Gå til innhold

Hva er deres mening om uopdragnebarn?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg tenker som sådan at det ville vært noe som at barn aldri hører på beskjeder, f eks løper rundt i butikker og hører ikke etter beskjeder og det samme gjelder ved resturantbesøk etc... Barn som er egoistiske og har ikke lært å dele, uhøflighet, frekke osv...

Noen fler som har noe mer å komme med?

 

Anonymkode: 9f0b3...aa0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dritunger, mener du? De liker vi ikke. Så noen av dem tar vi bryet med å gjøre brukelige, for å ha dem i hus, og andre holder vi unna. Dritunger i offentlig rom oppdrar vi der og da, med eller uten foreldrene til stede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker at ingen barn er født med oppdragelse. Noen barn bruker man kort tidpå å oppdra, noen krever mer tid. Og det er greit, jeg kan godt bidra med litt tålmodighet mens foreldrene holder på.

Men mangel på ork til å oppdra finnes det ingen unnskyldninger for.

Anonymkode: 4b25e...9ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tenker at de er som andre barn, men at noe eller noen har sviktet rundt dem slik at de ikke har det bra inni seg. I tillegg tenker jeg at slike barn trenger ekstra mye kjærlighet. 

Anonymkode: 4bce2...6e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Anonym bruker skrev:

Så du ser barna 100 % av tiden ? Fy så uviten du er

Anonymkode: 14be8...34d

Skjønte ikke kommentaren din!? Spm var... Hvordan ser du på uopdragne barn? Eller: hva er uopdragne barn for deg?

Anonymkode: 9f0b3...aa0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal man ha en mening om det altså? Så lenge jeg ikke kjenner situasjonen i detalj nøyer jeg meg bare med å konstatere lett nedstemt at det der jammen er slitsomme barn som kommer til å få det vanskelig hvis de ikke får hjelp til å endre seg. 

Anonymkode: 70ae5...0bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Skjønte ikke kommentaren din!? Spm var... Hvordan ser du på uopdragne barn? Eller: hva er uopdragne barn for deg?

Anonymkode: 9f0b3...aa0

Da skjønte jeg mer av spørsmålet ditt. 

For meg er uoppdragenhet det å ikke høre/tilpasse seg situasjoner, frekkhet/manglende høflighet, manglende bordskikk. Gjelder både barn og voksne!

Anonymkode: 61fe7...a8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min egen del skyldtes det mangel på veiledning og grenser i barndommen kombinert med altfor ettergivende foreldre (misforstått snillhet).

Jeg var nok en skikkelig drittunge, men takket være gode voksne rundt meg klarte jeg meg bra. Men føler meg usikker i foreldrerollen pga jeg ikke fikk grunnleggende opplæring i folkeskikk hjemmefra. Redd jeg skal oppdra en kopi av meg selv som barn :(

Anonymkode: 61fe7...a8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, kjenner ingen barn som ikke er uoppdragne en gang i blandt 😉

Noen mer enn andre. Så har noen barn lengre uoppdragne perioder, og lengre veloppdragne perioder. 

Kjenner heller ikke barn som alltid er uoppdragne. 

 

Verre med voksne! Har ei på jobben, vi andre har konkludert med at hun umulig kan være frisk😳

Anonymkode: 15187...00c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Anonym bruker skrev:

Da skjønte jeg mer av spørsmålet ditt. 

For meg er uoppdragenhet det å ikke høre/tilpasse seg situasjoner, frekkhet/manglende høflighet, manglende bordskikk. Gjelder både barn og voksne!

Anonymkode: 61fe7...a8a

Ja, da er vi på gli☺ Jeg formulerte spm feil fra begynnelsen av 🙈 Var ei venninne som spurte meg så tenkte jeg å få "tips" eller andres mening om det samme. 

Anonymkode: 9f0b3...aa0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 timer siden, Anonym bruker skrev:

Tja, kjenner ingen barn som ikke er uoppdragne en gang i blandt 😉

Noen mer enn andre. Så har noen barn lengre uoppdragne perioder, og lengre veloppdragne perioder. 

Kjenner heller ikke barn som alltid er uoppdragne. 

 

Verre med voksne! Har ei på jobben, vi andre har konkludert med at hun umulig kan være frisk😳

Anonymkode: 15187...00c

Hehe huff da, det er været syns jeg å

Anonymkode: 9f0b3...aa0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Anonym bruker skrev:

For min egen del skyldtes det mangel på veiledning og grenser i barndommen kombinert med altfor ettergivende foreldre (misforstått snillhet).

Jeg var nok en skikkelig drittunge, men takket være gode voksne rundt meg klarte jeg meg bra. Men føler meg usikker i foreldrerollen pga jeg ikke fikk grunnleggende opplæring i folkeskikk hjemmefra. Redd jeg skal oppdra en kopi av meg selv som barn :(

Anonymkode: 61fe7...a8a

Åh det tror jeg går veldig fint jeg. Ikke alltid man tar etter foreldrene sine. Det er jo også masse god hjelp for både voksne og barn😊

Anonymkode: 9f0b3...aa0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...