Gå til innhold

Morgengave julaften,hvordan gjør dere det?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Når vi var liten så fikk vi alltid en gave om morgenen på julaften itellegg til julestrømpe. Men kjøper dere en ekstra gave som morgengave? Eller tar dere en fra gavebunken under juletreet? Er bare nygjerrig på hvordan dere gjør det. Her husker jeg at på lillejulaften så fikk vi velge ut en gave som lå under juletreet,som vi skulle ha til morgengave neste dag.

Anonymkode: 03af6...13c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kjøper noe de kan leke /bygge /lage. Noe son holder de opptatt en stund ,så tida går fortere for de👍

Og de får gjerne åpne en fra under treet utpå dagen , julaften er uendelig lang for spente ,små tuster

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøper en liten gave til strømpa, pluss at de får åpne gaver fra vennene sine før middag.

Anonymkode: d812b...6df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her får de nissepakke sammen med julestrømpen. Da får de et spill eller noe hoppygreier som de kan holde på med i løpet av dagen. 

Anonymkode: b08cd...e6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gjør begge deler. ;) Det er en ekstra gave i/under julestrømpen, også får de gjerne åpne en gave fra under treet etter frokost. Og en mellom frokost og middag og en like før middag og en like etter. Er mer enn nok å ta av. :P

Anonymkode: 80e60...73b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De får julestrømpe med et blad, snop og noe smått og så får de nytt nattøy. Resten av gavene må de vente på til kvelden kommer.

Anonymkode: a866d...147

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gave nr 24 i pakkekalenderen er noe større (og dyrere) enn de andre dagene, og planlagt slik at de har noe å kose seg med i løpet av dagen, gjerne lego eller brettspill. I julestrømpen får de, i tillegg til masse godteri, en ny pysj. Så tradisjonen er pysj, godteri, TV, lek og kos. 

Barna er fornøyde med det. De «ordentlige» gavene får vente til etter middag. 

Anonymkode: 558c6...b59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Når vi var liten så fikk vi alltid en gave om morgenen på julaften itellegg til julestrømpe. Men kjøper dere en ekstra gave som morgengave? Eller tar dere en fra gavebunken under juletreet? Er bare nygjerrig på hvordan dere gjør det. Her husker jeg at på lillejulaften så fikk vi velge ut en gave som lå under juletreet,som vi skulle ha til morgengave neste dag.

Anonymkode: 03af6...13c

Når vi var liten???

DA vi var SMÅ heter det!

Den gang DA, hver gang NÅR. Du bruker heller ikke liten når du skriver i flertall, eks vi. 

Anonymkode: 942d0...276

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Når vi var liten???

DA vi var SMÅ heter det!

Den gang DA, hver gang NÅR. Du bruker heller ikke liten når du skriver i flertall, eks vi. 

Anonymkode: 942d0...276

Gå å legg deg TROLL

Anonymkode: 03af6...13c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Når vi var liten så fikk vi alltid en gave om morgenen på julaften itellegg til julestrømpe. Men kjøper dere en ekstra gave som morgengave? Eller tar dere en fra gavebunken under juletreet? Er bare nygjerrig på hvordan dere gjør det. Her husker jeg at på lillejulaften så fikk vi velge ut en gave som lå under juletreet,som vi skulle ha til morgengave neste dag.

Anonymkode: 03af6...13c

Barna på 1 og 5 år får en gave ekstra på morgenen fra oss foreldrene. 

Den gaven kan være puslespill, barbiedokke, tegnesaker. Noe å drive med på dagen 😊

Anonymkode: 6c601...443

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Når vi var liten???

DA vi var SMÅ heter det!

Den gang DA, hver gang NÅR. Du bruker heller ikke liten når du skriver i flertall, eks vi. 

Anonymkode: 942d0...276

Jeg blir også irritert over da/når.

Likevel syns jeg det er verre med folk som rakker ned på andre. Det må da gå an å si det på en hyggelig måte. 

Anonymkode: 6c601...443

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her er det strømpe med litt gotteri og et blad.

Vi åpner alle gaver rundt kl 14. Så spiser vi middag i ro og mak i 17-18 tiden og nyter kvelden og gavene som er ferdigåpnet.

Anonymkode: 20c0a...8ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...