så rart når vi ikke har snakket sammen siden jeg fant ut jeg var gravid..

Anonymkode: d9bfc...401

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Barnet ditt har rett til kontakt med far, og det har du ikke rett til å ta fra barnet hvis far også ønsker kontakt og ikke er til skade for barnet.

Forstår at det virker merkelig for deg, men du har valgt å få dette barnet mot fars vilje. Da du tok valget så visste du også at du mest trolig også må forholde deg til denne mannen i 18-20 år frem i tide, i større eller mindre grad. Nå må du være voksen og gjøre det som er best for barnet.

 

Anonymkode: e4be8...6da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan til dels forstå hva du tenker. Han sviktet deg når du trengte han mest. Du har båret barnet frem alene. Du har kjent sparkene og gledet deg, og ikke kjent sparkene og bekymret deg. Og alt dette måtte du gjøre alene mens den "tufsen" av en far vandret rundt uten å bekymre seg et sekund for hvordan du eller babyen hadde det. Og nå kommer han, like før målstreken og skal ha sin del av premien. Tro meg, jeg skjønner. Jeg har vært der og det er, rett og slett, dritkjipt. 

Men et råd til deg: møt han, inkluder han, la han være far. Eller, rettere sagt - la barnet ha en far. Ikke tenk på dette som noe far har krav på. Han har ikke krav på noe som helst, men det har barnet. Barnet er ikke en gang født enda, så at han ikke har stilt opp hittil vil ikke barnet merke noe til, så fremst han vil være stabil og delaktig i årene som kommer. Du kan hate han, du kan velge å aldri tilgi, men det viser du aldri ovenfor barnet ditt for du elsker barnet så høyt at du kun vil dets beste og barnets beste er å bli kjent med begge sine foreldre så fremst begge er egnet. 

Jeg skal love deg at det finnes svært lite som skjærer mer i hjertet enn ei lita jente som sitter ved bordet og tegner "mamma, pappa og meg" uten å en gang ha sett han før. 

Hilsen en mamma som fortsatt venter på at far skal ta kontakt med barnet.

( Nå svarer jeg ut i fra den info som står i hovedinnlegget og regner dermed med at far er skikket og at det ikke ligger noe mer alvorlig til grunn annet enn at han ikke har stilt opp hittil)

Anonymkode: bf1da...3b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra. Mannen har fått tid til å tenke uten noens innblanding, og har nå tatt til fornuft og ønsker å samarbeide med deg om barnet. Ingenting er bedre enn det.

Anonymkode: e9067...96c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis han vil være der for barnet så skal du være lykkelig. Du slipper å takle sorgen til et barn som savner en far, og all praten om hvem han er og hvor han er.

Du vil også få avlastning med at barnet har samvær, og barnet vil få gleden av å få samvær med far.

Alt i alt, er han grei i utgangspunktet og ikke noe fare for deg eller barnet, og han vil ha noe med barnet og gjøre, så er dette KJEMPE positivt! Og være alene uten far inne i bildet er ikke så rosenrødt som man skal ha det til, men i noen tilfeller nødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår du synst det er kjipt at han ikkje har støttet deg under graviditeten, men ikkje saboter muligheita for samvær. Det beste for barnet er å ha kontakt med faren sin ☺

Anonymkode: e8373...979

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er barnet sine rettigheter du burde tenke på. Barnet har det best med en far og mor, med mindre det er noe alvorlig galt med far. 

Anonymkode: 7bf2a...011

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle kan drite seg ut og nå har han innsett at han har gjort nettopp det. Det kom i siste liten, men er uansett supert slik at far og barn kan få et forhold fra starten av. Her er det bare å svelge bitterheten og møte han på halvveien,  for det fortjener barnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HI her igjen - jeg har sagt ja til å møte han og han vil treffes i helgen. Så jeg tenker å gi han en sjanse til å si det han har på hjertet, også håper jeg at han ønsker å være del av barnets liv. Jeg synes også at barnet fortjener en pappa.

Anonymkode: d9bfc...401

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer vel an på hva han vil snakke om da. Om det er interesse for å delta i barnets liv så er jo det fint! Jeg personlig ville ikke hatt for store forventninger til samtalen, kan jo hende han bare skal forhandle om barnebidrag el. Så alle dere som kommenterer at han har endelig våknet opp og endelig forstått ditt og datt..vent nå litt til hun har vært i samtale med mannen først.

Anonymkode: 9b86e...0c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...