Gå til innhold

Har dere begynt med ull og cherroxer osv?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Synes det er kaldt ute nå, og ofte vått. Men føler bhg holder igjen på både ull, sherroxer og foret regntøy. Har dere begynt med dette? Litt nord for Oslo. Hva slags jakker bruker barna? Skalljakker uten noe for varmer jo ikke stort... men vinterjakke er jo for tidlig.

Anonymkode: 986f7...9d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ikke begynt med ull enda. Bruker stort sett tynn bomullsgenser og joggebukse. I bhg kler de på fleece og uforet dress/regntøy når de går ut på "kalde" dager, eller høstjakke på de litt varmere. Venter med ull til det er under ca 5 grader tenker jeg. Har ikke tatt med sherox heller enda, her brukes gummistøvler med ullsåle en liten stund til :) 

bor like utenfor oslo :) 

Anonymkode: 8f6c5...930

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor i Drammensområdet. Syntes det er kaldt og surt på morningene nå, så har begynt med ulltrøye -oftest tynne, under tynn fleece jakke (så han selv tar av og på om det blir varmt inne) under softcell jakke. Ikke begynt med strømpebukse eller stillongs enda. 
Er det vått ute så kler bhg uforet regntøy utenpå, men fleece under. Hadde med sofcell dress for turdagen i går da de skulle være ute i skogen hele dagen og været var grått og fuktig. 

Anonymkode: 0024f...99d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Bor i Drammensområdet. Syntes det er kaldt og surt på morningene nå, så har begynt med ulltrøye -oftest tynne, under tynn fleece jakke (så han selv tar av og på om det blir varmt inne) under softcell jakke. Ikke begynt med strømpebukse eller stillongs enda. 
Er det vått ute så kler bhg uforet regntøy utenpå, men fleece under. Hadde med sofcell dress for turdagen i går da de skulle være ute i skogen hele dagen og været var grått og fuktig. 

Anonymkode: 0024f...99d

...og bruker goretex joggesko med litt kant, eller dockboots hvis vått men ikke ullsålen i de enda. Evt tynne ullsokker eller bomull.

Anonymkode: 0024f...99d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Har ikke begynt med ull enda. Bruker stort sett tynn bomullsgenser og joggebukse. I bhg kler de på fleece og uforet dress/regntøy når de går ut på "kalde" dager, eller høstjakke på de litt varmere. Venter med ull til det er under ca 5 grader tenker jeg. Har ikke tatt med sherox heller enda, her brukes gummistøvler med ullsåle en liten stund til :) 

bor like utenfor oslo :) 

Anonymkode: 8f6c5...930

Hva slags høstjakke har dere? Finner ingen mellomting jeg, enten tynn eller vinter liksom. Og min ene blir alltid våt, så tenker det hadde vært lunt med ull da jeg...for å holde varmen bedre,

Anonymkode: 986f7...9d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Her på Sunnmøre er det 12-17 gr om dagen og varmere skal det visst bli. Så vinterhabitten skal få vente en stund til.

Anonymkode: c5387...71b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva slags høstjakke har dere? Finner ingen mellomting jeg, enten tynn eller vinter liksom. Og min ene blir alltid våt, så tenker det hadde vært lunt med ull da jeg...for å holde varmen bedre,

Anonymkode: 986f7...9d9

Har name it sin softshelljakke. Den har et tynt fleecelignende lag på innsiden, veldig god på litt kjøligere dager.

Anonymkode: c5387...71b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Nei. Her på Sunnmøre er det 12-17 gr om dagen og varmere skal det visst bli. Så vinterhabitten skal få vente en stund til.

Anonymkode: c5387...71b

Det var nettopp det jeg mente, en mellomting mellom sommer og vinter, høstklær. For kaldt for bare en tynn skalljakke nå føler jeg.

Anonymkode: 986f7...9d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min datter har begynt med cherrox/termostøvler. Hun løp rundt i stua med dem i 1-2 timer da de var helt nye (synes det var stas vøttø), og ble ikke for varm på beina. Vi har vel 20 grader inne omtrent. Så tenkte at da går det nok bra å bruke dem i barnehagen i 11 varmegrader og ;)

Anonymkode: ef8e8...d0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva slags høstjakke har dere? Finner ingen mellomting jeg, enten tynn eller vinter liksom. Og min ene blir alltid våt, så tenker det hadde vært lunt med ull da jeg...for å holde varmen bedre,

Anonymkode: 986f7...9d9

Sikkert ikke feil med ull heller, altså! Jenta mi har en tendens til å bli ganske varm, så jeg drøyer den litt lengre selv. Min bruker allværsjakke med fleece under.Jeg har heller med flere lag og uforet jakke, slik at jakken kan brukes alene de dagene det ikke er så kaldt. Men forsåvidt går det stort sett i dress i barnehagen disse dager. Veldig ofte litt småvått i gresset, så jakka er mest til å bruke til og fra barnehagen :)

Anonymkode: 8f6c5...930

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Sikkert ikke feil med ull heller, altså! Jenta mi har en tendens til å bli ganske varm, så jeg drøyer den litt lengre selv. Min bruker allværsjakke med fleece under.Jeg har heller med flere lag og uforet jakke, slik at jakken kan brukes alene de dagene det ikke er så kaldt. Men forsåvidt går det stort sett i dress i barnehagen disse dager. Veldig ofte litt småvått i gresset, så jakka er mest til å bruke til og fra barnehagen :)

Anonymkode: 8f6c5...930

Eldstemann har begynt i førsteklasse og kler på seg selv, så da blir det gjerne til at han hopper over fleccen og bare tar skalljakka (det skal gå fort), og da blir han kald. Tenker det er enklere å bare ha en jakke på. Og når det er såpass kjølig skal det vel mye til å bli for varm, når de bare har tynn bukse uansett? Name it jakken over her så bra ut.

Anonymkode: 986f7...9d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, her vestpå er det deilig og mildt. 15 grader i dag, og neste uke opp mot 19 grader. Så her er det bare tynne klær, gjerne shorts.
Har sittet masse ute og solt meg, og da har det vært så varmt at jeg måtte inn i bikinen.

Anonymkode: 5560c...a42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, her vestpå er det deilig og mildt. 15 grader i dag, og neste uke opp mot 19 grader. Så her er det bare tynne klær, gjerne shorts.
Har sittet masse ute og solt meg, og da har det vært så varmt at jeg måtte inn i bikinen.

Anonymkode: 5560c...a42

Wow.. sole seg i bikini når det er 15 grader? Tipper du ikke orker syden ;)

Anonymkode: ef8e8...d0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mi på 3 bruker 2 lag ull og dockboots på utedager i barnehagen når det er dårlig vær. Parkdress eller regntøy over.

Anonymkode: e0deb...39c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ulloverdel på turdager (4 år) 

Og strømpebukse på 1 åringen. Ellers ingen ull.

Fleece ligger i bhg hvis de trenger det. Men her er det 15-17 grader så de går i joggesko og softshelljakke😊 cherrox kommer når det nærmere seg 3-4 grader.

Anonymkode: 2883b...59c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...