Gå til innhold

Juli 2018


Alveola

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Positiv test i dag! I følge terminkalkulator beregnet ut i fra første dag i siste mens er det 21. juli <3

Veldig nervøs og tør ikke helt å tro på det enda selv.

Har veldig til stikkinger og har hatt menssmerter i helgen som var. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Alvea skrev:

Positiv test i dag! I følge terminkalkulator beregnet ut i fra første dag i siste mens er det 21. juli <3

Veldig nervøs og tør ikke helt å tro på det enda selv.

Har veldig til stikkinger og har hatt menssmerter i helgen som var. 

Gratulerer 😁 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy å se at så mange er kommet til juli 2018 😄😄😄 jeg venter nr 5 og har termin 16 juli foreløpig 😄

Gravid 2-3 på cbd i dag 😃😃 like magisk hver gang 😍😍😍🤗🤗

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte en digital i dag 🙈 Prøver å vente til tidligst onsdag med å svi den av ☺️ Er redd for å få «ikke gravid» i fleisen selv etter flere positive strimler. Venter jeg til jeg er helt sikker på å ha passert IKM er sjansen enda større for positivt resultat tenker jeg ☺️

Endret av Rullgardin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hiver meg med her, positiv test i dag, termin 7. juli. Mistet tidligere i år, så tør ikke helt å glede meg før jeg har vært på UL. Tenkte å bestille i uke 8, så har jeg en del feilmargin ifht at man kan se hjertet slå fra uke 6. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har litt problemer med å regne ut termin. Kan noen hjelpe meg? 

Er sikker på jeg ble befrukted rundt 2-5 okt, hadde siste mens 13 sept, men det blir feil i forhold til utregningen for den mener jeg ble befrukted rundt 27 sept, men det er feil for jeg har loggført når vi hadde samleie å det var rundt 2-5 okt. 

Var på UL forrige Onsdag å da kunne vi ikke se så mye, bare en pitteliten runding. Legen sa det var noe men hun kunne ikke se så mye for hun mente jeg var tidligere på vei enn hva jeg hadde regnet ut..

Anonymkode: ee225...22f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Elax skrev:

Hiver meg med her, positiv test i dag, termin 7. juli. Mistet tidligere i år, så tør ikke helt å glede meg før jeg har vært på UL. Tenkte å bestille i uke 8, så har jeg en del feilmargin ifht at man kan se hjertet slå fra uke 6. 

Gratulerer 😁 krysser fingre for deg ! Er det privat ultralyd siden det er så tidlig? Skulle gjerne vært selv å sett det lille man nå kan se, hehe :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har litt problemer med å regne ut termin. Kan noen hjelpe meg? 

Er sikker på jeg ble befrukted rundt 2-5 okt, hadde siste mens 13 sept, men det blir feil i forhold til utregningen for den mener jeg ble befrukted rundt 27 sept, men det er feil for jeg har loggført når vi hadde samleie å det var rundt 2-5 okt. 

Var på UL forrige Onsdag å da kunne vi ikke se så mye, bare en pitteliten runding. Legen sa det var noe men hun kunne ikke se så mye for hun mente jeg var tidligere på vei enn hva jeg hadde regnet ut..

Anonymkode: ee225...22f

Selv om du hadde samleie mellom 2-5 okt betyr ikke det at unnfangelsen skjer da. Eggløsningen kan ha vært flere dager senere.

Om det stemmer som du sier burde du vært i uke 8 nå og dermed kunne sett noe mer på ul. Så da har cellene levd en stund inni der og du er kortere på vei enn først anntatt :)

 

Har mye å si om det er innvendig eller utvendig ul også, hvor bra apparatet er osv.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke stemme at jeg er 8 uker. Vi så ingenting annet enn en liten runding på UL, var tatt utvendig :) 

Blir litt nervøs av dette jeg :roll: Tenker at jeg kanskje har mistet eller at det er noe annet galt.

Anonymkode: ee225...22f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg skal snart på ferie i 3 uker. Ettersom jeg mistet i september så er jeg litt stressa, når vi reiser er jeg i følge preglife appen 6 +5. Jeg har lyst til å ta en ultralyd før jeg drar for å sjekke at det står greit til der inne... men er det noe vits? Hva hadde du gjort?  Er redd jeg blir mer stressa hvis jeg ikke ser hjertet..  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Kan ikke stemme at jeg er 8 uker. Vi så ingenting annet enn en liten runding på UL, var tatt utvendig :) 

Blir litt nervøs av dette jeg :roll: Tenker at jeg kanskje har mistet eller at det er noe annet galt.

Anonymkode: ee225...22f

Var ikke meningen å uroe deg, og mest sannsynlig har du ingenting å uroe deg får!! Det er helt vanlig å bare se en liten runding på ul så tidlig. Det som er er at sex mellom 2-5 okt vil si at du er i uke 7, straks fullgått 7 uker om el var va 5 okt. Men el kan ha vært noen dager senere og det er så små marginer som avgjør ha man ser rundt den tiden. Det tidligste jeg har sett hjertelyd er 6+2 i mine svangerskap. Men utover et svært lite blink, er det lite å se av foster ol så tidlig. 

Du er nok akkurat der du skal være, utstyret som blir brukt har også mye å si :) Ikke uroe deg kjære :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, FjelletKaller skrev:

Hei.

Jeg skal snart på ferie i 3 uker. Ettersom jeg mistet i september så er jeg litt stressa, når vi reiser er jeg i følge preglife appen 6 +5. Jeg har lyst til å ta en ultralyd før jeg drar for å sjekke at det står greit til der inne... men er det noe vits? Hva hadde du gjort?  Er redd jeg blir mer stressa hvis jeg ikke ser hjertet..  

Vet du når eggløsningen var? Hjertet begynner å slå på dag 22 etter el så det burde være mulig ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff, lurer på om dette går galt. Har litt lyserosa blod på papiret. Ikke mye, men ser det er missfarget :roll:

Anonymkode: ee225...22f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Reese skrev:

Vet du når eggløsningen var? Hjertet begynner å slå på dag 22 etter el så det burde være mulig ja :)

Nei, vet ikke når den var denne gangen, men 22 dager, da skal det jo gå bra!! Er 20 dager til jeg reiser!! ☺☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Termin 2. juli her:-) Mistet i sommer, så kjenner at jeg er litt mer stresset denne gangen. Skal på tidlig ul til fredag for å sjekke at alt er som det skal:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, minken89 skrev:

Gratulerer 😁 krysser fingre for deg ! Er det privat ultralyd siden det er så tidlig? Skulle gjerne vært selv å sett det lille man nå kan se, hehe :) 

Takk : ) Det er en gynklinikk som har avtale med helseforetaket, så konsultasjonene er gratis. Men da jeg mistet tidligere i år  (dvs mistet vel egentlig ikke da det var en tom fostersekk) fikk jeg beskjed om å komme igjen med en gang jeg ble gravid. Han ønsker å sette meg på progesteron og blodfortynnende da jeg har mistet 3 ganger før, men dette har vært innimellom andre graviditeter og ikke 3 på rad. Kjenne jeg er litt skeptisk til å ta medisiner, Har tre barn fra før, og har lyst til at dette skal foregå naturlig. Føler litt av hvis kroppen min ikke klarer å holde på fosteret, så er det kanskje ikke meningen heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk! Litt usikker på når jeg har foreløpig termin, men i følge denne http://www.klikk.no/foreldre/gravid/bligravid/terminkalkulator-3704212

så kan jeg plotte inn el-dagen og da får jeg termin 25 Juli. Sånn blir det når man har uregelmessig mens, varierer fra 28-35 dager i lengde. Men tipper fastlegen kommer til å insistere på første dag mens termin med gjennomsnittlig 28 dagers syklus og da får jeg termin 18 Juli. Da kommer jeg vel uansett til å bli flyttet ved OUL. Hva tror dere??

Skal jeg gå etter el-dagen?? (fikk positiv smilefjes på CB el-test dagen før el, altså 29/10)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til alle som vil være med i Facebook-gruppa, Send meg en pm her inne så legger jeg dere til. Jeg gjorde om gruppa til hemmelig sånn at ingen skal kunne får den opp få feeds eller noe. Jeg har selv sjefen min på facebook og vil ikke at hun skal vite det før etter nyttår. Håper vi blir en stor og fin gruppe etter hvert.

Jeg fikk så mange flotte venner gjennom termingruppa da jeg var gravid med første barnet og håper på det samme denne gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legen min går etter siste mens selvom jeg vet når min EL var. Min er derimot veldig regelmessig :) så aner ikke... men tenker at det skal gå etter siste mens uansett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.11.2017 den 10.09, Ninni84 skrev:

Til alle som vil være med i Facebook-gruppa, Send meg en pm her inne så legger jeg dere til. Jeg gjorde om gruppa til hemmelig sånn at ingen skal kunne får den opp få feeds eller noe. Jeg har selv sjefen min på facebook og vil ikke at hun skal vite det før etter nyttår. Håper vi blir en stor og fin gruppe etter hvert.

Jeg fikk så mange flotte venner gjennom termingruppa da jeg var gravid med første barnet og håper på det samme denne gangen.

Hei :) Prøvde linken som har blitt lagt ut til Facebook gruppa, men den virka ikke? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.11.2017 den 14.59, Maske1 skrev:

Legen min går etter siste mens selvom jeg vet når min EL var. Min er derimot veldig regelmessig :) så aner ikke... men tenker at det skal gå etter siste mens uansett?

Hmm mulig han kommer til å gjøre det med meg da, men blir da vel bare flyttet igjen vel OUL. Hvis jeg går etter mens termin så fikk jeg positiv test først 3 dager etter IKM. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...